Re: Jak řešíte zapomínání učebnic a sešitů a pouštíte děti v hodinách na WC?
Tak náhradní úkoly podle mě smysl nemají, pokud je dítě nechce vypracovat. Loni jsem to zkoušela s devátou třídou a efekt nulový. Někteří měli za týden i 5 úkolů a nedonesli žádný. Na poznámky rodiče nereagovali a třídní jim žádné pokárání nedávala, neboť by ho měla snad celá třídá. Tak jsem začala všechny úkoly známkovat a ti, co je nedonesou mají 5. Jinak jim 5 dát nemůžu, u nás je ve školním řádu, že za nedonesené úkol, nesmí dostat 5, ale pokud je na známky je to možné.
Za mých mladých let to fungovalo, mám pocit, že jsme byli zodpovědnější. Dokonce na gymnáziu jsme měli z matiky úkoly jen dobrovolné. Stejné nebo hodně podobné příklady byli na písemkách a my je řešili snad všichni a ještě s nadšením. Vzpomínám, že jednou jsem je řešila i na Silvestra.
Odpovědět