| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna

 Celkem 137 názorů.
 Z+2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 19:20:35)
Přesně to samý tvrdím já.
 Z+2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 19:52:52)
Pokud podřízení nezvládnou svoje úkoly, je to jednoznačně moje chyba. O tom žádná.
 Senedra 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 19:55:57)
Zetko, i když se flákají? A podávají podprůměrný výkon - ať už pro to, že nemají na lepší nebo prostě nemakají?

 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 19:59:01)
ano, to by mě taky zajímalo.

Jestli jako nadřízenej/učitel tedy mohu za to, když podřízenej/žák nepodává dostatečnej výkon?

Takže to vlastně znamená, že neexistujou lempli, jen neschopní nadřízení?

Zajímavá myšlenka.
 Z+2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:01:42)
Samozřejmě. Vedouci je od toho, aby podřízené dokázal motivovat. A finance rozhodně není jediný způsob.
 Kaipa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:18:05)
Zet, to je pěkná blbost. Lidé nejsou stejní a nedokážou všichni stejně. Proč nemáš Nobelovku nebo český rekord v běhu na 5000 metrů? Špatná (vnější i vnitřní) motivace?
 K_at 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:56:44)
Supliku, urcite! Kdyz nekdo neco nezvladne, je to vinnou Z. Tudiz predpokladam, ze ani nedava vypovedi, protoze neschopnej lempl je jen spatne motivovan.
 Jahala. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 23:55:17)
Šuplíku, ne sobě, ale svému nadřízenému, protože ten špatně motivuje Zetka, aby dobře motivoval...
A pár jítrničku sežral...
 Z+2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:36:07)
Zase nesmyslné podsouvání, to vás rodiče nevychovali, že nedokážete diskutovat slušně? Tak ukolem vedoucího není aby všichni měli stejný plat a uměli stejné věci, ale aby kolktiv fungoval a plnil úkoly. Plat mají lidé podle toho jaký si dohodnou a jaký odpovídá ceně jejich práce.
Učitelův úkol je naučit všechny žáky danou látku. Známky jsou velmi špatný nástroj vnější motivace. Stejně jako finanční tresty v zaměstnání.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:47:43)
"Zase nesmyslné podsouvání, to vás rodiče nevychovali, že nedokážete diskutovat slušně? "

Chacha, tak to je vtip roku. ~t~ ~t~ ~t~ ~8~

Člověk, kterej sám diskutuje velmi neurvale a domnívá se, že je k tomu "oprávněn" tím, že ten druhej se dopouští jakýchsi (domnělých a zcela smyšlených, ale to je v tuto chvíli jedno) nepravostí v komunikaci.

Který se domnívá, že pokud ON usoudí, že ten druhej nediskutuje podle jeho gusta, že to omlouvá z jeho strany vše, i podpásovky, i sprosté nadávky, ten bude někomu vyčítat, že nedokáže diskutovat slušně?

Napřed si zameť před vlastním prahem, milé zetko, a kriticky zhodnoť výchovu svých vlastních rodičů, jak tě to vychovali, že TY nedokážeš diskutovat slušně, ale máš tu neskonalou drzost to vytýkat jiným. ~d~
 Z+2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:44:46)
Na manipulaci a lži se jinak než ostře reagovat nedá. :-©
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:48:50)
Ne, vychovanej člověk by ani na SKUTEČNOU manipulaci a lži nereagoval sprostě, prostě by jen konstatoval, že tento způsob diskuse je pro něj nepřijatelný.

Ty si ale navíc ty "manipulace a lži" vymýšlíš a účelově a nesmyslně z toho obviňuješ lidi, kteří říkaj něco, co se ti nelíbí, a pak to bereš jako volnou kartu ke svým vlastním sprostotám.

To není férové jednání a rozhodně to o tobě nevypovídá nic pěkného.
 Ropucha + 2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:01:18)
"jestli by nebylo lepší, kdyby existovalo několikeré hodnocení. Protože by bylo hezké hodnotit děti za snahu a pracovitost"

Buchli, takové hodnocení si přineslo mé dítě z německé školy.
Ne známky, ale slovní hodnocení v každém předmětu, ovšem žádné "slohovky", ale tabulka, kde pro každý předmět se hodnotí několik kritérií - aktivita, přístup k plnění úkolů, správnost atd., a to na šestibodové stupnici od "splňuje vždy perfektně" přes "splňuje ne vždy" až po "nesplňuje" (cca takového znění).
Moc se mi to líbilo.
 Roya 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:03:27)
Špatné známky na vysvědčení jsou důsledkem školského systému, který je u nás nastavený. Učitel na běžné škole s běžným vedením nemá šanci hodnotit (ani vyučovat) způsobem uvedeným v článku. Mám to vyzkoušeno. Na mnohých školách jsou i ty čtvrtletky, dokonce nazvané srovnávací práce (aby se vidělo, ve které třídě žáci zvládají a ve které ne), pro učitele povinné a vykazují se průměry, počty jedniček, dvojek atd...

Ovšem představa, že sebezlatější učitel dokáže získat pro svůj předmět každého žáka, je naivní. Možná v případě, že bude takový učitel na škole ojedinělý. Ve chvíli, kdy mají žáci tolik různých předmětů s tolika různými nároky, není uskutečnitelné, aby všichni žáci ve všech předmětech "zabírali" na 100 procent. I když bude mít učitel podmínky na způsob výuky uvedený v článku, které ovšem většinou nemá.

Znám spoustu učitelů, kteří dávají žákům a studentům opravdu hodně, jsou oblíbení, naučí... a přesto nezachytí zájem každého jednotlivce. Myslím si, že to není ani v psychické moci člověka (nejen žáka nebo studenta) soustředit se tolik hodin téměř v kuse naplno. I kdyby ho to všechno sebevíc zajímalo, což ovšem také není myslím přirozené, aby každého zajímalo všechno.

Ovšem asi před dvěma lety jsme měli školení od ministerstva, kde nám paní vykládala, že hodnocení se musí sjednotit, a není přípustné dávat tutéž známku žákům vykazujícím různou úroveň znalostí, že zkrátka všude musí tatáž známka znamenat totéž. Autor článku tedy štěká na nesprávném hrobě...
 K_at 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:54:49)
Royo, ano, rika se tomu "mytzs dokonaleho ucitele", tusim.
 Ropucha + 2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:02:36)
Royo ~R^
 TiNiWiNi 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:00:36)
Jen jeden rok jsem učila na škole, to jen pro info. A jak já se vyhraňovala proti učitelům, kteří nechali dítě propadnout...no a mrsk ho tam....hned jsem nechala žáka dělat opravky. Dnes už chápu.
 Ananta 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:43:15)
Já tomu nerozumím, takže nejhorší možná známka by byla "dobře"? nebo jak chce autor hodnotit?

Muselo by se změnit myšlení lidí a pak by se dalo uvažovat o změně ve způsobu hodnocení. Dokud jedeme level - ti blbí na učňák a ti chytří a tím pádem i hodnotnější lidi na střední a vysoké školy, manuální práce hůř placená než duševní, tak je zbytečné dělat nějaké změny. Lidi nejsou nastavení na tuhle úroveň myšlení a nevím jestli někdy budou, to je idealismus. Já jsem idealista, já bych to udělala úplně jinak, ale to by neprošlo. To je jako dejte všem za jejich práci stejné peníze, je jedno jestli je to doktor, inženýr IT nebo prodavačka.


 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 20:46:03)
"To je jako dejte všem za jejich práci stejné peníze, je jedno jestli je to doktor, inženýr IT nebo prodavačka. "

Ananto, to tu už jednou bylo, i to, že byla manuální práce lépe placená než duševní.

