P/L |
|
(11.9.2012 19:54:42) ja jiz z minulych nekolika diskuzi mnozi vedi, mame doma lumpa triletaka, ktery nemluvi, dg. mozna autismus (screening APLA). od zari mame domluvenou skolku pro sluchove postizene, kam integruji i "nemluvice". no a dnes mi bylo po 5 dvouhodinovych navstevach naznaceno, ze naseho autistu neprijmou ( je tam na zkousku, rozhodnuti mela vydat reditelka po mesici, dvou). Place, chce si jen sam hrat, nechce si hrat s detmi a hlavne se mu jeden dospely musi venovat pri aktivitach - skladaji skladacky, tridi, atd. jsem docela prekvapena z rychleho zaveru, skolka vse vedela, jaky je, je tam 14deti a 3 ucitelky, tak jsem doufala, ze casem zapadne. najdou mi jinou skolku, kam ho mam preradit... jak mu to tezko vysvetluju, zase dalsi zmateni... uvazujeme, ze ho nechame jeste rok doma a zamakame na reci s logopedkou. co vy na to? podotykam, ze se ted neskutecne meni z tydne na tyden k lepsimu, jak v komunikaci s nama, ve hre, v reakci na nas podnet, v chovani k sousedovi nebo osobam, ktere denne nevidi... holt az na ten kolektiv, ten ho jaksi nezajima.
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:01:28) já jsem to tak udělala, syn nastoupil ve třech letech a po měsíci byl pak celý rok doma, další rok nastoupil, v klasické školce opět o ničem, přešel do logo s menším počtem dětí a tam se během tří měsíců adaptoval a zvládal, ale protože na mě ze začátku i v této školce tlačili že by bylo lepší ho integrovat do specky tak jsem mu specku od dalšího roku zařídila, pak říkaly učitelky že by zvládl dochodit i v logo třídě ale já jsem tu logo třídu měla z ruky, specku po cestě do práce..záleží na tobě ale osobně si myslím že pro nemluvícího autistu není školka pro neslyšící správná volba, budto bych ho nechala rok doma a docházela do aply na nácvik soc.dovedností a ke klinické logopedce na řeč a nebo se porozhlédla po logopedické školce případně po specce, nevím jak na tom řečově je..no a spc by synovi mohlo doporučit asistenta do školky..pak by zvládal i v běžné logo mezi zdravými dětmi, to jsou totiž pro autíky super tahači a oni se od nich hodně naučí a odkoukají..
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:03:53) jo a syn má adhd, vývojovou dysfázii v expresi, a aspergerův syndrom-vysocefunkční autismus...ve třech letech si mluvil svojí mimozemštanštinou
|
|
P/L |
|
(11.9.2012 20:06:11) hele a jak se rozmluvil? az ve skolce? ja jsem si rikala maly kolektiv, individualni pristup a logopedii taky zvladaj s tema neslysicima...
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:30:41) jj ve školce, na logopedii a hodně jsme mluvili..ale neměl potřebu, jemu stačilo pár slov kterými si řekl o základní věci..v těch 3,5letech
|
|
|
Ida | •
|
(11.9.2012 20:09:21) Dali byste 3 a pul letou dceru do skolky (jen na dopoledne), kdyz jste doma? Sestra ma dceru 11 let s DMO na voziku, dostava na ni prispevek na peci, aby ho dostavala musi byt doma. Dcera, ale chodi normalne do skoly, ma tam asistentu. A sestra ted dala druhou malou dceru do skolky, i kdyz by vlastne nemusela, protoze je stejne doma. Me to prijde lito, asi bych ji nechala jeste rok doma, at si uzije mamy, protoze, kdyz je doma starsi, tak sestra vetsinu casu travi ucenim se s ni. Vim, ze si sestra musi take odpocinout, ale loni ta mala chodila 2xtydne na 2 hodiny do soukrome skolky. Ja bych to tak nechala i letos. Jaky na to mate nazor?
