20.7.2016 20:07:40 iiiiiiiiii
Kastrace je mrzačení a o dobrovolnosti pochybuji, říká John Bok
Vláda schválila snížení věkové hranice pro chirurgickou kastraci, a to z 25 na 21 let. Proti tomuto rozhodnutí protestuje například ombudsmanka Anna Šabatová.
Dnešní Pro a proti na rádiu Plus mělo téma:
"Když deviant znásilní a zavraždí dítě, je na místě otázka, zda je kastrace etické řešení? Bylo by řešením zavírat devianty na doživotí do specializovaných zařízení? Poslechněte si celý rozhovor s Johnem Bokem a Petrem Weissem."
Předseda spolku Šalamoun a bývalý člen Výboru proti mučení a jinému nelidskému, krutému a ponižujícímu zacházení při Radě vlády ČR pro lidská práva John Bok:
"Nejsem odborník, (...), je to lidská bytost, která, ať už je nějak deformovaná kdovíčím, má před sebou život, kór když je mladý. A tento zákrok je jako trest smrti v podstatě, protože je nezvratitelný. V momentě, kdy mu prostě normálně odstraněj žlázy, kterými může plodit budoucí své potomky, tak je o to okraden jenom proto, že příroda ho jakýmsi způsobem formovala k tomu, že dělá věci, které by dělat neměl normálně lidské nebo normou ustanovené naší společností. V tom případě já jsem krajně proti tomu. (...)"
Kastrace může být provedena pouze na žádost pacienta, u kterého nezabírá nebo nemůže být chemická a jiná léčba. Dále musel nějaký trestný čin s tím spojený spáchat.
Podle pana Petra Weisse je kastrace nejúspěšnější s malým % recidivy (asi 4%).
Zatím nebylo možno provést kastraci preventivně, před tím, než pacient spáchal trestný čin.
Podle pana Boka je kastrace mrzačení na úrovni trestu smrti. Ale zároveň by delikventovi, který by spáchal těžký zločin, dal doživotí. "Je to hrozný, ale furt je to lepší než je mrzačit a, a, a v podstatě se to rovná nebo ehm, té popravě."
Když jsem to poslouchala, přišlo mi, že pan Bok chce humanitu za každou cenu, občas si i odporoval.
http://www.rozhlas.cz/plus/proaproti/_zprava/kastrace-je-mrzaceni-a-o-dobrovolnosti-pochybuji-rika-john-bok--1634249