A nepřijde mi, že by se to nějak osvědčilo.
 Ananta 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 9:57:02)
To byla Kudlo paralela k tomu, že by měli být hodnoceni všichni stejně. A psala jsem, za různou práci stejné peníze, ne že by manuální práce měla být dražší než duševní. Podle mě teda by měla být hodnocená stejně, protože je tam vysoká zdravoní zátěž.
 Ropucha + 2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:08:09)
"Dokud jedeme level - ti blbí na učňák a ti chytří a tím pádem i hodnotnější lidi na střední a vysoké školy, manuální práce hůř placená než duševní"

Ananto, už jsme zkusili i poslat chytré lidi ke strojům a hloupé do vedení státu :-)
Někomu se to asi líbilo, ale moc to neprosperovalo :-)
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:11:37)
Ropucho ~t~
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 10:31:02)
..."Dokud jedeme level - ti blbí na učňák a ti chytří a tím pádem i hodnotnější lidi na střední a vysoké školy, manuální práce hůř placená než duševní"

Mila Ananta, to bude tym, ze je to jediny funkcny model a nikto sa nechce vratit spat do jaskyn. Ako pokojne mozes nastupit s viziou ""menej chytri na VS a chytrejsi povinne zametat ulice"" ( pripadne, ked nevyjde model prvy skusit model ""cistic okien 100 000 Czk/mes a kardiochirurg 10 000 Czk/mes) , iba sa obavam, ze budes musiet velmi rychlo oplotit hranice, ako to museli urobit Tvoji spoluideologovia pred par desiatkami rokov. ~3~
 daba+holčička 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 22:02:45)
No každopádně stávající systém hodnotí jak rychle se dítě dokáže něco naučit, nikoliv, jestli se to nakonec naučí, což je podstatou procesu vzdělávání. Takže učitelka vystvětlí látku, chvíli se procvičuje, pak dá test, žáci dostanou známky 1-5 podle toho, jak rychle látku pochopili a procvičili, dá na to další test, pak další... Takže ten pomalý nasbírá třeba 3 bajle, 2 čtyrky a pak jedničku, protože to konečeně zvládl. Umí to nakonec stejně jako všichni, ale na výzo bude mít 4...
Mám to doma + to, že to musím vysvětlit já a youtube, protože z výkladu to nedá a osobně jí to nikdo nevysvětlí a ve třídě je takovej bordel že jednotlivec, kterej neřve a nehoupá se na lustru je prakticky neviditelnej.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 16:14:29)
Buchli,
ani náhodou. Jak ten ojedinělej úlet má vliv na průměr, má dítě smůlu.
U syna ve škole je to dost častý.
Někteří učitelé dají v případě průměru 1,5 nebo 2,5 ještě možnost opravy, ale někteří prostě ne.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 16:46:32)
Šuplíku,
ty ne, spousta jiných učitelů taky ne, ale holt jsou i takoví, co to tak dělají. A musím říct, že mi to přijde pro dítě jako dost velký opruz, když si nesmí dovolit ani jednou za celý pololetí "ustřelit", aby nemělo o stupeň horší známku.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:06:43)
Monty,

tomu by se ovšem dalo odpomoci tím, že by člověk sám ty známky zase tolik "nežral".

Jako, když dostane dvojku, protože na začátku "zkonil" jednu písemku a od tý doby už všecko uměl perfektně (samý jedničky), tak není lepší si říct "jeho faktické znalosti jsou v pořádku a na té známce už tolik nezáleží, protože vím, co je za ní"?

To by snad mělo být cílem toho celýho, něco se naučit, ne nutně mít za každou cenu samý jedničky.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:10:01)
Kudlo,
on by je s největší pravděpodobností nežral vůbec, kdyby se body za známky nepočítaly do přijímaček. Není blbej, aby nevěděl, že je to jedno, jestli má dvojku nebo jedničku. ~;)
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:17:22)
Kudlo, prosím te, Monty tu týdny pise, že ji to vadi hlavne kvůli započítávani průměru u přijímaček, to je snad pochopitelně. Ale me třeba tvuj přístup "problém vyresime bagatelizaci" univerzální nepřipadá, volila bych spis zpětnou vazbu k ucitelske praci.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:42:14)
Aleno,

všichni si stěžujou, že se známkám přikládá moc velká důležitost a že je důležitější to, aby se to to dítě naučilo, a tobě připadá jako bagatelizace, když řeknu "není nutný ty známky tolik žrát"? ~e~


A ano, pokud se známky započítávaj do průměru u přijímaček, tak je bohužel nutný s tím počítat, a tam chápu, že to naštve.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:45:43)
Ale tim se problém neobjektivniho hodnocení nevyresi.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 9:49:50)
Ale hodnocení bude vždycky aspoň zčásti subjektivní.

Jako nevidím až zas takovej rozdíl v tom, když dám trojku nebo 10 bodů z 20 nebo hodnocení "jde mu A, měl by přidat v B".

Pokud zvolíš to třetí, tak stejně u těch přijímaček, kam nemůžou vzít každýho, se to bude muset nějak rozseknout.

Já chápu, že jde o to ty lidi zbytečně nestresovat a nekazit jim chuť do učení, ale občas mi připadá, že se to překlápí do toho "hlavně se nikoho ani slůvkem nedotknout, že by snad nesplňoval nějaký požadavky". Což mi nepřijde úplně konstruktivní.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 10:00:55)
Kudlo,
tak aspoň že chápeš, že to naštve.
Jasně, žádný hodnocení není nikdy objektivní, ale ani tím, že si to budu opakovat jako mantru nezmizí ten prostý fakt, že to u přijímaček počítají a že je pak logicky znevýhodněné dítě, které může mít znalosti stejný nebo větší než to, co má jedničku z jiný školy, ale ohledně těch bodů bude mít větší nebo menší handicap.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 10:18:28)
To samý jsme řešili z 8G. Protože když se děcka hlásila na příjímačky na jinou SŠ v kvartě, tak prostě neměla takové známky jako ze základky. Ale pokud vím, tak se všecky děti, co potřebovaly, dostaly i s těma blbýma známkama z G. A můj syn a ještě jedna dívka zase přestupem z vyššího ročníku, na přestupující děti se přijímačky nevztahují, rozhoduje o něm sám ředitel SŠ.
Ale co jsem si všimla, tak už se na přijímačkách začalo zohledňovat, zda je k nim hlásí dítě ze základky nebo z 8G. Což mi taky přijde jako konečně spravedlivé.
U nás je teda problém s naplněností i na gymplech.Čtyřletých i osmiletých. Ředitel nám říkal, že na G v sousedním okresním městě odevzdalo zápisové lístky jen 22 dětí do 4 letého studia( říkal nám to v červenci).
A známým volali (OU), jestli by si holčina nerozmyslela nástup, že nebyla přijata, ale spousta dětí nenastoupila, takže se uvolnila místa.
U syna ve třídě na té odborné SŠ je 17 děcek ve třídě - a to jich v červenci bylo 15. Náš syn přestoupil a jeden kluk propadl. A z těch 17 jsou 2 studenti integrovaní s asistenty.
Takže u nás populačně nejslabší ročníky a na naplněnosti SŠ je to značně znát.
 Renka + 3 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 10:41:16)
Pokud si mám říct, že na známce fakticky nezáleží, tak proč vůbec známkovat? Někdy mám pocit, že si učitelé myslí, že jejich úkolem je žáka vyzkoušet a oznámkovat, ale už ne něco učit. Třeba učitelé, kteří dávají do testů věci, které děti nebraly, neznají je a jejich chyba, že se o předmět nezajímají víc - zkušenosti s dějepisem. V testu otázka popiš dobové oblečení z té a té doby, v u učebnici ani zmínka, ani učitel neřekl, že to bude požadovat. Pak rozdá čtyřky a pětky. Nebylo by lepší, kdyby místo známkování takového testu, řekl, vidím, že to neznáte a rozpovídal se o tom oblečení. A ne nasolit čtyřky, pětky?

