| Přihlásit se | Nová registrace

Jak učíte děti sportovat aneb Překonávání se

Celkem 20 názorů.

Téma: Jak učíte děti sportovat aneb Překonávání se

(29.8.2010 13:36:15)
ahoj,
dneska jsem učila svou 3,5 letou dceru jezdit na kole. Jsem mizerná učitelka a matka megera, neumím to jinak, než že jí pořád buzeruju co má dělat a jak to má dělat, samozřejmě jí taky chválím a pozitivně motivuju, ale v celku je to občas otrava, nejraději bych, aby jí různým sportům naučil někdo jiný. Ráda bych jí ke sportu vedla už od dětství, já taky umím skoro všechny sporty (i když průměrně) a moc se to v dospělosti hodí. Manžel je sportovní antitalent.

Zajímalo by mě, jak to s malými dětmi děláte vy- některé děti jsou takové, že se zabejčí a neskončí, dokud se danou věc nenaučí, taková jsem byla já. Jenomže dcera je typickej tříleťák, když jí něco jenom trochu nejde, tak se jí to nechce dělat, marně vysvětlovat, že na začátku to nejde nikomu a že se musí cvičit cvičit cvičit. Někdy se mi špatně odhaduje míra, kdy už se na to vykašlat a kdy trvat na malém "překonání " se, protože to je vlastnost, která se v dospělosti zatraceně hodí. Děláme jenom to, o čem jsem přesvědčená, že na to holka má- tj. kolo, protože už dávno drží rovnováhu a je moc šikovná.

Co vy, učíte děti jenom to, co samy chtějí, nebo je občas trošku do nějaké sportovní činnosti zatlačíte ?
 Lassie66

(29.8.2010 13:41:32)
Dcera se na kole naučila dost snadno, přešla na něj z kolo-odrážedla. Má teď ale období, že neustále kňourá, všechno je špatně, dokáže nás všechny vytočit 20x za hodinovou projížďku. Tak já se obětuju, sednu po x letech na kolo a poslouchám dokola jen kňourání ~a~. Dneska mi ujely nervy a na její: "tatínek mi dá napít, ne maminka, sama, néé tatínek...letělo pití doprostřed koupaliště." Nějak jsem předpokládala, že láhev zanese vítr zpět ke břehu, ale zůstala potopená. Tak jsem musela do vody(eko cítění). Štěstí, že tam je vody jen do půlky stehen. Ale i tak. Brrrrr. ~t~
 Krakatice

(29.8.2010 13:43:08)
Nabídnu, ukážu, podpořím, ale nenutím.

Letos v létě jsme u moře viděli rodinku: máma, táta, babička a asi 3.letá cácorka. Pořád, ale vážně pořád ji nutili násilím do vody. Že ať neřve, že je to jen voda a jestli neposlechne, nedostane zmrzlinu apod. Holka se bála i s kruhem, s rukávky, v mělčině, držená rodičem. Babička jí schválně tahala do hloubky a kolikrát měli řeči, že co to není za debila~a~~Rv

(29.8.2010 13:47:45)
no tak to amando já nedělám, to by se mi příčilo. Moje "malé nucení" spočívá v tom, že jí slíbím takový ten mini pytlík bonbonků jestli udělá poslední okruh kolem baráku. Moje holka totiž když se šprajcne, tak se šprajcne.

Ale snažím se rozlišovat šprajc a strach. Do těch věcí bch jí nikdy nenutila. Například letos se bála vody, postupně po malých krůčkách jsem jí přesvědčila až sama chtěla, ale jen za určitých podmínek. Já už v jejím věku plavat uměla (jsem dcera námořníka a potápěče, strávila jsem dětství na lodi), ale nenutila bych jí.

