maaf |
|
(10.9.2011 17:31:02) Dcerce napsala paní učitelka, že je velmi tichá, nejistá a snaží se vše udělat, co nejlépe. Co si z toho mám vzít? Tichá bude a zůstane. Nejistá pravděpodobně taky, já se toho za 30 let trvalé snahy nezbavila, jsem sebepochybovač, a i když se snažím seč můžu, tak to má dcera prostě stejně. Nedozvěděla jsem se nic. Dcera říká, že se hlásí a s učitelkou komunikuje. Proč mi učitelka nenapíše něco k tomu, jestli a jak se dítě zapojuje, vnímá a reaguje? Vím, že se jí na to můžu zeptat a zeptám se na rodičovské schůzce, až bude, ale nebudu řešit každý zápis. Vadí mi, že namísto informací o tom, jak dcera v hodině funguje, se dozvídám něco o její povaze. Jak to slovní ohodnocení v reálu vypadá, prosím, u vás? Je to pro vás "hodnotná" informace, berete si z toho něco? Díky moc.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(10.9.2011 17:35:45) Asi bych si z té informace vzala to nejlepší - že se snaží vše udělat co nejlépe Určitě bych dceru pochválila!
|
maaf |
|
(10.9.2011 17:39:20) Margotko, to každopádně chválím. Jenže paní učitelka popsala snahu, nikoliv výsledek. Toho se děsím. Dceru to extrémně nebaví. Nebaví ji dělat tečky, vybarvovat obrázky, fláká to jak puberťák s přiblblými komentáři typu, takhle to stačí apod. Já bych prostě chtěla vědět, co moje dcera v tý hodině dělá Na té první seděla, nepřítomně koukala a když ostatní děti na povel otvíraly učebnice a zvedaly je nad hlavu, tak ta moje pořád jen koukala
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(10.9.2011 17:45:25) Pilar, a proč to chceš vědět? Vycházím z předpokladu, že kdyby se něco zásadního dělo, bude mne škola informovat. Pokud se nic neděje, informována být nepotřebuju. Rodičák máme 2x za rok. Za celé dva roky školní docházky jsem se dozvěděla jen to, že syn má všechny dvojky v žákovský zbytečně, protože je sice chytrej, ale salámista. Rovněž nic, co bych nevěděla.
|
maaf |
|
(10.9.2011 17:48:59) Monty, chci to vědět, protože vím, že moje dcera je tichá a nejistá. Chci vědět, jestli je to schopná překonat a říct, že něco ví. Chci vědět, že se skutečně hlásí a nebojí se mluvit nahlas. Že je velmi chytrá, to vím. ALe že zmatkaří a trápí se blbinama, to vím taky. Je mi jasný, že ji nepředělám a nejspíš nepomůžu, ale tak nějak bych ten její školní života aspoň trochu s ní sdílela. Ona mi to říká, ale ze svýho pohledu.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(10.9.2011 18:00:16) Pilar, tak aspoň ti něco říká. Mně syn neříká nic a když jsem teď volala 1. září do školy, že přijde až 5., ani jsem nevěděla, jestli chodí do 3. A nebo do 3. B. A jestli se fakt chceš dozvědět něco víc, tak učitelce napiš třeba e-mail... u nás to tak funguje, že mají učitelky maily a dá se s nimi přes mail komunikovat.
|
maaf |
|
(10.9.2011 18:03:38) Monty,. Já se zatím jen ptám. Určitě budu s učitelkou komunikovat, je příjemná, komunikativní. Jen mě to zajímalo. Je to první týden, tak nečekám zázraky. Jen mě překvapil ten styl. Já mám první dítě poprvý ve škole, takže jsem čekala asi něco jiného
|
Petra Neomi | •
|
(10.9.2011 19:28:24) Vzhledem k tomu, že my jsme se ještě nedočkali žádného hodnocení, myslím, že jsi na tom pořád líp.
|
|
|
|
|
|
|
|
PavLen 22.3.04-13.8.06 |
|
(10.9.2011 17:37:11) Buď ráda, že napsala pravdu, aspoň si učitelka všímá a zná děti které má.