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:29:04) dala a příspěvěk na péči není vázaný na to aby byla doma, může chodit do práce
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(11.9.2012 20:07:09) můj laický názor je, že 3letý nemá kam spěchat. Udělala bych přesně co píšeš - zapracovala na logopedii, případně ve spolupráci s aplou nějaké sociální dovednosti a školku bych zkusila znovu za rok, nebo za 2. ale nejsem odborník. mým dětem s opožděným vývojem řeči ten rok doma prospěl, ve 3 nemluvili vůbec, ve 4, kdy vyrazili do školky mluvili mnohem lépe a ve školce se pak rozmluvili. Jinak byli ještě ADHD.
|
P/L |
|
(11.9.2012 20:08:39) ja jsem se prepsala, je mu 3apul, ale to neni dulezity, taky ma svoji mimozemstanskou a ovlada plynule zviratka:) - a jak krasne...
|
štěpánkaa |
|
(11.9.2012 20:19:01) to není takový rozdíl. prostě myslím, že pokud to nejde, tak ve školce být nemusí, nic nezmešká
|
|
|
|
Len |
|
(11.9.2012 20:09:57) P/L, no, kolektiv nezajima toho meho ani v osmi letech a ani me ve 33 letech
Jinak nas sel az ve ctyrech a pul (to umel celkem 10 slov), ale rovnou do skoly, rozmluvil se po roce, zhruba a az ted se to da v tech osmi letech nazyvat normalni reci. Kamarady ma, ale kolektiv velky ho desi, nastesti nas skolni system funguje na principu malych skupinek.
Nechala bych ho klidne jeste doma a pohledala lepsi skolku. Ono neslysici nejsou zrovna ten nejlepsi kolektiv pro autistu, ktery se ma tu rec naucit.
|
|
minutka |
|
(11.9.2012 20:14:50) Tříleté děti si NAPROSTO BĚŽNĚ hrají jen samy, je to vývoj, v tomto směru ani není opožděný, to je jen takový dnešní trend, že tříleté děti nutně potřebují kolektiv. Tříleté děti si většinu času hrají vedle sebe, ne spolu.
A že nemluví? Taky takového máme ve školce. Jsou mu ale už 4 a půl. Rodiče to neřeší, já jsem šťastná, že jsem ho za rok naučila dát pokyn k tomu, že se mu chce na záchod (a konečně se nám tam nepočůrává) a taky jsem ho naučila, aby si přinesl kapesník, když potřebuje. Nemá žádnou diagnózu a to po jeho rodičích ani nemůžeme chtít.
Vůbec nechápu, za konkrétně vaše ředitelka nechce přijmout Tvého syna, fakt tomu nerozumím.
|
P/L |
|
(11.9.2012 20:42:31) proc nebydlis nekde u nas? :))))
presne, my jsme k diagnoze ambivalentni - ha moderni slovo - proste ji verim napul, ano, je problem, ale vyviji se...
jeste mi holky poradte s tou Aplou - nacvik socialniho chovani - to je nejakej "kurz"??? A kdyby mel nekdo dobryho logopeda Praha zapad, Zlicin, Stodulky, Repy, Brevnov - sem prosim s kontaktem. Diky moc
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:48:02) jj to je ale syn je na něj asi ještě malý...zkus si koupit knížku nácvik sociálního chování od aply, je na stránkách www.autismus-a-my.cz
ono hodně záleží proč nemluví, comá za logopedickou dg?
|
|
|
|
Marťa11 |
|
(11.9.2012 20:38:33) nech ho doma, zkoušejte kolektiv jinak (kluby, cvičení, hřiště apod.), ale pokud se tak ve všem zlepšuje, vůbec bych se nedivila, kdyby to byl normální, zdravý kluk... třeba potřebuje jen víc času, dnes se na všechno děsně spěchá i na diagnózu... M.
