Avet.. |
|
(10.6.2010 13:17:25) Jen mne tak před pár hodinama napadlo, že určitě není škola jako škola. Kdyby mi někdo řekl, že studuje soukromou VŠ nějakýho Franty Jetele a někdo známou státní VŠ, tak si v duchu řeknu, že ten první případ je o tom, jak získat titul, bez nějaké zvláštní chytrosti, hlavně když mám dost peněz.
A co typ vzdělání? Jaký máte názor např. na speciální pedagogiku?
|
irlev |
|
(10.6.2010 13:20:47) Stejnou dedukci bych neměla :)
Názor na kvalitu výuky speciální pedagogiky jako oboru, nebo předmětu u běžných učitelů?
|
Avet.. |
|
(10.6.2010 13:28:15) Myslím tak celkově obor. Třeba si myslím, že studium ekonomie, je třeba náročnější, než nějaký obor na pajdáku. Třeba to tak není. Ale když se podívám kolem sebe, tak kamarádky, co začaly studovat při zaměstnání, tak vážně skoro každá studuje speciální pedagogiku. Jedna právě na soukromé Vš, druhá na T. Bati a další už ani nevím kde. Já se dostala na MU, na což jsem třeba hrdá, ale už si říkám, jestli mám být hrdá na to, že je to spec.ped kom. techniky, protože když to v okolí studuje kde kdo, tak mi to na té hrdosti ubírá Ale vážně mne to moc zajímá, vybírala jsem pečlivě a navíc právě doufám, že to nebude moc náročný, když mám malýho syna a za rok půjdu do práce.
|
irlev |
|
(10.6.2010 13:32:34) Induánko, no, mě přijde spíš chvályhodný, že tolik lidí studuje specku - zrovna tohle je, dle mého názoru, obor, který je fuk, kde se vystuduje. Hlavní je, že to pak člověk dělá dobře.
Ono pořád je to jenom papír, důležitý je, co člověk předvede potom, co ho získá.
|
|
|
|
Z + 2 |
|
(10.6.2010 13:26:20) Školství je rozdílné a těžko se kvalita posuzuje. Obecně rozhodně neplatí, že soukromé školy jsou lepší, ale ani horší. Jsou výborné státní školy a státní školy průměrné. Soukromé VŠ kromě naprostých vyjímek, které svoji kvalitu mají, jsou spíš prodejny titulů. Je nepochybné, že je naprosto nutné s tím něco udělat. Dohled nad státnicemi a jejich kvalitou se jeví jako naprosto nezbytný. To samé platí o středním školství, kde je státní maturita naprostou nezbytností. Protože kvalita výuky některých soukromých škol je tragická. Rozhodně neplatí, že si rodiče připlácejí za kvalitu.
|
Avet.. |
|
(10.6.2010 13:30:35) a myslíš, že mezi naše nejlepší vš patří právě UK nebo MU? Já si to právě myslím, ale nikde není nějaký srovnání či něco podobného.
|
|
Táni+dvojčátka 7/08 |
|
(10.6.2010 13:32:36) Tak já si taky chci dodělat speciální pedagogiku. Mám voš sociální práce a tohle mi k tomu přijde rozumný. Letos jsem se ale bohužel o 3 otázky nedostala Viděla jsi ale někde osnovy na tento obor? Není to určitě žádná sranda, naučit se všechnu tu biologii a tak podobně.
|
Avet.. |
|
(10.6.2010 13:34:50) Táni, Ty jsi to zkoušela v Olomouci, viď? V Brně se právě dělal jen TSP, což mi přišlo jako paráda. Protože po těch letech od střední bych biologii taky nedala.
|
Táni+dvojčátka 7/08 |
|
(10.6.2010 13:37:46) Induálnko, ne ne v hradci. To brno by mi taky vyhovovalo, mě ten hradec otázkama zničí Ale zase to mám 25 km, takže pohoda, to brno už bych s dětma nedala. V hradci právě byla hodně biologie, tu jsem asi dala, docela jsem se ji naučila, ač jsem ji neměla ani na střední, ale nejhorší jsou pro mě otázky typu: jaká řeka pramení v lužických horách, kdo je autorem miminek na pražském vysílači a tak podobně
|
|
|
|
|
Bára+3♀ |
|
(10.6.2010 13:35:34) Osobně vnímám soukromé školy negativně. Mam pár známých, kterým jejich rodiče za nemalé peníze zaplatili studium i s diplomem, aby dítko něco mělo. Na státní škole už by dávno letěli. Neříkám ale, že každá soukromá škola je taková. A studium speciální pedagogiky mi přijde velice přínosné a i náročné. Obzvláště pak ta praxe a následný nástup do práce. Rozhodně těžší, než "kancelářská krysa" s VŠE (TÍMTO NECHCI URÁŽET LIDI, CO MAJÍ VYSTUDOVANÉ INŽENÝRY EKONOMIE, JEN SROVNÁVÁM OBORY, CO MĚLA ZAKLADATELKA NA MYSLI)
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(10.6.2010 16:31:22) Já jsem poznala tři speciální pedagožky. A řekla bych, že je to stejné jako v jiných profesích, někdo vystuduje, ale osobnostně či jinak se pro obor moc nehodí a někdo se pro svou profesi narodil. A myslím, že každý kdo pracuje s lidni a hlavně s dětmi by měl mít "něco" navíc, co mu žádná škola nedá. Takže vystudovat speciální pedagogiku a potom dobře dělat svou práci není určitě nic podřadného v porování třeba se zmiňovanou ekonomií a dokonce ani s matfyz.