No a na jiné škole se bude učitel držet toho, co žákům vykládal, takže stejní žáci by tam měli jedničky. To je prostě úskalí známek, že známkují lidé s různým přístupem a výsledky dětí se liší podle toho, kdo je učí a jak je přísný nebo náročný. Já jsem pro zrušení známek.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 20:59:49)
Buchli,
njn, co učitel, to jiné známkování a jiné nároky.
Synovi se tohle vloni stalo v předmětu, kterej má fakt hodně rád a mrzí ho to doteď. Prostě s průměrem 1,5 už se nedá dělat nic, je to dvojka.
 Eržika. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 21:48:07)
Jedno moje dítko mělo všechny známky ze všeho. Od trojky z matiky učitelku neodradila ani vyhraná matematická olympiáda. :-)

No nic, už je střední - tam naštěstí mají jiné požadavky a jiné hodnocení... má samé 1.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 6:46:54)
Ano, v podstatě máš pravdu. Náš systém oceňuje rychlost chápání.
Ale důležitější je, zda se dítě posunulo dál a daný okruh zvládlo.
 Kaipa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 6:53:41)
Margotko,o Gaussove křivce jsi slyšela?
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 7:00:48)
JO, asi jsem někdy něco takovýho slyšela.~;)
 Koulička M 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(5.2.2018 22:13:02)
Tohle je taková blbost, ten článek...
Samozřejmě, že záleží na motivaci učitele... Ale každý má jiné nadání, ctižádost, vytrvalost, ochotu překonávat překážky... Jiné schopnosti.
Mne mohli motivovat čím chtěli... a stejně mě dějepis nikdy nebavil... a výkony tomu samozřejmě odpovídaly...
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 6:44:34)
Krásnej článek.
Souhlasím. Pokud má půlka třídy blbou známku, je vizitka učitele, že minimálně tolik dětí nedokázal pro svůj předmět nadchnout, zaujmout a vysvětlit jeho nutnost v praktickém životě.
A souhlasím i s tím, co psal Zetko.
V současné práci mám 2 nadřízené, kteří umějí motivovat pozitivně, dávat zpětnou vazbu, vyjadřovat, že si moc váží mojí práce a jak jsou rádi, že mě tam mají.
Musím říct, že kromě toho, že moje práce je opravdu jedna ze smysluplných, i toto vzbuzuje vnitřní pocit, že člověk pracuje rád.
Kéž by takovýchto učitelů bylo více!
 Kaipa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 7:50:33)
Myslím, že tvoji nadřízení tě tak pěkně mohou motivovat právě proto, že máš určitou inteligenci, určité vzdělání a hlavně vnitřní motivaci dobře pracovat. Pokud bys něco z toho postrádala, bylo by to mnohem těžší pro tvé nadřízené i pro tebe. A tak je to i s dětmi ve škole. Nevím, proč odmitas přijmout fakt, že někdo se prostě na výbornou nenaučí. Tak se naučí na dostatečnou, a co? Někomu by třeba pomohlo pomalejší tempo, jenže povinná školní docházka trvá jen 9 let, nějak moc není ten čas navíc kde brát.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 9:31:13)
"Někomu by třeba pomohlo pomalejší tempo, jenže povinná školní docházka trvá jen 9 let, nějak moc není ten čas navíc kde brát."
tak vzhledem k tomu, ze skola je pro deti a ne obracene, melo by byt tempo prizpusobene diteti samozrejmosti. Zakladni skola trva nekonecnych devet let - za devet let by se dalo stihnout spoustu veci,ale vysledky tomu neodpovidaji. Byla jsem dle klasickeho pohledu dobry zak, ale ve vysledku vidim zakladni skolu prevazne az na vyjimky jako more ztraceneho casu (pozitivum byli samozrejme kamaradi).
 Kaipa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 9:39:16)
Ano, tempo má být individuální. Ale popiš mi, prosím, jak by to s těmi slabými a pomalými vypadalo v pxi.
 adelaide k. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 9:58:55)
Stačilo by aby na učitelku nebylo 30 ale 12-15 dětí. A hned by pomalí měli dost času na procvičení.
 sovice 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:05:40)
Slabí a pomalí si vybírají práci, na kterou stačí, zaměstnavatel si vybírá zaměstnance, který splňuje jeho nároky. Tím se tyto situace dost zásadně liší.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:15:08)
"Ale popiš mi, prosím, jak by to s těmi slabými a pomalými vypadalo v pxi."
Uplne nerozumim otazce, v jake praxi (mate me tady ta souvislost se zamestnanim)? POkud myslis ve skolni, tak pokud mas nizsi pocet deti ve skole a schopnou ucitelku neni problem, aby mel kazdy svou praci primerenou jeho schopnostem.
 Kaipa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:27:30)
Počet dětí ve třídě...taky důležitá okolnost. Práci podle svých schopností chápu, a měly by tedy děti vycházet ze školy s jakými známkami? Všichni za jedna, jelikož na své úrovni učivo zvládnou výborně? Nebo bude povoleno znamkovat až do 3?
Operovat tím, že známkování je špatně, je v tuto chvíli irelevantní. Prostě se v českých školách znamkuje. O přijetí na SS rozhodnou přijímací zkoušky, tomu rozumím. I na SS se bude pokračovat v trendu ze základky? A co na VS? A potom v práci také?
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:31:19)
"Operovat tím, že známkování je špatně, je v tuto chvíli irelevantní. Prostě se v českých školách znamkuje."
proc by to bylo spatne? proc irelevantni? ve spouste skol se od znamkovani upousti, podle me je to spravne. Cela nase klasicka skola mi cim dal vic pripada jako svet sam pro sebe, co ma s venkovnim svetem stale mene spolecneho.
 Karkulkaaa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:32:50)
Kaipo, na SŠ i VŠ by měly být přijímací zkoušky, přes které projdou ti, kteří na danou školu mají předpoklady. To ale neznamená, že musíme na základní škole děti hodnotit čtyřkami a pětkami. On své limity alespoň přibližně každý zná a vidí je i soudní rodiče.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:57:33)
Ten, kdo se na SŠ dostane, tak zřejmě IQ má a splnil kritérium, že má studijní předpoklady. Přesto na SŠ nemají všichni vyznamenání.
Takže to musí být i v té motivaci studentů, nikdo mi nevymluví, že ne.
 Kaipa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:04:30)
...kdo se na SŠ dostane, tak zřejmě IQ má a splnil kritérium, že má studijní předpoklady...

Kéž by to tak fungovalo. Dneska se na SŠ dostane každý, roli SŠ, kam každý neprojde, dnes zastávají osmiletá gymnázia.~d~
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 8:29:40)
Margotko,

ale i na tu pozitivní motivaci musí být dva.

Ty v tý práci evidentně pracovat chceš, a podobně to asi bude mít většina lidí. Ale existujou i lempli, který prostě dělat nebudou, i kdyby se šéf přeskočil. Je to opravdu vina toho šéfa, když dokáže namotivovat JEN 90 procent lidí, ale na těch zbývajících 10 jeho prací prášek nestačí?

Pokud má blbou známku PULKA třídy, tak to taky považuju za problém toho, že ten učitel někde udělal nějakou chybu. Ale pokud ji maj dva tři, tak to může být prostě JIMA.

Ta teorie, že se správným a pozitivním přístupem lze zvládnout všecko, a pokud ne, tak je to chyba toho přístupu, že nebyl dost pozitivní, mi připadá jako takový "poručíme větru, dešti". Ten přístup určitě zmůže strašně moc, to nerozporuju, ale určitě ne VŠECKO.
 adelaide k. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:06:31)
Celé to přirovnání k práci kulhá na všechny čtyři. V práci dostaneš smlouvu a jasně danej plat a ať se vyspíš ten který den jakkoliv, plat dostaneš stejný.

Kdyby na konci každého dne šéf zhodnotil tvůj výkon a podle toho ti spočítal odměnu, případně kdyby bylo hodnotitelů víc a každý by hodnotil s velmi volnou rukou, podle svého vlastního uvážení, nevím jestli by se ti to (a ostatním) líbilo.

