Pavelčata |
|
(18.8.2011 14:48:52) Máte prosím někdo radu??
Koupila jsem zboží přes internetový obchod, zboží jsem vrátila a chtěla je vyměnit za jiné (podmínky prodejce toto umožňovali, souhlasila jsem s poplatkem i s delší dodací lhůtou). Do této doby obchod komunikoval. Zaslala jsem zboží dle instrukcí na uvedenou adresu to bylo koncem března. Třikrát jsem se informovala jak to vypadá s výměnou a nepřišla žádná odpověď. Zkusila jsem i telefonicky, kdy pán s kterým jsem hovořila vůbec nevěděl o co se jedná, slíbil že se ještě ten samý den ozve, ale nestalo se. Po určité době už jsem netrvala na výměně za každou cenu, nabídla jsem i možnost vrácení platby pokud mají s dodávkou problém, bez reakce. Doporučeným dopisem s dodejkou jsem odstoupila od kupní smlouvy, už je to přes měsíc a stále nic. Obrátila jsem se na ČOI i živnostenský úřad, nemohou pomoci, ale doporučili obrátit se na soud, popřípadě využít mimosoudní řešení prostřednictvím mediátora (nemám zkušenost). Bohužel provozovnu a sídlo prodejce pro osobní návštěvu mám přes půl republiky. Proto se zkouším obrátit na Vás s prosbou zda by někdo neměl jinou radu nebo osobní zkušenost, protože jsem v situaci, kdy více jak čtyři měsíce nemám ani zboží ani peníze, nejedná se o zanedbatelnou částku a nechci to tak nechat. Moc děkuji!
|
x x |
|
(18.8.2011 15:01:35) Jak že ČOIka nemůže pomoci? Může udělat ve firmě kontrolu kvůli této záležitosti a pokud bude prokázáno, že jsi v právu, tak firma může dostat dosti mastnou pokutu. COž ovšem nevyřeší Tvůj problém, tj. vrácení zboží nebo peněz, toto opravdu lze pouze přes soud, taky jsem se takto zasekla při reklamaci plovouček, ale než se soudit, tak jsem to hodila za hlavu, nicméně firma dostala pokutu asi 1 000 000 Kč.
|
Pavelčata |
|
(18.8.2011 15:15:24) No mě se soudit také nechce, nechci aby mě to stálo další peníze, což je pochopitelný. ČOI od toho dala ruce pryč a od živnosťáku mě zase odkazují zpět na ČOI proto před dalším krokem jsem chtěla věc konzultovat tady, zda někdo tímhle taky prošel a jak dopadl. Při dopisu na úřady jsem nejmenovala firmu, ale asi to budu muset pojmout ofiko a dát podnět, zatím jsem se pouze informovala. Rozhodně děkuji za postřeh
|
x x |
|
(18.8.2011 15:21:39) No tak pokud dáš konkrétní podnět, tak ČOI má povinnost to prošetřit. Směle do toho, když už nic, tak aspoň pro ten dobrý pocit. Normálně musíš uvést co, kde, kdy, jak a s kým, přesné údaje, datumy, doložit doklady, kopie dopisů s firmou máš-li nějaké (i e-maily...) a doporučeně to poslat na příslušnou ČOI (příslušná k sídlu firmy, ale i kdyby ses netrefila, oni si to předají). A musíš zažádat o jejich vyjádření, tj. aby Tě informovali, jak šetření probíhá, jinak nemají povinnosti Ti výsledek sdělit. To je důležitá věc, nezapomeň na to. Myslím, že jsi v právu. Tak hodně štěstí.
|
x x |
|
(18.8.2011 15:23:15) Jo, ještě dobrý tip, zavolej na tu firmu a řekni jim, že jim dáváš do tehdy a tehdy čas, aby Tvoji záležitost vyřešili, jinak budeš tuto záležitost řešit přes ČOI. Mohlo by to pomoci.
|
Pavelčata |
|
(18.8.2011 15:29:29) No jo to už jsem jim psala v tom dopise s dodejkou, že odstupuji od kupní smlouvy z důvodu toho a toho a vyzívám je k zaplacení do určitého termínu jinak to budu nucena řešit jinak. Bez reakce mrtvej brouk hadr. Moc díky za podporu, rozhodně to tak nenechám, doufám že je vyjdou ty dva litry na pořádnej ranec, fakt se mi uleví až to budu mít s krku. Skompletuju to a pošlu znovu na tu ČOIku. Děkuji
|
x x |
|
(18.8.2011 15:47:14) Jsou to lempli, přesně takto jednali se mnou při reklamaci podlah, předtím se div nepřetrhli a jak jsem reklamovala, tak byli protivní a pak přestali reagovat úplně. Tak se jim to kapánek prodražilo, ale podlahu máme šmejdovou pořád, no. Tak držím palce.
|
|
|
|
|
|
|
Andrea | •
|
(18.8.2011 20:25:06) Ahoj, byla jsem v podobne situaci. Majitelka e-shopu nezaslala objednane zbozi, stale se vymlouvala, tak jsem ji dala lhuty, do ktere mi ma bud zaslat objednane zbozi nebo vratit penize. Neucinila tak, obratila jsem se tedy na COI a prislusny financni urad. Z obou mi odepsali temer shodne, ze to berou jako podnet k prosetreni, ale o vysledku mne nemohou informovat. Po par tydnech mi od majitelky dosly penize na ucet a jeji e-shop byl zrusen.
|
Pavelčata |
|
(18.8.2011 23:19:08) Děkuji, já zatím informace o konkrétním obchodu pro žádný úřad neuváděla, ale vše potřebné doplním a budu požadovat prošetření. Jsem rozhodnutá, čas na to mám.
|
|
|
Eileenn |
|
(18.8.2011 21:17:50) No stalo se mi něco podobného, naštěstí jsem je pak asi tak otravovala, že vrátili peníze, po dlouhé době a mých asi 30ti telefonátech a mejlech... Byla jsem pěkně znechucená. Není to náhodou stejný obchod - začínající na G ?
|
Samika |
|
(18.8.2011 21:28:00) Ten soud je docela snadný, najdi si na netu návod. Podáš si žádost o platební rozkaz. Napíšeš proč, přiložíš důkazy - faktura, kopie odstoupení od smlouvy, dodejku a cokoli co máš. Nejdřív si ovšem zjisti, jestli firma existuje, abys neplatila soudní poplatky jen tak. K soudu vůbec nejdeš. Příjde ti platební rozkaz a když obchod nezaplatí, pošleš to k exekutorovi a peníze ti vymůže on. Už jsem tím prošla, fakt to není žádný opruz. Hlavně si to nenech líbit, oni na to spoléhají.
|
|
Pavelčata |
|
(18.8.2011 23:13:01) Ne to nebude ten obchod :o) Nevzdám se a díky za povzbuzení
|
|
|
|