| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Hledáme pro svoji dceru tu nejlepší cestu

[<<Předchozích 40] Příspěvky 4146 z 46 
Mandara
9.2.2018 15:26:58
Tak nevím. Na jednu stranu cítím respekt k lidem, kteří berou své postižené dítě jako plnohodnotného jedince, věnují se mu ze všech sil a snaží se ho začlenit. Na straně druhé velmi pochybuji, že by školní docházka v "normální" škole byla pro takové dítě do budoucna přínosem. Holčička s viditelným postižením, s IQ mezi 50-70 se prostě vrstevníkům nikdy nebude moci vyrovnat, intelektově ani vzhledově, a nedělám si iluze, jak budou (především starší děti) celí žhaví s někým takovým kamarádit. Myslím, že ve speciální škole by jí bylo asi líp.
Bobo
  • 
9.2.2018 15:25:34
Tyto pozitivní balónky nám zde zřejmě vypouští některá z neziskových organizací. Napojená na penězovod z MŠ ČR a duplicitně využívající evropské fondy. Znovu uvádím, že zaměstnanci neziskových organizací často dosahují až dvojnásobných platů ve srovnání se státními institucemi. Znovu opakuji, že nemají žádnou přímou zodpovědnost za výsledky své práce. Jinak zcela jednoznačně děti s DS nikdy nepřekročí "svůj stín" a mantinely vyhrazené pro lidi s nízkým IQ. I kdyby nám zde stále dokola výše jmenované společnosti dojímavě líčili své "úspěchy". Už je to únavné redakce Rodina.cz. Imkluze nemá budoucnost a vždy budu podporovat lidi, kteří se proti inkluzi veřejně nebojí vymezit.
Konzerva
9.2.2018 15:05:22
U Downa hodně záleží na míře postižení, nicméně si nemyslím, že by dítě s Downem bylo schopné plnohodnotně z hlediska svého vzdělávání absolvovat školní docházku. Fakt budou jeho znalosti z fyziky, chemie, přírodopisu, zeměpisu, matematiky a cizího jazyka alespoň na úrovni "dostatečná"?

Taky si nemyslím, že by si takové dítě ve třídě našlo fakt dobrý kamarády. Jo, ty hodnější se s ním budou bavit, ale kamarádi to nebudou. To by si našlo spíš mezi podobně postiženými.

Ale pokud je to dítě klidné, má asistenta a výuku ostatních nenarušuje, tak proti inkluzi nic nemám. Vadí mi taková "inkluze", která je na úkor ostatních dětí.
Zuzkaa
  • 
9.2.2018 14:57:52
Můžu ti klidne popsat svou zkušenost nadaného dítěte, vzdělávaného v normální základce:
1. třída: ach jo, to je zase prúda. Spolužáci se snaží zapamatovat si písmenka, mně to těžce neba, tak si aspoň potají čtu pod lavicí. Když mě paní učitelka vyvolá, musí mi někdo ukázat, kde se teda čte. Přečtu kousek, paní učitelce to stačí, tak čtou i ostatní a já se vracím k četbě pod lavicí. Kdybych se nad tím aspoň nemusela tak hrbit a mohla si to dát na lavici.
9. třída: kdyby nebyly příjmačky na střední školu, které nás nutí se aspoň opakovat matiku a češtinu, tak bych se ve škole unudila k smrti. Učebnice mám kompletně přečtené, jediným vzrůšem je teda ta matika a čeština a pak laborky, tam se aspoň děje něco zajímavého.
4. ročník střední školy: ještě že bude ta maturita, to mně aspoň nutí si něco pročíst.
2. ročník vysoké školy: kurňa, to je v čudu, já se za těch xx let školní docházky vůbec nenaučila se učit! Vždycky mi stačilo to, co jsem pochytila ve škole. Budu se na to učení muset apoň trochu podívat.
Po státnicích: dala by se teď vystudovat ještě nějaká střední škola? Po tom objemu, co jsme zvládli na státnice, bych maturitu na střední škola dala tak za měsíc, Jediné, co by mi teda chybělo, by byla praxe.
Dodatek: i když byli mezi spolužáky na základce někteří slabší, moji kamarádi to nebyli. Nějak jsme neměli společné zájmy. Nejlepší byla vysoká škola, tak jsme byli kamarádi všichni a dodneška se scházíme, i když už jsme xx let ze školy venku.
kreditka
9.2.2018 14:06:21
Njn masáž jede na plné obrátky. Je čekám kdy se tu objeví článek kde budou oslovení spolužáci inkludovanych dětí
susu.
9.2.2018 12:42:41
"Jak pro dítě se znevýhodněním, které se mimo jiné naučí fungovat v běžné společnosti, "

Nenaučí.

"vytvoří si přátelské vazby"

Nevytvoří. Nebudou se s ním bavit, budou se mu vyhýbat.

"a má neustále kolem sebe „zdravé“ vzory, které mu definují hranici normality,"

K čemu, když to stejně nepochopí?

" tak pro jeho vrstevníky, kteří se zase učí toleranci k odlišnostem, úctě k různorodosti, často i trpělivosti a ochotě pomoci. "

A ponejvíce se nenápadně vyhýbat.

[<<Předchozích 40] Příspěvky 4146 z 46 

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.