| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Školní potřeby

  (?)
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 3697  [Dalších 3667 >>]
Federika 14090
12.10.2023 21:47:11
Kachno, nevím, jestli reaguješ na ty testy, ale u nás jsou děti i rodiče spokojený, stres z toho nemají.Ani nemají proč. Nejsou z toho klasický známky,nikdo navíc nedostává špatný a můžou si to kdykoli opravit. Jde prostě hlavně o to, aby to všichni pochopili a naučili se to. Někdo samozřejmě rychlejš a líp, někdo potřebuje víc času.
Stresovali by je spíš to, kdyby se testovala hromadně rozsáhlejší látka. Najednou.
Evelyn1968,2děti 6269
12.10.2023 21:46:41
"nepochopitelný úkaz, který se nepochopitelnou setrvačností drží v roce 2023 (!)"...

Mě šokuje, že se tohoto úkazu drží lidé mnohem mladší, než jsem já, aspoň tady na Rodině ~t~

To i moje máma, socialistická učitelka, která těch dětských sešitů domů k opravě natahala stovky, chápe, že vývoj jde kupředu ~;)
Federika 14090
12.10.2023 21:44:28
Hmm, nemám s tím takhle zkušenost. Ani bych teda mít nechtěla:-)
U nás vyloženě známky ani nedostávají, Mají procenta a sledujou spíš pohyb těch procent a taky to, jestli to opravdu chápou.
kachna_ 144932
12.10.2023 21:42:37
Zrovna tohle dcera uváděla ve Vkoz jako jednu z věcí, co by učitelé neměli dělat, protože je z toho ve stresu
Delete 8214
12.10.2023 21:38:42
Ono je to školou. Jsou tam děti, jejichž rodiče mají zájem. Pak se dá ledacos. Jsem teď taky na soukromé škole, kde nejsou samí géniové, a je to sakra rozdíl ~;).

V běžné základce tohle nefunguje, myslím to doučení se a makání v hodinách. Slabé dítě, myšleno takové, co mu to fakt nejde, při tomhle systému se to nenaučí jen proto, že se píše test, pouze rezignuje, protože chytá pětku za pětkou a doma si tím často vyslouží akorát nářez, ale ani to ho matiku nenaučí.

Federika 14090
12.10.2023 21:06:16
Po pravdě, já nevím přesně jak to mají:-) Že píšou pořád, to vím a hodně tím poskočili dopředu, protože předtím -hlavně ti slabší-fakt občas na té hodině nedělali nic.
Jestli ale píšou něco hned po vysvětlení, to možná ne, nesleduju to. A mají dvouhodinovky.
Moje dcera má teď sice pěkně rozjetou pubertu~:-D, zajímají i ty lokny na hlavě a hajlatr do voka a tak:-), nicméně i přes absence chápe celkem rychle a testy jí nevadí. Mně spíš zaujalo to, že ani ti nejslabší žáci na tom nejsou špatně, což se vždycky nedá. říct třeba o jedničkářích z některých jiných škol. Umím posoudit jen češtinu, teda.
Dřív testy takhle pořád nepsali. Jenže ti slabší se fakt často nesnažili, neřešili nic.
Teď ví, že se to hned pozná, tak si to nedovolí.
Ale netvrdím samozřejmě, že to mus probíhat zrovna takhle.
Delete 8214
12.10.2023 20:50:28
Tak já si třeba nedokážu představit, že dneska s nimi 30 minut řeším symbolický zápis konstrukcí trojúhelníku a zítra by z toho měli psát. Někdy, nemít dvojhodinovku, tak ani nestihneme dojít k něčemu novému.

No a na základce už vůbec.

To rozhodně není o tom, že by se flákali nebo v hodině spali a neměli něco procvičené. Ale jak můžu testovat něco, co znají 30 minut? A celý týden testovat a známkovat totéž mi také nedává smysl.

Podle mě je to jen o vytvoření tlaku, který ale nefunguje na všechny stejně.

A opravovat přímo v hodině? To už vůbec ne. Jako jo, zadat pár příkladů, kde kontroluješ jen výsledky, to si ještě dokážu představit, ale tam pak zase není co rozebírat. Ale třeba u úpravy výrazu nebo konstrukční úlohy si nedokážu představit koukat jen na výsledek....musím projít celý postup, a to nějaký čas zabere. I kdyby minutu na jeden test, tak při 30 dětech to znamená 30 minut z hodiny pryč. 10 minut píšou, 30 minut kontroluju...a učí se kdy, co, jak?

To já radši zadám problémový úkol vycházející z předchozí hodiny, a pak s nimi těch 5 minut strávím diskuzí, co, jak, proč....pak ještě něco samostatně pro ověření, že tomu rozumí, dotazy...a navážeme něčím, z čeho nám vyleze něco nového, na co zase navážeme na začátku další hodiny. A pořád mám pocit, že je na všechno málo času, že by to chtělo se na to nebo ono podívat ještě z jiné strany nebo si ukázat něco zajímavého...

Jinak s nimi také po testu rozebírám, co je potřeba....a to je zase další čas navíc, který si nedokážu představit investovat v každé hodině.

A to nemluvím o tom, že v desetiminutovém testu sice můžu ověřit znalost jednotlivostí, ale na otestování porozumění a vyřešení komplexnější úlohy je to sakra málo času.

Každopádně, to co ty považuješ za standard, tak standard prostě není. Je jasné, že při pasní testu každou hodinu každý den není na nějaké kontrolování sešitů prostor a ani důvod, řeší se jen a jen testy. Ale to neznamená, že jinde se nepracuje jinak a že ten jiný způsob není podobně efektivní. A holt k tomu patří místo známkování testů průběžná kontrola sešitů a pracovních sešitů. Je to jen o tom, na co jsou děti a rodiče v té které škole zvyklí.
Ropucha + 2 120300
12.10.2023 20:20:39
Federiko, věřím, protože igelitový obal na sešitu nemá nic společného ani se vzděláváním, ani s estetikou, to je prostě nepochopitelný úkaz, který se nepochopitelnou setrvačností drží v roce 2023 (!)
Federika 14090
12.10.2023 20:13:52
Jo, Ropucho, tak tenhle bordelář bez obalů, ten se fakt dostane, kam si vzpomene. Ale bordel bude mít nejspíš pořád~:-D Umění ho přitom zajímá a hodně.
Federika 14090
12.10.2023 20:12:03
Oni jsou zvyklí, zabere jim to fakt jen těch deset minut. Učitelka opraví hned po hodině nebo hned ten den, mají zpětnou vazbu, většinou tu látku prostě pak ovládají všichni, protože i to ještě rychle rozeberou. V češtině, kterou umím posoudit, jsou na tom třeba fakt všichni dobře, vidím to na srovnání dětí z jných škol, mají prostě všechno dobře procvičené. A hodně jiný je to, že i když jsou ve třídě i slabší žáci, tak to prostě zvládaji všichni, i ti slabší.
Takže jo, mně to vyhovuje a dětem taky.Nedostávají se do žádnýho skluzu, pokud noc nechápou, napravujou hned.
Taky to funguje zkrátka i tak, že dávají větší pozor, nemůžou si dovolit "spát", protože vědí, že zítra testík.
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 3697  [Dalších 3667 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.