|
|
|
bravad |
|
(10.6.2010 13:36:08) Studovala jsem státní VŠ a vystudovali se mnou takoví jelimani... darmo mluvit. VŠ titul u nás může mít podle mě kdejaké tele. Pravda, třeba na Matfyzu to nebude tak snadné, ale pokud člověk není vybíravý, tak jistě najde přiléhavou státní VŠ humanitního směru, kde titul určitě získá. Za mě - kvalita je mnohde velmi VELMI špatná. A to i na zdánlivě prestižních školách. Ono je to možná taky tím, že - VŠ pedagogové se živí i jinou prací, takže to tak nějak odbývají, nebo učí jářku 30 let, s tím, že neex. tlak, aby se v oboru nějak zlepšovali, nebo si honí svá akademická trika a praktický profesní život (tedy to, pro co by své studenty měli připravit) jim zcela uniká. Zkrátka je to takové akademické akvárium. Dále VŠ jsou státem financovány podle počtu studentů - tím pádem je tu jistý zájem mít studentů hodně. Dále celkovou úrovní vědy a povědomím o autorských právech (hovořím o humanitních směrech) - sami otitulovaní někdy nechápou rozdíl mezi opisováním cizích myšlenek a citacemi. Resp. správně citovat neumí. Zkrátka - myslím si, že je to fakt hodně špatné.
|
Mediana |
|
(10.6.2010 13:53:42) Jsem z akvária a myslím si to samé. Některé obory jsou i na UK nebo MU prostě ostudná bída. Jen k těm akademickým trikotům bych dodala, že lidé na VŠ nemají jinou možnost. Prostou výukou studentů se nikdo neuživí. Buď se snažíš namatlat nějaké publikace nebo končíš. S trikem bereš cirka jednadvacet tisíc, bez trika kolem šestnácti (čistýho). To jen k tomu, že řada VŠ učitelů to ví a nedělá to schválně, ale neustále žijí s gilotinou za krkem.
|
Myšutka* |
|
(10.6.2010 15:38:06) Souhlas s tebou. U nás je to stejné - 16 nebo 21(ti nej) čistého. Většina chlapů co mají rodidnu si prostě přivydělávají, neb živit ji prostě musí. A to si kupujeme ze svého hromadu literatury, dost často si sami hradíme i poplatky na konference atp. "Věda" se dělat musí,ale musí být "bodovaná", tj. musíme mít články v určitých časopisech, jinak není čárka.
K tomu financování - teď se to bude hdoně měnit. Školy dostnou peníze za absolventy, počet docentů/profesorů a vědu a výzkum dle toho kolik je uznatelného v RIV. Takže nastane úžasný hokej v financování.
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(10.6.2010 15:12:04) Je zajímavá jedna věc: na státní VŠ humanitního zaměření je stále ještě celkem obtížné se dostat, ale "odpadovost" potom asi není velká. Na technické obory se dostane skoro každý, ale spousta lidí neprojde.
|
|
|
KudlankaBezbožná |
|
(10.6.2010 13:46:18) Můj rodinný příslušník je sice moc hodný kluk, pracovitý a šikovný v manuální práci, ale základní školu prolezl se čtyřkama, až se jeho rodiče hrozili, jestli se vůbec dostane na nějaký učební obor. Dostal se a vyučil. No a teď ve středním věku si na soukromé střední škole udělal maturitu a následně začal studovat na soukromé VŠ. Nechápu, jak je to možný. Že by opravdu měly peníze takovou moc?
|
KudlankaBezbožná |
|
(10.6.2010 17:10:43) No právě, řekla bych, že teď je móda studovat VŠ a tak jí chce mít každý. S dcerou chodí na SŠ do stejné třídy její spolužačka ze ZŠ. Dcera ze základky vycházela s vyznamenáním, ta spolužačka se dvěma čtyřkama. Teď ta holka bude dělat reparát ze dvou předmětů, ale sebevědomě prohlašuje, že po SŠ chce jít na vysokou školu.Řekla bych, že kvalita škol hrozně upadá.
|
|
|
|