Pawlla |
|
(3.9.2011 20:34:56) Osobně bych zkusila malotřídku s dětmi,které zná.Na specku může přestoupit vždy,naopak to tak jednoduché není.Speciální školy jsou u nás na vysoké úrovni a děti jak v bavlnce,ale je to to co chceš?Nebo chceš dcerku začlenit do kolektivu zdravých dětí?Jsem pro integraci.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(3.9.2011 21:33:12) Souhlas s Pawlou - přestup na specku můžeš vyjednat kdykoli, zatimco opačně to tak snadný neni. Navíc expresivní dysfázie není zas taková tragédie a je to věc vývojová, nikoli trvalá. A do třetice je tu ještě možnost asistenta.
Specku bych si každopádně nechala jako poslední možnost.
|
Martule, 2děti |
|
(4.9.2011 10:01:40) Díky za názory, asi jsem potřebovala ujistit, že navzdory tomu odbornému článku udělám dobře, když bude s místními dětmi. A to přesto, že to bude znamenat hodně úsilí. Místní děti pomalu znát přestává, protože běžnou školku nezvládla a ani v mluvení ji nepošoupla dopředu (spíš ji okolí odrazovalo), tak je ve spec.školce už druhým rokem. Kdyby byla Montessori blíž, určitě bych ji brala, ale je ještě dál než spec., takže nemožné. Uvažuji i o skoro odkladu s tím, že by si udělala první třídu ve spec.logo třídě od září a pak šla do první třídy tady, kde by ji brali jen jako dítě s odkladem. Ale nevím, jestli by se nakonec nenudila, protože tak špatně jí snad učení nepůjde, IQ snížené nemá.
|
Alice + 3 |
|
(4.9.2011 13:17:29) Já nevím, ale bere se logopedická třída jako specka ze které by byl ztížený přestup?
|
Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 |
|
(4.9.2011 15:23:28) Ahoj všem, toto je moje "oblíbené" téma, tak se nemůžu nepřidat Celý minulý půlrok jsem vlastně řešila to, jestli mám dát Haničce odklad nebo jít do logopedické základky (na běžnou by to letos ještě nebylo, nemluví tak, "jak by měla"), hrozně jsem se s tím trápila...a nakonec jsem tedy Haničku do školy dala, je, myslím, dost šikovná, baví ji se učit (na jak dlouho ve škole?), jen tedy řeč pokulháv, ale ve školce by stagnovala...a přejít se dá kdykoliv.. Ve třídě má 9 spolužáků (je jich tedy 10), 4 holčičky, 6 kluků, dvě holčičky, které jsem měla možnost slyšet, mluvěj dost pěkně, je tam chlapeček, který mluví krásně, ale maminka ho do logo školy dala kvůli hyperaktivitě... Co se týče "vyčlenění" od vesnických dětí - protože v podstatě taky bydlíme na vesnici - Hančin bratr chodí do místní školky, chodíme pro něj, s místníma dětma občs jdeme ven, Hančí tu má kamaráda ze školky, k nim taky občas chodíme, dvě její kámošky se bohužel odstěhovaly... Já to kámošení s místníma beru ležérně, chodíme na školkové akce (i s Hančí), ale chceme se během roku stěhovat do města, takže mě to tak neprudí, že jsme (Hančí) jakoby trošku mimo díky školce a teď škole... Hrozně si přeju, aby Hanička chodila do školy ráda, aby jí to šlo, aby paní učitelka byla v pohodě...a víc zatím neřeším..
Ali, já nevím, zda se logo základka bere jako "spešl", máme známé v 2 a 3. třídě, ty děti tam normálně makaj, musej se fest učit, docela jedou rychle...
Napiš mi, co Adámek... Zatím všem ahoooj
|
Martule, 2děti |
|
(5.9.2011 14:15:24) Jo, moje oblíbené téma je to taky, pořád nad tím uvažuju z různých stran a pohledů. Nejspíš všechny logo třídy nebudou speciální, záleží při jaké škole jsou zřízeny. Naše logo třída je ale při speciální základce, takže mi bylo naznačeno, že mají učivo zozloženo volněji do 10 základních tříd. Snad jako přípravka by to bylo dobré, nevím.
|
Alička |
|
(5.9.2011 20:13:59) Kdy Lucka nastupovala do první třídy, tak musela jakoby na vstupní pohovor Jestli je to opravdu na logo školu nebo jen neumí třeba ř. Chodí do speciální logopedické školy, ale osnovy mají klasické základky, takže normální učivo i s angličtinou od 3. třídy a tak. Momentálně nastoupila do 6. třídy, řeč ještě v pořádku není, ale češtinu má lepší než matematiku. V první třídě byla s asistentem a byl to docela problém, ale od druhé už je bez asistenta a každý rok, jakoby dospívá a lepší se. Ale teď v 6. to bude samý nový předmět, tak uvidíme... V každém případě jsem ráda, že jich je 7 ve třídě a že bude na takové škole až do 9. třídy.
