Přidat odpověď
Tak to já zas jo. Dokonce se toho děti drží. Nebo po mně zdědily velkou potřebu spravedlnosti a bojování za ni. Možná to i odkoukaly.
Prostřední je teda terčem šikany opakovaně už od školky. Ve školce jsem to odhalila, napsala si pár e-mailů s Kolářem, přeposlala je do školky, aby měly návod. učitelky řešily přesně tak, jak Kolář opakovaně zdůrazňoval, že ne (konfrontace...). Pak jsem jednou ty holky zaslechla, jak si šeptají, že dceři ukradly a schovaly hračku a ona ji zas má, že to musí udělat líp. Vlezla jsem do třídy a řekla, že se ví, že se ve školce kradou hračky a ubližuje se dětem a že kvůli tomu tam můj kamarád policajt dal kamery a sleduje, co tam dělají. Kdo bude někomu ubližovat, bude mít PROBLÉM. A byl klid. Ve škole to řešit nešlo, protože ředitel tam šikanu dlouhodobě neřeší a učitel dceru od 1. tř. bil, takže vlastně dal spolužákům pokyn, že tohle dítě je ten pravý terč. Netušila jsem to do 4. tř., okamžitě změnila školu. A zas ji mají v merku takové ty třídní hvězdy. O přestávkách k ní přijdou a komentují, stojíc vedle ní, jak má mizerné pomůcky, oblečení, jak je trapná, blázen... (není to pravda, všechno má hezké, moderní, oblečení sice dědí po sestřenici, ale je hodně drahé, značkové, in, sluší jí. Podotýkám, že není drobná a chodí dokonce do juda. To jí sice nepomáhá se bránit, ale má tam pohyb a partu děcek, co ji nešikanují, takže judo, ZUŠ a skaut jsou pro ni důležité tím, že tam má své místo a normální vztahy. A není bojovného ducha, zápasit neumí. Zápas je jen malá část tréningů, takže jí to nevadí a má judo ráda. A má tam pohyb.
Předchozí