| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola?

 Celkem 53 názorů.
 Martule, 2děti 


Téma: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 9:46:48)
Dám sem okopírovaný text, který ve mně vyvolal zmatek. Dcera se 1. září stala předškolákem a mě toto téma leží v hlavě už dlouho. Jsme z malé vesnice, fungují tu malotřídky. Naše ředitelka ji bude chtít integrovat, protože má málo dětí, ale SPC mě přesvědčuje, že je jejich základka lepší řešení. Teď tam chodí už druhým rokem do školky, ale je asi 25 km vzdálená. Nechci aby dcera byla separovaná od vesnických dětí, protože základka od 4.třídy by se připojila k místním dětem. (vyšší třídy jsou jen pro děti s vadami sluchu, do 3.třídy jsou také logopedické)
Tady je ten text:
Školní docházka
Pokud má Vaše dítě diagnostikovanou vývojovou dysfázii zvažte zařazení dítěte do speciální MŠ školy pro děti s vadami řeči. V tomto typu mateřských škol se kvalifikovaní logopedi věnují terapii každý den, což Vám i Vašemu dítěti usnadní i práci doma.
Pokud je dítě ve věku šesti let nedostatečně vyzrálé k nástupu do školy poraďte se se svým klinickým psychologem a logopedem, zda nebude vhodný odklad školní docházky. Rodiče velmi často trvají na tom, aby jejich dítě nastoupilo do běžného typu základní školy, ačkoliv to pro dítě představuje velkou zátěž a mnohem lepší by pro něj bylo zařazení do speciální základní školy pro děti s vadami řeči. V těchto speciálních ZŠ bývá snížený počet žáků ve třídě, děti jsou vzdělávány podle programu pro běžné ZŠ. Jelikož je dětí ve třídě šest až osm, učitelka má více času na individuální přístup ke každému dítěti a může tak přizpůsobit tempo výuku podle potřeb dítěte.
Nesprávné zařazení dítěte do školního zařízení může mít negativní vliv na školní úspěšnost!
Samozřejmě, že je také důležité v jaké vzdálenosti od Vašeho bydliště se speciální škola nachází. Pokud je pro Vás příliš daleko, pak je vhodné zvolit jiný typ školního zařízení.
Obtíže související s vývojovou dysfázií se ve škole mohou projevit dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií.

Následné dys poruchy očekávám. A teď "babo raď!"
 jituše 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 9:56:55)
Marto, to je ale těžké takhle "radit" - vždyť nevíme, jak na tom v současné době dcera je, jaký typ dysfazie má..... V MŠ jí znají a dokážou posoudit, zda je vhodnější integrace, či docházka do SZŠ. Navíc je ještě do zápisů čas, možná se to nezdá, ale i ten půlrok hraje ve vývoji dítěte velkou roli.

Rozhodování je to těžké! Určitě se ale nakonec rozhodneš tak, aby byla dcera spokojená!!
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 10:12:12)
Expresivní dysfázie. Já vím, že asi moc stresuju. Už to, že každé dítě mám v jiné školce ovlivňuje vztahy mezi dětmi. Vím, že se dřív nebo později bude muset mezi místní děti vrátit a tak bych ráda, aby to bylo dřív než si to ti prckové uvědomí a budou jí to dávat najevo. Na druhou stranu vím, že podle toho jak zvládne první třídu se bude odvíjet celá její školní docházka. Navíc stresuju, protože řeč se upevňuje do 7-mého roku života a to znamená poslední nadějný rok před náma. Vím, že do zápisu je času dost, ale mě to připadá jako hodně málo. Dát ji o rok později mi nepřipadá jako rozumné, protože to jí bude skoro 8 let. ~d~
 wer 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 10:16:31)
těžká rada
1. v "odborné" školce/škole opravdu umí po stánce logopedické víc (mezi vesnické děti může chodit na kroužky, nějakou mimoškolní činost, a všichni budou vědět, že je to jejich budoucí spolužačka)

2. už jen nabídka integrace je docela cenná, chtělo by to zjistit, jestli je na té škole někdo, kdo by se dceřiá opavdu uměl věnovat

dys....funkce, SPU, zjistíte až ve škole, a je možná pro dítě lepší když se s tím popere v normální třídě než v nějaké spec., tam by bylo sice jako v bavlnce, ale dítě s dysfunkcí se musí hlavně naučit se s tím žít, a vyrovnat se ostatním, samozřejmě ne bez pomoci okolí, můj názor
(pokud ovšem nemá dítě až moc velké problémy spojené ještě s něčím dalším, ale to vám řeknou odborníci, každopádně až bude chodit do školy)


