| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka

 Celkem 14 názorů.
 crea 


Téma: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 8:50:51)
zdravím, mám dotaz. Syn je v první třídě a teď začali trénovat toto. Když paní učitelka řekne k-o-l-e-n-o po písmenech, tak by měl syn slyšet koleno a říct to. Jenže on je schopen mi říct, že tam nic neslyší a vyloženě hádá~8~. Jelikož má povahu po mě a to je ctižádostivost, je z toho hodně rozhozený, že ostatní děti to ví a on ne. Prostě to tam neslyší. Když mu dám vytleskat slovo po hláskách udělá to naprosto perfektně. Na jaké písmeno začíná a končí slovo ví taky. Jen mu dělá problém, když je na konci např. na. To mi řekne, že končí na n, prostě to a neslyší. jak mu mám pomoct? Existuje na to nějaké cvičení? Paní učitelka radila trénovat slovní fotbal a stále rozkládat, ale jak to mám dělat, když to PROSTĚ nejde. Dnes se ani netěšil do školy. Vysvětlovala sjme, že to nevadí, že to se naučí atd. ale byl jak hromádka neštěstí.
 mamča 
  • 

Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 9:01:27)
Creo,
neklesej na mysli.... Syn (dokonce s odkladem) tebou popsané také nezvládal. Fungovalo to u něj, přesně tak, jak popisuješ.
Nebudu psát, co všechno jsme vyslechli od školní speciální pedagožky.. Nebude číst, nezvládne diktáty, je dyslektik, špatně slyší..... Na trénink rozkládání na písmena jsme se také vykašlali, protože to nemělo smysl, prostě to nešlo.
Zlomilo se to ve chvíli, kdy se učili číst, pak teprve pochopil (a viděl), že NA je N a A. A začal rozkládat bravurně.
Předpovědi se nevyplnily, čte výborně, píše bez chyb a ve třídě patří k nejlepším.
P.
 qwerty 
  • 

Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 9:08:50)
mamco, ano souhlas, presne tak, jak pises!
 crea 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 9:10:18)
mamčo, moc děkuji za uklidnění. Já v klidu jsem, jen mi je líto syna, když vidím jak se s tím pere. Ráno byl smutný, jindy se do školy těší a dnes ne. Prostě je mi ho líto a ráda bych mu to nějak usnadnila. Vysvětluju, že to nevad, že se to naučí nemůže umět všechno hned. Naštěstí mají prima učitelku, s kterou jsme o tom mluvila.
 qwerty 
  • 

Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 9:07:55)
Proste nema sluchovou pamet nebo mu jeste nedozrala.
Netrap se, ja to mam taky tak, proste pokud mi nekdo rekne slovo, musim si ho v duchu predstavit napsany, jinak ho "neslysim". Tudiz u me naprosto nehrozi se ucit cizi jazyk bez psane formy jenom podle sluchu, proste si to nezapamatuju. Mmch neni to zadnej handicap, studuju s tim VS:-)

Myslim, ze az tvuj syn zacne cist a uvidi to napsany, tak se to rapidne vylepsi.
Muj sestilety taky zatim ve skole neslysi nic, maximalne prvni pismeno a taky na nem presne vidim, ze ta kratka slova, ktera uz umi napsat a precist, rozlozit na hlasky dokaze, protoze si je v duchu predstavuje po pismenkach napsany.
 vlad. 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 10:46:59)
U dcery se toto zlomilo samo. Strasne chtela hrát slovní fotbal, ale neslysela koncove samohlasky. Zlepsilo se to casem, kdyz zacala cist.
 Winky 
  • 

Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 11:00:23)
neříkej že hned začali "kolenem"? U dcery ve škole taky jedou touhle genetickou metodou (a nemáme!!!! slabikovat, no ale když ve školce s tím už pracovali, taky to bylo těžké). ALE - jedou opravdu od začátku, třípísmenková slova, každý den jich dostanou cca 5 na nácvik, mají to rozepsané v řádku - nejprve je obrázek (třeba domeček), pak je tam napsáno D - U - M (kruci neumím kroužek nad velkým u) a nakonec DUM. FAkt jednoduchá slova - les, pes, myš, bič, rak, kos, nos, rýč.... Když čtou, musí ukazovat prstem na jednotlivá písmenka, aby si uvědomili co říkají (neznají všechna písmena ještě, ale prostě ukázat na písmeno = říct jednu hlásku). Je půlka října a teprve začínají se čtyřpísmenkovými slovy. Jestli chceš, večer můžu zkusit naskenovat dceřiny pracovní listy (přijde mi že je jejich učitelka vytvářela - jsou psané rukou)
 Pohodička 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 11:56:50)
Winky, mohla bych Tě taky poprosit o zaslání??? ~x~~x~~x~ Díky MOC
Naše Anetka je taky "hluchá" a nic neslyší ~l~
Písmenka pozná, přečte, ale slovo nesloží.....~n~
 Pohodička 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 15:43:28)
brozkule@seznam.cz ~x~
 crea 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 12:16:08)
ne nezačali kolenem, ale bohužel syn se sám přiznal, že tyto jednoduché slova jak jsi napsala nos, kos, zuk, oko, noha ruka, maso. atd. On si je bohužel pamatuje a i se k tomu přizná, že si pamatuje jak znějí. Poprosím tě o zaslání budu ráda. crea@seznam.cz
 Xantipa. 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 13:19:39)
Já takový optimista nejsem, můj syn je ve třetí a problém má stále. Když píše, běžně vynechává hlásky, pokud si to po sobě nemá šanci přečíst, je to katastrofa - ale už rozezná, co je na konci a co na začátku, jen ty prostředky~a~
 Petra+3 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 13:34:37)
Ahojky,
ja som s deťmi ešte pred nástupom do školy robila tréning fonematického vnímania (so svojmi, mali oslabené sluchové vnímanie), robievala som ho aj v škole s prváčikmi, ktorým to robilo problém, pretože potom bolo pre nich ťažké posunúť sa ďalej (ak učiteľka učila klasickou analyticko-syntetickou metódou).
Zjednodušene (cvičiť môžeš denne tak 20min, celkovo tak mesiac, dva):
1. SLABIKY: rozdelenie slov na slabiky (vytlieskavaním),
- určovanie krátkych a dlhých slabík v slove (zo začiatku môžeš tie dlhé naťahovať podľa potreby, napr: býýýýýýva, ktorá slabika je dlhá, prvá či druhá?)

2. HLÁSKY: Určovanie prvej hlásky v slove
- analýza trojhláskových slov (dom, pes, les..) - znovu zdôrazňovať hlásky: pppppes, čo je na začiatku? pessssss - čo je na konci? P-es, pe-s, - čo bolo v strede? - tu je dôležité neponáhľať sa, dostatočne dlho to precvičovať, upevňovať, doeťa postupne zvládne rozložiť normálne povedané slová
- analýza 4hláskových slov, neskôr dlhšie slová, určovanie prvej, poslednej, rozdelenie dlhších slov na hlásky ...

až toto zvládne, môžete robiť syntézu - p-e-s - čo je to za slovo? m-a-m-a... a až potom spomenuté k-o-l-e-n-o ...

potom sa dá ešte nacvičiť vnímanie tvrdých a mäkkých hlások, samohlásky, spoluhlásky, atd...

Ten tréning deťom fakt pomáha, syn bol "hluchý" ako poleno, teraz už slová rozkladá a skladá celkom rýchlo a dobre.
Držím palce ~;((
 lela, rosa, niki 


Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(13.10.2011 17:27:58)
Je holky diky, velice jste me uklidnily...uz jsem myslela, ze jsme v tom samy....tak cteni zdar !
 Dana 
  • 

Re: Sluchová syntéza a analýza u prvňáčka 

(1.2.2013 21:49:25)
ano mam prvnaka mel i odklad narozen totiz v srpnu a nybal zraly pro skolu, presne toto resime, pry ostatni deti ve tride vsechna pismena slysi ale Kubik ne. Taky hlavne ta co tak nezni a e i o . takze trenujeme teta- ukazu mu 4 prsty a on se snazi na kazdy prst ukazat a rict pokud mozno to spravne pismeno. pomalu mu to snad uz jde ale jak to konci na A tak ne. rika ze to neslysi.sma na to hledam radu .

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.