helis78 |
|
(22.1.2010 0:50:58) Mám doma syna 2/04 a pokud by dostal odklad, mohl by chodit zároveň se svou sestrou 7/05 do první třídy. Syn je docela šikovný, ale třeba sociální obsluha,kreslení,v řeči občas koktá jak chce něco strašně rychle říct, takže nevím, jestli ho vezmou do školy, ale já bych byla raději, abych potom nemusela učit 2 naráz, nevím, jak by to bylo s jejich pozorností. Měli by každý své kamarády. Jakou máte vy zkušenost a co byste mi doporučili.
|
Qwena |
|
(22.1.2010 0:55:43) Tak já zatím neporadím,ale názory si přečtu moc ráda,neboť synek je narozen 04/07 a dcerka 03/08.Takže za pár let budu řešit stejný problém.Ovšem když nad tím přemýšlím dnes,zatím se přikláním k možnosti dát synovi odklad a poslat je do školy spolu.Mimo jiné se vyhnu jednomu roku dohadování kdy jeden bude závidět školku a druhý pro změnu školu.
|
helis78 |
|
(22.1.2010 1:01:29) No, jo, ale já mám obavy z toho učení se s nimi - jestli udrží 2 naráz pozornost, dcera je dost chytrá a vymýšlí lumpačiny. Dá se to asi vyřešit tím, že se budu s nimi učit zvlášť, jenomže jedno bude už pobíhat po venku a druhé se bude učit a psát úkoly. Dilema.
A pak taky jsou na sebe trochu fixovaní, ne, že bych je chtěla rozdělit, ale klukovi zachvilku bude vadit, že má za zadkem sestru, nebudou se muset porovnávat s tím druhým, zase může to být pro ně provokující k lepším výsledkům.
|
Qwena |
|
(22.1.2010 1:04:42) Tak tohle by se dalo řešit tím,že úkoly sice budou psát ve stejné době,ale každý v jiné místnosti.Nevím,dokud to nezažiju tak mám ty představy dost nevyhraněný.
|
Shisha |
|
(22.1.2010 1:58:11) Pokud není skutečnej důvod, nedělala bych to. Krom jiného to může klukovi srazit sebevědomí a to dost My jsme měli dvojčata ve třídě a každej je porovnával, nedokážu si představit, že by někdo porovnával sourozence, klukovi o rok staršímu by občas někdo klidně mohl říct - jseš o rok starší a stejně to ségra umí líp... Ne, určitě ne.
|
Míša a kluci 05/02,7.1.05 |
|
(22.1.2010 6:16:27) Mám doma jen jednoho prvňáka,ale nedovedu si představit,že bych lítala do různých pokojů k úkolům.Pokud jsou dvojčata tak tam není co řešit,ale takhle bych asi odklad nedala.Ještě bych odklad zvažovala kdyby byl třeba narozen v letních měsících,ale pokud se nepletu tvůj syn je v únoru. Náš mladší školu rozhodně nezávidí. Já se můžu při úkolech plně věnovat jen jednomu,ona ta první třída je zatím brnkačka,žádný problém není,ale je mi jasné že bude přituhovat. A jak už někdo psal,bála bych se posměchu,je to sice drsný,ale bohužel jsou takové děti.Běž se poradit do PPSP, uvidíš co ti řeknou, pokud budeš ten odklad chtít, tak tam stejně budete muset.
|
|
|
|
|
Líza |
|
(22.1.2010 6:24:08) Já bych je pokud možno neposílala do školy zároveň, bála bych se toho, že se zhorší projevy sourozenecký rivality a ten, kterýmu ta škola půjde snáz, bude až příliš na koni, druhej se bude cítit blbě... což se dá celkem rozmělnit, když jsou děti ve dvou různých ročnících.
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(22.1.2010 6:56:34) U nás tohle chvíli hrozilo, protože kluci jsou po roce a kousek a ten starší je jednoznačně odkladovej (má vadu řečovýho centra - špatně rozumí a špatně mluví, ve škole má asistentku). Ale protože starší je narozen na konci srpna a odklad tyhle děti dostávají prakticky všechny, tak si odkladem nijak nepomoh - ani neni ve třídě nejstarší. Dřív byl možnej i druhej odklad - o tom jsem právě uvažovala v tý variantě, kdy by kluci chodili spolu do třídy, ale před pár lety ho ministerstvo uvedlo mimo zákon.
