| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Základní školy

17.1.2014 11:16:43 cyann

Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída vs. ZŠ Kladská - neumím se rozhodnout

Napíšu ti z pohledu rodiče, který má dítě na Angelce v bilingvní druhé třídě. Je to nutně subjektivní pohled, protože každému vyhovuje něco jiného, a každé dítě je jiné. Ale vím, jak jsem já sama před dvěma lety horkotěžko sháněla informace. Pokusím se být co nejvíc objektivní.


Jak fungují ty bilingvní třídy hlavně, jak moc jsou přínosné, jaký je přínos z menšího počtu žáků (myslím, že dost velký), jaká je tam atmosféra...

Plusy: Bilingvní třídy jsou skvělé, angličtinu mají opravdu hodně a kvalitní. Dobré rodilé mluvčí i české učitelky. jdou celkem rychle dopředu, ale dá se to zvládnout i pro dítě, které aj předtím nemělo. Pracují s dětmi individuálně, takže nevadí, když je na tom někdo hůř. 20 dětí ve třídě je super, navíc většinu času jsou tam s nimi dvě pedagožky - učitelka plu rodilá mluvčí nebo asistentka, běžně se dělí do skupinek podle potřeby. I v jiných předmětech jdou rychle dopředu, výuka není direktivní, minimum frontální výuky, spíš samostatně plní úkoly nebo pracují ve skupinkách. Atmosféra skvělá. Když jsem na začátku řešila náznak šikany (ze strany dítěte z vedlejší třídy), braly to VELMI vážně a opravdu vyřešily. Tolerují i nějak specifické projevy dětí - máme jednoho chlapce tuším s ADHD, jednoho tak nějak citově nedozrálého, můj je zase extrémě pomalý, ale paní učitelka s nimi se všemi zvládá pracovat.
Mínusy: Je to dělané pro opravdu nadprůměrné děti, navíc výkonově orientované. Sice mají slovní hodnocení a zásadně děti nesrovnávají, ale prostě děti toho musí zvládnout hodně moc, a když jim to nejde samo, tak musí hodně doma pracovat. Což je zrovna náš případ, úplně od začátku první třídy (všechny děti až na dvě ve třídě uměly v září číst, takže jeli hrozně rychle, já to syna musela rychle doučit doma...). Celkem hodně úkolů a pořád přibývají. Aby nezaostával, tak jsme tomu museli tak dvě hodiny doma denně dát. Proto jsem dost zvažovala přeřazení do běžné třídy. Teď se to ale hodně zlepšilo, druhá třída není tolik náročná, tak zatím vyčkávám. sznovi to nevadí a je aspoň už teď zvyklý se učit, takže to beru částečně jako pozitivum.

Pak jak je to tam s družinou (četla jsem na webu, že nějak přechází do/z Mladenovovy), do kolikáté je třídy, jestli má svoje prostory nebo je v běžných třídách...
Plusy: Těch zas tak moc není, protože s družinou jsem dost nespokojená. Dobré je, že do tří hodin jsou ve své vlastní třídě (která je velká, pěkně zařízená, vůbec nevypadá jako třída ve škole - spíš jako ve školce). navíc můžou být i na chodbě, což je takový příjemný prostor. A jsou tam se svou asistentkou, takže je čas něco dodělat co se nestíhá, dělají takové ty tvořivé činnosti, které tedy absolutně nestíhají během výuky, nemají na ně čas.
Plus je také dobré komunitní centrum, kam chodí starší děti a děti co jdou na kroužky (po kroužku).
Mínusy: po té třetí hodině přecházejí do jiné třídy, spojené, pak po hodině právě do jiné budovy. Prostory malé, hodně dětí, nikdo s nimi nic moc nedělá, kluci jen sedí a čučí s někým starším do mobilu na hry. Ven pořádně nechodí, protože se vlastně pořád jen balí a stěhují (ani do těch tří, protože ze své třídy se nedostanou přímo ven, navíc rodiče kontinuálně vyzvedávají). Určitě by to ale ško nějak zorganizovat, ale není zájem. takže já jsem nakonec syna přihlásila na maximum kroužků, takových nenáročných, kde se mu někdo věnuje, a pak jde do té komunitky, kde je hezký prostor a príma vychovatelky.

