| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Angličtina ve druhé třídě

 Celkem 50 názorů.
 sasanka+2 


Téma: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 13:54:29)
Syn má druhým rokem angličtinu.Z první třídy neumí nic podobně jako ostaní děti-pouze vybarvovali obrázky,ted mají novou paní učitelku,těšila jsem se že bude líp jenže ouha...už se teda něco učí-ted přišel syn s tím že budou psát písemku -mají názvy cca 6 ti zvířat (krokodýl,lev,tygr...) a prý je musí umět správně anglicky napsat..nic jiného zatím vcelku také neumí,nedělají žádné básničky,písničky ani jednoduché fráze typu mám hlad...mně se to silně nelíbí...co na to učitelé angličtiny?Je tohle ok?A k čemu jim to ve druhé třídě bude?Vždyť ty děti pořádně neví jak se co píše v češtině tak proč probůh v angličtině...?
 TiNiWiNi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 13:57:33)
bude jim to na uplne ho..o! uz me ty skolni anglictinarky vytaci do bela!!!!! misto, aby deti ucili dorozumet je, tak je nuti psat spravne kazde blbe pismenko. nic, jdu pryc, neb jsem nastvana. mam s jednou moji zakynkou stejnou zkusenost, mamince jsem radila, aby se ohradila na tridnich schuzkach.
 sasanka+2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 14:03:22)
Mám stejný názor..na třídní schůzce bych se ráda ohradila jenže Angličtinu neučí třídní a angličtinářka nebyla...já mám chuť ho to psaní vůbec neučit a ignorovat to ale mám strach abych syn neměl zbytečně průšvih..a nejvíc mně mrzí že v předškolní angličtině toho uměl dost..za ten rok to úspěšně zapomněl...ve školce jsme chodili k paní kterou učit děti opravdu bavilo měla i super přízvuk,v hodinách jsem byla s ním tak vím co všechno se dalo dělat....a bylo to na výuce poznat..proč to ksakru nejde i na základce?Jsem z toho dost zklamaná....a to se školy pyšní výukou angličtiny...chjo
 sarmi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 18:23:47)
školní švp vychazi z ramcoveho vzdělavaciho programu, z nej jsou presne stanoveny vystupy, co musi dite ve kterem obdobi zvladnout.
takze "ty skolni anglictinarky" te opravdu vytacet nemusi, nebot se ridi tim, co je psano vyse.

mmch - ucit indivindy jedno dite na hodine jazyka, na ktery dochazi dobrovolne narozdil od vyuky dvacetihlaveho davu, ktery je tam, protoze musi - to se vazne neda srovnavat.

ovsem nejsem anglictinarka, ale z oboru.
 TiNiWiNi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:09:06)
Ja jsem z AJ oboru a tech 20 hlav jsem ucila, takze vim o cem mluvim. V zivote by me nenapadlo znamkovat spravnost psani slov na I. stupni. Je na uciteli, jestli bude akceptovat verzi "jak se to vyslovuje" nebo ne.
Muj syn ma zase podle SVP umet za rok udelat webovky. V hodine IT si hraji hry. Tak si nemyslim, ze je SVP nejaka bible (uz jsem to tu resila).
 sarmi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:17:13)
ja nerikam, ze vsechny ucitelky uci skvele a uci dobre.
jen naznacuju tu druhou tvar. kdyz jsi ucila ten dav, taky jsi musela vychazet z svp a nemohla sis ucit, co jsi uznala za vhodne. a nepotvrdis, ze je rozdil mezi soukromou hodinou a hodinou ve skole, kde to spektrum a schopnosti deti jsou jako otevrene nuzky? ~d~ to opravdu spoustu rodicu nevnima jako velky rozdil.~d~

a jinak, vzdy je na dotaz, proc se co jak uci - snazim se byt pripravena pripadnym dotazum rodicu byt schopna odpovedet tak, aby pochopili smysl toho, co se kdy a proc uci. pokud ucitel nevi a neumi si vyargumentovat to, co uci, je to spatne.

 sarmi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:19:23)
a samozrejme, ze znalost psaneho tvaru slova je holt soucast znalosti jazyka a min. od 4. rocniku v tom nevidim problem. slovo psane foneticky muzes uznat max. detem se spu, ale nebrat to jako normu - to vim bezpecne od nasich anglictinaru, resili jsme to nedavno.
 TiNiWiNi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:43:46)
"kdyz jsi ucila ten dav, taky jsi musela vychazet z svp a nemohla sis ucit, co jsi uznala za vhodne."

jasne, ze jsem ucila podle svp. jen jsem ucila asi jinak.

