Vejce |
|
(5.9.2012 14:40:45) Od synovo 2 let chodíme po doktorech kvůli podezření na autismus. Teď je mu 3,5 a vypadá to spíš na aspergerův syndrom, ADHD již máme potvrzené, autismus vyloučen. Po vyšetření na neurologii jsme začali podávat Nootropil sirup a hodně se zlepšil. Je klidnější, naučil se trochu mluvit a zvládá celou abecedu Máme za sebou 3.den ve školce a já jsem si s hrůzou vyslechla, jak malej lítá kolem dětí, učitelka musí hlídat , aby do někoho nestrčil. Na vycházce do dětí kopal a házel po nich šišky Vůbec ho takového neznám. Když se mu ukáží hranice, je schopen je dodržovat a je to zlatíčko. Je hravý, děti měl vždycky rád a nikdy nikomu neubližoval. Je tedy pravda, že je spíš zvyklý být s jedním dítkem než ve třídě. Chtěla bych se zeptat, zda někdo máte podobné zkušenosti a jak to u vás bylo dál..? Zlepší se to? Nebo to již teď znamená, že mu větší kolektiv vadí? Byla bych moc ráda, kdyby vydržel a začlenil seTaké by mě zajímalo, jestli jste u dětí s touto diagnozou používali komunikační karty, uvažuji nad tím, jestli by mu to pomohlo se ještě více zklidnit, kdyby pochopil, co ho následující den čeká. Byla bych ráda i za případné odkazy, jak pracovat s dětmi s touto dg. atd. Díky za všechny příspěvky, večer si počtu...
|
LOUČÍM SE |
|
(5.9.2012 15:19:28) Pořádně jsem tedy nepochopila, jestli byl autismus nakonec vyloučen, nebo jestli se řeší Asperger? Jinak si myslím, že nic nezkazíte obrázkama, natož u tak malého dítěte.
|
|
..maya.. |
|
(5.9.2012 15:27:27) Vejce, pokud byl u něj autismus vyloučen tak zřejmě nebude mít ani aspergerův syndrom, i když ten se dá dg až od pěti let.. co se týče školky, lepší to nebude, píšu ti to přímo, tyto děti potřebují malý počet dítek ve třídě, čím víc dětí a podnětů tím hůř, protože má adhd nedokáže se soustředit na jednu věc a proto se chová jak se chová.. Časem až se adaptuje, pochopí režim školky tak se trošku zklidní, ale počítej že to tak ty tři měsíce trvá, chce to důslednost a od učitelek pochopení a pomoc, pokud ho hned ze startu dají do kolonky zlobivý a nepříspusobivý tak to bude jen špatně..doma hodně vysvětluj, povídejte si o školce, vysvětluj mu ty situace ke kterým tam dochází, proč k nim dochází a jak má reagovat...třeba než půjdeš svačit--umyješ si ruce---sedneš si ke stolečku a budeš sedět a jíst--pak talířek odneseš..vše mu vysvětli, pokud autista je tak to musí mít vysvětleno důsledně tak aby to pochopil.. není u vás v okolí třeba logo třída? nebo asistent ve třídě?
|
|
arsiela, |
|
(5.9.2012 16:02:21) Vejce jestli se zlepší tak to netuším,ale k těm akrtám my je používáme furt,příprava na další den,co budem dělat atd.Ve školce máme rozvrh týdne tak si to opíšu a jedem podle toho.
|
|
Monty |
|
(5.9.2012 16:06:24) Na AS mi to vůbec nesedí.
|
Pawlla |
|
(5.9.2012 18:55:02) Taky se mi to nezdá,ADHD ano,ale AS ne.
|
|
|
fillantropus |
|
(5.9.2012 16:41:19) ahoj Vejce, jenom se podivuji nad tím, že vám byl vyloučen autismus a přitom vyjádřeno podezření na Aspergerův syndrom. Ten se takhle brzy nediagnostikuje, zvláště pokud malý nemluví. Kdo vás diagnostikoval jestli se můžu zeptat ? Byli jste někde na specializovaném pracovišti ? Jak můžou vědět, že malý má Aspergra, když se nijak verbálně neprojevuje ? V tomto věku mi to připadá přinejmenším předčasné. Kontaktovali jste APLU ? Chodíte do normální, nebo specializované školky ?
