7.9.2015 9:39:04 hbf
Re: Sčítání a odčítání
Ten postup je následující:
1) Dítě počítá s konkrétními předměty, na něž si může sáhnout (kuličky, bonbóny, šišky, ...)
2) Dítě počítá s představou konkrétních předmětů (tzn. že postupně přestává potřebovat mít to haraburdí fyzicky k dispozici)
3) Dítě počítá již pouze abstraktně.
4) Podobně jako počítač má dítě problém s operacemi s plovoucím řádem. A na rozdíl od počítače to nejde vyřešit matematickým koprocesorem
Takže pokud víte, že u synka tento vývoj kompletně proběhnul, krom sčítání a odčítání i násobení a dělení, tak se nebojte a jděte směle dál.
Pokud to ještě někde drhne, tak nespěchejte.
Když chápe, snažte se dávat netriviální příklady, zabrousit lehce do záporných čísel (nebojte, znají to z teploměru), dostat se k tomu, že x + y = y + x, ale že to neplatí u odčítání... Zábavných, praktických, ale i skrytých úloh se dají najít tuny.
PS: neocenitelným pomocníkem je kostka na Člověče nezlob se.
Odpovědět