blka |
|
(5.1.2011 19:07:14) Můj syn do 3 let moc slov nepoužíval, ovládal výborně citoslovce, napodobování zvuků, rozumět mu nebylo vůbec, pak začal přidávat slova, ve 3 a půl spojoval do vět, 2 měsíce před čtvrtými narozeninami jsme začali chodit na logopedii. Spolupráce nic moc, syn je taky dost živý, sedět na místě se mu nechce ani náhodou, protože kolem je strašně moc lákadel typu hračky, knížky, ale v té době jsem si byla jistá, že spolupracovat je schopen. Slibujeme mu kde co, s sebou mám i mladšího syna, který mu do toho "kecá", neboť mluví na svůj věk krásně, takže návštěva logopedky docela náročná. Pokroky má obrovské, teď je mu 4,5 a všichni mu rozumí. Na začátku nepoužíval ve slovech v, f, k, t, sykavky, r, ř, l-prostě dobře mu šly jen samohlásky. Uaie = rukavice.Dnes neumí c,r a ř a některé sykavky musíme ještě pilovat. Strašně nám pomohla "jazyková gymnastika" - dostala jsem papír na nácvik rty do tvaru kapříka, udělej bouli na levé tváři apod. - mohla bych oskenovat a poslat. Za druhý důležitý impuls považuji uvolnění ruky, koupili jsme tabuli z Ikey a začal postupně moc pěkně malovat, i když dřív nosil celý ok ze školky samá klubíčka a čáry. Takže za mě: blbnout s jazykem, dělat různé ksichty na uvolnění svalů v obličeji, malovat a vyčkat s logopedií do podzimu. Snažíme se cvičit denně, jinak se výsledky samy moc u nás nedostavují, jen L začal říkat po 4. narozeninách úplně sám a správně.
|
Jitulka+2kaštánci |
|
(5.1.2011 19:12:00) My jsme začali chodit až ve čtyřech letech. Logopedka si je brala zvlášť. Prostě byla s ním v ordinaci a druhé dítko bylo se mnou v čekárně, pak se vyměnili a nakonec jsem šla já, aby mi řekal co a jak. Taky si myslím, že se ve třech letech ´je docela brzy. Budeš to muset ukočírovat a věnovat se každému zvlášť. Jako já to dělám dneska s úkolama. A že si nechtějí říct, jen ječí, asi to chce více trpělivosti a důslednosti prostě jim fakt nedat co chtějí, než z nich dostaneš tu větu. Hodně štěstí.
|
Pája, A+A :o) |
|
(5.1.2011 19:22:14) já mám dceru 2,5roku. je narozená ve 26.t.t.,takže by měla být pozadu o ty tři měsíce..ovšem pozadu jsme tak o 9-10. pohybově jsme na tom byli také špatně,každý pohyb máme vydřený cvičením,chodit začala měsíc před 2.narozeninami,takže korigovaně ve 20měsících. od dvou let se věk nekoriguje-což by byla u nás stále potřeba
každopádně všemu rozumí,domluví se tím málem,co umí,nebo si ukáže. ale řeč mě trápí,o tom žádná..máme všeho všudy opravdových slov 9... do toho nějaké bá-bác,pe-pes, dáda-brácha Áda,táci-ptáci,mé-na kozu,bé-na ovečku..ale haf,bú??nic takového-hlavně ani absolutně žádná snaha něco opakovat.. podezření na hyperaktivitu máme také. chodíme k psycholožce od narození,ale nechala si nás tam dál-ikdyž ve dvou letech vypouští z evidence-ale to proto,že ji známe a nemusíme jinam.. hází nás to dost dolů ve vývoji ta řeč..bojím se,kam nás požene..mám těch dr. upřímně po krk za ty dva roky a něco.. znátě nějakého opravdu dobrého logopeda v Praze? nejlépe P4,10,11.. mám laťku bohužel vysoko od syna-ten mluvil extrémně brzy-od 8měsíců co měsíc to pokrok..v 16měsících mluvil v krátkých větách,ve dvou a půl byl pokec jak s dospělým..to se pak těžko říká,vydrž..ona začne ve 3letech..já tomu nevěřím-vidím,že za rok pokrok fakt hoooodně minimální...téměř žádný,ach jo.no,ale můžu být ráda,že je naštěstí zdravá a dopadlo to jak dopadlo,to neříkám.ale řeč mě trápí,protože je divné,že za rok není vidět nějaký pokrok,to ať mě nikdo neuklidňuje..
|
|
|
|