"a nepotvrdis, ze je rozdil mezi soukromou hodinou a hodinou ve skole, kde to spektrum a schopnosti deti jsou jako otevrene nuzky?"

jasne, ze rozdil existuje, ale to neni tema diskuse.

"a jinak, vzdy je na dotaz, proc se co jak uci - snazim se byt pripravena pripadnym dotazum rodicu byt schopna odpovedet tak, aby pochopili smysl toho, co se kdy a proc uci. pokud ucitel nevi a neumi si vyargumentovat to, co uci, je to spatne."

pokud ti ucitel-profesional jako matce, duveryhodne oduvodni, ze ty slovicka je NUTNE psat spravne, tak scvaknes a jdes a doma drtis s ditetem psani slovicek...co uz ti zbyva


"a samozrejme, ze znalost psaneho tvaru slova je holt soucast znalosti jazyka a min. od 4. rocniku v tom nevidim problem. slovo psane foneticky muzes uznat max. detem se spu, ale nebrat to jako normu - to vim bezpecne od nasich anglictinaru, resili jsme to nedavno."

jako ucitelka jsem vedela, kdo ma dar od boha, kdo to flaka a kdo to slovo nenapise spravne ani za boha. pristupovala jsem ke kazdemu individualne. papir z PPP jsem nepotrebovala.

a ted uvedu priklad te me holcicky, ta umela uz ve skolce vsechny barvy, ted jedou taky barvy a ona je nenapsala spravne a ma z pisemky za 4. to je teda motivace, to ti reknu~a~
 Lenička 
  • 

Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 14:03:20)
U nás to samé... syn 3 třída, prvním rokem AJ a v testu píší slovíčka typu "lupa" magnifying glass.... taky nechápu
 Líza 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 14:16:06)
Mně nepřipadá OK psát angličtinu foneticky. Když už, tak nepsat vůbec a pouze mluvit.
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 17:38:31)
maargitt, podle mě lze bez psaní učit docela dobře.
Děti by se měly naučit jazyk nejprve pasivně - rozumět, opakovat, zkoušet reagovat na pokyny a pak odpovídat na jednoduché otázky.
Psát mohou začít, až budou mít základy zažité.
Jako v češtině - napřed poslouchají, pak začnou mluvit, pak se učí psát.
Funguje to. Ale rodiče nesmí čekat zázraky, dítě nezačne jazyk hned aktivně používat a už vůbec nebude překládat z češtiny do angličtiny (překládat se učí na filosofické fakultě, ne v první třídě ZŠ ;-) ).
Ale učitel samozřejmě musí vědět, jak na to.
 sarmi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 18:26:48)
ano, metodicky to je blbost.
 susu 
  • 

Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 14:20:31)
Dcera je v sedmičce a výuka angličtiny je pro mě pořád velké zklamání. Hodně lidí to u nás řeší samostatnou výukou jinde, pokud mají o angličtinu opravdu zájem, ta školní je k ničemu. Na druhou stranu rodiče slabších žáků zase mají pocit, že je toho moc, nějak nevidí, že ty děti po sedmi letech neumí skoro nic a že se nedomluví.~d~

Podobným zklamáním tedy pro mě byla i výuka informatiky. Dva roky prakticky ničeho.~a~
Školná výuka holt pokulhává prakticky vevšem, co není výuka čtení, psaní a počítání.
 januska.1 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 14:22:43)
Je to všude stejné,jedině dát dítě na AJ mino školu.
 Vítr z hor 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 14:33:41)
Anglictina ve skolach je PRUSER, zejmena na prvnim stupni a v mensich skolach. Aby se to ani nadale nepodarilo zlepsit, na vse dozira CSI a je sikovne prznena legislativa.