|
maaf |
|
(10.9.2011 17:42:43) PavLen, pravdu napsala. TO ano. Ale až mi na třídní schůzce učitelka řekne, že mě vlastně opakovaně upozorňovala na to, že se dcera neprojevuje a v hodině chrápe, tak mi to bude prd platný. Já vím, že to dcera zvládne, taky jsem byla stále duchem nepřítomná, při hlášení mi bušilo srdce, jako bych měla skočit do 100 metrové hloubky, takže jsem se raději nehlásila. ALe já bych chtěla tak nějak stát při dceři, mít zpětnou vazbu od učitelky.
|
Pawlla |
|
(10.9.2011 17:49:28) Ale ona píše,že se snaží,to se s chrápáním v hodině vylučuje.Moc to řešíš.
|
maaf |
|
(10.9.2011 17:51:40) Pawllo, řeším. Já to vím, ale nemůžu si pomoct.
|
|
|
|
|
Bull | •
|
(10.9.2011 17:42:18) No ze je učitelka blbka,protože to je hodnoceni k prdu...dceři by určitě vyhovovala Montessori,tam to je hodně o indi-vindi přístupu.
|
maaf |
|
(10.9.2011 17:45:51) Bull, Montessori u nás není. Mě jen zajímá, jestli jsou jiné učitelky na klasických ZŠ schopné sdělit nějakou podstatnou informaci nebo je ta naše standart. Jako kdybych si NÁHODOU do této doby nevšimla, že je moje dítě tiché a nejisté, tak by mě ta informace asi nakopla. Ale to já vím a předpokládala jsem, že ve škole se z ní nestane Harry Šoumen.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(10.9.2011 18:07:40) Na většině škol, alespoň těch, se kterými mám zkušenosti, a že jich synátoři pár prošli, se nepsalo slovní hodnocení žádné - mimo poznámek, kterých zase ale bylo požehnaně.
Já bych spíš viděla jako problém, že to dceru ve škole příliš nebaví. Jeslti už něco umí a musí s ostatními vybarvovat, tak bude trpět.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(10.9.2011 18:10:07) A ono to nějaké dítě ve škole baví? Můj syn má jen jednoho spolužáka, o kterým by se to dalo říct.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(10.9.2011 18:14:21) Ale jo, v první třídě to určitě ještě nějaké děti baví . Já si teda navivně myslím, že by mohlo. A pokud nebaví, tak je něco špatně.
|
|
Roya |
|
(10.9.2011 20:08:40) Když jsem učila, většinu dětí v mé třídě to většinou bavilo. Když jsem byla nemocná a byly rozdělené, byly otrávené a když jsem přišla po nemoci zpět rovnou z kontroly od doktorky, takže až na druhou hodinu, vyhazovaly do vzduchu čepice a tancovaly na chodbě radostí, až se jedna z těch dvou učitelek z vedlejších tříd urazila, jestli jim u ní bylo tak špatně nebo co...
Můj syn má taky prima učitelky a do školy se těší...
|
|
Tante Ema |
|
(10.9.2011 20:21:04) Jo, jsou děti, které to ve škole baví. Hodně záleží na tom, jak se s nimi pracuje. Ale někdy nepomůže ani svěcená voda.
|
lipoo |
|
(10.9.2011 23:00:35) přesně...hodně záleží na tom,jak se s nima pracuje-tudíž na učitelce..jak mi říkala jedna moje profesorka z angličtiny-nejlepší učitelé /a nemyslela tím jen na angličtinu/ by měli všichni učit na základních školách-aby děcka dostali ty nej základy a neztratila se jim chuť učit se.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2011 20:30:09) moji kluci se těší oba, ve třetí a v páté :)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2011 20:30:40) ale taky je to zoufale nebavilo, dokud jsme nevyměnili školu
|
MÍŠA&FÍK |
|
(10.9.2011 21:37:17) Můj syn se těšil nepředstavitelně.........a bohužel pro nás ho to docela brzy přešlo - ptala jsem se paní učitelky, jestli poznámky 1. měsíc v 1. třídě za to, že má hotovo a maluje jí pro radost obrázek jsou adekvátní a jestli si myslí, že něčemu pomohou - že třeba bude syn pomalejší......koukala na mě jako kdybych chtěla bůh ví co...a že prý nedělal co měl......no, nedělal, už měl hotovo ....a syn se opravdu zpomalil.....při chůzi do školy...je mi z toho smutno......no, 3 roky jsme přežili a letos mají novou paní učitelku - snad budeme mít tentokrát štěstí. Držím nám place.
