Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni?
Ta prace s dyskalkuliky byla opravdu moc zajimava.
A naucila jsem se tam pritom spoustu veci.
Napr.:
- vmyslet se do matematickyho mysleni a predstav deti a hledat/ vysavat s nimi tu abstraktnost z okoli. (Proto tak baziruju na 3x4 neni uplne to stejny jako 4x3.
)
- bejvalej pritel (teoret. fyzik) byl treba nadsenej, ze tim vpodstate zazivam vyvoj abstraktniho mysleni lidstva od uplnyho zacatku - a to s s kazdym jednotlivym ditetem!
- pro me samotnou - ujasnilo se mi v matice spousta veci, nad kteryma jsem nikdy nepremyslela, byly proste vzdycky tam a jasny.
- a treba ty ctverice prikladu, jak psala Delete - to se tam samozrejme dela taky, doplnovani cisel ale zaroven k tomu konkretni predvadeni a malovani mnozin. Snad nejpouzivanejsi moje veta byla
"Ukaz mi...."!
- a taky ta obrovsky radost, kdyz sedis vedle ditete a ono mu to najednou dela jedno za druhym
🤩
"Aha, tak takhle to je, tohle to to znamenalo ve skole!" - a tim mysli leta a leta skoly, ne minulej tyden!
Odpovědět