"Většina lidí má auto (i když ty zrovna ne), ale nemají všichni stejné auto. A to, jaké auto si koupí, není dané jen tím, kolik mají k dispozici peněz. Autem - stejně jako volbou politické strany - dáváš "něco" najevo. Pohybuješ se ve svých finančních mantinelech, které budou u velké skupiny totožné, ale nikdy ne úplně stejné. "
No jo, ale ani ta strana, ani to auto nemají nějaké tvrdé, pevně dané parametry. Ještě spíš to auto, ale i tak si každý kupec auta i volič aspoň zčásti vybírá dle vlastního POCITU, který z toho auta/strany má, a ten je silně individuální a ovlivnitelný reklamou (jak tou klasickou, tak tou volební).
Když si někdo koupí třeba volvo, tak přece nemáš šanci rozklíčovat, co tím "dává najevo".
Může to být tak, že
- se mu naskytla výhodná koupě právě tohoto auta
- má prostudované parametry a toto auto mu nejvíc vyhovuje poměrem cena/výkon
- líbila se mu barva/design
- je konformní a volvo má soused/spoluzaměstnanci v práci
- je ještě konformnější a s rozmyslem volí auto, které odpovídá nepsanému kodexu, který "se nosí" u nich v práci a podle kterého pracovník v té a té pozici musí mít auto té a té značky (ani ne horší, ani ne lepší), jinak je na něj pohlíženo divně
- je nostalgický a volvo bylo jeho první auto a od té doby jiné nechce.
- autům vůbec nerozumí a volvo mu doporučil kamarád, na kterého v tomhle ohledu "dá".
Těch možností je tam tolik, že nakonec doopravy nevypovídají vůbec nic.
A stejně tak nejde říct nic určitého o člověku podle toho, koho volil. Těch možností může být tisíc a jedna, některé mohou být velmi osobní a jiné zase naprosto iracionální.