Znám dítě ze zbytky sluchu, které jezdí z města do vesnické sškoly, ne odborné, je tam málo žáků a moc šikovná učitelka. Pospívá mu to.
 kopřík 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 10:23:17)
Ahoj, tak řeším podobný problém. Syn má odklad a zatím dojíždíme do logopedické školky, ale jak to bude dál nevím... Bojím se, aby mu naše rozhodnutí nějak neuškodilo. Tady v první třídě bývá tak 17 dětí, ale nevím, nakolik tady mají i trpělivé paní učitelky.. Rozhodně se chce poradit s SPC a školou, kam bude dítě docházet. Nevím, zda je možné navštěvovat třeba dva roky speciální školu a pak přestoupit do školy blíže bydliště, obecní ~d~
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 10:34:13)
Kopřik, u nás ten přestup možný je. Loni byl ve spec. škole, logo třídě kluk, který to zvládl dobře a teď šel do normální školy v místě bydliště. Jenže oni byli z města a děti na sídlišti se až tak neznají a běžně se míchají v různých školkách a školách. V malé vesnici je to jiné, každý dobře ví, že to je ta, co neumí mluvit a proto s náma nechodí do školky. Každý rok, o který se ke spolužákům připojí později, jí může ublížit v sociálním přizpůsobování. Navíc ona není splachovací typ, vše moc řeší a nezapadla ani v prvním roce školky, než se dysfázie zjistila. Právě pro jeí povahu mám o to větší obavy o to, abych správně rozhodla. Tobě taky přeju, ať se vám povede správné rozhodnutí. ~R^
 kopřík 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 10:41:32)
Plně tvé obavy chápu. My jsme na běžné vesnici, ne úplně nejmenší. Je mi líto, že syn tady děti vlastně nezná a do první třídy pokud půjde zde, půjde s dětmi, které vlastně vůbec nezná. Ale prý to děti tak neřeší a nové dítě mezi sebe dobře přijmou, ale zase když má dítě nějakou vadu, myslím, že zase tak jednoduché to není. Tak si dávám naději, že v posledním roce, co nás čeká, snad ještě něco doženeme a zlepší se to. No ještě uvidíme. Syn je bohužel přecitlivělá povaha, což mě trápí ještě více ~n~ . Jinak také přeji ať se rozhodnete co nejlépe ~x~
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 11:04:02)
A můžu se zeptat, co ho trápí? Také má dysfázii nebo jinou logo poruchu? Právě, ty přecitlivělé děti, to není jednoduché. V naší rodině vidím kam to vede už ve čtvrté generaci. ~n~ Je pro ně hrozně důležité, aby je okolí přijalo jací jsou, jinak se ty pocity méněcennost táhnou celý život. Tak snad to nakonec vyřeším správným způsobem. Ale víc hlav víc ví, tak si ráda přečtu pohledy na věc od jiných.
 kopřík 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 11:46:19)
Také dysfázie, začal mluvit, teda se spíše rozpovídal až ve 3,5letech, postupně se to zlepšovalo, ale dodnes mám pocit, že nám dost ubližuje to že je je alergik a je stále zahleněný, huhňá, neslyší se jak by měl, s tím bohužel jsme zatím nic nedokázali udělat, ani my ani žádný mudr neporadil, teď se dáváme na cestu bylinek, protože čistý nos dělá divy,u něj to ještě způsobuje únavu, léky na alergii taky přecitlivělosti nepřidají. Jinak mě třeba mrzí i že logopedická spolupráce s ním není jednoduchá a měla bych určitě trochu "přitvrdit". Ona ta cvičení mu třeba jdou, ale zapojení v řeči už je dost problém, aby si uvědomil, jak to říká a hlavně se i slyšel. Nevím, jestli jsem to dobře napsala, nějak se v tom plácám ~:-D tak snad z toho něco vyčtete. A to sebevědomí má opravdu nízké, ta řeč na tom nepřidá, bohužel i občas některé děti tomu nepřidají, ale s tím se bude muset potýkat a taky s tím bojovat, ale jak na to to nevím ~:( Jak jste psala níže v příspěvku o vyvolávání, mě dáváli 3 dny oxycotin,také mám pocit, jestli zrovna toto nemělo na něho vliv, dnes bych už to odmítla.. ale to je už asi jiná kapitola. Držím vám palce ~;((~;((~;((
 kopřík 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 11:51:16)
oxytocin~f~
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 11:55:29)
Vidíš, já tam také psala. Mě ji vyvolávali 7 dní předem (strach z návratu mojí epilepsie). Porod naštěstí netrval 3 dny, ale jen mnoho hodin (tabletu jsem dostala v 8 večer, noc jsem probděla kvůli bolestem v zádech a porodila ve 3 odpoledne, úplně vyčerpaná). Jsem si jistá, že to na ni mělo vliv, protože neplakala, byla promodralá a sotva dýchala. Šup s ní do inkubátoru, ventilace přes noc. Z toho se rychle dostala, ale chytla zánět, takže antibiotika a já za ní mohla až za 5 dní, protože byla převezena do jiné nemocnice. ~n~~p~
 Alice + 3 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 11:49:00)
Marto, když to vidíš takhle kvůli okolí, tak to může probírat její problémy už v první třídě a to je náročný začátek. Já to vidím tak, že když se jí začátek usnadní v menším kolektivu kde s jejím problémem umí pracovat, projeví se to na sebevědomí v budoucnu a nakonec už to při přestupu možná nikdo nepozná, že problémy má. A záleží na učitelce..
Samozřejmě to ale budeš mít složitější kvůli dojíždění. My jezdíme MHD do nulťáku skoro hodinu, je to záhul, taky bude mít Adam pak v první třídě hned 8, ale už to nevidím v dnešní době jako problém..
 Alice + 3 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 11:51:23)
A tyhle vesnické třídy s malým počtem žáků jsou při chápavé učitelce pro integraci ideální, navíc když je pro tebe schůdné to skombinovat - začátek v logoškole a pak přestup, co víc si přát! Tady v Praze je integrace při 25dětech.
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 12:01:08)
Dojíždění v MHD určitě není problém, tady je to složitější. Ale přiznávám, že vše má řešení, i v našich podmínkách by to šlo, protože do školky dojíždí už teď, druhým rokem. Není to jednoduché, ale jde to. To cos napsala o první třídě asi bude pravda, já fakt nevím a ráda bych si to srovnala v hlavě co nejdřív, proto si cením všech pohledů na věc. Škoda, že to není černé nebo bílé. ~:(
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 10:27:04)
Zemik, díky. Mám pocit, že potřebuji ujistit, že integrace není špatná volba. Paní ředitelka je vlastně speciální pedagog, to ona u dcery první zjistila, že to asi bude dysfázie (věnovala se jí logopedicky). Ale věnovat se jí bude asi omezeně, má toho moc. Nevím, co učitelka, která by měla dceru v první třídě, ani kdo to je, to si budu pak muset zjistit. Měli by mít čas se jí věnovat, protože dětí není moc, ale kvůli slučování ročníků do malotřídky to nakonec může být problém. Dcera nemá zatím žádné další problémy či poruchy, jen vše nasvědčuje, že se pak objeví dys- (v mojí rodině je to častý problém)
 Hanka6 
  • 

