| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Dění kolem nás

Novinky a zajímavosti z každodenního života.

Soutěž o balíček dětské kosmetiky

VčeraKomerční sdělení

Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.

  (?)
 Názory 110 z 186155  [Dalších 186145 >>]
Vážný2 158667
27.1.2025 10:20:39
Mimo jiné, v Izraeli je řada atentátníků zlikvidovaná kolemjdoucími civilisty=vojáky v záloze. Většinou zbraní, někdy i bez ní. Často jsou to vyšší šarže.
Yuki 00,03,07 49504
25.1.2025 13:46:12
Tyto děti pak přijdou k nám a kolečko začíná znovu, když máme štěstí, řekne nám školka, jaký to dítě je, ale stačí aby nebylo z místní školky a nevíme vůbec nic.

První tři měsíce nám ppp ani nevezmou dítě na vyšetření a i pak se tváří, že by to mohlo ještě rok počkat, v lepším případě rodiče chápou a jsou vstřícní, v horším tvrdí, jak je dítě doma úplně pohodě, ve školce bylo taky a my jsme neschopní, ale do ppp nepůjdou, dostaneme je tam třeba až v 5. třídě,

když je takových případů pět ze třiceti dětí ve třídě, bez AP, učitel může být klidně Ámos, neudělá s tím nic, nenaučí, nezvládne to

ospod nám nepomůže, zřizovatel nemá jak, když je hodně vstřícný, zaplatí školního asistenta třeba na dvě hodiny denně, odbor školství to nezajímá, čši taky ne


celá změna rvp by měla začít změnou tohoto, jak pomoct školám zvládat nezvladatelný děti


,
Čumča. 160024
25.1.2025 12:41:09
Stephen Hawking věřil, že ještě v tomto století dojde k úspěšné editaci genů a mj. půjde v lidské genetice odstranit agresivitu.~d~
Vítr z hor 100046
23.1.2025 19:05:23
Vlad,
Rodice nemusi nic, ani vychovavat. Staci, kdyz je dite jakz takz najedene a oblecene.
Skola nesmi dite vyloucit (jen za okolnosti, ktere vicemene nenastavaji).
OSPOD tvrdi, ze nema pravomoci.
Dite dojde do dospelosti, nebo ani to ne, neco provede - a rodicu se to netyka. Za nic neruci, odpovednost nenesou, pritom v zaznamech uz od skolky zjistis, ze bylo dite od zacatku agresivni a rodice nespolupracovali.
Jerry G. 159407
23.1.2025 17:58:26
Kat,

tohle neni pro nikoho dobry. Ach jo..
Beat 107867
23.1.2025 13:17:38
Jerry chápu. Kat chápu, souhlas, mam podobné zkušenosti.

Hranice a následné řešení, restrikce by jednoznačně být měly , jinak to vypadá takhle. A bude hůř.
K_at 121378
23.1.2025 12:56:44
Jerry, já ti rozumím, jak to myslíš. Zcela.
Specializované školky jsou, i školy jsou. Ale je jich strašně málo. Rodiče mají na výběr a myslím, že velmi často je jediné kritérium - spádová školka, ať to máme co nejblíž.