|
fillantropus |
|
(5.9.2012 16:42:50) chci říct, zda vás vyšetřil někdo, kdo by uměl udělat diferenciální diagnostiku autismus versus vývojová dysfázie.
|
Vejce |
|
(5.9.2012 20:54:53) máme zatím jen diagnozu ADHD. dva psychiatři po sobě vyloučili autismus jako takový, prý má syn nějaké socialní vazby, které by jako autista neměl, přesně nevím. že by se mohlo jednat o aspergerův syndrom se nám zmínila neuroložka, protože syn skoro nemluvil a pak se naučil během 14 dnů celou abecedu. pročítala jsem si něco málo o tomto syndromu a některé věci na něj sedí: je velmi důsledný na pravidla, která se mu ukáží, nerozlišuje, koho zdá blíž a koho ne, s každým se pozdraví i by dával pusy Děti má rád, ale spíš se věnuje když jsou 2,3, ve větší skupině se straní a hraje si sám. Mívá problém pochopit běžné pokyny, pokud se řeknou jinak, než je zná. zatím chodíme po doktorech a čekáme, až někdo nějakou diagnozu napíše, podle toho, jak se vše bude dál vyvíjet
|
Kamisi |
|
(6.9.2012 7:58:25) Vejce, podle tohohle popisu tam rysy AS jsou. Nevím, jak je to v tomhle věku s přesnou diagnózou, ale já jsem si v synových 3 letech byla s AS skoro jistá, do pochyb mě vždy uvrhly psycholožky, které AS vyvracely. Nakonec synovi AS bylo diagnostikováno v sedmi letech opravdovým specialistou, dost pozdě jsem pochopila, že většina psychologogů na tuhle diagnostiku nemá...
Tohle běhání po všemožných neurologických a psychologických vyšetřeních je hrozně stresující a po zkušenost jsem přesvědčená, že zbytečné. Touhle cestou syn nasbíral z různých vyšetření víc traumat, než že by mu to nějak pomohlo. Dnes je potřeba mít na všechno papír místo toho, aby se dítěti dal prostě prostor a čas na vývoj. Pořád svoje děti srovnáváme s ostatními, místo abychom je braly takové jaké jsou a necháváme si radit od "moudřejších" místo abychom věřili sobě a svým instinktům. Nikdo nezná naše dítě líp než my sami.
Jestli se chceš ujistit o AS, syna objednej k někomu, kdo má v této diagnostice opravdu zkušenosti (doktorka Krejčířová například). My jsme u ní byli jen jednou, potvrzení diagnózy AS bylo uklidněním především mě samotné, všechny další informace jsem si musela najít sama - na internetu, v knihách.
Určitě synovi neublížíš, když se k němu budeš chovat, jako by AS měl, ve školce můžeš říct, že na AS je podezření. Já jsem to řešila tak, že jsem každé učitelce půjčila knížku, aby si o AS něco přečetla, je to účinnější než papír od psycholožky, vždy to pomohlo nejvíc.
|
Kamisi |
|
(6.9.2012 8:09:58) Jo a ještě něco, nenazývala bych syna jako agresivního jak tady někdo píše, po třech dnech ve školce. Pro něho je to velká změna, spousta nového, chce to ještě čas. Obecně ale některým dětem školka vyhovuje, některým ne. Našim dětem třeba nevyhovovala vůbec, líp by jim bylo někde v přírodě u babičky.
|
|
Monty |
|
(6.9.2012 8:14:02) Nebyla bych si tak jistá, že je správný chovat se k dítěti "jako by" nějakou "poruchu" mělo. Naopak si myslím, že to může být kontraproduktivní. Navíc tyhle návody nejsou univerzálně platné, úplně stejně se totiž neprojevují ani závady na strojích, natož na lidech. Všechny psychiatrické "diagnózy" jsou jen pokus nacpat jakýkoli nestandardní projev do šuplíčku s názvem, protože pak se těm "normálním" uleví... a těm "nenormálním" to v lepším případě neuškodí.
|
Kamisi |
|
(6.9.2012 10:10:38) Tím chovat se k němu jako k AS ve smyslu - brát ohled na to, že by jím skutečně mohl být. Vychovávat běžné dítě a dítě AS je velký rozdíl hlavně když je malé - co já jsem se naposlouchala a byla ovlivňovaná radami "je rozmazlený", "tohle by si dovolovat neměl", "takhle by se chovat neměl", "poslouchat se musí". Lepší je dítě lehce rozmazlit, než mu zavařit na trauma. Prostě to chce citlivý přístup.