ALE JDe i o věci typu- ujdeme sto kroků, zavije, že jí bolí nohy a rve se k bráchovi do kočárku, kam se bohužel vejde. Tam jsem trochu víc nesmlouvavá.
 La Pepa

(29.8.2010 14:02:10)
u nás pomáhá pochvala někoho méně ohraného, než je matka :-) používáme pravidelně k těmto účelům synovce (17 let), který má sportovní talent, sportuje vrcholově a děti ho "žerou". Když předem instruován při pohledu na holku na kole zahaleká "ty jo, ty už jezdíš, kde jste byli na výletě, no to je dálka, jsi kabrňák", tak by holka z kola nějraději neslezla.

Ale je pravda, že nemáme problém, že by dceru odradil neúspěch, spíš je to tak, že já prohlásím množství karambolů při dané aktivitě za neúnosné a odložím to na později - například dcera se ve 4,5 letech učila lyžovat a nikterak jí nevadilo, že postupně vletěla do potoka, do lesa, do křoví, do hloučku svačících lidí, do lana vleku, klidně lyžovala dál a já šedivěla, vždycky jsem jí vyprostila a ona se hnala k vleku zase.
 a je to?

(29.8.2010 13:48:18)
tak takový bych s chutí kopala do půlek...

Jinak doufám, že malá bude aspoň v něčem po mě. Kolo ji teda zatím neláká, ale vyleze kde může. Takže když mi vyjde horolezecká stěna, budu ji brávat s sebou...můj se na to nijak extra netváří, ale co už.

remus

(29.8.2010 14:03:35)
Je to o dítěti, dcerka na kole bez koleček jezdila až skoro od 4 a to ještě za velkého řevu, malej kolečka vůbec nechtěl a ve 3 letech normálně jezdil, to samé lyže, dcra začala až ve 4, malej ve 2, plaváné - dcerka se umí potápět, ale nad vodou bez rukávků až od 5, malej rukávky prostě nechce, každé dítě je absolutně jiné, prostě má dcera v sobě větší klapku, synátora musím hlídat dnem i nocí~;)
 Balbína

(29.8.2010 14:09:03)
naše holčina není moc sportovní typ, ale všechno chce zkoušet a naštěstí neúspěch jí neodradí. Sportům jí učí spíš muž, je sportovec a kliďas.
U vás s tím kolem nevím, možná bych to nechala plavat a nenutila jí, ať se neotráví, není jí ještě tolik let. S tím chozením a procházkami, s tím s tebou souhlasím. Obecně bych doporučovala nechat jí teď dělat co chce (prolézačky, hřiště, koloběžka?) a pozdějí ji podporovat ve sportu, který jí půjde. Pak budete spokojeni všichni. A pokud nebude chtít dělat žádný sport, pak chodit na výlety, kolo, lyže a to takové terény a vzdálenosti, aby jí neotrávily.

(29.8.2010 14:14:37)
oNO, kdyby opravdu nechtěla, tak jí nenutím. Ale slovně chce, pořád o tom mluví, na kolo s nadšením sedne a po chvíli s nasejřením sleze. Touží jezdit jako ty holčičky co jsme potkaly, má slíbenou tyč za tatínka, po tom taky moc touží. Jde mi o to, že vím, že stačí objet barák ne jednou, ale pětkrát a zítra to půjde líp.

Jinak třeba dneska ujela dva metry sama a ani o tom nevěděla, má ale zlozvyky jako že čučí všude kolem a nekouká se dopředu, občas prudce zabrzdí.
 Balbína

(29.8.2010 14:19:00)
no asi to děláš dobře, domluvte se na těch třech kolech a hodně ji chval.
Jinak znám dvě holčičky, které jsou výborné ve sportu. Ta jedna běhá orienťák, lyžuje od malička, fakt sportovkyně. Ale s kolem měly problém, nesledovaly cestu, prostě kolo jim moc nešlo ~d~
 vlad.