U nas tez pruser, ale my rodice jsme ukecali skolu, aby smel ve skole probihat krouzek vedeny vynikajicim rodilym mluvcim. Bezne hodine skolni anglictiny se vyhnout nelze, tam jsou vsak deti mimoradne zpruzene. Na minule tridni schuzce jsme zadali, aby skolni ucitel aspon zohlednil uroven anglictiny deti a nezacinal s nimi zacatecnicka slovicka (hello a good morning mu vydrzelo mesic).
Asi z toho nic nebude. A mit onoho rodileho mluvciho, ktereho bychm si sami platili, v beznych hodinach nelze, protoze bychom tak znevyhodnovali jakesi ostatni deti (v jinych tridach?).
 kreditka 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 15:01:57)
Ještěže u nás mají rozum a aj se učí až od 3. třídy s tím že kdo chce AJ dřív je k dispozici kroužek pod celkem kvalitním vedením, kde senikdy nic nepíše, pouze mluví, zpívá hrají se hry v aj apod.
 janna001 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 15:51:56)
Asi máte taky Happy house. Učí se spelovat vlastní jména, spelují taky ta zvířata. Učí se základy pravopisu na jednoduchých slovech, mně to nepřijde špatný. U nás ve škole pracují s CD s písničkama, dělají krátké rozhovory. Připadá mi to na druhou třídu přiměřené.
 Inka + Viki 
  • 

Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 16:03:11)
Mne připadne přirozené, že děti začínají věcmi typu zvířata, barvy, hračky... Stejně jako bych řekla, že není nic proti ničemu, aby je i napsaly. Dceru mám ve 4. třídě, začínali stejně. Vybarvování stejně jako pamětné učení prostě k metodice patří. Děti by měli víc mluvit anglicky, více ji slyšet vnímat - ale to je už zodpovědnost rodičů.
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 17:46:01)
Vybarvování k metodice asi patří, ale podle mě by nemělo zabrat zbytečně moc času.
Na druhé straně je fakt, že nejmenší děti nejsou schopné soustředit se plně 45 minut, takže v první třídě se klidně může čtvrt hodiny vybarvovat.
Ale u starších už bych to omezovala.
 Termix 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:25:30)
Nevím, co je metodického na vybarvování.
Moje děti věčně dostávají vybarvit obrázek, který dostanou. Do angličtiny. A za to mají známku.
Metodicky bych to brala, kdyby to bylo poslechové cvičení ve stylu dětských Cambridgeských zkoušek, tedy třeba obrázek plný balónů někde a věty typu colour the ball on the table blue .... a nebo alespoň jako reading activity. Ale vybarvit si obrázek ZOO no nevím, v mých očích to je ztráta času.
 Inka a Viki 
  • 

Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:38:19)
Vybarvovanim jsem myslela prave to poslechove, prip. i prirazovaci, lze to poutit i jako konverzavni podklad. Taky lze pomoci postupneho vymalovavani obrazku pekne trenovat slovni zasobu.
Behem 3 hodin tydne se v AJ rozmluvi maloktere dite, jazyk se ma pouzivat kazdy den, proto jsem mluvila o zodpovednosti rodicu. Sama u dcerky se snazim kazdy den AJ procvicovat, bezne pouzivat. Tohle skola nenahradi.
 Martule, 2děti 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(11.11.2015 11:32:43)
Inko, jenže ne všichni rodiče ovládají angličtinu. Dceřina učebnice je celá anglicky, takže bez překladače ani nejde zjistit, co vlastně říká zadání. Tak jak odpovědnost rodičů? Učitelka zadávala dětem opisování slovíček, do toho měli denně další tři úkoly od jiných učitelů (ve třetí třídě). Teprve letos nemívají tolik úkolů (4. třída). Přikláním se k názoru, že biflování psané formy slovíček ve druhé i třetí třídě je blbost. Měli by se v hodině raději učit písničky, a učitel by jim měl vysvětlit, co to zpívají. Ne, že znají píseň, ale nerozumí textu!
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:46:59)
Termix, možná to těm dětem pomůže spojit si vlastnoruční akci + zrakové vjemy + slovíčko, ale jinak s tebou víceméně souhlasím, přínos je asi minimální.
Spíš to vidím jako vycpávku času u malých dětí.
 Termix 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 21:07:04)
Kdyby aspoň něco spojovali :-D. Oni prostě za úkol vybarví obrázek. Děs běs.
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 21:10:58)
Termix, a nemluví pak o tom obrázku? Neříkají, co vybarvili a jak?
Nebo z čeho tedy přesně dostanou tu známku?
 Termix 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 21:52:05)
Jak už někdo psal, mají to jako omalovánku. Ne, bohužel si o tom nepovídají. Jak jsem psala, mně osobně to netrápí v tom smyslu, že moje děti anglicky mluví plynule, ale lituju normální děti, co mají pouze angličtinu ve škole.