|
|
|
|
|
maaf |
|
(10.9.2011 18:13:06) Jedůfko, je to ta horší varianta, neumí nic, ale nebaví ji to. Ona je takový rozumbrada. Na čtení se těší, ale jinak spíš tak řeší nesmrtelnost brouka, vznik vesmíru, obíhání planet, dinosaury, smrt a tak.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(10.9.2011 18:17:40) Tak to je mi jí upřímně líto. To si ještě užije(te).
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(10.9.2011 17:48:05) Ale formulace"snaží se udělat vše co nejlépe" Ti přece říká jak pracuje v hodině.A celé dohromady to chápu tak,že je šikovná,bystrá,ale ne až tak průbojná jako jiné děti a proto to není hned vidět.Jako hodnocení to beru.
|
maaf |
|
(10.9.2011 17:50:44) Pawlo a můžu se zeptat, jak vypadá slovní ohodnocení u vás? Já to taky jako hodnocení beru, jen jsem čekala asi naivně něco víc.
|
Pawlla |
|
(10.9.2011 17:57:19) No to jsi mě zaskočila.Dcera,když byla ještě na základce tak měli v žákovské místo na čtvrtletní hodnocení,tam psali žáci sami jak se vidí a pak se k tomu vyjadřovala třídní učitelka.Něco jako sebehodnotící dotazník v práci.A syn má slovní hodnocení jen na vysvědčení a jen v matematice,jinak jsme stejně s učitelkou v pravidelném kontaktu,takže bych to považovala za zbytečnou byrokracii,kdyby to musela ještě vypisovat.
|
maaf |
|
(10.9.2011 18:06:40) Pawllo, tak to já to ve své naivitě pochopila nějak tak, že to je místo známek a má to být pravidelné, a že to tak je na každé škole. Tak to je naše paní učitelka vlastně spíš nadstandart.
|
Pawlla |
|
(10.9.2011 18:07:39) Pilar a vy nemáte vůbec známky?
|
maaf |
|
(10.9.2011 18:11:05) Pawllo, známky budou až kolem listopadu, říkala p.u. tuším na rodičáku. Takže nemáme.
|
Pawlla |
|
(10.9.2011 18:13:02) Aha,ale budou.Já bych to nehrotila,je teprve začátek roku.
|
|
|
|
|
|
Cesmína | •
|
(10.9.2011 17:59:08) Něco víc? Po takové chvilce v první třídě? Buď ráda, že ti učitelka napsala alespoň něco. Já se hodnocení dozvěděla až ve čtvrtletí.
|
|
Tante Ema |
|
(10.9.2011 20:16:04) Tak si zkus sama pro sebe zformulovat, co přesně jsi čekala a jestli je to něco, co může učitelka splnit, řekni jí to. Ona (předpokládám, že jde o prvňačku) během dvou prvních týdnů společné práce správně poznala dceřin temperament včetně toho, že důvodem je vnitřní nejistota, napsala ti, že při práci se snaží udělat vše, jak má být. Dcera se asi ve škole snaží víc než doma. Hodně dětí se ve škole chová jinak než doma, takže stejně tak, jako že je to pro tebe stará vesta, ti mohla napsat něco nového. To, že dceřin dobře popsala jaká dcera je, není důka její lenosti a neschopnosti, ale toho že se o dceru zajímá a snad rozumí tomu, co dělá. To, že jsre dostali první hodnocení už po dvou týdnech, je taky spíš projev toho, že se škola stará dobře. A že jim dochází, že za dva týdny je na vyvozování závěrů ještě dost brzo. Poznávají se. Učitelka není tvůj nepřítel, to hodnocení (doufám) nepíše proto, aby pak na tebe mohla zaútočit a nějak ti škodit. Popsala ti, jak se zatím holčičce ve škole vede. Stejnou ovinnost má i k ostatním dětem ve třídě, i je musí poznávat a psát rodičům hodnocení. Proto je hodnocení oproti tvému očekávání málo dlouhé, delší bude nejspíš ve čtvrtletí. Pokud se ptřebuješ vyptat na další věci, tak nejefektivněji to jde vyřešit, když si domluvíš s učitelkou schůzku. Můžeš jí říct, že se ti hodnocení nelíbilo a proč, třeba se dohodnete na něčem, co se ti bude líbit víc. A můžeš si na ni i rovnou stěžovat.
