Misule, tak se mi jeví, podle toho co mám doma, že ti nikdo dopředu přesně neřekne, jak se bude vše ve škole odvíjet a co tvá dcera zvládne a co ne.
Máme v PP dítě, které teď po odkladu chodí do první třídy na bývalou zvláštní školu (nejsem příznivcem slovíčkaření a pak ve skutečnosti nikdo neví, o co se jedná
). Má IQ 72, dle psycholožky by teoreticky mohla nastoupit i do běžné ZŠ (hranice LMR je IQ 70), u zápisu se "líbila" a byla by přijata, ale já jsem věděla, co mám doma.
Takže SPC ji po vyšetření vřadilo do "zvláštní", bylo mi řečeno, že má dobrou zrakovou paměť, takže se naučí číst. Dost mě to tehdy zarazilo, že se o tom vůbec zmiňují, přišlo mi to takové samozřejmé. Jenže máme skoro pololetí a já o tom, že zvládne čtení během několik příštích let, silně pochybuju. Zatím nepozná bezpečně ani jedno písmeno (ze 7 probíraných). Slabiku - pokud přečte, tak pouze vcelku, nedákáže rozložit, že "ma" je m + a. Že např. inkoust začíná na "i" taky nedokáže rozpoznat. Víc než 1+1 nespočítá. Nedokáže přečíst zadání příkladu 2-1....
Kamarádky adoptovaná dcera je přímo v pásmu LMR, v SPC jim řekli, že se jejich dcera číst nenaučí a vida, jde ji to daleko lépe než té naší.
Misule, nevím přesně co znamená zkratka SPU, pokud je to škola pro děti se zdravým intelektem, bude to dcerka asi těžce zvládat, ale záleží tam na mnoha věcech, zda se dokáže soustředit, zda je po sociální stránce na úrovni věku stejně starých dětí - pokud ne, neměla by mezi dětmi kamarády, protože by byla "mladší" a nerozuměla si s nimi.
Na druhou stranu - pokud by do takové třídy nastoupila a byly by potíže, je pravda, že do "zvláštní" by mohla přejít kdykoliv.