(29.8.2010 14:23:40)
Sojko, dcerka je na sport celkem šikovná, veškerá pohybovadla ji bavila, bez koleček se naučila jezdit po 3. narozkách. Ale zrovna u ní je to o čase, který daným sportem stráví a nedá se to uspěchat. Vidím to u plavání, kterému jsme moc nedali (trpívám na gyn. záněty z bazénů, dcerka má úroveň slizniční imunity žel po mně), prostě má z vody respekt. Někteří její vrstevníci už plavou, ale ona se teprve letos o prázdninách naučila splývat (haleluja!) a to jen proto, že v několika penzionech, kde jsme pobývali byl bazén. Ale už udělá sama pár temp, teď už to půjde.
"Nutím" pouze u lyžování, v zimě jezdíme na týden mezi vánocema a na 2 týdny na jaře do zahraničí. Tam je prostě režim - dopoledne lyžovačka, oběd, pohádka, odpoledne boby, bobodráha nebo jiné dovádění, kdo chce, tak večer bazén.
Co na ni 100% funguje, jsou kamarádi. I na všechny kroužky chodíme s někým z kamarádů. Kdyby měla lenivou, tak to, že tam bude mít parťáka, tak zabere.
Přeju pevné nervy a nech to plynout ~;), všechno má svůj čas.

(29.8.2010 14:28:13)
díky moc. To jo, kdyby nějaká její kamarádka uměla na tom kole jezdit a jezdila s námi na výlety, tak to dáme. Jenomže nikdo v našem okolí až do pěti let na kole jezdit neumí a to jsme vlastně sportovní parta- jsme klub vodních sportů, děti máme tak do pěti let a nikdo ještě nejezdí a ani trochu neplave. Příklad tedy nemáme a moc bychom ho potřeboly.

(29.8.2010 14:28:52)
holky budu tady až večer, jdu na výlet (ale ne na kole~;)) Dokud je venku ještě pěkně.
 Gábi_Smolíková

(29.8.2010 15:54:50)
já nutila a nutím všechny své děti, více či méně. Vždycky když naplánuju výlet, tak si některé z nich zrovna vymyslí jinou zábavu. Já na výletě ale trvám, takže neexistuje, abychom se všichni přizpůsobovali jednomu, rozhoduje většina, případně mají rodiče právo veta. U starších dětí se mi to osvědčilo, jsou od přírody líné, ale já je nenechám, v létě kolo, chůze, plavání, v zimě lyže...jsou mezi vrstevníky nadprůměrní, v partě s kamarády se za ně nemusím omlouvat a stydět, jako někteří mí kamarádi, jejichž stejně staré děti po dvaceti kilometrech na kole "umírají". Pro mě je důležité, aby se sport stal samozřejmou součástí jejich života a kdybych to nechala na nich, tak syn nevstane od počítače a dcera od knížky. Když je vytáhnu, jsou nakonec rádi a výlet si užijeme všichni.
 vlad.

(29.8.2010 22:19:43)
Katko, to je pravda - děti musí přijmout sport jako samozřejmou součást života.

(29.8.2010 22:29:07)
no to si tak trochu myslím taky, ostatně, kdybych to dceři nenaplánovala a nenalajnovala, tak nedělá nic.
 Mickey16

(29.8.2010 16:51:32)
Když vidím že na dotyčný sport není vyloženě dřevo tak prostě maká... aktuálně jízda na inlinech (na kole ani odrážedle nejezdí). Jako motivace funguje že chce jezdit jako maminka ~:-D a jde to, šourá se sice furt dost pomalu ale včera se na místě otočil a zastavil... a ustál to.
 Adina,kluk 08

(29.8.2010 17:26:15)
já mám dvouletáka a už ted na nem vidím,že ho sport baví,rád kope do balonu a běhá.ale určitě ho nutit nebudu,když uvidím,že ho to nebaví.
přihlásím ho do kroužku a uvidíme.
 maaf