Teď je starší ve druhý, mladší první, ale jsou spolu ve třídě (malotřídka) a až na nějaký malý naschvály o přestávkách to jde (mám přehled, páč u nás je to ještě zkomplikovaný tim, že jejich učitelka je jejich matka - jinak to tu letos nešlo). Starší i tak zaostává za mladším - učí se číst jinou metodou čtení, protože sluchem nerozliší hlásky, takže se učí zpaměti celá slova jako obrázky a třeba slovo kočka a kočky jsou pro něj dva různý obrázky - jde to strašně pomalu... Párkrát jsem mladšího musela přibrzdit, když dělal chytrýho, ale naštěstí u nás nikdo nemá soutěživý tendence, ani ve škole nic takovýho nepraktikujem a všichni jsou vedení naopak k tomu, aby si pomáhali, takže to bylo asi třikrát za těch 5 měsíců, co jsou spolu ve třídě...
Pak tu ale mám dvojčata, mezi kterýma je velkej rozdíl a tam to všichni vnímají - právě proto, že od dvojčat se očekává, že maj bejt stejný. Holka je všestranná, šikovná, empatická, kluk technicky nadanej, ale bohužel sociálně nezralej - má výbuchy vzteku a dělá naschvály (ve třetí třídě). Tam to děti občas komentujou... Ona ho dokáže trochu rovnat, takže jemu to je ku prospěchu, ale ji prudí, že má neustále bráchu za zadkem... Když máme něco ve dvojicích, tak je dva k sobě dát nemůžu, páč by se zabili.
|
Federika |
|
(22.1.2010 8:10:45) Jéno a další, v y mi teda dáváte..Další názor, že srpnový děti dostávají odklad skoro všechny.... Mám srpnovýho kluka a před pár dny jsem se rozhodla,že ho do školy pošlu... A furt tam ten brouk je -a je a je...
|
Federika |
|
(22.1.2010 8:19:47) Danielo, já ho včera odvedla na zápis, ale do kmenový školy,kam nebude chodit,kde ty děti,který pojedou podle britských osnov, budu jen formálně zapsány a přijdou dělat rozdílový zkoušky Zápis byl katastrofa, ale pořád je to jen formální záležitost, nikdy nic nenaznačujou,že by jít neměl nebo měl...Ale červíček prostě hlodá..
|
LENKA+K+K |
|
(22.1.2010 8:23:09) Federiko - základní školu, kde byste dělali rozdílové zkoušku doporučuji vybrat pečlivě. Já jsem to řešila první rok stejně - dceru přihlásila do "kmenové" školy, která byla dost hrozná a následný rok to hned měnila ...
|
Federika |
|
(22.1.2010 8:26:27) Lenko, vybírala majitelka britský školy a slibovala mi,že v případě problémů není problém školu změnit.. Hele a ty rozdílový zkoušky byly tak náročný, jo?? Denis sčítá,odečítá, násobí,píše, čte jednoduchý texty, o všechno se zajímá, spoustu těhle věcí dělají u nás až v první třídě, tak si nějak fakt nedovedu představit,že by mu měly dělat problémy...Vysvědčení snad taky nestanovujou,ne?
|
LENKA+K+K |
|
(22.1.2010 8:30:33) Federiko - tak první třídu absolvovala dcera v pohodě a i to přesto,že jsem jí učila já ... Rozdílové zkoušky u druhé už jsou těžší,ale zvládla to dobře, ale byli děti, které je neudělali. Ono jde spíš o přístupu školy, pro mě jako učitelského laika to bylo dost složité učit bez jakékoliv podpory ze strany školy. Jinak vysvědčení děti dostávají standartní, české a známkuje se ... To, že školu vybrala majitelka té briské bohužel o ničem nevypovídá. Soukromé školy mají většinou napjaté vztahy s těmi českými, kmenovými. Vzhledem k tomu, že nemají akreditaci pro výuku češtiny od ministerstva, musí mít tenhle dohled, který se ale nelíbí ani jiné straně, je to fakt složité ...
|
|
|
|
|
|
|
|