maceška |
|
(31.10.2011 20:45:52) Poraďte mi, prosím, kam se zkusit obrátit: Máme dceru s VFA na střední škole (1. rok). Hledali jsme rok dopředu, kam ji dáme, kde budou ochotní jí vyjít vstříc, nakonec jsme se domluvili na učilišti, které je od nás cca 35km, ale je už v jiném kraji. S Míšou jsme celý rok do školy jezdili, aby si zvakla na prostředí, na učitele, na činnost. V srpnu nám přišel dopis, že obor, na který Míšu přijali, byl bez náhrady zrušen a že ji převedou na maturitní obor nebo zajistí umístění na jiné škole v původním oboru. To prostě nešlo, Míša se celý rok připravovala, kam půjde, nemohli jsme ji najednou dát jinam. Už v dubnu jsme upozornili školu, že Míša bude potřebovat pedagogického asistenta do výuky a osobního na internát. Škola nás ujišťovala, že vše zajistí (a určitě to tak mysleli). Jenže po změně situace je to teď tak, že Míšina jakože pedagogická asistentka je učitelka, která učí v jiných třídách, a pouze když má volnou hodinu, jde za ní. Na internátě je úplně ztracená, protože tam si jí nevšímá nikdo. Míša má problémy s časem, potřebuje řád. Kromě toho na maturitním oboru absolutně nestíhá, je zmatená, úzkostná, znovu si začala poškozovat ruce. Protože je škola v jiném kraji, nemůžeme využívat služby OA jako dosud (nespadá do cílové skupiny grantu). Obrátili jsme se na jinou organizaci, ta je ochotná OA zajistit, ale chce za to peníze, které jsou pro nás likvidační (OA by dostala zhruba polovinu, zbytek jsou režie). Navíc je Míša podle posudkové lékařky vlastně OK, protože se nají a obleče, tzn. ze III. st. závislosti ji přeřadili na I. Jsem z toho zoufalá, protože zajistit Míše vyučení je pro nás dražší než platit školné na soukromé filmové škole (a nemáme na to). Nemáte někdo tip na nějakou organizaci, která by zaměstnala OA? člověka máme, jde nám o pracovní smlouvu a nákup služby za přijatelnou cenu. Díky.
|
Tante Ema |
|
(31.10.2011 22:16:24) To je děs. Jak vám pomoci bohužel nevím, jen mě napadlo: vy nemůžete tomu člověku zaplatit přímo, bez režijí nějakému molochovi? A ještě mě napadl Výbor dobré vůle.
|
maceška |
|
(1.11.2011 7:02:26) No já jsem původně nechtěla zaměstnávat někoho načerno, a na to, abychom platili asistentku a ještě daně a odvody taky nemáme :-( Kromě toho si myslím, že jako fyzická osoba si nemůžu s někým jen tak uzavřít pracovní smlouvu, ne? Nebo můžu?
|
Pawlla |
|
(1.11.2011 7:51:27) Můžeš,proč bys nemohla?Spoustu lidí má paní na úklid,chůvu,ale já bych to prubla načerno,to ať se na mě nikdo nezlobí,stát se o vás taky nestará.A ve škole koukám vysoká tolerance,co?No klasika.Snad se to vyřeší ke spokojenosti všech
|
|
|
|
Dari79 |
|
(1.11.2011 1:20:49) Jaký je to region, to je dost podstatné a v textu jsem to nenašla...
|
|
Ilona | •
|
(1.11.2011 7:44:12) Milá Maceško, pokud by se jednalo o Prahu, mohla by na internátu vaší Míše pomoci naše Míša . Studuje prvním rokem psychologii a má asistenční kurz ( sice pro nevidomé), ale myslím, že by se holky určitě domluvily.
|
Ilona | •
|
(1.11.2011 7:45:12) A určitě by to bylo v rámci dobrovolnictví .
|
Pawlla |
|
(1.11.2011 7:48:57) Tak to je moc hezké
|
Ilona | •
|
(1.11.2011 8:00:35) Ona i asistentku pro nevidomé dělá v rámci dobrovolnictví.Je hodně zvláštní na dnešní dobu , ale jsem ráda, že je taková. Penízky si vydělává jinde - napr. jako instruktorka hip hopu nebo lyžování, dostala dar, že to umí a může to předávat dál a pak je tu ten protipól kdy by lidi moc chtěli a nemůžou, tak tam se dává zadarmo, prý aby byl život v rovnováze. Proto taky studuje psychologii .