|
|
minutka |
|
(11.9.2012 20:47:01) Jestli to dobře chápu, tak on tam chodí teď od září a už takové závěry? Normálně se fakt divím. Ve třech letech mít diagnózu "možná autista"...hm... Já bych Ti snad i doporučila, aby jsi ho dala do normální státní školky, kde budou dvě učitelky na střídačku na cca 25 dětí a on se naučí být trochu samostatný
|
P/L |
|
(11.9.2012 20:48:53) my jsme si to taky mysleli, ze to zkusime... ale neberou tady, je "malej" a je moc deti, za dalsi musi mluvit, protoze jsou tam po ranu debatni krouzky a to on nedela... takze by to fakt nefungovalo
|
minutka |
|
(11.9.2012 20:54:42) DEBATNÍ KROUŽKY? Doufám, že si děláš srandu... Tohle je už (od inspekce) dávno zakázané...
|
withep |
|
(12.9.2012 8:28:38) Co je na ranním kroužku špatného? Děti se ráno v půl deváté sejdou v kruhu na koberci a povídají si, tím začínají den. Kdo nechce, nemluví. Syn šel do školky jako nemluvič, vůbec to nevadilo, a není sdílný ani teď, kdy už mluvit umí, fakt nechápu, co je na tom zakázáníhodného?
|
|
|
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:51:37) jj má jako každé jiné dítě nárok na 3měsíce adaptace ale tady si myslím že je problém že ta školka je pro neslyšící a na autisty nejsou kvalifikováni..vážně bych ho dala do školky kde děti normálně mluví..jeho to bude nutit taky mluvit a řešila bych to co nejdříve, protože ted tam chodil pár dní na chvilku..horší jsou přechody po pár měsících kdy už se dítě trošku víc adaptuje a je na učitelky zvyklé..jinak co se týče diagnostiky a aply celkem bych tomu věřila..řeč by měl mít ve 3,5letech rozvinutou, kontakty by měl navazovat, měl by rozumět pokynům, poslechnout..hrát si hrají takhle malé děti mezi dětmi ale samy...
|
P/L |
|
(11.9.2012 20:55:01) kvalifikovani nejsou, to mas pravdu - na druhou stranu, autismus, neautismus, meli by vedet, jak s nemluvicim ditetem komunikovat, ale tvrdila mi, ze ostatni nemluvici (ne z duvodu sluchu, ale dysfazie) se plne po tydnu zapojili do aktivit a nebreci,
jinak co jsem tam videla deti, tak tam vsechny mluvi normalne - maji naslouchadla, mam dojem, ze jediny, kdo nemluvi, je nas synator...
APLE verim a i proto se na ne obratim dal, rozumi, udela dle pokynu, poslechne, reaguje, nemluvi, vzteka se:)
|
minutka |
|
(11.9.2012 20:57:42) Proč by mělo 3,5 leté dítě muset navazovat kontakty? To kolikrát špatně zvládají dospělí.
Nicméně netvrdím, že třeba nebude mít nikdy žádnou diagnózu, ale na podobný závěry je šíleně brzo. Když to tady občas čtu, tak s nějakou diagnózou bych musela z mojí třídy vyhodit postupně asi všechny děti...
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:59:23) minutko, ty máš dítě s pas? nebo jsi psycholožka?
|
|
|
..maya.. |
|
(11.9.2012 20:58:36) tak to kecala...
jinak děti s pas potřebují péči lidí kteří o problematice vědí a dokážou s dětma pracovat, dala bych syna pryč z takové školky, bude to stres nejen pro tebe
|
P/L |
|
(11.9.2012 21:27:41) jsem realista, ne blbec, takze vim, ze kecala... tchyne - nase zlata babca - je 50let detska sestra, chodili do skolek... mam kamaradky s pocatecnima problemama s adaptaci a deti to byly mluvici a ja osobne zvracela v satne a bulela jako predskolak, ze tam nechciiii:)
|
..maya.. |
|
(12.9.2012 10:06:20) tak kdo by tam chtěl že když je tam takové prostředí, i to dítě se tam necítí dobře...nechej ho doma pokud můžeš, chodte na logo, na hřiště, at je s dětma a pomalu mu vysvětluj a uč proč a jak děti co dělají, uvidíš jaký pokrok za ten rok udělá..jste v kontaktu s aplou tak oni ti taky poradí a můžou ti doporučit školku kde bude syn spokojený a ty nebudeš mít zbytečné nervy
|
|
|
|
|
|
|
|