Navíc známky nejsou odměna ani plat. Je to hodnotící škála, která nemusí mít s reálným objemem vědomostí moc společného. Navíc spíš než vědomost odráží schopnost projít zkušebním procesem.
 Karkulkaaa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:23:03)
Kudlo, jenže člověk se narodí s určitou inteligencí, pamětí, prostorovou představivostí, schopností se učit, atd., jsou to ale vlastnosti, které nemůžeš ovlivnit. Řada jedničkářů na základní škole má ty jedničky s minimálním vynaloženým úsilím, protože jim bylo shůry dáno, aniž by to nějak ovlivnili. A trojkař se na tu trojku třeba musí učit daleko víc a dokonce někdo sotva prolézá, i když se snaží. Hodnotí se vlastně ten člověk, jaký je, což mi připadá hrozné. Proč nedat trojkařům ve škole takovou práci, kterou zvládnou, aby taky mohli mít lepší výsledky? V životě pak zrovna tak budou vykonávat práci na kterou stačí, nikdo je nebude nutit studovat medicínu nebo práva, ale vyberou si třeba práci zedníka nebo elektrikáře, prostě práci, která bude odpovídat jejich možnostem a za kterou budou hodnoceni.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:26:01)
"Hodnotí se vlastně ten člověk, jaký je, což mi připadá hrozné. " presne tak. Nehodnoti se posun, snaha, jine nez vykonostni schopnosti (pritom socialni zdatnost je velmi dulezita atd). Prijde mi to obludne - dite jde do skoly, aby se neco naucilo, skola ma byt pro nej prijemne prostredi, je tu pro nej.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:32:56)
"Jenže jeden z úkolů školy je připravit dítě pro život. A život není procházka růžovou zahradou. " to jsme slychali uz v osmdesatych letech. Nasi predci take. Jak konkretne pripravuje soucasna skola pro zivot? stale mene.
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:36:34)
To jak škola nepřipravuje děti na život... je hrozně vágní fráze, pod kterou se schovaj všechny možný křivdičky, spolu s reálnými problémy, leta se o tom bude plácat a nic se nevyřeší. Chtělo by to spíš konkrétní řešení konkrétních problémů.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:48:12)
Ano Supliku, to je ten problem. Stejne stale vice lidi dela neco jineho nez vystuduje.Pripada mi, ze pri soucasne koncpeci skoly je dite strasne pasivni a nema sanci poznat v cem je dobre a co ho bavi.
 sovice 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:35:24)
Raději bych, kdyby se škola snažila nebýt bojem a džunglí a spíše dětem ukazovala, že společenství lidí může fungovat i kooperativně.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:39:17)
Ja porad nechapu jak nejake dobre ci spatne znamky pripravuji na zivot.
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:41:01)
Známky na život nepřipravují. Připravuje učení, získávání kompetencí, dovedností, zkušeností, sociálních vazeb, základních pracovních návyků... a to se ve školách děje.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:48:58)
"Připravuje učení, získávání kompetencí, dovedností, zkušeností, sociálních vazeb, základních pracovních návyků... a to se ve školách děje."
Ano, v nekterych se to deje. Nekde cim dal mene.
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:55:51)
Aleno,
blbý je, že na tom, jak by škola teda vypadat a fungovat měla, neexistuje shoda. Veřejná, politická, ani odborná.
Všichni akorát vědí, že je to "všechno špatně", tak se jde cestou očesávání bez koncepce, špatně je biflování, špatně je faktografie, tak to uříznem, lidí co maj z mládí pifku na "blbou úču, co chtěla moc znalostí" je asi nejvíc a najde se tam snadno shoda. Jenže se nějak už neřeší, co tedy místo toho a jinak. Změny jsou na půl cesty, komplexně problémy neřeší. Učňovské školství v prdeli a ukaž mi soudného rodiče, který by zrovna tam dítě, to slabší, ochotně dal. Všichni se dál budou rvát na SŠ, a na tohl bakaláře samozřejmě, a to snižuje laťku i v dalších stupních školství.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:07:08)
Ano souhlasim, ze neexistuje shoda. Ono se o nejakou koncepci ani ministerstvo moc nesnazi. A penize do skolstvi neleje. Ale kdyz uz neexistuje shoda, tak by se melo tak nejak ponechat, co komu vyhovuje - cili me se treba nelibi, ze ministerstvo blokuje zakladani soukromych skol, vyrabi povine predskolni vzdelavani atd.
 sovice 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:48:26)
Buchli, v mém životě jsou tvrdé jiné věci - nemoci blízkých, smrt. Na to žádná škola nikoho nepřipraví. A ocenění snahy je strašně důležité, jinak se totiž ten člověk prostě a jednoduše snažit přestane.
Nemyslím teď na dávání jedniček za snahu, myslím na jiný způsob hodnocení.
Požadované znalosti při vstupu na SŠ/VŠ se konec konců dají prokázat přijímacími zkouškami.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:51:16)
sovice,

ocenění snahy budiž, ale jak bys naložila s tím, když se ten člověk nesnaží vůbec (a že tací jsou)?
 sovice 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:59:10)
Nehodnotila bych známkou, hodnotila bych sdělením, že se naučil málo, protože ... atd. A snažila bych se poskytnout mu nějaký návod, naučit ho postupy, jak se naučit nezbytné s pro něj akceptovatelným úsilím. A pokud by se stalo, že by se dítě naučilo tak málo, že by mu znalosti neumožňovaly postoupit do dalšího ročníku, tak by nepostoupilo. (Bavím se primárně o mladších dětech, u středoškoláků už počítám s nějakou volní složkou.)

Nemám to promyšlené, byla jsem jedničkářka a mám děti jedničkářky, ale to, že hodnocení je v mnoha případech demotivující, je fakt, a že škola příliš často odnaučí dítě zvídavosti, protože trvá na tom, že se musí "zajímat" o tohle a teď a přes to vlak nejede a navíc přitom pochopitelně nesmí vyrušovat při vyučování, to je taky fakt.

Myslím, že to stojí za debatu, pokud možno celospolečenskou.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:02:40)
"ocenění snahy budiž, ale jak bys naložila s tím, když se ten člověk nesnaží vůbec (a že tací jsou)?" Deti chodi do alternativy, kde je to obecne vic o vnitrni motivaci . Ptala jsem se dlouholete ucitelky, jak to dela, kdyz dite na vsechno kasle nebo nechce tymove spolupracovat. Rikala mi, ze s nejak nemotivovatelnym ditetem se jeste nesetkala. Je to prvni stupen, dari se ji deti nejak u prace prirozene udrzet. Samozrejme je otazka, jestli to funguje i u starsich deti. Ale kdyz pripustim, ze u nekterych ne, jakou praci udelaji znamky? Dite nic neumi (a ted neresim, jestli je dana vec potreba nebo ne) a ma petku nebo nic neumi a petku nema. Vysledek je v podstate stejny.
 sovice 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:04:44)
No jo, Aleno, ale bez pětky by si ten, co nic neumí, mohl klidně myslet, že je chytrý, aha!?!
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:06:34)
Aleno,
do alternativy chodí už určitý výběr dětí. Děti rodičů, pro který je vzdělání důležitý, mají nějakou představu, děti jsou z podnětného prostředí... už to samo o sobě je podstatnej selekční faktor.
Jinak moje sousedka učila v Montessori a nemotivovatelné děti tam tedy potkala, ale samozřejmě si můžem třeba říct, že to byla jen její neschopnost, no jo, ale učitelky jsou taky lidi s chybama a to nikde neodfiltruješ.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:08:58)
". už to samo o sobě je podstatnej selekční faktor.
...to mas samozrejme pravdu. Na druhou stranu tak najdes dost deti co na klasicke zakladce vyhorely, protoze maji nejake potize.

