| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k článku Rizika známkování a rizika slovního hodnocení

21.3.2007 15:57:04 Vanda1

Re: Známkování

Já jsem se do debat o známkování/slovním hodnocení atd. původně nechtěla pouštět, měla jsem potřebu pouze zareagovat na to známkování coby prostředek srovnání dětí při přijímačkách.

Já nechci psát jak si to já představuju nebo jak že by to mělo být, jaké jsou klady a zápory známkování.

No ale k tomu, na základě čeho tu známku dát, když jsou přece ty děti úplně rozdílné... je přece nutné si uvědomit, že já tou známkou nehodnotím DĚTI a nesrovnávám děti mezi sebou, ale říkám tomu dítěti (a jenom jemu samému), jak zvládlo danou LÁTKU. Pokud se ony mezi sebou srovnávají nebo se jich ptají doma rodiče, jakou známku dostal sousedovic Jarda, tak to já teď nechci brát v úvahu a řešit (vím, že se to děje). Já známku prostě většinou beru prostě jako procentuální vyjádření toho, kolik kdo z dané látky zvládnul. Jako třeba uvedu příklad, že jedničku dostane ten, kdo má alespoň 85%, dvojku min. 70%, trojku min. 55%, čtyřku min. 40% a pod 40% je to za pět. U nás to tak třeba bylo...většina písemek bodovaných, jasně dané procentuální sazby požadované pro dosažení té které známky. To samé na VŠ. Takže by mi přišlo stejné, kdybych místo známky dostala prostě číslo... třeba zvládnuto na 69%, 92% nebo tak. (Jasně, že jsou disciplíny, které se procentuálně nedají hodnotit... jako výtvarka, sloh nebo zpěv... někdy si říkám, že by mi na základní nebo střední škole u některých předmětů a požadavků vyhovoval zápočtový systém z VŠ: Splnil-nesplnil a hotovo.)
Teď prostě mluvím jen jako neučitel a člověk, který a priori nemá potřebu srovnávat děti mezi sebou podle toho, jakou kdo dostal známku z odmocnin. Já nechci vědět, jak kdo ze třídy napsal písemku, na kolik procent a jakou má tím pádem známku. Mne jako žáka by mělo zajímat jenom to, jak jsem to napsala já, kolik toho bylo dobře, co se mám doučit. No a to zjistím třeba podle té známky nebo procent nebo slovního hodnocení a podle toho, že tu svoji písemku dostanu opravenou zpět a budu moct analyzovat chyby které jsem udělala.

Jak říkám, známky či slovní hodnocení výkonu v matematice nevypovídají nic o inteligenci či osobnosti dítěte. Mají říct jen tomu dítěti, nakolik zvládlo tuto konkrétní látku. Jasně, některé děti si pamatují vše samy od sebe (úmyslně neříkám "mají nezasloužené jedničky") a některé se pro dosažení požadovaných znalostí musí víc snažit (úmyslně neříkám "mají vydřené dvojky")... ale to je právě to co nechci... srovnávat kdo se pro jedničku (nebo pro 95% úspěšnost v písemce, nebo pro slovní hodnocení "z matematiky jsi zvládnul vše, ještě ale chybuješ v odmocňování") víc nadřel. To už jsem zde skutečně nechtěla rozpitvávat.
Odpovědět
Názory k článku (39 názorů)
Velmi rozumne L+2 19.3.2007 15:38
*Re: Velmi rozumne modry vtak 19.3.2007 17:7
**Re: Jsem pro slovní hodnocení Bára, 2 kluci  19.3.2007 20:8
***Re: Jsem pro slovní hodnocení Vendy, dvě dcery  20.3.2007 12:47
*Známkování Petr (dcery 9,3 roky) 20.3.2007 9:25
**Re: Známkování Vanda1 20.3.2007 9:43
***Re: Známkování Barča, 2kluci 20.3.2007 13:14
****Re: Známkování Vanda1 20.3.2007 14:57
*****Re: Známkování Lída,3 kluci a holka 20.3.2007 15:8
******Re: Známkování Vanda1 20.3.2007 15:14
***Re: Známkování L+2 20.3.2007 16:55
****Re: Známkování Vanda1 21.3.2007 10:40
*****Re: Známkování L+2 21.3.2007 14:38
******Re: Známkování Vanda1 21.3.2007 15:57
**Re: Známkování Ráchel, 3 děti 20.3.2007 22:28
***Re: Známkování Siddhártha 21.3.2007 0:29
****Re: Známkování Ráchel, 3 děti 21.3.2007 16:3
*****Re: Známkování Siddhártha 21.3.2007 18:17
Pololetní hodnocení učitelka 5.B 19.3.2007 17:4
*Re: Pololetní hodnocení Boďka 19.3.2007 17:14
*Re: Pololetní hodnocení znovu učitelka 5.B 19.3.2007 17:16
Nejde len o školu, Boďka 19.3.2007 17:6
*Bohužel Siddhártha 19.3.2007 17:16
**Re: Bohužel kiri 20.3.2007 7:40
*Re: Nejde len o školu, Vanda1 19.3.2007 17:43
**Re: Nejde len o školu, Boďka 19.3.2007 17:55
*Re: Nejde len o školu, marTINA, jedne synovec, spousta nevlastních dětí 20.3.2007 12:24
Pravdivá zpětná vazba, ne slohovka Jakub Horálek 19.3.2007 19:32
*Re: Pravdivá zpětná vazba, ne slohovka Lucka 19.3.2007 20:35
*Re: Pravdivá zpětná vazba, ne slohovka Siddhártha 20.3.2007 21:18
Hodnocení učitelky zuzkasim 19.3.2007 22:2
*Re: Hodnocení učitelky Yuki 00,03,07 20.3.2007 0:26
**Re: Hodnocení učitelky zuzkasim 20.3.2007 14:54
***Re: Hodnocení učitelky sněhulka 21.3.2007 0:0
****Pochvala od p.uč. Mada, 1 dcera 27.3.2007 14:32
*****Re: Pochvala od p.uč. Renata, 4 děti 29.3.2007 12:43
Subject1 amamInwarve 4.3.2008 3:9
Subject2 amamInwarve 14.3.2008 1:46
Subject2 amamInwarve 17.3.2008 1:37

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.