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 10:35:08) souhlasím s Monty, potřebuje sice citlivější přístup ale nebudu ho omlouvat..hlavu na to aby pochopil že je věc daná takhle má akorát trvá delší dobu než to příjme za své..
|
Monty |
|
(6.9.2012 10:40:06) Lendulinko, tak nějak - citlivější přístup jistě, ale omlouvat všechno diagnózou je fakt spíš ke škodě než k užitku.
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 11:00:23) jj já jsem tě pochopila, syna neomlouvám protože má tohle a tohle, pouze přihlížím k tomu že jsou věci a situace které prozatím nezvládá úplně a potřebuje pomoc nebo dohled..jinak má naprosto stejné povinnosti jako zdraví sourozenci..to samé platí o chování..
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(6.9.2012 13:47:02) Také souhlasím, přistupovat k dítěti individuálně, ale neomlouvat diagnozou. Z praxe - dnes jsem syna vyzvedávala ze školy a z ničeho nic začal brečet (nebo spíš řvát), že se mu rozvázala tkanička. On s těmi tkaničkami hodně bojuje, každé zavázání je pro něj úsilí a ona se rozvázala... Takže jsem mu řekla, že se kvůli tomu nebrečí (víc jsem o brečení nemluvila), řekla jsem mu ať jde stranou a nepřekáží dětem, co vychází ze školy a znovu si tkaničku zaváže. Samozřejmě nechtěl, chtěl, abych mu ji zavázala já, ale neustoupila jsem, že ji zavázat musí, jinak neodejdeme (samozřejmě s vysvětlením, že si na ni šlápne a upadne). Tak ji zavázal. Vím, že zavázat tkaničku dovede, tak to prostě bude dělat, moje boty to nejsou. A jeho projev emocí (brekot) řeším jen tak, jak jsem napsala a už se k tomu, že udělal před školou hysterák kvůli tkaničce vracet nebudu. Důležité je, že ji zavázal, vysvětluji, že když si je bude denně zavazovat, půjde mu to líp atd. Prostě řeším problém a ne Kubův nepřiměřený emoční výlev. Ono se to snadno píše u sedmiletého, se kterým je domluva a který řekne, proč se vzteká a co se mu nelíbí. Je to procházka růžovým sadem proti tomu, jak se choval ve třech a ve čtyřech, kdy to z něj člověk prostě nedostal, proč se vzteká, řičí a mlátí všechny kolem...
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 13:50:20) Deni, my máme kluky skoro stejně staré, náš má osm a po škole má vždycky nějaký problém...protože pro něj chodím s mladším tak dneska po cestě zase pro změnu ječel že nemá mluvit nebo mu praskne hlava a mám mu dát dudlík-batole ma 27měs a dudel dávno nemá, předtím byl zase vytočený že je blbý protože místo na učitelku kouká do zrdcadla..já myslím že pro ně je to hodně náročné, začátek školy, hodně nových podnětů a proto takhle reagují, že snad za dva, tři týdny budou zpátky v kolejích a bude to ok..
|
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 13:51:22) jj a je to přesně jak píšeš, my jsme dostali dg aspergera před rokem, kdybych věděla že je autista a měla ty info co mám ted v jeho 3-5letech tak bych si pískala protože to bylo peklo..
|
Dee Dee+2 kluci |
|
(6.9.2012 14:48:41) Lendulinko (a samozřejmě ostatní), mám dotaz. Syn sice nemá žádnou dg. typu PAS, nebo Asperger,ale má některé rysy...u něj je to složitější, těsně před porodem zakrvácel do mozku, vzniknul mu hydrcoefalus, dostal shunt, skoro oslepl.....takže podle psycholožky měl nestandardní vývoj hlavně do roka, kdy opravdu skoro neviděl a má "právo na zvláštnbosti".Je pravda, že s výjimkou řeči nevykazuje auti chování. Když to řeknu laicky, divná je hlavně ta řeč.