|
Martule, 2děti |
|
(6.9.2011 6:34:23) Aličko, píšeš, že ještě teď nemá řeč v pořádku. Prosím, připomeň mi jaké má problémy, asi jsem to zapomněla. Tvoje dcera asi nemá "pouze" dysfázii. (?) Nedokážu říct, jestli jsem po založení diskuze, i s tou spoustou odpovědí(děkuji všem za ně) chytřejší. Jasně, že se pak budu muset rozhodnout tak, aby to právě pro moje dítě (s vlastními problémy a povahou) bylo co nejvhodnější. Aby byla co nejspokojenější a měla co nejlepší start do života, příp pro školní docházku. Tím nemyslím, že bych chtěla aby měla na růžích ustláno, protože srážka s realitou by mohla být potom krutá.
|
Alička |
|
(6.9.2011 18:31:37) dcera má exp. dysfázii, lepší se to, ale stavba věty pořád není dobrá a neumí r, ř. Lucka má vzácnou genetickou vadu Prader-Williho syndrom. Kromě toho má autistické sklony v některých věcech, ale v některých vůbec. Dnes přinesla učebnice, málem jsem omdlela. Etická výchova, občanská výchova a ekologická výchova. Fakt nevím, jak Lucka bude formulovat svoje názory a pocity, když učitelkám odpovídá ano a ne
|
|
Alice + 3 |
|
(6.9.2011 21:33:58) Marto, řeš to tedy ve vaší škole, když ti integraci dopředu nabídli, to se zas tak nevidí. Třeba by tě pozvali na výuku, nebo tam už někoho k integraci mají. A dcera do té doby taky trochu dospěje.
|
Martule, 2děti |
|
(8.9.2011 21:21:41) Nabídli, protože není moc dětí, ale ročníky po ní budou přibývat a třídy jsou smíšené. S asistentem k ní nepočítají. Je to vesnická škola do 5. ročníku a integraci nezažili, letos měla nastoupit holčička, ale je ve speciální (bývalá zvláštní převážně pro mentální poruchy). Dcera by byla první a pokud by to zvládla, tak pak to budem řešit i v 5.třídě, ale snad do té doby bude řeč o.k. Na dyslektiky a dysgrafiky už ve zdejších školách narazili. Určitě to budu řešit i s oběma školama (místní a tu logo, kam teď chodí MŠ). Čekám, že mě obě školy budou přemlouvat a zdůrazňovat své výhody, rozhodnout nakonec musíme my, rodiče. Díky všem za názory. Nejspíš v době zápisů opět otevřu toto téma.
|
Pepe + 3 štěstíčka |
|
(8.9.2011 22:11:18) ahojky děvčata, po dlouhé době píšu. Takže Terča (má 7,5 roku)je v první třídě, spec. škola pro vady řeči. ve třídě 13 dětí, v řeči je tam jednoznačně nejhorší případ. Je to pro nás zkouška, jestli to zvládneme, ale chtěla jsem ji zachovat relativně normální kolektiv. zatím není problém, terka chápe kde má šatnu, třídu, jak se chovat a je ze školy nadšená. jestli pochopí učivo bude zázrak :-D A druhá věc...dneska jsme byli na vyšetření u Th., konečně ukončit, co jsme. Takže atyp. autismus, težká dysfázie(obě složky na dvou a půl letech,). Dobrá zpráva, v neverbálních testech není známka mentální retardace. a od minula veliký posun v sociální oblasti. Musím říct, že paní doktorka mi dneska moc pomohla. A jsme ukázkový příklad toho, že naše lehká forma autismu není nic proti té dost těžké dysfázii. Takže zdravím a hurá do boje s heslem: AUTISMUS NENÍ PRO SRABY
|
Martule, 2děti |
|
(9.9.2011 18:50:18) Ahoj Pepe. Tebe asi neznám, že? Aspoň si tě nepamatuji. Přeji vám hodně úspěchů v první třídě.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.9.2011 13:02:51) Pepe, tak držíme Terče pěsti! Ona spousta věcí teď nebude fungovat, ale okouká je časem - znám to od Bojka. Věci (teď myslim hlavně sociální), který v první třídě nepřipadaly v úvahu, ve druhý zvládnul občas, ve třetí většinou... Teď je podruhý ve třetí a doufám, že už začne trošku číst... Je mu 10, když se hodně soustředí, vysloví už všechno kromě R a Ř a některých kumulovaných souhlásek (třeba místo "když" říká "či") a některý hlásky neodliší sluchem (b, p, d nebo m, n apod.)
Máte něco novýho o Fildovi? A co Venda?
