hankuba/Kubík06/Eliška09 |
|
(25.9.2012 17:23:46) Přes veškeré přendavání tužky na správné držení,se syn naučil svůj způsob držení,a né a né se naučit tak jak je to správně. Začal chodit do první třídy,ale zatím sem neslyšela od paní učitelky že by to držel špatně. Ale když tužku pod mým dozorem drží jak má tak špatně píše Pokud si ji drží po svém tak píše celkem pěkně. Mám to nějak řešit nebo nechat být???Je ještě možnost že by se to naučil správně?
Dále se chci zeptat vás co máte prvňáčky - jak dlouho jim trvá práce? Syn mi pokaždé když přijde ze školy hlásí,že tohle nestihl,a támhle to neudělal a pokud to náhodou udělá,tak pod prase a to doslova. Na můj dotaz proč to tak má mi odpoví,že nechce být poslední,tak chvátá pak to mívá i špatně...nevím jak to řešit. Vysvětlování nějak nezabírá. Přitom když dělá úkoly doma,tak vše bez problémů-zřejmě jak nemá konkurenty....Mám to řešit s pí.uč? Díky za vaše postřehy,rady...
|
jorad3 |
|
(25.9.2012 17:29:32) Dcera 6 let dle psycholožky z PPP také špatně drží tužku a doporučila kurz grafomotoriky.Bude tam chodit od října,tak jsem zvědavá co se tam naučí.
|
Pája, A+A :o) |
|
(25.9.2012 17:45:30) já mám tedy už druháka a problémy nebyly,ale i přesto jsem mu koupila jen ergonomicky tvarované pero a tužky od stabila-mají pro praváky a leváky-mají zářezy a nutí je to držet je správně. měla to spousta dětí...myslím,že je to dobrá věc a pomůže k tomu dovést..
jinak ke kurzům grafomotoriky- naše logopedka mě na to upozornila u dcery,co jí byly tři a půl..to mi teda hnulo trošku žlučí..za prvé byl úspěch,že vůbec tužku vzala a něco načmárala..za druhé x dětí v první třídě to neumí...takže mi to přišlo dosti přehnané nás někam honit kvůli držení tužky...
|
Winky | •
|
(25.9.2012 17:52:56) U dcery jsme se věnovali držení tužky v poslední třídě školky, no stejně ji nedržela správně, měla trojboké široké pastelky, pak ve škole ergonomickou tužku (také trojbokou s takovými úchopy), správné pero..... no a stejně ten úchop nemá správný. Ale nemá ho ani vyloženě "prasečí", prostě spíš špetkový úchop (žádné vylomené zápěstí nebo tak něco). A přesně jak píše zakladatelka - když byla nucena prsty poskládat správně, udržela to jen chvíli a psala hrozně. Když jsme ji nechali chytit to "po jejím", vydržela psát mnohem déle a docela úpravně. Do písanky teda začali psát až v lednu, takže ještě měla prvních 5 měsíců ve škole čas na rozcvičení a uvolnění ruky a stejně to nezabralo, ovšem vzhledem k výsledkům v psaní (dobrým) jsem se rozhodla to neřešit - není co.
|
|
|
|
Katka +3 |
|
(25.9.2012 18:19:36) Záleží jak špatně tu tužku drží a proč. Já držím tužku "špatně" celý život, písmo mám ukázkové, píšu rukou rychle a hodně...až v dospělosti se zjistilo, že mám jakousi drobnou odchylku ve stavbě ruky, která to "správné" držení činí velmi nepohodlným. Jde hlavně o to, aby měl ruku uvolněnou, aby nebyl v křeči.
|
|
hankuba/Kubík06/Eliška09 |
|
(25.9.2012 18:31:46) Děkuji za uklidnění. My teprve schůzku-rodičák s paní učitelkou budeme mít buď koncem září/začátkem října,přesně ještě nevím.-Tak se optám co mi na to poví.
|
|
|