Re: Jak učíte děti sportovat aneb Překonávání se

(29.8.2010 20:31:16)
Já nic neučím, neb jsem sama na sport líná a překonávám se nerada. Děti jsou líné po mně a muž z nich šílí. Opravdu rád jezdí na kole a lyžuje. Starší holka se naučila lyžovat ve 4 letech po pár sjezdech (lyžuje lépe než já), na kole bez koleček taky tak a jezdí rovnou s přehazovačkou, uplave tak půlku bazénu, potápí se a netuším, kdy se to naučila (do bazénu chodíme tak třikrát za rok, v létě párkrát rybník). Mladší na kole jezdí bez koleček od 2,5 a lyžovat se začne učit letos (to jí budou tři a kousek; já jsem proti, protože je bez pudu sebezáchovy, ale muž na tom trvá a ona taky). Plavat neumí, ale s nějakou destičkou se natáhne a kope nožičkama a přeplave bazének. Obě jsou smrtelně ctižádostivé a vše se naučily v podstatě samy jen proto, že kamarádka starší dcery má hodně ambiciozní rodiče a neustále nás někam zvou a předvádějí, co jejich děti umí. Naše holky jim prostě nechtějí dopřát tu radost, že umí něco míň, než jejich děti.~;)~t~
 Winky

Re: Jak učíte děti sportovat aneb Překonávání se

(30.8.2010 13:15:01)
hele, dceři je 5 a teď teprve to začíná k něčemu vypadat s nějakou výdrží a eventuelním sportem... (to TEĎ myslím cca od těhlech prázdnin). Dřív jsme se taky snažili - tříkolka, kolo malé, větší, plavání, lyžičky, procházky.... obvykle po několika málo pokusech brek, odloženo, nebo se nafučela a odloženo. Taky do Sokola jsme chodily, to bylo přemlouvání z mojí strany a keců z její strany, řev při společných aktivitách.... jsem to stopla, naštvala mě - vypadala jsem tam jak matka tyran a přitom jsem kvůli tomu uzpůsobovala program aby miláček mohla chodit....

Letos v zimě začla polehounku mít zájem o brusle a lyže - koupila jsem jeté, s manželem byla asi 3x na zimáku, se mnou byla cca 4x "na lyžích" (rozuměj hoďku na dětském vleku, vše mezi mými koleny nebo pak už JEN za ruku, nicméně poprvé chtěla SAMA, nemusela jsem ji lákat a jinak motivovat). Teď v létě po úspěšném pokusu s odmontovanými šlapkami chytla konečně balanc na kole a krapet se to ujalo (tj. místo 2 metrů ujede 20 metrů), pro kolo si jde když chce, nikdo jí ho nenutíme ani nenapovídáme aby to šla zkusit. Taky se konečně slečna "rozchodila", vloni když byl mlaďas v kočárku jsme nenachodili skoro nic, mladej se v kočáru prudil a starší chtěla nosit.... (bylo to nejnáročnější léto). Od května jsme dle našeho cestovního deníčku udělali 28 výletů - různé hrady, zříceniny, zoo, návštěvy měst a vzdálených hřišť, kdy vzdálenost k ujití pěšky byla mezi 1 až 4 kilometry (už chodí oba, jen mladšího občas nesu, má chudák brzký trénink). Hodně se taky zlepšila na těch "obyčejných" pohybových aktivitách na prolejzkách, předtím se placatila pořád dole, teď ji baví vše vylézat a slézat, už se nebojí, sama si najde způsob jak na to, třeba ručkování ve výšce atd.... má sílu. A poslední "sportovní" úspěch jsou kolečkové brusle, sama je chtěla zkusit (u sousedky), pak je dostala k narozkám a už byli s taťkou asi 5x jezdit, a je to ona kdo ho uhání aby jeli znovu. KONEČNĚ.

Takže za mě - dej jí ještě čas. A manžela zapoj, na ploužení na tříkolce/odrážedle nepotřebuje sportovní talent aby mohl dceru podpořit, ne? Neboj, ty si to užiješ až přijde správný čas, prďolu necháš s tatínkem a se schopnou starší dcerou budete brázdit svahy na lyžích nebo šlapat kilometry na kolech.....

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.