Re: Dysfaticke deti... 

(3.9.2011 11:37:00)
Pokud je dite integrovane vypracuje skola na doporuceni SPC individualni vzdelavaci plan kterym se pak ridi. Treba zohledni tempo, zkousi ustne,... Ale taky zalezi na tom jaka je ucitelka. My kvuli jedne takove ... menili ve 3.tride behem skolniho roku.
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 12:18:52)
Divá Báro, držím ti palce. Mám neslyšícího manžela, jeho matka s podobným postojem jako ty dokázala už za komunistů úžasně vycepovat mého muže (100% ztráta sluchu) tak, že když promluví, nikoho ani nenapadne, že neslyší. Naše děti slyší dobře. Možná si říkáš, že bych tedy měla mít jasno, ale problém je v té povaze dcery, má ji po mě, manžel je úplně jiný (i když období přeškolní a školní docházky pro něj bylo moc těžké) a zvládá životní situace lépe.
 Misena+2 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 15:34:41)
Řeším v podstatě podobný problém - můj syn je balbutik (koktá). V logo třídě by si asi tolik neuvědomil, že vybočuje...ale logopedka mi sama říkala, že pokud narazíme na dobrou paní učitelku, byla by spíš pro normální třídu, kde se bude muset naučit fungovat s ostatními "normálními" dětmi a kde nebude jako ve zlaté kleci. Možná by stálo za to pořádně si promluvit s paní učitelkou - jaké má sama zkušenosti /třeba s tím, jak ostatní děti vnímají integrované dítě/ apod. Držím palce!
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 17:59:44)
Miseno, dík, určitě brzy vysonduju u paní ředitelky víc, protože slíbila, že si veme do logopedické péče (pro jistotu) i syna. Tobě přeji taky ať se rozhodnete správně. ~;((
 ..maya.. 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 16:05:30)
nedostala jsem se dřív...asi už ani nenakoukneš ale kdyby přeci jen...

můj syn právě nastoupil do speciální základky z důvodu adhd, vývojové dysfázie a zřejmě má taky aspergerův syndrom, jde o soukromou základku pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, a neměnila bych, škola je super, dětí je tam jen sedm, samí kluci~8~, učitelky jsou milé, umí to s dětma, mají tama k ruce i asistenta a psycholožku-ne přímo ve třídě, ale je to malinká škola- syn je tam spokojený, má kamarády kteří mu "rozumí" a to je pro mě nejdůležitější. Učí se podle osnov pro normální základky. Vyúka probíhá hodně formou hry..S učitelkou jsme v neustálém kontaktu-asi jako ve školce-mají tam logopeda který spolupracuje s SPC..