Teď ke konkrétní sitauci a dotazu. V červenci začal chodit do školky, je to Montessori školka pro zdravé děti, on je tam jediný jiný.Je bez asistenta.Líbí se mu tam,aspoň to dává najevo. Ale všimla jsem si,že tam skoro enchodí na WC....
Chodí na dopoledne, snaží se vyčůrat doma a vůbec tam nepije. V drtivý většině jdeme domů zasucha,ale už před školkou hlásí potřebu.U něj je ten problém,že na nočník chodil sice krásně brzo, někdy po roce,ale se svlíkáním a oblíkáním má problémy do teď. I s vysazením na záchod. Podle mě si učitelce prostě neřekne.
Co s tím?
(Popravdě řečeno má ve školce i jiné zvláštbosti,ale o tom až někdy jindy)
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 15:06:20) DeeDee, má tři roky? a nebojí se třeba jít na záchod? doma normálně chodí? není stydlivý? můj nejstarší kluk taky nepije ve škole a ani nečurá, protože ho ve třetí třídě učitelka nechtěla pustit na záchod a on se samozřejmě v hodině počural, od té doby se bojí a proto skoro vůbec nepije..pije až doma..a určitě pokud měl takové velké problémy jako miminko má nárok na to aby vše pomalu dohnal..
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 15:14:10) ještě chci dodat že naše "batole" pije tak celkem normálně a vydrží i 4hodiny nečurat..pokud chodí jen na dopoledne a nepije tak nemusí mít potřebu ale rozhodně by pít měl a dočetla jsem že na záchod nechce, on se asi bojí, nové prostředí, zkus tam jít s ním ty a ukázat že není čeho se bát, určitě pomůže i když uvidí ostatní děti jít na wc..
|
|
LOUČÍM SE |
|
(6.9.2012 16:28:35) Co je to za učitelku
|
|
|
LOUČÍM SE |
|
(6.9.2012 16:32:37) pOPROSILA BYCH PANÍ UČITELKU, JESTLI BY NEŠLA NA ZÁCHOD ZE SYNEM A NEPOMOHLA MU, MŮŽE TO BÝT STRACH Z NOVÉHO PROSTŘEDÍ, ŽE JE PRO NĚJ OBTÍŽNÍ SE OBLÉKNOUT ATD
|
Dee Dee+2 kluci |
|
(7.9.2012 0:39:16) Díky.Já to myslela jinak.To je jasný,že učitelka mu ráda pomůže,ale ona přeci neví,kdy. My ho doma taky cíleně nevysazujem,dělám si svoje a on přijde a řekne "mámo čůrat na nočník", tak jdu.
Jenže jí to asi neřekne. Takže si hraje a nečůrá...ale můžu jí říct,ať to minimálně zkusí třeba po 2 hodinách...
|
Pawlla |
|
(7.9.2012 5:21:20) Dee,čurání bych nechala čuráním.Stačí když dohlédne na to pití,když se pořádně napije,půjde i čůrat a prolomí se to.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(7.9.2012 12:49:42) A učitelka dětem ve školce neřekne před vycházkou, že se mají jít všechny vyčurat? Poslechne, nebo řekne, že se mu nechce? Já bych tomu taky dala čas. Kuba s tím ve školce měl taky problémy, nikdy se tedy nepočural (když nepočítám cvrnknutí do slipů). Chodila jsem pro něj po obědě a od začátku ještě před převlékáním, jsem ho poslala se vyčurat (aby nemusel čurat po cestě). A pomalu si zvykl, že mu to pak už problém nedělal. Ale často se ve školce vyčural až takhle před odchodem ze školky, prostě to vydržel. I teď ve škole moc nečurá, počká si domů. Na druhou stranu nemá problém třeba cestou na oběd říct asistence, že musí na záchod a vůbec mu nevadí, že na něj čeká asistentka s dalšími dětmi, co nechodí do družiny, s kterými chodí na oběd .