|
Pawlla |
|
(1.11.2011 8:08:44) Ilono,blahopřeju,doufám,že i moje dcera bude taková,snažím se o to,určitě máš na tom velkou zásluhu
|
|
..maya.. |
|
(1.11.2011 21:19:37)
|
|
|
|
|
maceška |
|
(1.11.2011 7:59:11) Jsi hrozně hodná, Ilono bohužel nejde o Prahu, ale strašně jsi mě potěšila
|
Pawlla |
|
(1.11.2011 8:11:06) Maceško,to ale může být dobrá cesta,co kdyby jsi dala inzerát na nějakou školu?Pro studentku psychologie nebo sociálního směru to může být dobrá praxe a i kdyby to nebylo zadarmo,určitě by se dalo domluvit na nižší částce.
|
..maya.. |
|
(1.11.2011 21:19:24)
|
|
|
Venavella |
|
(1.11.2011 14:30:45) Můžeš s ní uzavřít dohodu o provedení práce - zatím je limitovaná 150h ročně, ale má se to změnit. Odvádí se z toho 15% daň. Je to legální, odvody si platí sama (většinou to máme u lidí, kteří jsou zaměstnaní jinde nebo za ně platí odvody stát). Časem můžete najít jiný způsob a já mám takhle zaměstanou holku, která reálně dělá 3 h denně. Ale to úrady zas tak moc nezajímá. Hlavně papírově to musí sedět.
|
|
|
|
..maya.. |
|
(1.11.2011 21:19:08) Maceško, moje švagrová to měla takhle, dělala asistentku pedagoga(ted je na rd a studuje spec.pedag. aby mohla učit sama) v auti třídě na jedné zš, a po vyučování vozila domů a starala se-učila, hrála si atd s jednou holčičkou, pokud vím tak písemnou smlouvu mezi sebou neměli, dostávala normálně zaplaceno..prostě to dělala na černo..
|
maceška |
|
(2.11.2011 7:24:13) Samozřejmě chápu, že by to šlo načerno, ale jde mi i o "výchovu školy" - chtěla bych, aby byla zajištěna supervize a vůbec aby se jednalo o spolupráci školy se subjektem, který pro ně bude partnerem, aby pochopili, že Míša OPRAVDU má speciální potřeby. Zatím je jenom frustrovaná a obávám se, že jestli se něco nestane, vrátí se jí nežádoucí chování (afekty, ataky paniky, výpady proti sobě i okolí). Kromě toho se obávám, že školské zařízení může odmítnout přítomnost další osoby, pokud to není ošetřeno smlouvou.
|
Pawlla |
|
(2.11.2011 8:32:10) Jasně,to máš pravdu,oni by ji nemuseli akceptovat.Supervize z SPC?Je pravda,že nám jednou pomohla,ale podruhé se na nás vybodli.Nechci malovat čerta na zeď,ale pokud ve škole není vůle,nehne s nimi nic.I když budou dotlačeni SPC k tomu,aby uznali SVP,jak se budou k Míši chovat?To je to na co já jsem třeba narazila,ano jsou tady určitá práva,ale pokud donutíš školu násilím,není to dobré hlavně pro dítě.Tohle je něco,co nemá řešení,protože změna školy u těhle dětí je špatná,zůstávat na škole,kde ho nechtějí je špatné a odklizení do specky je taky špatné(u nás to bylo menší zlo).Prostě přes všechny řeči o slavné integraci u nás,jsou většinou tyhle děti bez šance.
|
maceška |
|
(2.11.2011 10:40:59) Já myslím, Pawllo, že u nich jde spíše o nepochopení než nevůli. Jinak s námi jednají vstřícně, jenom vůbec nechápou, o co vlastně jde. Po prvním měsíci Míši ve škole (kdy nás ujistili, že má ped. asistenta) si nás zavolali do školy, aby nám sdělili, že Míša je úplně ztracená. Teprve tehdy jsme se dozvěděli, jak ta "asistence" v jejich podání funguje :-(
|
Pawlla |
|
(2.11.2011 10:45:34) Tak potom je otázka,jestli po pochopení příjde vůle nebo nevůle.Protože očividně si to představovali jinak,pro ně lépe a pokud uvidí,že skutečnost je jiná,co bude potom?Ne,já tady nechci být za pesimistu,ale na druhou stranu je lepší být připravena i na tuto možnost.Ideálně by měla škola zajistit PA na celou dobu vyučování.A zkusila jsi jednat přímo se zřizovatelem?Někdy je to lepší.
|
|
..maya.. |
|
(2.11.2011 11:47:08) už mimo vlákno..
