Ahoj holky,
tak dumám, když jsem včera četla diskuzi o návratu do školky.
Mám chytrou holčičku, ne geniální, jen chytrou, hodně přemýšlivou a citlivou. Od 3 let čte a píše (tiskace), počítá do 1000 sčítá, odčítá.
Je v první třídě a je tam sama, doma brečí, že ve škole nemá kamarády, že se jí každý ptá, proč nechodí do druhé třídy, že je ve třídě celý den sama. Strašně moc chce zapadnout, tak většinu svých znalostí tají, jen to čtení se utajit nedalo.
V družině má kamarádku druhačku, tak aspoň odpoledne je to lepší.
Jinak do školy chodí ráda, má ráda paní učitelku.
Paní učitelka - upozornila jsem jí, že dítě bude tajit, co umí, tak dcerku odhalila
a ta předčítá dětem úlohy v učebnicích a při Čtení si může číst vlastní knížku.
No a teď:
1) Mám to nechat být, možná zakrní a nenaučí se učit, ale bude to pohodový školák, jen nezapadne
2) Mám se domluvit s paní učitelkou, ať jí připraví individuální plán (dcerka si stěžuje, že úkoly jsou moc lehké), aby se ve škole víc zabavila
3) Mám s ní jít do poradny a v případě, že řeknou, že na to má, jí doučit potřebné a v pololetí přesunout do druhé třídy, až bude umět to "psace"
Pocitově jsem pro variantu 2), byl jste někdo v podobné situaci, jak jste to řešily?