S Kubou (už jsem to tu psala) jsem měla hrozné problémy s čuráním po ránu. Když jsem ho neohlídala, tak byl schopný se doma vůbec nevyčurat a čural až ve školce (tzn. víc jak hodinu po probuzení). Ještě dneska se někdy zabejčí a prostě nechce se po probuzení jít vyčurat. Tak zas dostane přednášku o močovém měchýři a problémech, co mu to může přinést. "Tak jó, mami, tak já du na ten záchod". Ale ve čtyřech letech to vysvětlováním fakt nefungovalo...
|
..maya.. |
|
(7.9.2012 15:33:10) tak to náš by mi dal přednášku o bakteriích v močáku když se nevyčuráš
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(7.9.2012 20:29:16)
Ten můj aspík zas takový "studijní" typ není. Encyklopedie má sice rád, ale nejvíc má rád čísla (třeba číselnou historickou osu) a už vůbec si ta čísla nespojuje s událostmi, co se tam píše. Perfektně čte, sčítá trojciferná čísla (když chce), ale třeba prvouka ho vůbec nezajímá. Plno lidí mi říká, že je "genius", ale já si myslím, že se v tom počítání zarazí a spíš bude dohánět to, v čem je pozadu, to, co ho nebaví .
Jen postřeh - přišli jsme večer z venku, udělala jsem klukům večeři a nekoukala jsem na ně. Jen jsem je poslouchala a Kuba se najednou ochotně nabízel, že Peťkovi přinese pití. Tak jsem ho z kuchyně na dálku chválila, jak je pozorný k bráškovi (poprvé byl k někomu pozorný, teda myslela jsem si to). Pak jsem přišla a zjistila jsem, že bráškovi přinesl pití-hračku plnou kuliček, kterou Péťa krmí své plyšáky .
|
Jaana2 |
|
(7.9.2012 20:38:05) Holky může se poznat AS u dospělého, nikdy nediagnostikovaného? Je i např. slabší, silnější varianta? A který dr by toto případně mohl?
|
Pawlla |
|
(8.9.2012 5:07:09) Jaani,AS určitě poznat je,podle řeči a celkově podle přístupu k okolí.Pokud je nediagnostikovaný,tak je to takový ten přemoudřelý podivín,vědec,IT,který je špička v oboru,ale nedokáže se objednat k doktorovi.Prostě běžné praktické věci mu dělají potíže.Nebude společenský,v tom smyslu,že by vydržel sedět s kámoši v hospodě a kecat o ničem,ale zase o své práci nebo o tom,co ho zajímá,bude mluvit hodiny,bez ohledu na to,jestli to ty druhé baví nebo ne.
|
|
|
..maya.. |
|
(8.9.2012 9:17:10) Ondřej taky někdy je jak sluníčko, čte mladšímu pohádky (je druhák), donese mu pití atd...ale někdy je tak zlý a malý to nechápe, bojí se ho..
jinak on je ten typ co vše studuje do mrtě..měl období kdy se zajímal o NHL a znal všechny kluby, hráče a jejich znaky..mazec, ve 4letech se naučil sám psát a odříkal mi dinosaury v latině ale česky moc neuměl, dodnes nesloží gramaticky správně větu ale říkala logopedka že u aspíků se dyfázie do těch 12let upraví taak že se to naučí říkat správně, chodí na logo školu tak je pod správným vedením tak snad jo, aleted po prázdninách se dalo poznat že jsme moc logo nedělali..
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(7.9.2012 5:15:55) Asi se stydí,ještě mu dej časDva měsíce nejsou na citlivější dítko nijak dlouhá doba,ale učitelka by na něj určitě měla dohlédnout,aby pil dostatečně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(6.9.2012 8:15:39) Kamisi, znám pár dospělých AS vč. sebe a ani na jednoho neplatí "když se mu ukážou hranice, je zlatíčko". Leda v případě, že by se Vejce trefila do jeho vlastních hranic, ale to nemusí vždycky vyjít.
|
|
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 10:33:57) vejce, no nějaké náznaky tam jsou ale on je vážně na takovou dg malý...tohle vše může způsobovat i negativismus který je v tomto věku normální a nevyzrálost..
|
|
|
|
|
Malea |
|
(5.9.2012 18:53:29) Moje dítko má AS a na rovinu Ti říkám, že se začlenil až v sekundě. Karty jsme nepoužívali, protože byl diagnostikován později, ale hodně moc jsem všechno vysvětlovala.
|
..maya.. |
|
(5.9.2012 19:21:10) jj taky tak..
