Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
K_at | 121378 |
3.9.2021 22:19:16
...pokud v tomto věku staví a puzzlíkuje, je spíš napřed. A na tu řeč prostě nemusí mít hlavička teď volnou kapacitu.
|
Učitelnice | 159354 |
3.9.2021 21:53:12
Děkuji všem účastníkům konverzace za pozitivní zprávy a pohled na věc. Moc mi to pomohlo!!!! Každé dítě má asi své tempo. Díky moc
|
Učitelnice | 159354 |
3.9.2021 21:47:38
Děkuji Sally. Myslím, že slyší dobře, možná je jen moc zabraná do činností, nevím. Zkusím nějakou fintu. S tím jídlem zkusím nějaké tipy, hrozně mě to štve, že jsme to takto nastavily. S námi nejí, prvně jí dáme najíst v její židličce, potom jíme my. Možná by nebylo od věci zkusit jíst společně.
Kdyžtak v těch 24 m máme jít k mudr, tak bych se popřípadě zmínila o sluchu. Jsem ráda, že se podle všeho vyvíjí běžně, hodně mě to pomohlo. Staví s z lega, umí postavit vláček, krásnej, umí spojit puzzle a apod, tak hrát si i umí. Díky moc. |
Učitelnice | 159354 |
3.9.2021 21:35:50
děkuji za podporu. Slyší dobře, to zkoušela i doktorka a ukazuje taky, oční kontakt je v pořádku. Mě to zaráží hlavně, že neřekne žádné slovo, tak proto mě napadl ten autismus. Samozřejmě i ty další věci, co jsem zmiňovala. V našem okolí její vrstevníci říkají už běžně slova, opakují po rodičích , dokonce i kluci. Tak mě to znepokojovalo.
|
Marika Letní | 140743 |
3.9.2021 18:41:49
"Že nemluví ještě nic znamenat nemusí, děti v naší rodině začínají mluvit kolem 3 let.I ty normální"
Jo přesně. I později než ve 3 letech a pořád šlo o normální dítě, bez jiných opoždění. |
Marika Letní | 140743 |
3.9.2021 18:39:30
Ještě jí nejsou dva roky. Nic neobvyklého. Snad jen zkontrolovat sluch, jestli máte pocit, že neslyší. Ale může to být ponořením do činnosti, že nevnímá okolí. To mají i starší. I dospělí.
|
sally | 3140 |
3.9.2021 18:36:16
nevím, mým dětem je 16 a skoro osmnáct (let) a taky na zavolání nepřijdou ) Zvlášť když volám něco jako "je třeba vyklidit myčku" nebo tak )
Ale žerty stranou. Rozhodně bych zašla někam se sluchem - protože to může zpomalovat řeč, a může to i vysvětlovat, proč nereaguje. Otázka je, jestli když jí voláte, tak slyší, a nepřijde (ať už proto, že tomu nerozumí, je zabraná do hry nebo cokoliv jiného), nebo jestli vůbec nereaguje (neotočí se, nepřestane se zabývat tou činností). Chůze v osmnácti měsících je trošku později - ale zase záleží na tom, jak k tomu došlo - děti, které nelezou po čtyřech ale posouvají se v sedě po zadečku (je jich poměrně velké procento) začínají chodit později. Je to prostě jen jiný vývojový systém než klasické po čtyřech. Zbytek mi přijde, že naopak je zvídavá a jeví zájem o RŮZNÉ věci - klouzačku a klacíky, že chápe souvislosti (to, že chápe, že Tatrovka hračka představuje auto a že auto se řídí je podle mě hodně velký myšlenkový skok a svědčí o představivosti a o tom, že si spojuje souvislosti). Ve dvou letech by měla používat pár "slov" (jak tu někdo zmiňoval - slovo je i "tútú" místo "auto") a tvořit z nich "věty" ("tata pá" - tatínek je v práci - JE věta). Co se zvuků zvířat týče - kolik těch zvířat viděla ve skutečnosti? Ono namalovaná kráva (pokaždý jinak) nebo oznámení, že "kravička dělá bú" je poměrně abstraktní - dítě se naučí, že na ukázání určitého tvaru se říká "bů", ale spojitost s živým tvorem to fakt nemá. Autismus - hledala bych věci typu jestli udrží oční kontakt a jestli interaguje. Jestli přijde se pomazlit, jestli vás třeba přivede k zajímavé hračce, jestli vás zapojuje a nechá se zapojovat do společných aktivit. Jídlo - jíte společně? Určitě bych zavedla alespoň některá jídla společná - aby viděla, že i vy jíte. Televizi bych k tomu fakt nepouštěla. Najděte u jídla jinou zábavu. Obrázek na talířku, který se objeví, když se část jídla sní, nějaké hry a povídání, možnost jíst sama (tj. dávat jídla, která se dají uchopit do ruky - třeba jednotlivé těstoviny, nebo chleba nakrájený na "rybičky" atd., moje děti milovaly thajské kuře na špejli - grilované kousky na špejli, drželi si špejli a okusovaly. Jablka nakrájená na kousky atd.). Dále jí umožnit jíst průběžně malé kousky. Mít třeba u hraní misku s těmi jablky nebo něčím, co prostě není patlavé a co může jíst rychlostí jeden kousek za deset minut... Ale rozhodně bych začala tím sluchem. Nemusí to být rovnou "hluchota" - může to být i to, že ona "nevnímá" - a je potřeba jí mírně upozornit (jít do jejího zorného pole, položit ruku na rameno atd.) - a/nebo nerozlišuje v hluku (např. když rachtáš u vaření, tak jí splývá to, co říkáš s rachotem vaření a nerozliší v tom tu řeč). Těch poruch sluchu je víc a nedá se to odbýt tím, že "se lekla, když bouchly dveře, tak to slyší dobře". |
TaJ | 81121 |
3.9.2021 18:17:13
Bouřko, chtěla jsem napsat něco podobného...holčička je ještě dost malá na nějaké závěry, tyhle věci dělá i spousta "běžných" dětí, včetně toho nemluvení...a taky to píšu jako máma dítěte, které je někde na hraně mezi dysfázií a PAS, ale myslím, že u nás to bude spíš PAS. Nicméně žádná tragédie, funguje v pohodě, jen má prostě svoje zvláštnosti a specifika...
|
monam | 158013 |
3.9.2021 17:59:14
Myslím, že je docela malá na to, aby přestala dávat kamínky do pusy Autistické děti si hodiny dokáží vyhrát otevíráním a zavíráním dveří. Rovnáním věcí do řad. S mluvením nevím jak jsi objektivní, je fakt že dítě v tomto věku by sice mělo umět okolo 15 slov, ale slovem se rozumí cokoli, co něco označuje opakovaně. A pak je také otázka jak jí rozumíš. Měla jsem dítě, které přesně v tomto věku bylo hodně opožděné, do dvou let se srovnalo. Byl to skok.
|
K_at | 121378 |
3.9.2021 17:54:52
No, je to malinké dítě. Do pusy cpou věci i děti výrazně starší. Přijde mi vše v normálu.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.