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(11.9.2011 23:05:50) Pepe, bojová nálada Tvého příspěvku mi zvedla náladu Připojuji se s dotazem k Jeně - jak to jde u Vás celkově? My teď spokojeně užíváme odkladu, B. si školku vychutnává (je tam vlastně už takový zkušený mazák), nadšeně se účastní všech předškoláckých aktivit a je na jejich výsledky fakt pyšná. Takže u nás pohoda a vlídno.
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(14.9.2011 16:39:55) Gigo gratulace ........ já měla podobná moment včera při logopedii. Probírali jsme tvorbu vět. Loď jezdí po vodě. Mašinka jezdí po kolejích. Letadlo létá vzduchem. Ap.
Mates povídá : Vlak jezdí po kolejích. A víš proč jezdí? Já zmateně: Ne proč? Mates s úsměvem: No protože neumí létat,né!!!!!
Já byla tak pyšná, moje dítě vymyslelo vtipnou odpověď, neuvěřitelné.
No ale dneska mě zase naštval,protože jsme "tvořili" a zase jsme se museli dohadovat, ještě to nemá dodělané a trucuje . Alespoň,že Ríšu a mě to bavilo.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(14.9.2011 21:05:04) Přidám se k chlubení, jo? Jeli jsme ráno autem do školky a dozvěděla jsem se, že: B. rozbila ve školce talíř. Paní učitelka ho pak uklízela. Kuchařka dala B. nový talíř. Celé se to stalo, když si šla B. přidat. Jsem nadšená, B. to už nevzdává, když si nerozumíme, zkouší opakovat, přeformulovat, odpovídá na doplňující otázky. Jo a taky dneska zvládla pracovat s jednou matematickou předškoláckou pomůckou (vytvořila si přesný nákres, kterým si potom pomáhala ) (Pro nověji příchozí - B. je šestiletá holčička s Downovým syndromem, s lehkou mentální retardací a opožděnou expresí řeči, takže velmi zhruba jako kdyby k té mentální retardaci měla ještě expresivní dysfázii).
|
|
|
dadlenka |
|
(14.9.2011 21:17:24) Taky zdravím, Gigo velká gratulace, nakonec z Kr. bude nadšený školkař náš Kryštof před pár dny dovršil 3 roky a začal chodit do školky, do speciální třídy, zatím na zvykačku, po svačině jde domů, postupně protáhneme na víc hodin Sice se to neobejde bez slziček, ale do školky se těší, dokonce už s píučkou maloval barvama V řeči se zlepšil,aktivně používá cca 90 slov, běžně už spojuje dvě až tři slova(jeho slova) a skloňuje. Sice mluví svahilsky, ale snaha je diagnózu ještě nemáme, zatím je vedený jako OVŘ, ještě se uvidí
|
|
|
|
|
dadlenka |
|
(15.9.2011 9:02:48) No on má výslovnost pekelnou- puding je uíí, pták je táá apod. Zápor používá samostatně, když něco není řekne není- používá i když to nechce.. My se s vrstevníkama nemůžeme rovnat, o měsíc mladší chlapeček mimo výslovnosti mluví úplně běžně že zvířat pojmenuje jenom ptáka a prasátko- tatato
|
Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 |
|
(17.9.2011 17:00:59) Ahoj všem z HK, tak máme za sebou 14 dní školy a zatím to vypadá docela dobře - no ZATÍM že a musím to zaťukat... Sice už jsme měli jedno extempore, kdy Haničku kousnuldo ruky jeden chlapeček (má papíry na hyperaktivitu+bere léky), kteroužto zase pomstil jiný chlapeček - ha ha...takže Hanička byla přesazena+vlastně pár dalších dětí bylo přesazeno, ale jinak ok... Hanička se učí z Živé abecedy, už umí přečíst slabiky "ma" a "má" a totéž s písmenkem "L", takže už si umí dát dohromady "máma má..." a v matice teď dělají znaménka větší, menší, rovná se, takže dnes jsme trénovaly spolu věci typu " 5 je větší než 2" - samozřejmě se tam dávají i ty zobáčky nebo rovná se, ale t nevím, kde je na klávesnici... V pátek byl manžel ve škole pri Haničku, šli ještě do třídy pro tělocvik a při té příležitosti se ptal učky na Haničku - je prý šikovná, snaživá, a ptala se, zda jsme to byli my, kdo chtěl pro dcerku původně odklada pak se to různě řešilo a říkala, že je dobře, že jsme Hančí dali do školy...
Štěpán se má stejně, je to týpek, ty jeho hlášky bych si měla fakt zapisovat
Moc mě těší, že se zde máte relativně dobře, Zuzi - Bětuška je šikulka! Strašně rádi bychom vás viděli, ale to asi teď v průběhu školního roku neklapne? Napiš, jak se ti daří v zaměstnání u Jeny, jsem zvědavá..
Macčí, prohlížela jsem si zase tvoje stránky, tvůj prázdninový výletový deníček mi přijde dokonalý!! Děkuju za inspiraci!
Ali, co Adámek, jak válčíte?
Pa mějte se hezky všeci!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|