Když to tak vezmu, tak třeba případ dítěte v mé bývalé MŠ:
- dítě fyzicky velké, od 1. minuty ve třídě neřízená střela válcující celou třídu. ČJ žádná, nereagující na jméno, ale záměrně a vědomě - pardon - vysírající (zavoláš, dítě ti utíka, furt - hahaha, honička, srandička, vezmeme to přes děti, věci, do silnice, mimo hřiště atd). S nápady typu chytím kámen a hodím s ním jen tak cestou mezi děti. Nějaké příčina - důsledek, ani za rok žádná změna v pochopení.
Ok, dítě dostane AP (po x měsících a každodenním stresu a nemožnosti pracovat s ostatními dětmi). Ale dítě je v MŠ 2 roky, všichni evidentně vidí, že to nejde, dítě se moc nelepší, změny minimální. Opravdu náročné pro všechny strany, ale dítě musí mít šanci, inkluze, podpora atd.. Přijde ZŠ, tam nastává mazec, protože světe div se - opravdu tohle dítě není slučitelné s běžným provozem běžné třídy (leze pod lavicemi, píchá do spolužáků nůžkami, zdrhá, ječí atd). Dítě uždávno mohlo procházet nějkými speciálními vyšetřeními, být v jiném zařízení. Mít specializovaný přístup. A třeba se někam posouvat. Místo toho jsem já poslouchala, jak jsme na něj málo přísní, a že mu přece stačí dát hranice a zařvat na něj, ne asi?!
V tuto chvíli - mám ve třídě děcko s tak jasným chováním PAS, že nevím, jak to jde přehlédnout. DG máme ale uplněě jinou, AP máme. Díky bohu. Stav je ten, že děcko nekomunikuje, nereaguje, nevydrží u ničeho - jasně, adaptace, určitě bude o něco líp. Jenže já neumím pracovat s tímto dítětem, ostatní se jej částečně bojí, všichni se snaží ho respektovat. Jenže celá třída je paralyzovaná. A zase - jemu utíkají zasadní roky v zasadním věku, kdy s ním mohl pracovat někdo zkušený, odborník, ve vhodném prostředí (nikoliv mezi dalšími 20 - 22 dětmi včetně dětí s jinými specifiky, které tam taky máme). Ale to zase nikoho moc nezajímá. Přece školka to nějak zvládne. Tohle děcko nevzali nikam jinam v okolí, speciální školku netuším, zda mu vůbec někdo nabídl. Jsou nacpané a je jich málo. Diagnostika PAS je na rok až dva čekání.
U jiného dítěte v MŠ jsme čekali na potvrzení, vyšetření, depistáž skoro rok. A to jen díky tomu, že rodiče jsou fakt spolupracující.
Pokud rodiče nechtějí, nespolupracují, nemusí nikam a nic. Dítě mají přijaté, s nárokem k docházce. Že nezvládá, je agresivní, mlátí, škrtí?? Vyřešte si to. A i když dítě dojde přece jen třeba k nějakému odborníkovi, tak na zprávu o stavu nemáš nárok. I když by ti to fakt pomohlo. Rodič nechce ukázat, nemusí. Dojalo mě , když nám spádová poradna vrátila 2x dítě s tím, že je nevyštřitelné. Tím to skončilo. V prostředí 1:1 spolupráce nemožná, ale pro dítě a školu z toho plyne náprava grafomotoriky. Ehm ehm. Dál nic. Tak dík, no. ~d~
Jerry G. 159407
23.1.2025 12:00:32
Neustále se ve školách i MŠ všichni ohánime bezpečností. Ale nikde nejsou páky na to říct rodičům "vaše dítě tady končí, patří jinam".
Řešíme to i my ve školkách.

Kat, tohle je hrozne tezke, najit hranici. Ja, jako matka nestandardtni ho ditete jsem rada, ze skola se zaku nemuze jednoduse zbavit, diky tomu se proste MUSI snazit. Ale chapu jak to myslis..
Jerry G. 159407
23.1.2025 11:56:30
Kat,

existuji v CR specialni skoly pro deti s problemy s chovanim? My mame specilani skolstvi rozdelene na ctyri skupiny.. Ctvrta skupina je pro deti s problemy chovani a psychiatrckou diagnozou. V par takovych skolach jsem se byla podivat. Protoze muj syn do te skupiny spada, idkyz absolutne neni agresivni. Tise, jsem zavydela, jakou expertisu v tech skolach maji, co vsechno mohou ten detem nebidnout.

Buřt 147593
23.1.2025 11:40:26
Kat, to je pravda, nároky na školky a školy jsou často úplně nesmyslný. Pokud je žák skutečně nezvladatelný a nebezpečný okolí, musí být možnost, jak ho vyřadit. Není možné, aby většina trpěla kvůli jednomu.
 Názory 110 z 186155  [Dalších 186145 >>]
Historický archiv této diskuse najdete zde.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.