Záleží na tobě, zajdi se do specky podívat a uvidíš...přeji aby ses rozhodla správně~;((
 uplnek 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 17:01:06)
Ahoj, syn má expresivní vývojovou dysfázii. Začal mluvit kolem třetího roku a veliká motivace pro řeč byl nástup do normální školky, kde se musel nějakým způsobem vyjádřit. Doma už jsme věděli jenom z toho jak se podívá, co chce. Když mu táhlo na pátý rok, tak mi okolí začalo hlásit, že najednou rozumí :). V šestém roce jsme hodně pracovali na úpravě jednotlivých hlásek. Na logopedii jsme chodili jednou za čtrnáct dní. Ve školce žádná intenzivní logopedie nebyla. Ale bohatě stačilo každý den něco dělat. Cestou do školky, cestou ze školky a pak doma půl hodinu- hodinu. Ještě jednou díky moc Macčí za její úžasné stránky. Školu jsem řešila jak s psycholožkou, tak s klinickou logopedkou. Nakonec jsem dala na klinickou logopedku, která syna znala nejdéle. Ta měla názor, že syn by podle ní měl zvládnout (aspoň zpočátku) běžnou ZŠ. Další dys se podle ní mohou nabalit až s narůstajícími požadavky ve škole. Tak jsem nakonec po roce rozhodování dala syna do běžné ZŠ, kam chodí už dcera. Hlavním kritériem nakonec byla i učitelka. Už ji znám, dva roky učila dceru. Vím že se ve svém volném čase věnuje dětem s různými dys. Syn má za sebou zatím dva školní dny. Tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet a jestli budu svého rozhodnutí litovat nebo ne.
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 17:55:59)
Úplňku, přeju ti, aby byl syn ve škole co nejvíc úspěšný. Už to, že zvládl běžnou MŠ je úžasné. Tu právě dcera nezvládla, jak už jsem tu psala o její povaze, školka byla hotové neštěstí. Pořád se jí něco nelíbilo a pořád plakala, že jsou na ni děti zlí (asi se chovali normálně, ale ona je cíťa). Teď už si pamatuje jen dobré a chtěla by chodit do obou školek. Ale ne kvůli dětem, ale kvůli paním učitelkám. ~t~
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 17:43:09)
Lendulino, to asi bude Praha, že? Ve větších městech je to vždy o něčem jiném, je výběr. A prosím tě, jak daleko dojíždíte? Ta naše specka není špatná, ale ta vzdálenost je taky jedna z věcí a osobní kontakt právě nemám. Už teď se s učitelkami (v MŠ) domlouvám pomocí deníčku, protože dojíždění není v mých časových možnostech. Naštěstí má školka svozové auto(školáci většinou nejezdí, přednost mají ti nejmenší a nejvzálenější).
 ..maya.. 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 19:57:31)
Jsme z Ostravy, školu máme cca 30min pěšky od domu. Některé dítka ale dojíždějí z okolí.
 Eržika. 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 19:49:07)
Marti,
já mám syna s expesivní dysfázií, jde o druhé třídy v montessori.

Měl odklad, za poslení (odkladový) rok udělal obrovský skok dopředu. Na ten poslední rok jsem ho dala z logo třídy ve školce do běžné školkové třídy montessori.
Ještě rok než šel do první jsem si školu moc nedovedla představit. Ale dr. Krejčířová mi po vyšetření říkala, že by zkusila první třídu v montessori i bez individuálu. Zvládl to, ale musíme doma pracovat, prakticky každý den čtení, i psaní a matiku.
 Pawlla 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 20:34:56)
Osobně bych zkusila malotřídku s dětmi,které zná.Na specku může přestoupit vždy,naopak to tak jednoduché není.Speciální školy jsou u nás na vysoké úrovni a děti jak v bavlnce,ale je to to co chceš?Nebo chceš dcerku začlenit do kolektivu zdravých dětí?Jsem pro integraci.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.9.2011 21:33:12)
Souhlas s Pawlou - přestup na specku můžeš vyjednat kdykoli, zatimco opačně to tak snadný neni.
Navíc expresivní dysfázie není zas taková tragédie a je to věc vývojová, nikoli trvalá.
A do třetice je tu ještě možnost asistenta.