Jinak moje sousedka učila v Montessori a nemotivovatelné děti tam tedy potkala, ale samozřejmě si můžem třeba říct, že to byla jen její neschopnost, no jo, ale učitelky jsou taky lidi s chybama a to nikde neodfiltruješ.
...a kdyby nemotivovatelene deti byly (a pripoustim, ze jsou), tak k cemu je dobre dat jim petku?
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:15:49)
K tomu bych dodala úvahu: výbornej učitel, kterej nadchne fakt všechny a vždy, není norma. Je to statistická anomálie. Většině učitelů se prostě žáci, kteří nejsou motivovaní, stávaj.
Úkolem systému by mělo být poskytovat takovou oporu a vedení i těm ne-dokonalým, aby se zajistila slušná úroveň všude. A v ideálním případě taky efektivní selekce směrem ke zvyšování počtu těch lepších kantorů ve školství a současně "odvod" těch nekompetentních.
 Karkulkaaa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:37:08)
Buchli, na základní škole není třeba děti připravovat na tvrdou realitu života, to dítě samo pozná, že je slabší. Už i tím, že samozřejmě vidí, že někteří spolužáci dostávají lehčí a někteří těžší úkoly. Na střední školy už by to měly roztřídit přijímačky a dítě půjde na lehčí školu a třeba z něj bude skvělý automechanik nebo tesař, aniž by během školní docházky zažívalo pocity neúspěchu. Prostě narazí na určité limity, těžko se dostane na prestižní gympl nebo na medicínu dítě, kterému to dáno nebylo, ale lze k tomu dospět i bez čtyřek a pětek na ZŠ.
 sovice 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:51:23)
Dají se koncipovat např. celostátní srovnávací testy ve více termínech, dítě by mohlo jít vícekrát, počítal by se nejlepší výkon... Jsou možnosti, když člověk netrvá na zajetých kolejích.
 Karkulkaaa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:59:29)
Buchli, nedávala bych všem jedničky, ale ani ne čtyřky a pětky. Nebo alespoň těm slabším dětem šanci, referáty, nějaké práce, které mohou zvládnout. Ty studijní předpoklady se dají otestovat už na ZŠ, vždyť i dnes funguje poradenství pro děti, kam jít po základní škole.
Selhání chytrých dětí u příjímaček je přece jen eliminováno tím, že jsou dva pokusy a nakonec vždycky se dá i z horší školy vypracovat, i když to stojí nějaké úsilí.
Já si vážně nemyslím, že by houfně slabších děti hlásily na gymnázia a náročné školy. To, že nebudu dávat čtyřky a pětky neznamená, že děti nepoznají ve škole své limity.

 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:01:29)
Tak ono nejde jen o známky. Jde o kastování na jejich základě.
Vždyť to jasně vidíte i tady. Když nějaké dítě nemá jedničky, musí se to zaobalovat buď do toho, že má nějakou poruchu nebo je líné, případně má úplně blbého učitele. Samozřejmě to všechno je možné, ale ta potřeba vysvětlovat to a předem dítě omlouvat jasně vypovídá o tom, jak velkou důležitost tomu přikládají rodiče.
Když někdo řekne, že měl jejich Pepíček na vysvědčení dvě trojky, tak první, co většině lidí naskočí je, že je Pepíček slabej na hlavu. I když ty trojky třeba měl z hudebky a z tělocviku. ~;)
Problém se známkami je v první řadě v hlavách rodičů a v systému, který vůbec nepočítá s tím, že známkování není a nemůže být objektivní. Každý učitel známkuje jinak a každý požaduje úplně jiný objem znalostí. A kromě zrušení známek fakt nevím, co jiného by se s tím dalo dělat. Jenže to neprojde, protože právě ti rodiče by byli proti. Především rodiče jedničkářů, protože by tím ztratili pocit, jak výjimečný a inteligentní jsou jejich děti proti Pepíčkovi. ~;)
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:20:44)
S tim kastovanim souhlasim.A je nesmyslne.
Me treba jako "jednickare" asi neprestane udivovat, jak malo veci jsem se do maturity za tech neuveritelnych dlouhych 12 let trvale naucila (a udrzela ci vyuzila). Z nekterych predmetu fakt nevim vubec nic. Umim cist, psat,nejakou tu matiku, trchu zakladnich dejin, trochu rusky, to co umim z dalsich jazyku, to je mimoskola. Preskocit kozu, zapoustet barvu do klovatiny. Sedet dlouho v klidu. A jedno podstatne - trochu na stroji, takze jsem se naucila brzy psat na pocitaci deseti. Cim se tedy lisim od spoluzaku ctyrkaru? Take umi psat a cist. :)

 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:25:15)
Aleno,
přesně tak. Vytváří to iluzi, že jsou jedny děti lepší a druhé horší.
Ve výsledku to je většinou přesně tak, jak píšeš. Já jako jedničkářka (kromě matiky a fyziky) vím dneska z většiny předmětů - snad s výjimkou historie a literatury - úplně stejné prd jako moji spolužáci trojkaři a čtyřkaři. ~;)
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:31:35)
Ty kasty ale vytvořila příroda. Tím, jak různí se rodíme. Lidi nejsou stejní. Nemají stejné schopnosti, limity, výkonnost, možnosti profesního uplatnění. To je realita.
A pak je druhá rovina. Nemusíme být stejní, jsme stejně HODNOTNÍ. Zedník i mozkovej chirurg. Otázka asi je, jak toto efektivně vykomunkkovat.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:32:56)
Žženo,
ano, ale mezi tímto a umělým konstruktem "známky" je prostě jistý rozdíl.
Že nejsme stejní ví i malé děti. A poznají to i bez známek.
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:37:44)
Monty,
známky jsou prostě zjednodušení. Redukce. Ale i kdyby nebyly, bylo by nutno výkon nějak škálovat a řešit, kdo na něco má nebo nemá. Myslím, že u nás nejsou hlavní problém ta čísla 1-5. Problém je hlubší, a sice to, co za nimi lidi vidí. To kastování v hlavách, ne v číslech (proto taky většina lidí známky chce - a ne, nejsou to jen rodiče jedničkářů, aby se nad jedničkami mohli ukájet). A ten hlubší problém by zrušením známek mezmizel, jen by se transformoval a vyhřeznul zas jinak. Myslím, že v tom je klíč změny. A zrušení známek až poslední krok. Protože dokud to bez nich opravdu neumíme, jejich zrušení to nevyřeší.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:46:58)
" To kastování v hlavách, ne v číslech." ale ty cisla to dobre popisuji a navadi k tomu. Syn je ve tride bez znamek. Pokud nekdo vylozene nevybocuje (je teba vyborny v matematicke soutezi), vazne nevi jak na tom v jakem predmetu je a ani ho nenapadne to posuzovat. Nema jak to srovnat. Samozrejme vidi, ze nekdo skvele maluje a nekdo zpiva, nekdo dobre mluvi anglicky. Ale kategorie "slaby zak" nebo blbec, toho vubec nenapada.Nekomu jde hur cteni, tak vic ve skole cte, to je alelogicke i pro dite, nevytvari to v nem dojem, ze je horsi.
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:20:14)
Aleno,
no ale ve třídě se známkama taky nějaký škatulkování typu "blbec" nebo "slabý žák" nemá co dělat.
 Karkulkaaa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:31:24)
Žženo, a jak tomu zabráníš? Když má někdo čtyřky, pětky a ostatní to vidí, tak ta nálepka vznikne sama od sebe. Kdyby se neznámkovalo, tak děti ani nezaregistrují, že měl v diktátu 10 chyb, nebije to tolik do očí.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:52:06)
"Když má někdo čtyřky, pětky a ostatní to vidí, tak ta nálepka vznikne sama od sebe. Kdyby se neznámkovalo, tak děti ani nezaregistrují, že měl v diktátu 10 chyb, nebije to tolik do očí."

