Inka + Viki | •
|
(10.11.2015 16:03:11) Mne připadne přirozené, že děti začínají věcmi typu zvířata, barvy, hračky... Stejně jako bych řekla, že není nic proti ničemu, aby je i napsaly. Dceru mám ve 4. třídě, začínali stejně. Vybarvování stejně jako pamětné učení prostě k metodice patří. Děti by měli víc mluvit anglicky, více ji slyšet vnímat - ale to je už zodpovědnost rodičů.
|
Ropucha + 2 |
|
(10.11.2015 17:46:01) Vybarvování k metodice asi patří, ale podle mě by nemělo zabrat zbytečně moc času. Na druhé straně je fakt, že nejmenší děti nejsou schopné soustředit se plně 45 minut, takže v první třídě se klidně může čtvrt hodiny vybarvovat. Ale u starších už bych to omezovala.
|
Termix |
|
(10.11.2015 20:25:30) Nevím, co je metodického na vybarvování. Moje děti věčně dostávají vybarvit obrázek, který dostanou. Do angličtiny. A za to mají známku. Metodicky bych to brala, kdyby to bylo poslechové cvičení ve stylu dětských Cambridgeských zkoušek, tedy třeba obrázek plný balónů někde a věty typu colour the ball on the table blue .... a nebo alespoň jako reading activity. Ale vybarvit si obrázek ZOO no nevím, v mých očích to je ztráta času.
|
Inka a Viki | •
|
(10.11.2015 20:38:19) Vybarvovanim jsem myslela prave to poslechove, prip. i prirazovaci, lze to poutit i jako konverzavni podklad. Taky lze pomoci postupneho vymalovavani obrazku pekne trenovat slovni zasobu. Behem 3 hodin tydne se v AJ rozmluvi maloktere dite, jazyk se ma pouzivat kazdy den, proto jsem mluvila o zodpovednosti rodicu. Sama u dcerky se snazim kazdy den AJ procvicovat, bezne pouzivat. Tohle skola nenahradi.
|
Martule, 2děti |
|
(11.11.2015 11:32:43) Inko, jenže ne všichni rodiče ovládají angličtinu. Dceřina učebnice je celá anglicky, takže bez překladače ani nejde zjistit, co vlastně říká zadání. Tak jak odpovědnost rodičů? Učitelka zadávala dětem opisování slovíček, do toho měli denně další tři úkoly od jiných učitelů (ve třetí třídě). Teprve letos nemívají tolik úkolů (4. třída). Přikláním se k názoru, že biflování psané formy slovíček ve druhé i třetí třídě je blbost. Měli by se v hodině raději učit písničky, a učitel by jim měl vysvětlit, co to zpívají. Ne, že znají píseň, ale nerozumí textu!
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(10.11.2015 20:46:59) Termix, možná to těm dětem pomůže spojit si vlastnoruční akci + zrakové vjemy + slovíčko, ale jinak s tebou víceméně souhlasím, přínos je asi minimální. Spíš to vidím jako vycpávku času u malých dětí.
|
Termix |
|
(10.11.2015 21:07:04) Kdyby aspoň něco spojovali :-D. Oni prostě za úkol vybarví obrázek. Děs běs.
|
Ropucha + 2 |
|
(10.11.2015 21:10:58) Termix, a nemluví pak o tom obrázku? Neříkají, co vybarvili a jak? Nebo z čeho tedy přesně dostanou tu známku?
|
Termix |
|
(10.11.2015 21:52:05) Jak už někdo psal, mají to jako omalovánku. Ne, bohužel si o tom nepovídají. Jak jsem psala, mně osobně to netrápí v tom smyslu, že moje děti anglicky mluví plynule, ale lituju normální děti, co mají pouze angličtinu ve škole.