Specku bych si každopádně nechala jako poslední možnost.
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(4.9.2011 10:01:40)
Díky za názory, asi jsem potřebovala ujistit, že navzdory tomu odbornému článku udělám dobře, když bude s místními dětmi. A to přesto, že to bude znamenat hodně úsilí. Místní děti pomalu znát přestává, protože běžnou školku nezvládla a ani v mluvení ji nepošoupla dopředu (spíš ji okolí odrazovalo), tak je ve spec.školce už druhým rokem. Kdyby byla Montessori blíž, určitě bych ji brala, ale je ještě dál než spec., takže nemožné. Uvažuji i o skoro odkladu s tím, že by si udělala první třídu ve spec.logo třídě od září a pak šla do první třídy tady, kde by ji brali jen jako dítě s odkladem. Ale nevím, jestli by se nakonec nenudila, protože tak špatně jí snad učení nepůjde, IQ snížené nemá.
 Alice + 3 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(4.9.2011 13:17:29)
Já nevím, ale bere se logopedická třída jako specka ze které by byl ztížený přestup?
 Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(4.9.2011 15:23:28)
Ahoj všem, toto je moje "oblíbené" téma~:-D, tak se nemůžu nepřidat~:-D
Celý minulý půlrok jsem vlastně řešila to, jestli mám dát Haničce odklad nebo jít do logopedické základky (na běžnou by to letos ještě nebylo, nemluví tak, "jak by měla"), hrozně jsem se s tím trápila...a nakonec jsem tedy Haničku do školy dala, je, myslím, dost šikovná, baví ji se učit (na jak dlouho ve škole?~;)), jen tedy řeč pokulháv, ale ve školce by stagnovala...a přejít se dá kdykoliv..
Ve třídě má 9 spolužáků (je jich tedy 10), 4 holčičky, 6 kluků, dvě holčičky, které jsem měla možnost slyšet, mluvěj dost pěkně, je tam chlapeček, který mluví krásně, ale maminka ho do logo školy dala kvůli hyperaktivitě...
Co se týče "vyčlenění" od vesnických dětí - protože v podstatě taky bydlíme na vesnici - Hančin bratr chodí do místní školky, chodíme pro něj, s místníma dětma občs jdeme ven, Hančí tu má kamaráda ze školky, k nim taky občas chodíme, dvě její kámošky se bohužel odstěhovaly...
Já to kámošení s místníma beru ležérně, chodíme na školkové akce (i s Hančí), ale chceme se během roku stěhovat do města, takže mě to tak neprudí, že jsme (Hančí) jakoby trošku mimo díky školce a teď škole...
Hrozně si přeju, aby Hanička chodila do školy ráda, aby jí to šlo, aby paní učitelka byla v pohodě...a víc zatím neřeším..

Ali, já nevím, zda se logo základka bere jako "spešl", máme známé v 2 a 3. třídě, ty děti tam normálně makaj, musej se fest učit, docela jedou rychle...

Napiš mi, co Adámek...
Zatím všem ahoooj
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(5.9.2011 14:15:24)
Jo, moje oblíbené téma je to taky, pořád nad tím uvažuju z různých stran a pohledů. Nejspíš všechny logo třídy nebudou speciální, záleží při jaké škole jsou zřízeny. Naše logo třída je ale při speciální základce, takže mi bylo naznačeno, že mají učivo zozloženo volněji do 10 základních tříd. Snad jako přípravka by to bylo dobré, nevím.
 Alička 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(5.9.2011 20:13:59)
Kdy Lucka nastupovala do první třídy, tak musela jakoby na vstupní pohovor :-) Jestli je to opravdu na logo školu nebo jen neumí třeba ř. Chodí do speciální logopedické školy, ale osnovy mají klasické základky, takže normální učivo i s angličtinou od 3. třídy a tak. Momentálně nastoupila do 6. třídy, řeč ještě v pořádku není, ale češtinu má lepší než matematiku. ~d~
V první třídě byla s asistentem a byl to docela problém, ale od druhé už je bez asistenta a každý rok, jakoby dospívá a lepší se. Ale teď v 6. to bude samý nový předmět, tak uvidíme...
V každém případě jsem ráda, že jich je 7 ve třídě a že bude na takové škole až do 9. třídy.
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(6.9.2011 6:34:23)
Aličko, píšeš, že ještě teď nemá řeč v pořádku. Prosím, připomeň mi jaké má problémy, asi jsem to zapomněla. Tvoje dcera asi nemá "pouze" dysfázii. (?)
Nedokážu říct, jestli jsem po založení diskuze, i s tou spoustou odpovědí(děkuji všem za ně) chytřejší. Jasně, že se pak budu muset rozhodnout tak, aby to právě pro moje dítě (s vlastními problémy a povahou) bylo co nejvhodnější. Aby byla co nejspokojenější a měla co nejlepší start do života, příp pro školní docházku. Tím nemyslím, že bych chtěla aby měla na růžích ustláno, protože srážka s realitou by mohla být potom krutá.
 Alička 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(6.9.2011 18:31:37)
dcera má exp. dysfázii, lepší se to, ale stavba věty pořád není dobrá a neumí r, ř. Lucka má vzácnou genetickou vadu Prader-Williho syndrom. Kromě toho má autistické sklony v některých věcech, ale v některých vůbec. ~d~
Dnes přinesla učebnice, málem jsem omdlela. Etická výchova, občanská výchova a ekologická výchova. Fakt nevím, jak Lucka bude formulovat svoje názory a pocity, když učitelkám odpovídá ano a ne ~8~
 Alice + 3 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(6.9.2011 21:33:58)
Marto, řeš to tedy ve vaší škole, když ti integraci dopředu nabídli, to se zas tak nevidí. Třeba by tě pozvali na výuku, nebo tam už někoho k integraci mají. A dcera do té doby taky trochu dospěje.
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(8.9.2011 21:21:41)
Nabídli, protože není moc dětí, ale ročníky po ní budou přibývat a třídy jsou smíšené. S asistentem k ní nepočítají. Je to vesnická škola do 5. ročníku a integraci nezažili, letos měla nastoupit holčička, ale je ve speciální (bývalá zvláštní převážně pro mentální poruchy). Dcera by byla první a pokud by to zvládla, tak pak to budem řešit i v 5.třídě, ale snad do té doby bude řeč o.k. Na dyslektiky a dysgrafiky už ve zdejších školách narazili. Určitě to budu řešit i s oběma školama (místní a tu logo, kam teď chodí MŠ). Čekám, že mě obě školy budou přemlouvat a zdůrazňovat své výhody, rozhodnout nakonec musíme my, rodiče. Díky všem za názory. Nejspíš v době zápisů opět otevřu toto téma.
 Pepe + 3 štěstíčka 