Maceško, ona to tak měla, dělala asistentku víc dětem, šlo o specku ale té holčičce pomáhala i po vyučování než přišli rodiče z práce, takže měla smlouvu se školou a tohle bylo navíc..
v tom případě asi asistentku která by byla ochotná se ji věnovat i odpo..
nevím, v tomhle vůbec neporadím, jen píšu jak to dělala švagrová..
snad to brzy úspěšně vyřešíte
|
turbinka + 3 |
|
(4.11.2011 11:50:06) Maceško, ráda bych radila, ale spíš se k tobě přidám s dotazem. Pokud je žádáno o pedagogického asistenta - tak má žádat konkrétně škola koho? Vím, že mi školní psycholožka říkala, že se žádá obvykle do dubna na další školní rok, ale výjimky jsou snad možné. Ve škole měli problém s tím, že jim nechtěli schválit dalšího asistenta, že už jich je ve škole hodně. Ale to by neměl být váš problém. Nenašla by se alespoň na překonání krizového období nějaká dobrá duše z řad spolužáků? Vím, že to není ono ani dlouhodobě možné, jen jsem slyšela, že někteří PAS takhle fungují třeba na VŠ? Ale to mladší děti asi ještě nezvládnou, ale za pokus by to možná stálo.
Včera jsem byla na přednášce prof.KOmárka - dětský neurolog, Motol- zabývá se PAS, epi a dysfázii. Přišlo mi to trochu bezútěšné, říkal něco jako, že by se u každého dítěte mělo začít s magnetickou rezonancí- tam je přesně vidět, co se jak v mozku děje. Ukazoval, jak mají autisti nevyvinutý limbický systém atd. -ale k čemu mi bude, že po MR budu vědět, co jak je, když na to stejně nejsou léky? Máte někdo dg. potvrzenou neurologem - co je tam za nález? Poslední dobou znovu uvažuji, zda synovi říct, že má AS, nebo se někde např. Krejčířová převyšetřit - obojí mi připadá hloupé.Ale bohužel to nedokážu úplně spláchnout.Měla bych mít určitě radost, že jeho projevy jsou hraniční, ale právě proto, že on se cítí normální, neodližný, tak by mu vnímání se jako dg. mohlo uškodit. Aktuálně řeším kam do školy s dcerou - ta nemá PAS - teda alespoň nic nepozoruji - kromě toho, že je hypersenzitivní na oblečení. Ale vždy měla sociální úzkost až elektivní mutismus (mluví jen se známými, ve školce téměř ne) a teď už jde po odkladu k zápisu. Na eeg jí teď vylezlo epi ložisko, ale pry to neznamená epilepsii a možná souvisí s jejími problémy a možná ne. Já jsem vždycky hodně věřila na psychoterapii a postupné učení za podpory u obou- ale po přednášce na mě padá trochu chandra z pocitu- s geny nehneš, magor zůstane magorem (to schválně přeháním. pro rýpavé) KOnčím román, s dcerou prostě nevím, jestli jí bude lépe v normální škole s asistentem nebo zkusít bez, jak se s tím popere, nebo ve škole pro SPU- méně dětí ve třídě nebo v logopedické - to už je obsahem spíš specka. Ještě jedna omluva za délku, když je toho na mě moc - což teď je, tak to sapoň sem vychrlím.
|
EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) |
|
(4.11.2011 14:16:36) Turbínko, naše škola žádá o asistenty na kraji. Naše škola s asistenty nemá problém. Co je problém pro školu, tak velké množství dokumentů, papírování pro vyřízení asistenta, takže jestli v tom nebude ten problém. Syn má asistenta a můžu jen chválit. Bez něho by byl syn ztracený
|
turbinka + 3 |
|
(4.11.2011 23:46:28) Evuš, můžeš mi kdyžtak písnout něco víc o asistentovi? - Sedí přímo s ním v lavici a pracuje s ním, nebo více z dálky. Jde mi o to, že dcera (narozdíl od syna) je viditelně mimo kolektiv - děti si jí musí tak jako tak zařadit jako jinou (občas jí někdo ve školce vyhrožuje nebo se posmívá, že nemluví, nic neumí atd.) Neuroložka tvrdí buď další odklad, nebo malý kolektiv nebo asistent (ale viděla ji jednou). Logopedka - školu schopnou indivoiduálnho přístupu a rozhodně zkusit bez asistenta - že s asistentem si přes to nemluvení bude posilovat pocit výjimečnosti, psycholožka jedna dejte jí jen čas, to by měla vnímavá učitelka zvládnout, psycholožka druhá, musíte jí předem zaléčit antidepresivama a vymyslet alternativní komunikaci ve škole. Pak mi nemá hrábnout - každý nápad dobrý, ale který si vyberem? Dneska jsem našla další možnou školu, malý kolektiv, zkušenosti s indiv. přístupem, logoped na škole, zahrada- je to od nás cca 30 min MHD s jedním přestupem- manžel mi řekl, že jsem se zbláznila vozit ji jinam než chodí syn.