|
Ridwen2 |
|
(5.9.2012 19:55:52) Vejce, ať školka podá žádost o asistenta pedagoga. Při téhle diagnóze na něho je nárok. Od ledna byste ho mohli mít. Moje dítě se ve školce projevovalo podobně a na základě toho, že ho kvůli takovému chování málem vyloučili, jsme začali chodit po doktorech a má AS a ADHD. Ten asistent ve školce hodně pomohl. Komunikační karty jsme nezkoušeli, ale jestli malý nemluví, nebo špatně, pomohl by určitě obrázkový nástěnný kalendář - takový pruh suchého zipu, kam se lepí zalaminované obrázky nebo fotky, aby věděl, co se bude daný den dít - že půjde do školky, pak ze školky, pak na nákup, pak k babičce... Děti jsou klidnější, když vědí, co teď a co potom. Existují podobné techniky i do školky, ale tam by to fakt musel dělat ten asistent. To kopání a ataky dětí může být u něj snaha navázat kontakt a vyvolat reakci - nemusí ještě úplně rozlišovat a chápat, že je ta reakce negativní. A tam fakt pomůže jen asistent, který ho zadrží a předvede mu, co má udělat místo toho. A dělá to důsledně, aby se nezakořenil špatný návyk a nahradil ho správný. Přeju pevné nervy a hodně štěstí, tohle je těžké období.
|
Monty |
|
(5.9.2012 20:12:01) Já teda nevím, možná se to vnímání a diagnostikování AS posunulo, ale co já vím, tak AS je vysoce funkční autismus, resp. míra omezení v sociální interakci je nejnižší u všech PAS a nedochází u něj k poruše intelektu... snaha o navázání kontaktu skrze agresi mi nesedí, spíš - když to budu brát za sebe - to může být "trest" za špatný chování. Ve školce jsem to dělala taky, vzpomínám si, že jsem dost často trestala šprťáckou a donašečskou holčičku, i když jsem jinak byla vždycky spíš flegmatik. Ty děti prostě mohou porušovat jeho řád a pravidla, proto jim "ubližuje". Nicméně ty popisované projevy mi nesedí k AS, nemluvě o tom, že na diagnózu AS je v tomhle věku hrozně brzo.
|
LOUČÍM SE |
|
(5.9.2012 21:19:13) Jenže jestliže má ADHD, tak tam by to tu agresi vysvětlovalo. Co se týče intelektu, tak ho AS mívá v normě, nebo vyšší, ale může mít i nižší. Mám kamarádku, která má syna AS+ADHD ta agrese se u něj projevuje úplně jak popisuje zakl. ovlivňuje ho prostě to ADHD. Jinak syn by nikomu neublížil jen tak pro nic za nic, má vždycky svůj nějaký důvod. A to je taky to, že ten jeho důvod je pro nás někdy nepochopitelný a jeví se jako by ublížil jen tak z ničeho nic. Může to taky být VD. Rozhodně tam nějaká porucha bude a vyšetřením se nic nezkazí.
|
Pawlla |
|
(6.9.2012 4:33:24) Ani ADHD neznamená automaticky agresivní dítě.Tyhle děti jsou víc impulzivní,ale při správném přístupu se agrese vůbec neobjeví.
|
Pawlla |
|
(6.9.2012 4:38:11) Házení šišek mi příjde jako upoutávání pozornosti a pokud se, jak píše zakladatelka,zlepšila schopnost učení po Nootropilu,pak to ukazuje hlavně na ADHD.Větší kolektiv je pro něj každopádně nášup pokud na něj nebyl zvyklý.Zkusila bych počkat,buď se to pomalu zlepší nebo zhorší a pak bude třeba hledat jiné alternativy.
|
|
LOUČÍM SE |
|
(6.9.2012 16:30:41) Já s ADHD zkušenost nemám vůbec, ale kamarádce bylo řečeno, že v kombinaci s AS se to na jejím synovi projevuje hodně agresivitou.
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 17:47:03) jj může být, každý je jiný a každý se projevuje jinak..
|
Pawlla |
|
(7.9.2012 5:18:29) Ano,agresivita se může objevit u AS i ADHD,ale ne automaticky.Myslím to tak,že nejde říct,má ADHD je agresivní,to k tomu patří,nepatří, je to nežádoucí projev,který někdo bohužel má a pak se s tím musí pracovat.
|
LOUČÍM SE |
|
(7.9.2012 15:23:30) AHA...Já jsem si totiž myslela, že ADHD je ta agresivita.
|
..maya.. |
|
(7.9.2012 15:33:38) adhd je porucha pozornosti s hyperaktivitou
|
Dee Dee+2 kluci |
|
(7.9.2012 19:01:46) Díky. Je pravda, že jinak zvykání na školku bylo bez problémů.