Jaký je vztah k rodičům (občas se setkávám s tím, že škola je pro děti a že by měli otravovat co nejmíň) - aspoň podle webu se zdá dost vstřícná.
Tady jsou jenom plusy - rodiče mají volně přístup do školy i do třídy, případně i do výuky, kdyby měli zájem. Paní učitelka komunikuje mailem, pře internet. stránky, sms. Všechno se s ní dá řešit. Třídní schůzky jsou individuální (plus občas i s dítětem), termíny jsou rodičům vstřícné. Je to opravdu spolupráce.

Nějak se mi nedaří najít moc fotek na webu, takže by mě zajímalo i vybavení atd.
Plusy: vybavení je podle mě výborné, třída je pěkná, navíc v ní nesedí jen tak na místě, na různé aktivity se přesunují, sedí na zemi na koberci, běhají. Mají počítač, který hodně využívají pro výuku. Učební materiály všechny dostali, nemusí je pořád nosit na zádech, domů nesou jen to co potřebují do domácí úkol. Aj učebnice jsou krásné.
Mínusy: Od rodičů se tak nějak očekává, že když můžou platit školné, můžou platit i leccos dalšího. Část zařízení jsme platili z vlastní kapsy - zařízení prostoru na chodbě, kupovali jsme žíněnky, hrací materiály, koberec, sami jsme to tam uklízeli a instalovali. Teď jsme kupovali projektor do třídy, aby se děti nemusely mačkat u monitoru, platili jsme instalaci. Škola má sice ipadovou učebnu, ale tam se naše děti dostaly tak dvakrát do roka. Problém je taky tělocvična - na některé hodiny tělocviku ji vůbec nemají, nebo dohromady s jinou třídou, a tělocvik je v těchto třídách pokládán asi za ztrátu času, takže prostě není.

a další věci, na které se mě ani nenapadne zeptat.
Přijde mi trošku problém, že to je celé takové ne úplně legálně zastřešené, my dáváme peníze formou daru škole a nemáme žádnou konkrétní smlouvu, takže si za ně vlastně nemůžeme nic nárokovat. Původně bylo řečeno 18 dětí ve třídě, pak bylo prostě oznámeno, že od druhé třídy jich bude dvacet, a nikdo s námi rodiči nediskutoval. Teď nám bylo oznámeno, že od třetí třídy si máme zaplatit asistentku navíc, nad rámec školného, škola už ji nehradí. nemůžeme si ale vybrat konkrétně jakou. Vypadá to, že kdyby se škola rozhodla radikálně změnit podmínky, nezmůžeme nic, jenom odejít jinam. A paní ředitelka je taková svérázná manažerka, takže se stát může asi leccos. Ale zase - školné je relativně nízké a vedení asi dělá co může, aby to fungovalo.
Jinak já jsem celkově hodně spokojená apořád doufám, že to synek dá a zůstane tam. Nejlepší je na tom asi ta nedirektivní výuka, maximálně individuální přístup, respekt vůči dětem, výborná komunikace s paní učitelkou, pokroky které dělají v aj. Pro nadprůměrně nadané dítě, které učení baví, je to naprosto super.
Odpovědět
Průběh diskuze (17 názorů)
Téma: ZŠ Angelova - bilingvní třída x ZŠ Klads... Martina S 16.1.2014 20:55
*Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída vs. ... Inka 16.1.2014 21:43
**Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída vs... Inka 16.1.2014 21:46
***Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída ... Martina S 16.1.2014 23:4
*Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída vs. ... Anča123 16.1.2014 22:0
**Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída vs... Martina S 16.1.2014 23:3
***Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída ... cyann 17.1.2014 11:16
****Re: ZŠ Angelova - bilingvní tříd... Martina S 17.1.2014 11:57
*****Re: ZŠ Angelova - bilingvní tř... cyann 17.1.2014 12:16
******Re: ZŠ Angelova - bilingvní ... Martina S 17.1.2014 12:22
****Re: ZŠ Angelova - bilingvní tříd... Martina S 17.1.2014 11:59
****Re: ZŠ Angelova - bilingvní tříd... Jiřina 21.2.2015 11:19
****Re: ZŠ Angelova - bilingvní tříd... Jiřina 21.2.2015 11:19
*****Re: ZŠ Angelova - bilingvní tř... Verbalinka 29.3.2015 22:25
*Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída vs. ... Líza 17.1.2014 9:16
**Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída vs... Martina S 17.1.2014 10:17
***Re: ZŠ Angelova - bilingvní třída ... Martina S 17.1.2014 10:18

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.