Essi díky, to si zase někdy počtu.
|
Pawlla |
|
(5.11.2011 7:29:00) turbínko,Evuša Ti určitě odpoví,ale obecně se asistent přizpůsobí dítěti a požadavkům,proto tam je.Některým dětem stačí dohled,někde musí pomáhat aktivněji,takže je to individuální a určitě nejen učitelka,ale i Ty by jsi měla říct,jak si to představuješ.
|
|
EVUŠA (syn 13 a dcera 7 ) |
|
(5.11.2011 8:38:18) Turbínko, syna jsme dali do malotřídky, teda do menšího kolektivu a ještě s asistentem. Asistentka s ním sedí v lavici po celou dobu vyučování. Je tam jen pro něho a se vším mu pomáhá. Ze začátku na ní chtěl,aby mu i vyndávala pastelky z penálu,ale to jsme brzy zarazili. Synovi jsme vysvětlovali, že od toho tam tetu(tak oslovuje syn asistentku) nemá,aby mu dělala služku. Hm, no tak druhý den, asistentku spražil, že mu nemá dělat služku. Bez asistentky by byl úplně ztracený. Škola ho nezajímá. Je hodně pomalý,ale precizní např. v psaní. Škola potřebuje doporučení na asistenta z PPP. PPP potřebuje zase doporučení od psychiatričky a my měli ještě od neurologa. Naše škola je skvělá, díky paní ředitelce, která dělá pro děti maximum. Je to vesnická škola. Ve škole jsou dvě třídy a 3 asistenti. Syna každý den vozíme celkem 80km. Ale za to, že je psychicky v pohodě, jsme šťastný
|
..maya.. |
|
(5.11.2011 13:04:51) syn taky chodí do malotřídky bez asistenta..
|
turbinka + 3 |
|
(10.11.2011 8:53:32) Děkuju za odpovědi. mě to hledání malotřídek nějak nejde. Našla jsou soukromou ne moc drahou školu, kde je max. 12 dětí, v letošní první třídě 6. Ale hodně hyper kluci, ani paní za školy se netvářila, že by to bylo pro dceru ono. Ale půjdem možná i k zápisu, prý je každý rok složení dětí jiné, tak uvidíme. Ve škole, kam chodí syn bdou snad otvírat třídu s 19 dětma max.Vyšli nám hodně vstříct se zápisem, máme zkusit zažádat o asistenta, ale stejně neví, jestli ho dostanem - někdy taky bývá na více dětí v různých třídách, což je asi dost bída. Pak vím ještě o té dojížděcí a nechce se mi k nim jet podívat, že se nadchnu a bude mi líto, že tam nepůjde. Pořád doufám, že to dcera nějak zvládne, ale ty úzkosti jsou hrozné. Logopedka chce abych ji tlačila do mluvení- spolupráce, včera jsme byli na muzikoterapii- poprvé, tam zas může dělat všechno- tudíž nedělat nic a být u mě na klíně schovaná. Oba přístupy chápu, malé krůčky vpřed snad dělá, ale ze změny prostředí na školní - hlavně chaos v budově,jídelna a dětský kolektiv více bez kontroly učitelky, to si zatím u ní neumím představit, třeba ten skoro rok ještě pomůže.
|
..maya.. |
|
(10.11.2011 13:07:42) Turbinko, syn právě chodí do malotřídky, je to soukromá škola, asistenty tam nemají, nejsou třeba, učitelky to zvládají a celé vyučovaní jsou tam družinářky kdyby bylo třeba..my jsme se rozhodovali mezi klasickou základkou kde by byl integrovaný a možná by mohl mít asistenta a mezi touhle školou, šli jsme na zápis a to prostředí, takové domácí, všichni se znají, je to tam proteplené nás uchvátilo, vybrali jsme dobře, syn se tam těší, my jsme spokojení, ted jsou na dva týdny na horách..prostě škola která je pro děti..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|