Měla jsem tu čest podívat se na "ukázkovou hodinu" angličtiny v naší škole v rámci dne otevřených dveří. Bylo to zoufalé. Paní učitelka všechno říkala česky. Věci typu postavte se, sedněte si, otevřete učebnici ... A slovíčka učila stylem, tohle je lev, ten se řekne "lájon". Jak se řekne lev? Katastrofa.
|
Ropucha + 2 |
|
(10.11.2015 21:55:23) Termix, aha, tak to zní opravdu beznadějně A to jsi tuším v Praze, že? To mě překvapuje, v Praze bych čekala školy obsazené kvalitními učiteli. (Asi naivní předsudek venkovana )
|
Termix |
|
(10.11.2015 22:04:15) Tak zrovna v naší škole mám pocit, že jsme obsazení učiteli, co kamarádí s paní ředitelkou. Jinak, jj, Praha.
|
krupice. |
|
(10.11.2015 22:09:02) Anett + 2 - jo v Praze máš taky moře jazykovek, kde učitelé učí dospělé lidi, kteří si to zaplatili a učit se chtějí. Navíc je to určitě lépe finančně ohodnoceno. U nás byl třeba ve druhé třídě nepovinný kroužek AJ - docházela mladá učitelka z jazykovky. Přihlásila jsem dceru, i když AJ mluvím a procvičuji s ní i doma. Valná většina dětí tam chodila z donucení, neměli k učitelce vůbec respekt, vyrušovali a pod. Takže i když to dceru ze začátku celkem bavilo - učili se jinou formou než ve školní angličtině - tak jí to postupně otrávilo, protože díky neustále zlobícím klukům dostávali tresty a pod. Mladá učitelka z jazykovky si s tou zvěří zkrátka nevěděla rady...
|
|
|
|
|
|
sasanka+2 |
|
(10.11.2015 21:30:04) Jako když budou v hodině chvilku i vybarvovat (nebo třeba vybarvit dle anglických pokynů)ale budou umět a dělat něco víc tak jako jedna z činností proč asi ne...jenže oni v té první třídě to snad měli jako omalovánky...co vím i od ostatních maminek tak to ani děti moc nebavilo... Myslím že druháci sotva píšou...ty se klidně mohou učit ústně,bez psaní a nakonec i čtení...právě jsem viděla co se všechno může dělat takže ono by to šlo jen by to bylo namáhavější...já bych si představovala že je začnou učit pár základních slovíček,pár konverzačních obratů,aby se pomalu učili domlouvat se a výslovnost správně....klidně formou her,písniček...ale chci toho asi moc Jen pro ilustraci-jo máme Happy house-učebnice dle mého nic moc,chudák malej je zodpovědný tak se připravoval...já z toho šílela-nahlas říkal slovíčka a pak si předčítal jak se to píše..paskvil největší-ve finále mi začal říkat místo správné výslovnosti snake,když jsem ho opravila tak se hájil že se to tak přece píše co se mi nelíbí...dělá jim to hokej v hlavě...jo můžou postupně začít číst a časem by to naskočilo samo ale tohle je vyloženě kontraproduktivní...a klidně tu energii mohl vynaložit na přínosnější učení...nevím třeba to nakonec známkovat ani nebude ale stejně prostě takový styl učení děs..ale koukám že nejsme sami...
|
Ropucha + 2 |
|
(10.11.2015 21:38:55) "učebnice dle mého nic moc"
Sasanko, v samotné učebnici toho moc nevykoukáš, k učebnici patří (měly by patřit) další materiály a pomůcky a hlavně aktivity, které učitel s dětmi dělá. Učebnice je jen taková kostra, alespoň jak já to chápu. Hlavní těžiště výuky by mělo být v náslechu a opakování, cíleně se učit slovíčka z učebnice, to podle mě do druhé třídy nepatří. Ale jedno z mých dětí mělo na ZŠ také takovou výuku, no přežilo to, ale učit se chodilo raději do jazykové školy.
|
sasanka+2 |
|
(10.11.2015 21:41:34) Anett to samozřejmě souhlasím,je to hlavně o přístupu a práci učitele...na tý učebnici to nestojí a je to jak píšeš kostra kterou lze doplnit a i různě uchopit...to je jasný...