ahojky 

(8.9.2011 22:11:18)
ahojky děvčata, po dlouhé době píšu. Takže Terča (má 7,5 roku)je v první třídě, spec. škola pro vady řeči. ve třídě 13 dětí, v řeči je tam jednoznačně nejhorší případ. Je to pro nás zkouška, jestli to zvládneme, ale chtěla jsem ji zachovat relativně normální kolektiv. zatím není problém, terka chápe kde má šatnu, třídu, jak se chovat a je ze školy nadšená. jestli pochopí učivo bude zázrak :-D
A druhá věc...dneska jsme byli na vyšetření u Th., konečně ukončit, co jsme. Takže atyp. autismus, težká dysfázie(obě složky na dvou a půl letech,). Dobrá zpráva, v neverbálních testech není známka mentální retardace. a od minula veliký posun v sociální oblasti. Musím říct, že paní doktorka mi dneska moc pomohla. A jsme ukázkový příklad toho, že naše lehká forma autismu není nic proti té dost těžké dysfázii. Takže zdravím a hurá do boje s heslem: AUTISMUS NENÍ PRO SRABY :-)
 Martule, 2děti 


Re: ahojky 

(9.9.2011 18:50:18)
Ahoj Pepe. Tebe asi neznám, že? Aspoň si tě nepamatuji. Přeji vám hodně úspěchů v první třídě. ~R^~;((
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: ahojky 

(10.9.2011 13:02:51)
Pepe, tak držíme Terče pěsti! Ona spousta věcí teď nebude fungovat, ale okouká je časem - znám to od Bojka. Věci (teď myslim hlavně sociální), který v první třídě nepřipadaly v úvahu, ve druhý zvládnul občas, ve třetí většinou... Teď je podruhý ve třetí a doufám, že už začne trošku číst... Je mu 10, když se hodně soustředí, vysloví už všechno kromě R a Ř a některých kumulovaných souhlásek (třeba místo "když" říká "či") a některý hlásky neodliší sluchem (b, p, d nebo m, n apod.)

Máte něco novýho o Fildovi?
A co Venda?
 Zazi (1+1+1) 


Re: ahojky 

(11.9.2011 23:05:50)
Pepe,
bojová nálada Tvého příspěvku mi zvedla náladu :-)
Připojuji se s dotazem k Jeně - jak to jde u Vás celkově?
My teď spokojeně užíváme odkladu, B. si školku vychutnává (je tam vlastně už takový zkušený mazák), nadšeně se účastní všech předškoláckých aktivit a je na jejich výsledky fakt pyšná. Takže u nás pohoda a vlídno.

 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: ahojky 

(14.9.2011 16:39:55)
Gigo gratulace ........ já měla podobná moment včera při logopedii.
Probírali jsme tvorbu vět. Loď jezdí po vodě. Mašinka jezdí po kolejích. Letadlo létá vzduchem. Ap.

Mates povídá : Vlak jezdí po kolejích.
A víš proč jezdí?
Já zmateně: Ne proč?
Mates s úsměvem: No protože neumí létat,né!!!!!

Já byla tak pyšná, moje dítě vymyslelo vtipnou odpověď, neuvěřitelné.

