Fill - ahoj - o školce ti nikdo nenapsal, tak zkusím já..
Ano, taky nám doporučili nastoupit do oční školky (v Ostravě jsou jen dvě).
Dva roky do stejné docházela i neteř, už jeden rok předtím byla v "obyč." školce. Po pár měsících jsme si nemohli vynachválit, naučila se tam spoustu nových věcí, měli hodně cvičení, tanečků a program pro děti - divadla apod. A k tomu 2x denně po půlhodinách to ortoptické cvičení se spec. sestrou.
Můj kluk nakonec do té školky nenastoupil. Paní ředitelka mě dva měsíce honila po všelijakých vyšetřeních, aby si dokázala, že má prcek "i jiné vady" a mohla čerpat finanční prostředky na spec. pomůcky pro něj - které nepotřeboval a mi ničila nervy, snižovala jeho i moje sebevědomí, nadto nebyla ochotná k osobní schůzce, komandovala mě jen přes telefon - až jsem vybuchla. Nicméně ten čas utekl, takže jsem začala hledat školku až v květnu a pomohla mi radnice. Takže pak nastoupil do té obyč.
I on po "zaběhnutí" prokazoval výborné výsledky, více se rozpovídal a tak. Mají dvě učitelky - jednu starší, děti ji milují, co řekne, oni udělají, ačkoliv to doposud neuměli (držení lžíce, tužky, chování aj.); druhou mladou, čerstvou hned po škole, která bohužel od dětí očekává, že všechno umí a kdo ne, nepasuje do nějakých tabulek a od ní jsem stále poslouchala, kde je třeba přidat a ať se zamyslím nad potřebou nějaké spec. školky - snad s dobrým úmyslem, ovšem stačilo porovnat Riškovy postoje a výsledky z působení obou, a to mě dostatečně uklidnilo.
Rišánek má jiné vady než tvoje holčička - krátkozrakost 6dpt a hlavně nystagmus, který se bohužel při rychlovyšetřeních po dvou hodinách čekání projevuje velmi markantně, v přirozeném prostředí jen když je nervozní, polekaný aj. Na ortoptické cvičení budeme chodit 2x týdně od září ambulantně. Výsledky zatím neznám a bývají samozřejmě individuální.
Tímto románem chci říct, že nejvíc záleží na lidech kolem nás a našich dětí. My pro ty broučky chceme to nejlepší, což ovšem ne vždy dávají i ti kolem. A smutné je, když jsou to ti, které potřebujeme - četla jsem tvé minulé téma o vyšetření u lékaře..
Je otázkou, jestli u neteře pro její rozvoj přispěla právě oční školka nebo prostě "nastal její čas", stejně jako jestli u Rišky opravdu záleží na tom, co mu kdo dává, on je jako zrcadlo (spíš ve smyslu jak se do lesa volá - jo a taky jeho vývoj je hodně skokový, dva měs. s ním nehne nic a pak dělá pokroky během týdne). Taky byl ve třídě jediný s brýlemi. K tomu čištění - dala jsem jen spec. hadřík a poprosila je, aby dohlídly, ale jedna čistila, druhá ne + připomínky o indiv. přístupu. Teď je jich s brýlkama pět + dvojčata - co jsou o prázdninách spojené třídy, mladá učitelka je s nimi na výpomoc a představ si, že připomínky ustaly
S tímto vědomím a za tuto cenu jsem ho nakonec tedy nechala v obyč. školce a vše ostatní řešíme ambulantně - střídavě máme tohle oční cvičení, rehabilitace, logopedická cvičení a k tomu pravidelná vyšetření, což je nejvíc náročné pro mě, můj čas a nepochopení úřednice z pracáku..
Snad jsem ti usnadnila naším příkladem rozhodování
Myslím si, že tím ambulatním docházením nic nezkazíš a lépe můžeš dohlížet na ten indiv. přístup. Mám prostě špatnou zkušenost.. A ty taky.