Měla jsem tu čest podívat se na "ukázkovou hodinu" angličtiny v naší škole v rámci dne otevřených dveří. Bylo to zoufalé. Paní učitelka všechno říkala česky. Věci typu postavte se, sedněte si, otevřete učebnici ... A slovíčka učila stylem, tohle je lev, ten se řekne "lájon". Jak se řekne lev? Katastrofa.
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 21:55:23)
Termix, aha, tak to zní opravdu beznadějně ~:(
A to jsi tuším v Praze, že? To mě překvapuje, v Praze bych čekala školy obsazené kvalitními učiteli. (Asi naivní předsudek venkovana :-) )
 Termix 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 22:04:15)
Tak zrovna v naší škole mám pocit, že jsme obsazení učiteli, co kamarádí s paní ředitelkou. Jinak, jj, Praha.
 krupice. 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 22:09:02)
Anett + 2 - jo v Praze máš taky moře jazykovek, kde učitelé učí dospělé lidi, kteří si to zaplatili a učit se chtějí. Navíc je to určitě lépe finančně ohodnoceno. U nás byl třeba ve druhé třídě nepovinný kroužek AJ - docházela mladá učitelka z jazykovky. Přihlásila jsem dceru, i když AJ mluvím a procvičuji s ní i doma. Valná většina dětí tam chodila z donucení, neměli k učitelce vůbec respekt, vyrušovali a pod. Takže i když to dceru ze začátku celkem bavilo - učili se jinou formou než ve školní angličtině - tak jí to postupně otrávilo, protože díky neustále zlobícím klukům dostávali tresty a pod. Mladá učitelka z jazykovky si s tou zvěří zkrátka nevěděla rady...~d~
 sasanka+2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 21:30:04)
Jako když budou v hodině chvilku i vybarvovat (nebo třeba vybarvit dle anglických pokynů)ale budou umět a dělat něco víc tak jako jedna z činností proč asi ne...jenže oni v té první třídě to snad měli jako omalovánky...co vím i od ostatních maminek tak to ani děti moc nebavilo...
Myslím že druháci sotva píšou...ty se klidně mohou učit ústně,bez psaní a nakonec i čtení...právě jsem viděla co se všechno může dělat takže ono by to šlo jen by to bylo namáhavější...já bych si představovala že je začnou učit pár základních slovíček,pár konverzačních obratů,aby se pomalu učili domlouvat se a výslovnost správně....klidně formou her,písniček...ale chci toho asi moc
Jen pro ilustraci-jo máme Happy house-učebnice dle mého nic moc,chudák malej je zodpovědný tak se připravoval...já z toho šílela-nahlas říkal slovíčka a pak si předčítal jak se to píše..paskvil největší-ve finále mi začal říkat místo správné výslovnosti snake,když jsem ho opravila tak se hájil že se to tak přece píše co se mi nelíbí...dělá jim to hokej v hlavě...jo můžou postupně začít číst a časem by to naskočilo samo ale tohle je vyloženě kontraproduktivní...a klidně tu energii mohl vynaložit na přínosnější učení...nevím třeba to nakonec známkovat ani nebude ale stejně prostě takový styl učení děs..ale koukám že nejsme sami...
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 21:38:55)
"učebnice dle mého nic moc"

