Re: Handicap - výhody a nevýhody z pedagogického hlediska
Aha,
tak to asi hodně záleží na druhu vady / postižení
- fyzické postižení - pro dotyčného klady nevidím, pro ostatní - naučí se ohleduplnosti, pomáhat, komunikovat, brát handicapovaného jako běžnou součást života, počítat s tím, že dotyčný má nějaké omezení a podle toho uzpůsobit dělbu práce při skupinových činnostech
- psychické postižení - opět pro dotyčného klady nevidím, jak v podstatě to, že je v normálním prostředí (ale to mi nepřipadá jako klad spíše jako samozřejmost), pro okolí - opět naučí se toleranci, respektovat odlišnosti + např. u žáka s AS může učitel hodně vytěžit z jeho často nadprůměrných znalostí v některých oblastech
Pro učitele je práce ve třídě s integrovaným žákem určitě náročnější, ale metody a způsoby výuky doporučované pro různé handicapy mohou být velkým přínosem i pro ostatní. Minimálně to podporuje kreativitu (toť můj názor).
Odpovědět