Tak co trochu pracovat s tou třídou, aby nikoho nenálepkovali?

Přece pokud se k někomu chovaj hnusně, protože se v něčem liší (dejme tomu má blbý známky nebo třeba nosí brejle), tak není řešení eliminovat ten rozdíl (dát všem stejný známky, nehodnotit vůbec nebo nařídit, aby všichni nosili brejle), ale pracovat s nima tak, aby ten rozdíl nevnímali jako důvod "mu to nandat".
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:41:44)
Buchli,
moment, já nepsala "poznají, jaký má kdo intelekt", psala jsem, že poznají, že nejsou všichni stejní. ~;)
 Karkulkaaa 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:50:49)
Příroda nám dala nějaké dispozice. Kastují lidé, to lidi mají potřebu si ty své (v podstatě nezasloužené) dispozice hodnotit. Proč ne, ale od útlého věku je to prostě zbytečné a nadělá víc škody než užitku.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:53:54)
Monty,

ale to kastování je především v hlavě rodičů, a obávám se, že ve Tvý hlavě se usídlilo dost výrazně.

Náš "Pepíček" teď na vysvědčení schytal trojku a to jsme ještě byli rádi. Ale v žádným případě si o něm ani já, ani nikdo jinej nemyslíme, že by byl BLBEJ, vůbec by mě nenapadlo tímto směrem uvažovat. Maj na ten předmět přísnou učitelku a Pepíčkovi dělá problém pochopit ten princip, takže je naší (i jeho) snahou, že se v tomhle směru musí snažit i mimo školu.

Žádnej jinej závěr z toho nevyvozujem a Pepíčkovi to celkově pálí natolik, že kdyby mi někdo řek, že je kvůli tý trojce hloupej, tak se mu tak maximálně vysměju.

A známky mi nevaděj bez ohledu na to, že náš Pepíček nemá samý jedničky.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:56:13)
Kudlo,
ale prosím tě. V mý hlavě?
Myslíš, že poukazovat na nějakou skutečnost, kterou kolem sebe vidíš v nějakém větším množství automaticky znamená, že tu hru hraješ taky?
Tak to máš možná ty, ale nesuď podle sebe i ostatní. ~;)
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:57:00)
"Maj na ten předmět přísnou učitelku a Pepíčkovi dělá problém pochopit ten princip, takže je naší (i jeho) snahou, že se v tomhle směru musí snažit i mimo školu." A proc? nemela by s tim neco delat skola? vzdyt kvuli uceni tam chodi. Na prvnim stupni lze (krome cteni) vsechno stihnout ve skole.

obecne znamky nejsou jen kastovani. Deformuji vyucovani, deti se se znamkami a bez nich chovaji jinak.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:00:19)
Aleno,

ale náš Pepíček je gymnazista.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:05:57)
Pokud je Pepicek gymnazista a udelal tezke prijimaci zkousky, cimz zajiste osvedcil sve studijni schopnosti, nechapu jak je mozne, ze "Pepíčkovi dělá problém pochopit ten princip". Ucitel by se v tomto pripade podle me mel prizpusobit zakum tak, aby to pochopili.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:08:38)
Aleno,

ano, shledávám určitej podíl i na straně tý učitelky.

Nicméně ona nabízí mimo jiný konzultace (na který se Pepíčkovi taky ne vždycky chce) a obecně to vnímám jako situaci, ve který by měl trochu zabrat Pepíček (aniž bych mu jakkoli podsouvala, že je blbej, flink nebo cokoli z toho), ne že budu nadávat na tu učitelku, že je moc přísná (jinak je dle Pepíčkových referencí fajn a děcka ji respektujou a maj ji dokonce rádi)
 sovice 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:13:55)
To ovšem jsou děti se známkováním, kde se občas něco neoznámkuje. Pak je jasné, že jen výkon na známku je důležitý (a na tom je jasně vidět ten principiální problém).
Jinak se chovají děti, kde se známkou nehodnotí vůbec.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:53:04)
"Bohuzel, lide ten pohled na hodnoceni znamkami hrozne zdeformovali a z tech cisel vyvozuji zavery o hosnotach a kvalitach lidi. "

Ano, ale to přece záleží na těch lidech a eliminací těch známek dosáhneš jen toho, že si najdou na kastování něco jinýho.
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 13:21:13)
najdou ke kastovani neco jineho..."anebo take ne, souhlasim s tim, ze znamky reprezentuji pristup ke vzdelani, ktery je treba zmenit:
„Pokud známky někdy zmizí, nebude to ve prospěch slovního hodnocení. Musel by se od začátku změnit přístup k hodnocení jako takovému. Musely by přestat ty šílené závody, kdo bude úspěšnější. Muselo by se přestat pohlížet na vzdělávání jako na soutěž. Místo toho by se učitelé, rodiče i děti museli začít soustředit na individuální pokrok každého dítěte. Vlastně by to vyžadovalo úplně jinou filozofii vzdělávání.“

Zdroj: https://www.lidovky.cz/mas-to-za-jedna-proc-znamky-stale-prezivaji-a-jak-to-jde-bez-nich-pv4-/zpravy-domov.aspx?c=A180130_133607_ln_domov_ele
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 11:58:05)
"...že kdyby mi někdo řek, že je kvůli tý trojce hloupej, tak se mu tak maximálně vysměju."

Kudlo,
jj, ale když se kvůli tomu vysmívá někdo jiný, tak je to NĚCO JINÝHO, že? ~;)

A mimochodem, uvědom si, kdo je teď ten, kdo se naváží, podsouvá a dalo by se říct "manipuluje"., Nejsem Zetko, takže ti nehodlám nadávat, ale zajímalo by mě, jestli to vidíš nebo jsi aspoň schopná se nad tím zamyslet.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:02:32)
Monty,

nevím teď, na co narážíš, ale jestli na to, že bych já někdy řekla o Tvým nebo jakýmkoli jiným dítěti, že je HLOUPÝ, protože má trojky, nebo se mu kvůli tomu vysmívala, tak mi dokaž kde, protože já si ničeho takovýho OPRAVDU nejsem vědoma.

Jsem si vědoma jen toho, že o "hloupých dětech" myšleno ironicky, jsi tady donekonečna mluvila jen ty, i když ostatní dávno ztratili sílu ti odporovat.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:09:09)
Kudlo,
já s tebou tuhle hru hrát nebudu. Pouze jsem tě upozornila, že opět vytahuješ nesmyslné a manipulativní invektivy, přičemž sama jedním dechem dodáváš, že jsem o tom psala IRONICKY.
Debaty o jedničkářích a trojkařích tu probíhají roky, a jestli z nich máš pocit, že jsem to já, kdo zcela seriózně pokládá děti s trojkama za "hloupé", tak je to z tvé strany buď provokace s touhou se hádat, nebo nějaký mentální nedostatek. ~;)
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:12:07)
Monty,

teď moc nechápu, o co ti jde.

Snad se shodnem na tom, že JÁ jsem se nikomu nikdy neposmívala ani ho neoznačovala, že je hloupej, kvůli trojkám.

Ty ses tu dlooooooooouze jakože "ironicky" vymezovala proti tomu, že by tak měli být označováni, ale za prvé ses nevymezovala proti mně (která jsem netvrdila, že jsou trojkaři blbí) a za druhé bylo poznat, že tě to strašně žere, že by je tak snad někdo mohl označit (ale většina lidí nic takového nedělala).

Takže moc nechápu, co mi teď dáváš za vinu.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:14:21)
Kudlo,
jistě. A nedělala jsem to ani já.
Pouze jsem ironií, kterou pochopitelně můžeš pokládat za nemístnou, ublíženou, přehnanou a já nevím co ještě reagovala na názory, které v tomto duchu prezentoval NĚKDO JINÝ.
Sama píšeš, že by ses takovým názorům vysmála, ale že jsem se jim vysmívala já, to vidíš v úplně jiném světle. ~;)
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:49:24)
Monty,

aha, už chápu, jak to myslíš.