Sasanko, v samotné učebnici toho moc nevykoukáš, k učebnici patří (měly by patřit) další materiály a pomůcky a hlavně aktivity, které učitel s dětmi dělá. Učebnice je jen taková kostra, alespoň jak já to chápu. Hlavní těžiště výuky by mělo být v náslechu a opakování, cíleně se učit slovíčka z učebnice, to podle mě do druhé třídy nepatří.
Ale jedno z mých dětí mělo na ZŠ také takovou výuku, no přežilo to, ale učit se chodilo raději do jazykové školy.
 sasanka+2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 21:41:34)
Anett to samozřejmě souhlasím,je to hlavně o přístupu a práci učitele...na tý učebnici to nestojí a je to jak píšeš kostra kterou lze doplnit a i různě uchopit...to je jasný...
 krupice. 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 22:02:38)
U nás se v první třídě taky "vybarvovalo". Rodiče si stěžovali na schůzkách, že se děti nic nenaučí a zapomělÿ i to, co se učily ve školce.
V druhé třídě rozdělení třídy na AJ na 2 půlky, každý jinou učitelku a AJ 2xtýdně. Dcery půlka se učila i psát, druhá polovina pouze mluvit. Rodiče si tentokrát stěžovali, že se děti učí moc slovíček + psaní a styl výkuky jim opět nevyhovoval.
Třetí třída - psát se učí už i druhá půlka třídy. Na píuč dcery skupiny si neustále pár rodičů stěžuje a ve čtrté třídě ji vyměnili.
Já s učitelkou problém neměla. Holt jsme víc biflovaly slovíčka a do toho jsme zahrnuly i psaní. Pouze pokud se i ve třetí třídě nesmyslně vybarvovalo, občas jsem v rámci urychlení popadla sešit a pastelky a poslala dceru dělat něco užitečnějšího.

Ještě bych dodala, že každý se učí jazyk jinak. Já jsem se nikdy neučila AJ v žádné škole, začala jsem se učit až při zaměstnání z knížky pro samouky. K učení potřebuji slovo nejen slyšet, ale hlavně si ho musím umět představit i v psané podobě. Takže mně by třeba výuka stylem pouze poslechu a mluvení nevyhovovala. Teď mě AJ vlastně živí.Pracuji v mezinárodní firmě, kde všechna komunikace i maily probíhají v AJ.
 Termix 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 22:09:22)
Počkej, tak ono všichni potřebují slovo i vidět v psané podobě a nebo aspoň většina lidí. Ale mluvíme o dětech, co sotva čtou a píšou česky. A i když je angličtina i na psaní logická, alespoň pro mě, tak těm dětem přijde docela složitá. Takže tady, ve věku do 8 let, bych psaním a čtením moc nezatěžovala. Klidně nabídla, ale nestavěla na tom hodnocení.

