Re: Profesně zaměřený obor - finská Tiimiakatimea® Prague / Inovativní podnikání PEF ČZU
No, myšlenka zní vzletně, název taky... ale to, co je tam popisováno jako příklady praktického provedení - nezní rozhodně vysokoškolsky, to by mi přišlo smysluplné tak možná pro výuku finanční gramotnosti na konci ZŠ/začátku SŠ. Barevné místnosti, rozprodávání produktů lidem po chodbách...no, zní mi to trochu jako nepochopení problem-based (nebo teď už zas módněji inquiry-oriented) learning. Moc extrémní vymezení se proti klasické výuce, což vede někdy (nevím, jeslti tady) k metodě pro metodu. Tady to na mě působí dost dětinsky. Navíc mají jen interní akreditaci, tj. neviděl to nikdo zvenčí, takže nikdo ani nemohl trochu zchladit vnitřní nadšení, že třeba něco by nemuselo být úplně nejlepší.
Navíc mi přijde tedy nešťastné i to striktní vytvoření skupinek na počátku, navázané na jednoho kouče. To je strašně vázané na jednu osobu a tedy její osobnost. S tou to stojí a padá. Skvělý učitel zvládne naučit v jakémkoli výukovém modelu, v tomhle třeba i lépe než v tom klasickém, s horším učitelem bude ovšem tenhle model katastrofa. Horší učitelé se vyskytují přirozeně i teď, ale jak se různě střídají, témata se částečně překrývají...tak se to celkově tak nějak dorovnává a jeden mizerný učitel člověku získání vědomostí a dovedností kompletně nesestřelí.
Odpovědět