Ale ten tvůj způsob "vysmívání" mi přišel úpornej a těžce nepřiměřenej a reagující z větší části jen na DOMNĚLÝ křivdy, a táhlo se to dlouhý měsíce.

Pro mě by bylo adekvátní "tak ty si myslíš, že pepíček je blbej, když má na výzo trojku a hrozil mu čtverec? no tak to jsi teda vedle jak ta jedle, soráč", a pokud by ten člověk do toho dál šťoural, tak bych si tak maximálně pomyslela, že je trouba.

(Ovšem taky bych se nesnažila vší silou dokazovat, že ta Pepíčkova trojka je důkazem neschopnosti našeho školství, prostě to celý externalizovat ve smyslu, že za to může někdo jinej. Což netvrdím, žes dělala, jen to říkám pro úplnost, že bych ani neměla potřebu ho přehnaně hájit a omlouvat).
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:55:10)
Kudlo,
to taky nezpochybňuju, že ti to mohlo přijít JAKÝKOLI.
Přeháněla jsem to schválně, aby to víc bilo do očí. Protože z druhé strany - z mého pohledu - zaznívaly úplně stejný nesmysly, jen míněný (pravděpodobně) vážně.
Ale jistě sis stačila všimnout, že se k tomu sama nevracím, už tu nic osobního v tomto směru nepíšu, takže mi přijde trochu zbytečný to pořád znova a znova vytahovat.
 Kudla2 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:56:45)
Monty,

ale já jsem to "vytáhla" v určitým kontextu, kterej byl k tomu relevantní.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 12:58:05)
Kudlo,
nebyl, protože směšuješ vážně míněné názory a ironii. ~;)
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 10:03:40)
...Když někdo řekne, že měl jejich Pepíček na vysvědčení dvě trojky, tak první, co většině lidí naskočí je, že je Pepíček slabej na hlavu. I když ty trojky třeba měl z hudebky a z tělocviku.

Monty, aka je pravdepodobnost vyskytu dietata v CR, ktore by malo trojku iba z telocviku a hudobnej? Pokial teda dieta nema to vysvedcenie z nemeckej skoly, kde Ti pokojne daju z hudobnej jedinu dvojku na vysvedcenie k jednotkam.~3~
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 10:09:01)
aky,
situace, kdy má Pepíček třeba čtyři dvojky a k tomu dvě trojky z hudebky a tělocviku mi nepřijde nijak nereálná ani na české škole. Nebo myslíš, že se na všech českých školách dávají z výchov automaticky jedničky? ~d~
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:22:49)
... tělocviku mi nepřijde nijak nereálná ani na české škole.
Monty, a kolko takych poznas? Ake caste to je? Alebo je tu zase vymysleny abstraktny priklad, aby sme si obhajili svoju predstavy a tuzby nezavisle na realite? ~3~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:27:01)
To nevím, ale syn měl v kvartě na G na vysvědčení čtyřku z HV.
A to hraje 10 let na klarinet.
Když řekl učitelce, že by se teda na vyšším G přihlásil do výtvarného směru, vzhledem ke známce, tak mu to striktně zakázala.
Takže už věřím všemu.
Já na SŠ trojku z TV měla.
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:34:53)
...To nevím, ale syn měl v kvartě na G na vysvědčení čtyřku z HV.
Margotka, to ale potesilo, pretoze tam vo Vasom regione, ako si pisala, su najuspesnejsi a najbohatsi stvorkari zo ZS, nie?~3~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:36:28)
No jo vlastně, to máš pravdu! :-) Třeba z něj něco významnýho bude.
A teda zatím vypadá, že obor si vybral dobrej, když se vysral na G.
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:33:24)
aky,
já s tebou hry na to, jak jsi vždy nad věcí a umíš pohotově a s humorem tobě vlastním shodit cokoli, co kdo napíše nehraju. Vyber si na to jiný objekt.

https://www.lidovky.cz/odpovedi.aspx?t=hudebka&akce=otazky
https://www.poradte.cz/skola/573-spatna-znamka-z-telocviku-vs-omluvenky.html
http://tn.nova.cz/clanek/znamkovani-telocviku-motivuje-deti-nebo-vyvola-strach-ze-sportu.html
https://www.modrykonik.cz/forum/skolak/3-z-telaku/
https://www.odpovedi.cz/otazky/jake-jste-meli-znamky-z-telocviku
https://ona.idnes.cz/znamky-z-telocviku-jsou-nesmysl-hodnotit-by-se-mela-snaha-ne-nadani-1fb-/deti.aspx?c=A120417_142857_deti_job
http://www.atypmagazin.cz/2017/06/26/o-spatnych-znamkach-z-vytvarne-hudebni-a-telesne-vychovy/


Teď očekávám něco třeskutě vtipného na téma "článek z Ona dnes je vskutku relevantní zdroj", ale klidně si posluž.
Pokud něco neexistuje, těžko bys toho o tom "vygooglila" tolik. Leda bys argumentovala tím, že všichni ti lidé lžou, neboť ty víš nejlépe, že se v českých školách žádné trojky z výchov nedávají.
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:41:36)
...že se v českých školách žádné trojky z výchov nedávají.
Monty, si ""lost in translation"". Ja som nepisala, ze trojka z vychovy nie je mozna, ale, ze je velmi zriedkava ako najhorsia znamka na vysvedceni. Takze budes musiet najst ine zdroje ( a pri hladani ber na vedomie, ze anketu a prispevok Karla Vomacky v diskusii na iDnes a poucena rodinou.cz ani modrehop konika za zdroj hodnovernych udajov nepovazujem). Takze znova a lepsie. ~3~
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:47:50)
aky,
a já zas nikde nepsala, že se Pepíčky s trojkami z výchov dají naplnit dva Strahovské stadiony.
Smiř se s tím, že se to děje. Ano, existují děti s trojkami a horšími známkami z výchov. Ano, někdy jsou to nejhorší známky na vysvědčení. ČSÚ se tím pravděpodobně nezabývá, takže vše nad rámec tohoto sdělení je jen tvoje další mávací exhibice.
Užij si ji, ale beze mě. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:52:59)
Monty, ještě bych řekla, že na ZŠ občas přimhouří učitelé oko.
Ale na tom G fakt ne, VV i HV je plnohodnotný předmět, píší se písemky. Ještě že pětka z výchovy je i na konci školního roku tolerována a může se dál postoupit. ( jak jsem zjišťovala).
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:00:09)
margotko,
syn píše písemky z hudebky, výtvarky i tzv. "pracovní činnosti" i na základce. A pak si doma stěžuje, že po nich učitelka chce věci, který podle ní "ví každý", což jsou věci typu "která slavná kapela ze šedesátých let se věnovala žánru ´rocková opera´".
Z tělocviku nevím, ale myslím, že z toho písemky nepíšou. ~;)
 libik 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:01:21)
A která?~d~
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:02:28)
libiku,
asi myslela The Who, ale taky jsme to doma googlili. ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:06:21)
No tak aspoň že všeobecně známý věci. Aspoň jim to pak nekazí známky.
Na G to spíš byly písemky typu všechny opery toho a toho...
Ale třeba dcera na základce od 3. tř. v HV píšou písemky se stupnic. Ale jelikož chodila na povinnou nauku, kde byli opravdu přísní a nic jí neodpustili ( dokonce jsem s ní na závěrečné přezkoušení jela dvakrát, protože neuměla zapsat jednu z mnoha stupnic a učitelka váhala, zda jí bude moci dát jedničku ~8~), tak tam naprosto perlí.
Ale říkala, že spolužáci se na ty čtyřky tváří rozpačitě.~d~
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:08:50)
margotko,
klasické opery mají v písemkách taky, ale ty jsou aspoň v učebnici. ~;)
U té rockové opery se vztekal, že to vůbec nebrali, ale taky to tedy byla jen bonusová otázka a na známku z písemky to nemělo vliv.
 X__X 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 16:14:50)
Ale na tom G fakt ne, VV i HV je plnohodnotný předmět, píší se písemky.