|
krupice. |
|
(10.11.2015 22:02:38) U nás se v první třídě taky "vybarvovalo". Rodiče si stěžovali na schůzkách, že se děti nic nenaučí a zapomělÿ i to, co se učily ve školce. V druhé třídě rozdělení třídy na AJ na 2 půlky, každý jinou učitelku a AJ 2xtýdně. Dcery půlka se učila i psát, druhá polovina pouze mluvit. Rodiče si tentokrát stěžovali, že se děti učí moc slovíček + psaní a styl výkuky jim opět nevyhovoval. Třetí třída - psát se učí už i druhá půlka třídy. Na píuč dcery skupiny si neustále pár rodičů stěžuje a ve čtrté třídě ji vyměnili. Já s učitelkou problém neměla. Holt jsme víc biflovaly slovíčka a do toho jsme zahrnuly i psaní. Pouze pokud se i ve třetí třídě nesmyslně vybarvovalo, občas jsem v rámci urychlení popadla sešit a pastelky a poslala dceru dělat něco užitečnějšího.
Ještě bych dodala, že každý se učí jazyk jinak. Já jsem se nikdy neučila AJ v žádné škole, začala jsem se učit až při zaměstnání z knížky pro samouky. K učení potřebuji slovo nejen slyšet, ale hlavně si ho musím umět představit i v psané podobě. Takže mně by třeba výuka stylem pouze poslechu a mluvení nevyhovovala. Teď mě AJ vlastně živí.Pracuji v mezinárodní firmě, kde všechna komunikace i maily probíhají v AJ.
|
Termix |
|
(10.11.2015 22:09:22) Počkej, tak ono všichni potřebují slovo i vidět v psané podobě a nebo aspoň většina lidí. Ale mluvíme o dětech, co sotva čtou a píšou česky. A i když je angličtina i na psaní logická, alespoň pro mě, tak těm dětem přijde docela složitá. Takže tady, ve věku do 8 let, bych psaním a čtením moc nezatěžovala. Klidně nabídla, ale nestavěla na tom hodnocení.
Ale souhlasím s tebou, že stylů je více a každý si musí najít ten svůj. Já zase potřebuju hodit přímo do prostředí a jsem docela chytlavá. Jazyky se obecně učím docela rychle, prostě si je naposlouchám.
|
|
sasanka+2 |
|
(10.11.2015 22:22:32) Hanko ale nejde přece srovnávat učení malých dětí a učení dospělých...to jsou rozdílné situace...a nakonec nejde ani tolik o hodnocení známky až tolik nežeru, ale o to co se vlastně učí a co jim to dá,co budou umět....
|
krupice. |
|
(10.11.2015 22:51:22) Sasanko, já chápu, o čem mluvíte. Poukazuji pouze na to, že je těžký sehnat kvalitního učitele Aj pro děti ve škole... Když já budu učitelka AJ, určitě půjdu raději učit do jazykovky dospělé, kteří se učí ze svého popudu, učit se chtějí a navíc dostanu lépe zaplaceno, než do školy, kde se budu potýkat s kázeňskými problémy, peníze nic moc a ještě se rodičům nezavděčím. Jak už jsem řekla, mladá nadšená učitelka AJ z jazykovky, která vedla u dcery nepovinnou AJ, nakonec ze školy doslova utekla. Dceru to zprvu bavilo, ale jak se učitelka potýkala s tím,že jí žáci neposlouchali, chodili tam z donucení rodičů a nechtěli se učit, šlo to celé úplně do háje. Pak napsala mail, který se některých rodičů dotkl tak, že to řešili na třídní schůzce. Další rok už nikdo nechtěl dítě na nepovinnou AJ přihlásit. Někdy mám holt pocit, že rodiče chtějí po učitelích, aby byli zkrátka nadlidi. Aby učili zábavnou formou, aby to zaujalo všechny,zároveň byli výborní psychologové, pedagogové, zvládali všechny odlišné dětské povahy,nátury, hyperaktivity, dys...blablablaa a k tomu jim to všechno nalili do hlavy ve škole, aby se s nimi rodiče nedejbože nemuseli doma šrotit slovíčka...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|