|
maaf |
|
(10.9.2011 22:25:33) Tante, ale já si nechci stěžovat. V přístupu učitelky nevidím jediný problém. Já jsem jen od čekala něco jiného a tak mě zajímalo, jak probíhá hodnocení jinde. To je celý.
|
lipoo |
|
(10.9.2011 22:45:47) chceš opsat kousek našeho slovního hodnocení?...u nás se píšou jen poznámky,takové pochvaly,že se snaží ani ne
|
|
|
|
|
|
Merylin5 |
|
(10.9.2011 17:55:00) To je opravdu divný hodnocení.
|
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(10.9.2011 18:22:31) Hm, tak my už jsme ve druhý třídě a slovní hodnocení jsem nikdy žádný neslyšela ani nečetla. Teda vlastně když nepočítám: „Ten váš Filip, to je tak pěknej kluk!“ Jednou jsem se zeptala, jestli ho paní učitelka někdy za něco pochválila, tak prý „jó, říkala, že mám nejhezčí oči z celý třídy“ V notýsku jsou vesměs jedničky, už se na nic neptám. Kdyby se něco dělo, tak by se snad ozvala.
|
mil007 |
|
(10.9.2011 18:32:01) Já myslím,že po týdnu školy není co hodnotit.Paní uč.asi psala "jen tak",aby rodiče měli pocit komunikace.Zrovna tak k druhému zdejšímu tématu o tom,že má dítě jedničky a neví za co,si myslím,že jde o jedničky motivační,aby děti měly radost.
|
|
|
lipoo |
|
(10.9.2011 22:44:44) a proč to vůbec jako psala???u nás nic takovýho není)-teda jo,je,ale až na konci roku-a mají to jen tři kluci,co mají individuální vzdělávací plán...a to je pak počteníčko
|
|
monabe 1+3 |
|
(11.9.2011 8:01:10) Ono po týdnu je asi těžké každému dítku napsat do žákovské román. Náš tam měl "je hodný a velmi chytrý". Já bych se na ta hodnocení moc neupínala, dokud je to pozitivní, je to OK A mimochodem ten náš se do školy těší a baví ho to tam.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(11.9.2011 15:42:25) Přesně tak. Normálně takový nálepkování (je hodný, je tichý apod.) do slovního hodnocení vůbec nepatří, ale po tejdnu v první třídě, když tam má učitelka 20 nových dětí a píše to každýmu je dobrá, že to vůbec píše a že to, co Ti napsala, není popis úplně jinýho dítěte
Ber to tak, že u problémových dětí se tohle píše vždycky líp, protože je o čem psát (a teď nemyslim kritiku - ono je co psát i když to úča pojme motivačně - jako že vyjmenuje, na čem je třeba zapracovat), u těch, co nijak moc nevyčnívají, což bude asi i případ tvého dítěte, se vždycky vnucuje něco jako "vše OK", což se ale nehodí napsat. Bejt Tebou, vzala bych si z tý zprávy informaci, že můžeš bejt v klidu, páč s dcerou není žádnej problém a učitelka tuší, jaká to je asi povaha, což je dobrej výchozí bod pro to, aby zvolila vhodnej způsob komunikace s ní
|
|
|
|