Jinak, já jsem občas nakukuju, byly doby, kdy jsem si myslela, že je autík,ale psycholožka říká, že s jeho historií a hlavně absencí zraku do roka se musí počítat a že by ještě počkala s nálepkama.
Popravdě řečeno, má malinké stereotypie a pak celkem nestandardní řeč.Paměť jako slon, echolálie (ale vždy k věci), aktivní slovní zásoba tak na 4ti leťáka, ovšem pasivní tak na 2leťáka
Zbytek je super-nemá problémy se změnama, spaním,jídlem, soc.kontaktem, očním kontaktem, mazlením atd. Někdy si říkám,jestli nebude Aspík, protože ta řeč je fakt typická,ale vždycky když se odhodlám to nějak řešit, změni se krapet ta pragmatika řeči a jsem zase odhodlaná věřit, že není.
Ale asi uvdiíme. Hlavně, že je na tom tak skvěle jak je-vzhledem k tomu, jak vypadá hardware.
Ještě dotaz: dáváte nějaké doplňky? Takovou tu Nutheru atd? Já jen rybí tuk....
|
..maya.. |
|
(7.9.2012 19:53:00) Dee, on je ale malý, asperger se dg nejdříve v pěti letech a jak ti řekla dr musí se zohlednit jeho problémy které nebyly malé
|
Dee Dee+2 kluci |
|
(7.9.2012 21:27:34) Lendul, já vím, proto se nehrnu nikam do Aply, nebo ke Krejčířový. On je fakt originál....a ta naše psycholožka mu něco časem asi přilepí, o to se nebojím.....já už to neřeším, o diagnózu víc, nebo míň. My,co je sbíráme ve větším, z nich už nejsme tak vyprdlý
(Ne, ale teď vážně: pro mě je důležitý, že je fakt chytrej a že se snaží pochopit svět kolem sebe.Nemá moc excesy v chování. Jen ta řeč by se mohla doufám opravit.....)
|
..maya.. |
|
(8.9.2012 8:53:40) jj Dee, jak já říkám my máme-teda syn má vše od A...astma, autismus, adhd to nám stačí bohatě
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(8.9.2012 5:08:23) No ty mi dáváš
|
|
|
|
|
|
|
..maya.. |
|
(6.9.2012 10:37:05) adhd neznamená agresivitu, může mít k adhd přidruženou poruchu chování ale k dg už se to nepíše..
agresivitu u něj může vyvolávat právě ta změna, nedokáže si s tím sám poradit a reaguje budto křikem, ječením nebo je agresivní, co si představuješ pod agresí?
|
|
|
Ridwen2 |
|
(5.9.2012 21:33:42) Moje dítě má naprosto učebnicový AS a on sice mluvil výborně, ale haprovala pragmatika a komunikace - takže když se snažil ve třech letech s nějakým dítětem o kontakt, tak šel a prostě do něj vrazil. A protože byl velkej a rychlej, tak malá drobná holčička odletěla metr. Fakt jsme to docela dlouho řešili a až asistentka mu pomohla navazovat kontakt třeba dotekem na rameno apod. Ale ten důvod může být samozřejmě i jiný, každopádně to chování nějaký důvod má. A ty sociální a komunikační problémy se naplno projevily právě ve školce, když se dostal do kolektivu.
|
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(5.9.2012 20:39:26) tak já na rozdíl od holek podobné projevy AS znám, šlo u toho konkrétního kluka o neschopnost navázat normální kontakt, tak vlastně spolužákům ubližoval a škodil, schválně do nich strkal, atd... ale to byl už větší kluk, 12ti letý. U tvého syna bych řekla, že je na tuto diagnózu ještě brzy.
|
|
Eliška, 2děti | •
|
(1.10.2012 11:57:51) dobrý den :) sice je Váš příspěvek starší, ale chtěla jsem reagovat, že Aspergerův syndrom u dětí jako je staré Vaše lze rozpoznat, diagnostiku Vám udělají v APLA. Tam chodíme také a mému synovi tuto poruchu vysocefunkčního autismu diagnostikovali od jeho 3let....
|
|
|