já myslela, že to je i na základkách. moje děti to tak mají a já to tak před třiceti lety taky měla ~d~ jako jo, v hudebce se i zpívá a na výtvarce kreslí, ale nějaký teoretický základ mít musí a z něho jsou zkoušení.

a jak tu někdo jako příklad psal, že v dějepise byla otázka na dobové oblečení - z mého pohledu by to od dějepisáře klidně mohla taková otázka, po jaké se tady volá. ne memorování dat na známky, ale dávání si věcí do souvislosti. protože čím se vyznačují jednotlivá období, jaké se nosilo oblečení nebo účesy a tak, to moje holky určitě měly nevím jestli v rámci výtvarky nebo umění, ale vzpomínám si na obrázek návrhu nějakého dobového oblečení ~d~ stejně jako kreslili třeba antické sloupy nebo návrhy keltských šperků. jako je fakt, že záleží na učiteli, kluk je v šestce a letos asi žádný test z hudebky nepsali, minimálně ne na známky, že by se objevil v EŽ, ale na prvním je psali běžně.
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:54:36)
...Ano, někdy jsou to nejhorší známky na vysvědčení.
Monty, tak si pri kazdom, kto povie, ze dieta malo dve trojky predstav, ze ich ma z vychov a dopraj mu ( alebo sebe) skveleho matematika a prirodovedca. Alebo ak to potrebujes vediet presne, tak sa opytaj z coho. Iba daj pozor, aby si nedostala odpovede, ktore nebudu korespondovat s Tvojimi tuzbami. ~3~
 Jahala. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:41:49)
Tak synovec dostal na gymplu dvě trojky jednu HV (hraje aktivně na housle a violu) a ž TV (reprezentoval školu ve volejbalu pár let po té se účastnil ve svém jinem sportu byl mistr republiky a pár let na to reprezentoval na univerziádě) jinak mel ten rok dvě dvojky. No znemožnilo mu to přijetí na medicínu bez přijímaček. No přijímačky udělal. Studuje třetí rok medicínu, ale bylo to trapné a zbytečné... kromě jiné není to opravdu drzý splátek co by učitele už od pohledu štval
.
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 10:46:50)
...Tak synovec dostal na gymplu dvě trojky jednu HV (hraje aktivně na housle a violu) a ž TV (reprezentoval školu ve volejbalu pár let po té se účastnil ve svém jinem sportu byl mistr republiky a pár let na to reprezentoval na univerziádě) jinak mel ten rok dvě dvojky.

To je zaujimave. Ake bolo vysvetlenie?~3~
 Jahala. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:02:56)
Jaký jiný než že nesplnil limit v atletice a v hudebně zkazil nějaký ten zivotopisny test o skladateli...
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:27:34)
...Jaký jiný než že nesplnil limit v atletice a v hudebně zkazil nějaký ten zivotopisny test o skladateli...

A ostatni u tych ucitelov mali tiez z vychov najhorsie znamky na vysvedceni? ~3~
 Jahala. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:37:08)
Netuším.
 aky 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 11:46:39)
...Netuším.
Pretoze pokial reprezentant skoly vo volejbale a majster republiky v niecom nesplni atleticky limit az tak, ze ma z telocviku trojku, potom by niektori mali opakovat kvoli telocviku rocnik, pokial su v skole take naroky. Alebo nemame dopovedane B) k pribehu. ~3~
 Jahala. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická le...várna 

(7.2.2018 15:25:51)
Je to synovec s učiteli jsem tedy nekomunikavala já, proto nevím co na to řekli. Jediné co vím, je že už nikdy nejel reprezentovat, protože si to rodiče nepřáli...
 Monty 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(7.2.2018 10:14:43)
Buchli,
mně dala tělocvikářka na střední z tělocviku pětku. Měla jsem od ortopeda papír, že mám být osvobozena z hodin TV, tělocvikářka pravila, že jí to nezajímá, že na tělocvik chodit budu. No a já nechodila. V pololetí mi dala pětku, vyhrožovala reparátem, ale pak nějak pochopila, že já opravdu chodit nebudu a na konci roku už mi napsala "neklasifikováno". ~;)
 Alena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:37:18)
Nezlob se, ale ja jsem nejvetsi nesmysly, nelogicnosti, jak ty rikas "boj a dzungli", zazivala prave ve skole. Ve vsech zamestnanich uz to fungovalo tak nejak logicky a spravedlive, schopni jsou oceneni, tech schopnych si ostatni prirozene vazi, neco zvrtam, tak to normalne opravim,kdyz neco potrebuju, tak se domluvim...normalni zivot.
 Žžena 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 10:33:07)
S prestiží učňovského školství, tak jak ji tu máme, si nedělám iluze, že na elektrikáře/zedníka půjde moc lidí dobrovolně.
Je otázka, jestli známka hodnotí výkon nebo osobu. Reálně to první, lidi to ald vztahujou na to druhý. Za to známky úplně nemůžou.
Každopádně systém nelze v tomto měnit lokálně, musela by nastat systémová změna opravdu napříč všemi stupni škol.
 Dana 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 15:40:05)
To si nemyslím. Když se někdo fláká nebo nestačí, tak za to přece nemůže učitel. Ale je fakt, že když se třeba v matematice měsíc probírá nějaký jev a potom se z toho píše písemka a skoro všichni mají pětky a čtyřky, tak by se měl učitel nad sebou zamyslet. Asi to dobře nevysvětlil a neprocvičil. Samozřejmě, pokud to není třída, kde jsou samí slabí žáci. A když mají všichni žáci ze třídy na vysvědčení jedničky a dvojky, i když by si podle měřítek jiné školy zasloužili trojky a čtyřky, tak to je pak dobrý učitel ?
 SleepWell 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 20:48:29)
A uz nekoho napadlo, ze nektere deti jsou jednoduse od prirody vice chytre a jine mene? A ze nektere jsou sikovnejsi manualne a jine mene? A dalsi jsou sportovne zalozene a jine ne? A nektere jsou umelecky zalozene a jine ne?

A ucitel ma opravdu naucit vsechny zaky stejne?

Ale kdepak, mile deti. Jiste chapete, ze to je pitomost. Ucitel nauci chytre deti vice, protoze vice chapou. Mene chytre nauci zakladni minimum, v nekterych pripadech "dostatecne". Ucitel nauci talentovane deti kreslit, nenadane i pri vsi snaze budou kreslit jak v MS. Ucitel nauci manualne zrucne deti vyrobit treba stojan na kvetiny, u mene zrucnych bude rad, ze dilny preziji.

Zakladni skola je od toho, aby dodala zaklady.

A kdyz dite nechce? Co udelate s vasim ctrnactiletym potomkem, ktery se zasekne, ze nebude uklizet/pomahat doma/ucit se? Zkusite apelovat na vnitrni motivaci? Potomek se vam akorat vysmeje. Kdyz nekdo nechce, tak proste nechce i kdyz se na hlavu budete stavet. I kdybyste ve fyzice staveli treba vesmirnou raketu.
 Eržika. 


Re: Špatné známky na vysvědčení jsou pedagogická levárna 

(6.2.2018 21:45:03)
Nicméně se dá učit i jinak - bez porovnávání, individualizovaně - každé dítě se učí dle svých potřeb.

Prostě každé dítko ve třídě se učí tím způsobem a v takovém rozsahu, jak potřebuje. Ti "chytřejší" zvládnou více věcí do hloubky, "méně chytří" si v klidu zvládnou základy. A v jiném předmětu zase jinak. Nejlépe ve věkově smíšeném kolektivu, kde se učí přirozeně od sebe...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.