No ale dneska mě zase naštval,protože jsme "tvořili" a zase jsme se museli dohadovat, ještě to nemá dodělané a trucuje ~o~. Alespoň,že Ríšu a mě to bavilo.
 Zazi (1+1+1) 


Re: ahojky 

(14.9.2011 21:05:04)
Přidám se k chlubení, jo?
Jeli jsme ráno autem do školky a dozvěděla jsem se, že: B. rozbila ve školce talíř. Paní učitelka ho pak uklízela. Kuchařka dala B. nový talíř. Celé se to stalo, když si šla B. přidat.
Jsem nadšená, B. to už nevzdává, když si nerozumíme, zkouší opakovat, přeformulovat, odpovídá na doplňující otázky. ~z~
Jo a taky dneska zvládla pracovat s jednou matematickou předškoláckou pomůckou (vytvořila si přesný nákres, kterým si potom pomáhala :-) )
(Pro nověji příchozí - B. je šestiletá holčička s Downovým syndromem, s lehkou mentální retardací a opožděnou expresí řeči, takže velmi zhruba jako kdyby k té mentální retardaci měla ještě expresivní dysfázii).
 dadlenka 


Re: ahojky 

(14.9.2011 21:17:24)
Taky zdravím, Gigo velká gratulace, nakonec z Kr. bude nadšený školkař~;) náš Kryštof před pár dny dovršil 3 roky a začal chodit do školky, do speciální třídy, zatím na zvykačku, po svačině jde domů, postupně protáhneme na víc hodin:-)
Sice se to neobejde bez slziček, ale do školky se těší, dokonce už s píučkou maloval barvama:-)
V řeči se zlepšil,aktivně používá cca 90 slov, běžně už spojuje dvě až tři slova(jeho slova) a skloňuje. Sice mluví svahilsky, ale snaha je~;) diagnózu ještě nemáme, zatím je vedený jako OVŘ, ještě se uvidí~d~
 dadlenka 


Re: ahojky 

(15.9.2011 9:02:48)
No on má výslovnost pekelnou- puding je uíí, pták je táá apod. Zápor používá samostatně, když něco není řekne není- používá i když to nechce..
My se s vrstevníkama nemůžeme rovnat, o měsíc mladší chlapeček mimo výslovnosti mluví úplně běžně~d~ že zvířat pojmenuje jenom ptáka a prasátko- tatato
 Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 


Ahoj z HK 

(17.9.2011 17:00:59)
Ahoj všem z HK,
tak máme za sebou 14 dní školy a zatím to vypadá docela dobře - no ZATÍM že:-) a musím to zaťukat...:-)
Sice už jsme měli jedno extempore, kdy Haničku kousnuldo ruky jeden chlapeček (má papíry na hyperaktivitu+bere léky), kteroužto zase pomstil:-) jiný chlapeček - ha ha...takže Hanička byla přesazena+vlastně pár dalších dětí bylo přesazeno, ale jinak ok...
Hanička se učí z Živé abecedy, už umí přečíst slabiky "ma" a "má" a totéž s písmenkem "L", takže už si umí dát dohromady "máma má..." a v matice teď dělají znaménka větší, menší, rovná se, takže dnes jsme trénovaly spolu věci typu " 5 je větší než 2" - samozřejmě se tam dávají i ty zobáčky nebo rovná se, ale t nevím, kde je na klávesnici...:-)
V pátek byl manžel ve škole pri Haničku, šli ještě do třídy pro tělocvik a při té příležitosti se ptal učky na Haničku - je prý šikovná, snaživá, a ptala se, zda jsme to byli my, kdo chtěl pro dcerku původně odklada pak se to různě řešilo:-) a říkala, že je dobře, že jsme Hančí dali do školy...:-)

Štěpán se má stejně, je to týpek, ty jeho hlášky bych si měla fakt zapisovat:-)

Moc mě těší, že se zde máte relativně dobře, Zuzi - Bětuška je šikulka! Strašně rádi bychom vás viděli, ale to asi teď v průběhu školního roku neklapne?
Napiš, jak se ti daří v zaměstnání u Jeny, jsem zvědavá..:-)

Macčí, prohlížela jsem si zase tvoje stránky, tvůj prázdninový výletový deníček mi přijde dokonalý!!
Děkuju za inspiraci!

Ali, co Adámek, jak válčíte?

Pa mějte se hezky všeci!~x~
 Petra 07a09 


ZŠ logopedická Libčická, Praha 8 

(12.9.2011 15:46:01)
Dobrý den, nemáte někdo zkušenost s logopedickou školou v Libčické na Praze 8? Pro nás je to nejbližší logopedická zš.

