| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Máme doma prvňáka

  (?)
 Názory 110 z 32241  [Dalších 32231 >>]
Gladya, bývalá dasa, 63023
22.10.2019 14:20:08
Prvňáka dávno nemám, ale nedá mi to. Takhle známkovat v první třídě je nesmysl. Najet na tvrdé známkování se může postupně a pomalu, klidně během celého prvního stupně. Známky by neměly být první motivací dítěte-
breburda71 89004
19.10.2019 15:44:22
Před chvílí jsem si v autě poslechla tohle...doporučuju

https://www.youtube.com/watch?v=vNBkMuX-Znw
Bibi20 105948
19.10.2019 15:07:47
U nas v prvním pololetí jen razitka, pololetni vysvedceni jen slovni hodnocení. Znamky az od druhého pololeti.
Razítka maji bud bez ničeho nebo je u nej poznámka pekne nebo chválím.
erika,2 děti 94827
19.10.2019 11:57:43
Mám pocit, že v první třídě v prvním pololetí jen 1 a 2, od pololetí i 3. Můj syn ale dostal první 3 až ve druhé třídě.
withep 93862
19.10.2019 10:38:41
Vesměs souhlasím s Tante. Když už se známkuje, mělo by to mít nějaký řád, jinak to dělá víc škody než užitku.

Pracuju v šesté třídě, která vznikla sloučením tříd jiných škol, jež mají jen první stupeň. Těm dětem nikdo nevysvětlil, co je to známka a k čemu je dobrá a o čem vypovídá. Na prvním stupni si zafixovaly, že je běžné nosit jedničky a dvojky, a teď najednou zírají na matikářku, která jim tvrdí, že trojka je dobrá známka. Normálně jim nasázela čtyřky a pětky z první velké písemky, protože prostě nepředvedly, že zvládají učivo páté třídy (a nezvládají). Jenže to je zas druhý extrém, některé děti vypadají rezignovaně (z toho, co jsem se zatím naučil, mám kouli, a lepší už to asi nebude).

A samozřejmě se známky zneužívají k udržení kázně (když budeš vyrušovat, vyzkouším tě, čtvrtina třídy nemá kružítko, tak si dnešní práci v hodině oznámkujeme...).
Federika 14090
18.10.2019 21:26:54
Eudo,
"skrzevá" je děsný slovo~:-D, ale jinak souhlas.Mám teď synovce v první třídě a vidím, jakej je to rozdíl oproti mým dětem, který byly víceméně v alternativních školách a nezažily známkování v první třídě, demotivaci apod...
Kat 121378
18.10.2019 20:14:09
Tante,s temi znamkami a kazni mas bohuzel pravdu.
Tante Bante 147015
18.10.2019 20:02:58
Ano, podle mě německý systém je sice hodně oldschool, ale pořád je to systém, něco, co nějak platí a má to nějakou výpovědní hodnotu.
Za mě by se ve škole mělo celkově hodnotit méně. Hodnocení totiž není výstup, ale pouze nástroj v učebním procesu. Nutný, ale nástroj.
V současné škole, a té naší zejména, se hodnocení nadužívá, zneužívá a přeceňuje. Mj. je dobré si uvědomit, že nikdy nejde hodnotit naprosto objektivně. Jde se snažit té objektivitě přiblížit, ale vědět, že není možná.
Současná česká škola má hodnocení (známkování) jako poslední a jediný použitelný nástroj k udržení kázně, to je strašně špatně.
Za mě nejobjektivnější možné hodnocení, kterého jde ve škole dosáhnout, je kombinace kvalitního slovního hodnocení a procentuální úspěšnosti v didaktickém testu.
To jde udělat a není to nic tak nepředstavitelného nebo nákladného, ale zaprvé by někdo kompetentní musel vychovat učitele, kteří by to uměli (taková lidé u nás nejsou nebo nejsou ochotní učit budoucí učitele), a potom by učitel´museli mít pro takovou práci podmínky. Nyní je nemají ani náhodou.
Mr. Miçkey 124689
18.10.2019 19:18:03
Ja nepotrebuju nic, pisu to z pozice nekoho, koho ten system uz v sesti letech neuveritelne sral, akorat me privedl k poznani, ze svet je nespravedlivej. Pokud jsou znamky jedinym vystupem tak se clovek nemusi pretrhnout, protoze jednicka stejne bude, tak o co jde. Osobne mi vyhovuje neznamkovani, ale kdyz uz znamkovat, tak spravedlive, ne takovej hybrid.
Eudo 146355
18.10.2019 19:14:39
"začla dávat známky na tlak rodičů"...

U nas se davaly znamky az od konce osmicky. Deti i rodice vedely, jak na tom jsou (=jiny zpusob informace jak zaku, tak rodicu).

Pred par lety konzervativni vlada vymohla, aby se davaly znamky od konce sestky. Na nekterych zkusebnich skolach od konce ctvrte tridy.

Znamkovat male nadsene deti, ktery se tesej do skoly a jak budou delat ukoly, nacez se jim jejich snaha odmeni oznamenim, ze neumi, a jeste k tomu nekterym po kazde snaze "udelat to nejlepsi", kdyz to "nejlepsi" je tak rozdilne mezi temi prvnacky - nekteri jsou do skoly zrali, jinym to trva dyl. Tak tem, co jim to trva dil, oznamime, ze "jsou k nicemu". A dalsi skolni leta mame snahu zarucenu?

Deti nechodi do skoly skrzeva soutez s druhymi, komu co jde lip, ale proto, aby se neco naucily - a v nejlepsim pripade, aby do skoly chodily rady a naucit se neco touzily.
 Názory 110 z 32241  [Dalších 32231 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.