Re: Hodnocení na VŠ...bylo vždy spravedlivé?
Spravedlivé? Spravedlivé mohou být snad jen písemné testy s nabídkou odpovědí. I kdyby se pedagog fakt snažil, tak hodnotit 100% stejně ústní zkoušku ani nejde. Na škole, kde jsem studovala, byla velká benevolence ve výběru předmětů, měli jsme v indexu zapsaných 12 volitelných předmětů za celý první cyklus (něco jako za celé bakalářské studium), a každý si mohl vybrat z nabídky, která se každý semestr měnila. Některé semináře zůstávaly stejné, někteří studenti odchodili 3x za sebou ten stejný seminář u toho stejného profesora, který nedával jinou známku než 1. Někteří proto, že byli líní, jiní proto, že je to téma zajímalo.
Že bych si něco vyžrala za ostatní, to se prý tak trochu stalo u maturity. Dali mi dvojku z AJ, kterou jsem obecně uměla, ale okecávací otázka "životní styl ve Velké Británii" mi nesedla, takže nic proti ní. No ale pak mi řekli, že by mi i dali jedničku, ale byla to kompenzace za to, že jiné spolužačky nenechali propadnout. Nějak si nedovedu předsatvit to handlování s předsedou komise, tak jako jo, my téhle dáme dvojku a vy přimhouříte oko těmhle na čtyřku...
Odpovědět