Já tu jsem na fóru nová,synovi jsou v září 4 roky, má vd zřejmě smíšeného typu, o prázdninách jsme se prokousali k 2slovné větě "Já tam", jinak 1slovné, používá trvale 50 slov.

Školu řešíme s maminkami předškolních dětí, které chodí do spec. mš, za info nebo kontakt na někoho, kdo má zkušenost s touto zš bychom byli vděční. Petra
 Kačislava 
  • 

Dyslektická třída 

(4.10.2011 12:55:58)
Mám syna s expresivní dysfázií ve 3. třídě. Chodil do mateřské školy, pak do "nuláku" a 2 roky do normální ZŠ s asistentem. Od začátku září jsme ho "přendali" do jiné základní školy, kde je dyslektická třída. Syn je totiž kvůli dysfázii dyslektický a dyskalkulický. V normální základní škole měl už problémy s učitelkou, protože nestíhal a část vyučování trávil s asistentem na chodbě, kde doháněl to, v čem byl pozadu. Bohužel si na asistenta rychle zvykl, takže co asistent neudělal (zapsání úkolu), to nebylo. Teď je jich ve třídě 10 a může jich být maximálně 15, paní učitelka jim všecko předepisuje na tabuli, všichni spolužáci mají nějaké potíže, ale syn se o sebe musí postarat sám. Jsem ráda, že jsem ho v původní ZŠ nenechala, učitelka už byla občas otrávená, že pro něj musí dělat speciální přípravu a bylo na ní vidět, že ho ve třídě už nechce.
 Anita007 


Re: Dyslektická třída 

(5.10.2011 20:09:31)
Kači z toho mám právě obavu. Že když dostane asistenta, tak na nějakou vlastní zodpovědnost bude kašlat.
Já byla na základce taky parádní mimoň (pořád všem říkám, že to má po mně, ale nikdo mi nevěří), každý den jsem se chodila ke kámošce ptát, co máme za úlohu, protože jsem si to prostě v hodině nedokázala zapsat. Předpokládám, že jsem čuměla do blba a přemýšlela o nesmrtelnosti brouka ~y~
 Alička 


Re: Dyslektická třída 

(6.10.2011 15:46:49)
Holky, ale asistent není od toho, aby dělal věci za dítě, ale aby mu pomáhal zorientovat se a příležitostně pomohl vysvětlit. Lucka měla asistentku v 1. třídě a bez ní by to byla katastrofa. Asistentka nezapisovala úlohy, ale řekla: Lucinko, co říkala paní učitelka? Ano, musíš si to zapsat. Vracela ji do reality, když čučela do blba :-) nebo když něco potřebovala názorněji ukázat v matice, tak klidně odešly do zadu do třídy a tam příklady probraly na počítadle nebo na kostkách nebo s jinou půmůckou. Nikdy nedělala věci za Lucku. ~a~ Bylo jich ve třídě 10 dětí. Od druhé třídy byla bez asistenta
 Anita007 


Re: Dyslektická třída 

(6.10.2011 18:53:28)
Aličko a pak ve druhé třídě už byla schopná tu výuku vnímat bez toho, aby jí někdo vracel do reality?
Protože když si vzpomenu na sebe, tak ten první stupeň základky jsem byla supermimoň a druhý teda už jenom mimoň. Pro ty úlohy jsem si denně chodila tak do páté třídy....
 Alička 


Re: Dyslektická třída 

(6.10.2011 23:05:34)
ona chodí do 6. třídy, ale už je to lepší, ona se nedokáže soustředit dlouho, utíká do svého světa a je brzo unavitelná, ale učitelky to ví a vrací ji do reality. Jen teď s tím druhým stupněm je to větší boj, víc učení a tak. Ale jich je teď 7 ve třídě, tak to jde. Sice tam každý má něco, ale ten počet dětí je super. Dokonce pojede na etický týden. Tak jsem zvědavá, jak to s naší pomalou Luckou dopadne ~8~
 Kačislava 
  • 

Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(4.10.2011 12:57:03)
Můj příspěvek o dyslektické třídě patřil do téhle diskuse... :-)
 Martule, 2děti 


Re: Dysfatické děti - základní klasická nebo speciální škola? 

(3.2.2012 21:09:29)
Nevím, jestli to ještě nekoho zajímá, ale tady je závěr mých tehdejších úvah.
Dcera je přijata do školy, do 1. třídy logopedické, ve speciální škole. Od října do konce ledna jsme chodili na grafomotoriku. Mírné zlepšení bylo, ale do idálu má daleko. Dle posudku z SPC je zralá, ale doporučena právě logopedická třída, ne běžná škola. Takže do školy půjde, žádný odklad. Věřím, že jsem jí vybrala dobrou školu - malý kolektiv dětí, každodenní logopedická péče a v případě vyrovnání se s vrstevníky také možnost přejítí na běžnou ZŠ.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.