Ale souhlasím s tebou, že stylů je více a každý si musí najít ten svůj. Já zase potřebuju hodit přímo do prostředí a jsem docela chytlavá. Jazyky se obecně učím docela rychle, prostě si je naposlouchám.
 sasanka+2 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 22:22:32)
Hanko ale nejde přece srovnávat učení malých dětí a učení dospělých...to jsou rozdílné situace...a nakonec nejde ani tolik o hodnocení známky až tolik nežeru, ale o to co se vlastně učí a co jim to dá,co budou umět....
 krupice. 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 22:51:22)
Sasanko, já chápu, o čem mluvíte. Poukazuji pouze na to, že je těžký sehnat kvalitního učitele Aj pro děti ve škole... Když já budu učitelka AJ, určitě půjdu raději učit do jazykovky dospělé, kteří se učí ze svého popudu, učit se chtějí a navíc dostanu lépe zaplaceno, než do školy, kde se budu potýkat s kázeňskými problémy, peníze nic moc a ještě se rodičům nezavděčím. Jak už jsem řekla, mladá nadšená učitelka AJ z jazykovky, která vedla u dcery nepovinnou AJ, nakonec ze školy doslova utekla. Dceru to zprvu bavilo, ale jak se učitelka potýkala s tím,že jí žáci neposlouchali, chodili tam z donucení rodičů a nechtěli se učit, šlo to celé úplně do háje. Pak napsala mail, který se některých rodičů dotkl tak, že to řešili na třídní schůzce. Další rok už nikdo nechtěl dítě na nepovinnou AJ přihlásit.
Někdy mám holt pocit, že rodiče chtějí po učitelích, aby byli zkrátka nadlidi. Aby učili zábavnou formou, aby to zaujalo všechny,zároveň byli výborní psychologové, pedagogové, zvládali všechny odlišné dětské povahy,nátury, hyperaktivity, dys...blablablaa a k tomu jim to všechno nalili do hlavy ve škole, aby se s nimi rodiče nedejbože nemuseli doma šrotit slovíčka...~a~
 klikli 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 16:17:17)
Pokud vím, tak umět psát ta slova (krokodýl, lev ...) povinný výstup není, pokud jedete podle Happy House 2 - opsat, přečíst a přiřadit k obrázku, to ano, to mají v testu za celou lekci. Za sebe - nevidím velký problém, aby se děti naučily poznat písemnou podobu 6 slovíček za cca měsíc, možná víc. Většina dětí se to v pohodě naučí. Hrajeme si se slovíčky, přidáváme fráze - spojujeme se zájmeny, barvami apod., zpíváme písničky, čteme kreslené příběhy, kreslí podle mého diktátu ...ale je to fakt jen takové ťuknutí, aby se děti otrkaly, není to intenzivní výuka. Přiznám se, že mi Happy House moc nesedí, ale to učivo se dá upravit a pak je to mnohem lepší.
A jak tu někdo psal, že ve 3. třídě už děti píšou, tak ano, píšou, ale předpokládám, že rozumná učitelka chce ten základ - umět napsat barvy, čísla, hračky apod. Magnifying glass (pokud šlo o Happy Street 1) tam sice je, ale jako naprosto nevýznamné slovíčko, které bylo potřeba do kresleného příběhu. Jinak ta učebnice Happy Street se mi líbí, učí se podle ní dobře.
Add starší ročníky na 2. stupni a angličtina - je to věčný boj. Kreslím, ukazuju, vysvětluju, předvádím situace já i děti, máme x desítek cvičení, ústních aktivit, posloucháme a doplňujeme, čteme, ale i blbý přítomný čas je pořád problém. Někdo zvládá dávno za 1, někdo stále na 4, i když se to jede už snad potřetí. Stále čtou špatně slova, která každou hodinu opravuji, píšu na tabuli, upozorňuji na ně, ale co dělat. Prostě za ty 3 hodiny člověk zázrak neudělá, pokud nejde o výběrovou skupinu. Zní to blbě, ale je to tak. ~7~~a~
 Kahlan+5 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 18:47:11)
U nás máme take Happy House, ale učí pouze Angličané, a od prvni třídy mají pět hodin týdne. Syn je teď v tercii a mluví bez přízvuku, píše slohovky, ve kterých mají třeba rozebírat literární dila, čte v originále třeba Asimova...
 Kahlan+5 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 18:54:24)
Bydlíme v cizině, ale deti jsou v české škole a aj se učí jako prvni cizi jazyk.
 klikli 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 19:26:59)
Tak to je značka ideál, tomu se česká základní škola prostě nepřiblíží ani náhodou. V 1. třídě mají 1 hodinu. ve 2. dvě, pak dva roky 4 a pak opět 3. A je to podle mě máááááálo.
 klikli 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 19:33:37)
Tak to je značka ideál, tomu se česká základní škola prostě nepřiblíží ani náhodou. V 1. třídě mají 1 hodinu. ve 2. dvě, pak dva roky 4 a pak opět 3. A je to podle mě máááááálo.
 Brunhilda 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(11.11.2015 17:12:39)
Kahlan,
předpokládám, že to není v anglicky mluvící zemi. Ti Angličani mluví jazykem té země nebo ne? A jaké učebnice používají?
 Abigail* 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 17:01:55)
Dcra má AJ od první třídy, ale na to, co se jak píše, se začali zaměřovat až teď ve třetí třídě. Popravdě slovíček zas tak moc nemají, takže s tím nemá vůbec žádný problém, umí to z hodiny, doma se nic učit nemusí.
 terapeutka 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 19:50:06)
Tak zjišťuju, že je to asi všude stejné... dcera je ve čtvrté a ve škole se učí jen slovíčka... případně přiřazují text, KTERÉMU NEROZUMÍ ke komiksu. Po třech letech AJ na škole (mají od 1.tř.) neuměla říct ani jednoduché věty typu : "To je zelené" nebo "Ona má kočku" ... uměla říct "zelené", uměla říct "kočka", ale jak to dát do věty neumí. takže to řeším tím, že ji učím doma sama (tedy spíše doučuji tu AJ) vyrobila jsem jí tabulky, učím se s ní základy skloňování (I am, you are, he is...) vysvětlila jsem jí, proč je ve třetím pádě koncovka "-S" , aby neříkala třeba "he have cat" a podobně. Takže pomalu doma jedeme vlastním tempem. Ve škole psali dnes velkou písmemku z AJ - číslovky ~a~
Jo a třeba o členech jim paní učitelka taky ještě nestihla nic říct...~a~
 Termix 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:33:22)
Ve druhé třídy na ZŠ bych vůbec nenutila děti psát. S dětmi se dá dělat spousta aktivit v cizím jazyce komplet bez čtení a psaní. Sama to dělám, takže mám dost vlastních zkušeností.
Předpokládám, že většina dětí psát anglicky správně zatím nebude umět, je možné, že dostanou i horší známku, přitom kdyby bylo dítě zkoušeno ústně, třeba by to zvládlo excelentně. Pak je otázka, co je důležitější.
Psaní je samozřejmě důležitá součást výuky, ale v běžné ZŠ bych tohle hodnotila až později. Já osobně zastávám názor naučit slovíčka používat v mluvení, případně ve druhé třídě začít používat třeba kartičky se slovy a přiřazovat, ono to psaní pak naskočí téměř samo. Děti si psanou formu slova pak vybavují jako obrázky.

