16.9.2015 9:47:30 v v
Re: Matematika v první třídě
Radko - one ale je velký rozdíl, pokud máš vypočítat 8-5, a pokud máš příklad zakreslený způsobem, jak jsem popsala a ukázala v odkazu. Ona je to totiž potom už rovnice o jedné neznámé a nepočítáš automaticky 8-5 = 3, ale počítáš 8-x= 3 a to se nedá s normálním sčítáním a odčítáním v první třídě srovnávat. To běžné sčítání a odčítání do 10 se dá ještě naučit automaticky a nevyžaduje oproti těmto kresleným příkladům tolik abstraktního myšlení. Zde u těch obrázků nebo i čísel zakreslených formou koláčů nebo kostek či berušek je někdy pro děti těžké si uvědomit, co se po nich vůbec chce. Byl tam příklad s beruškou, nad beruškou číslo 8, a teď jsi měla na jednotlivá křídla vymyslet příklady, aby to dalo dohromady 8. Takže dítě si musí uvědomit rozklad čísel v rácmi 8 a vymyslet třeba 4+4, 3+5 apod. To je úplně na jiné úrovni, než dostat příklad 4+4, 3+5 atd...
Odpovědět