19.7.2016 18:39:21 Dari79
Re: Nepovedená operace..podat stížnost?
veškeré kopie lékařských zpráv máš?
Doporučovala bych postup ad III, ačkoli to trvá dlouho - budeš mít ale určitou revizní zprávu od revizní komise. Pokud bude zjištěno pochybení, pak se můžeš na nemocnici obrátit s žádostí o odškodnění (jsou na to pojištění), kdyby to odmítli, tak případně na soud.
Jinak můžeš samozřejmě vzít své lékařské zprávy a odnést to nějakému znalci - najdeš si ho na
http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm
ale to si musíš samozřejmě zaplatit...
Příslušné orgány, u kterých lze podat stížnost
I. Poskytovatel zdravotních služeb, tj. lékař, vedoucí lékař, ředitel, apod. Poskytovatel stížnost prověří a zašle pacientovi své vyjádření. Stížnost musí být vyřízena do 30, nejdéle do 60 dnů ode dne jejího obdržení.
II. Příslušný správní orgán, který dotčenému poskytovateli zdravotních služeb vydal oprávnění k poskytování zdravotních služeb (krajské úřady, Magistrát hlavního města Prahy, Ministerstvo spravedlnosti, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo obrany, pokud jsou zřizovatelem poskytovatele). Tomuto správnímu orgánu se podává stížnost v případech nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.
III. Na Českou lékařskou komoru, Českou stomatologickou komoru či jinou profesní organizaci, která vyřizuje stížnosti týkající se pochybností v odborném postupu či podezření, že lékař postupoval neeticky.
Stěžovat si lze na neetické nebo neodborné jednání lékaře do jednoho roku od doby, kdy k němu došlo. Stížnost nemusí podat samotný poškozený pacient, ale kdokoli (např. příbuzný). Stížnost musí být písemná a měla by být vyřízena do šesti (6) měsíců od jejího přijetí.
Jestliže pacient nesouhlasí s tím, jak byla jeho stížnost vyřízena, může podat do patnácti (15) dnů od obdržení rozhodnutí revizní komise námitku, o níž následně rozhoduje Čestná rada České lékařské komory. Proti jejímu rozhodnutí se ještě může odvolat lékař, proti kterému je řízení vedeno, nebo pověřený člen revizní komise.
IV. Zdravotní pojišťovna, pokud má s příslušnou nemocnicí, klinikou či lékařem uzavřenu smlouvu, zejména v případech, kdy je třeba prověřit odůvodněnost léčebného procesu se zvláštním zřetelem na jeho průběh a předepisování léků a zdravotních služeb, zda poskytnutá péče odpovídá péči vyúčtované zdravotní pojišťovně, zda byly vyúčtovány pouze potřebné výkony a služby a zda druh poskytnuté zdravotní péče odpovídá zdravotnímu stavu pacienta. Na zdravotní pojišťovnu je také možno se obrátit jde-li o řešení situací, kdy lékař či jiný pracovník odmítl provést zdravotní výkon, který spadá do hrazené péče.
Vyřízení stížnosti se řídí správním řádem, jenž stanoví její vyřízení nejdéle do 60 dnů.
Odpovědět