Bohužel co do kvality výuky angličtiny jsem i ve škole mých dětí fakt zklamaná. Ty moje naštěstí anglicky umí docela dobře. Ale angličtinu mají ve škole tři hodiny týdně, tedy dotace docela slušná, přesto jejich spolužáci znalosti ze školy nemají žádné. A spousta rodičů to už dnes řeší placenou angličtinou jinde.
 sarmi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:38:24)
u nas ve skole deti pisi az od 3.rocniku, u synu ve skole totez.
 TiNiWiNi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(10.11.2015 20:48:45)
~g~~g~~g~~g~~g~~g~

Mluvis mi z duse
 Martule, 2děti 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(11.11.2015 11:21:39)
Moje dcera je ve čtvrté třídě, angličtinu má od druhé třídy. Neumí anglicky vůbec nic. Bylo to jen biflování toho, jak se slovíčka píšou, aby bylo jak psát testy. Nekonečné opisování slovíček :-©
Výsledek: nenávidí angličtinu ~o~
 Pippi 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(11.11.2015 11:39:50)
Podle mě je výuka angličtiny od první třídy zbytečná, alespoň tedy pokud je vyučovaná tak, jak je to u nás obvyklé. Učím v jazykovce angličtinu a dochází ke mně jedenáctiletá slečna s maminkou. Slečna se učí pátým rokem ve škole a umí akorát barvy, čísla, pár slovíček a asi čtyři věty - jmenuju se..., jsem z... je mi ... let a how are you. Neumí použít ani zápor, nezná spojení jako this is... Moje neteř je ve čtvrté třídě, učí se čtvrtým rokem a totéž, s tím rozdílem, že umí asi o čtyři věty míň. Neumím si ty školní hodiny vůbec představit.
 Brunhilda 


Re: Angličtina ve druhé třídě 

(11.11.2015 17:16:13)
Pippi,
ono je taky rozdíl učit jedno (dvě, tři) děti a celou třídu. U nás se na prvním stupni na jazyky třídy nedělí a učit cca 25 dětí, to toho za těch 45 min. fakt moc neřeknou.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.