Firenza |
|
(18.3.2013 21:40:22) Chtěla jsem se zeptat maminek, které mají s touto diagnozou zkušenosti. Kamarádka má synka, jenž má diagnozu vývojová dysfázie, používá jen jednotlivá slova ( málo slov ), výslovnost hodně špatná a větu neposkládá a mezi vrstevníky kvůli tomu bohužel moc nezapadá a málokdo jeho mluvě rozumí. Chodí 1x týdně na logopedii a do běžné MŠ denně. Nevíte někdo, na co by se měla kamarádka v příštích letech připravit? Jaká je pravděpodobnost dalšího vývoje vzhledem k předškolní přípravě v MŠ a 1.třídě standardní ZŠ? Moc by chtěli udržet chlapce v "hlavím vzdělávacím proudu " Bývají s VD spojeny i nějaké dys?, Kdy děti s VD zpravidla "doženou" průměr populace ve vyjadřování ? Má intenzita cvičení velký vliv na zlepšení mluvení ? Kamarádka chce nastoupit do práce, peníze potřebují ,ale není si jistá , jak bude zvládat práci na plný úvazek a zároveň péči o chlapce a ještě mají dvouapůlletou dcerku a jsou bez babiček . Jaké jsou vaše zkušenosti a postřehy? Kamarádce moc pomůže vyslechnout názory a hlavně zkušenosti ostatních. Děkuji moc za ni.
|
vlad. |
|
(18.3.2013 21:50:22) Nemá možnost logopedické školky?
|
Firenza |
|
(18.3.2013 21:55:42) speciální logopedické ne, ale jedné kvalitní pro děti např. s autismem a dalšími psychomoto poruchami ano( přesně neznám ty diagnozy ), ale rodiče jej chtějí udržet v obyčejné školce ( 2 p.uč. na 28 dětí)
|
TaJ |
|
(18.3.2013 23:46:58) Ahoj, já mám 5 letého syna s dysfázií, od 3,5 let chodil jednou týdně do soukromé miniškolky a od 4,5 chodí do speciální MŠ - asi podobné jak píšeš, jsou tam i děti s autismem, opožděným vývojem řeči, dysfáziemi, apod., ale chodí tam i zdraví sourozenci těchto dětí... je tam 12 dětí ve třídě na 2 paní učitelky a jednu asistentku. Udělal tam obrovský pokrok, neumím si představit, že by se mu takhle někdo mohl věnovat v klasické školce. Jinak jak jsi se ptala, tak různé dys..poruchy se opravdu s dysfázií dost často pojí, ale nemusí to být pravidlem a teď se to ještě definitivně nepozná...
|
TaJ |
|
(18.3.2013 23:53:49) Jinak základní školu plánujeme normální, počítám s ročním odkladem školní docházky, takže půjde až v 7,5 letech. To jak rychle doženou tyhle děti svoje vrstevníky záleží hlavně na tom, jak těžká ta dysfázie je, náš syn má třeba jen lehkou, takže myslím, že do té první třídy už bude ta řeč víceméně v pohodě... Ale počítám, že se učení asi budeme muset věnovat mnohem víc, než ostatní děti, hlavně čtení a psaní, na matematiku zatím vypadá šikovný... Kdyby tě ještě něco zajímalo, tak se klidně ptej
|
|
|
..maya.. |
|
(19.3.2013 7:45:51) rodiče postupují naprosto správně, jednou týdně logopedie při VD je ideální proto aby si slova upevnil, logo školky jsou celkem o ničem pro děti s vd protože tam jsou pedagogové s logo minimem, specka školka integrující autisty a další postižené děti bych vzhledem k VD vůbec nedoporučovala, protože on potřebuje kolem sebe zdravé děti které mu jejich mluvou dokáží správná slova více upevnit, já mám zkušenosti jak s logo třídou a to dvěma tak i se speckou, mám syna s VD a autismem..Do specky pokud má normální nebo vyšší intelekt vůbec ne! A co se týče školy, tohle at řeší rok před nástupem, on může udělat velký pokrok a zvládat běžnou zš třeba s asistentem, ideální jsou ale logo školy a to protože tam jsou integrované děti s normálním intelektem, učitelé tam mají velmi velké zkušenosti s poruchami řeči, spolupracují s spc pro vady řeči a odpadá už chození na logopedii (kdežto u školky je třeba chodit i na logo zvlášt a dva různí logopedi nikdy nevedou dítě stejně). Syn na takovou školu chodí, logopedii má dvakrát týdně (1x na dyslalii a 1x na dysfázii) a jsou u něj velké pokroky, řekla bych že větší než když jsme navštěvovali logopedku.
|
Eržika. |
|
(19.3.2013 8:06:26) lendul, myslím, že nelze paušalizat.
Já byla v logoškolce velmi spokojená, 12 děti a 2 učitelky, individuální přístup. Logo škola u nás není, pro mě byla řešením montessori škola, a dys- doučování...
|
|
TaJ |
|
(19.3.2013 9:31:13) Lendul, tak ono to závisí i na tom, jaká ta školka je - syn třeba chodí do specky a přitom tam od září udělal obrovský pokrok, autistu mají většinou jen jednoho na každou třídu, většina dětí tam má buď dysfázii nebo ADHD apod., pár dětí má pohybové problémy, ale jsou tam i úplně zdravé děti. A co bylo pro nás rozhodující - je tam jen těch 12 dětí ve třídě, což prakticky znamená, tak 9, protože vždycky někdo chybí. Syn špatně snáší velké kolektivy, tady je naprosto v pohodě, hned první den si našel kamarádku.... Nic ho tam nebrzdí (taky jsem to nejdřív zvažovala), logopedku mají naprosto úžasnou, bere si každé dítě jednou týdně zvlášť do pracovny a pak dělají společně ve třídě různá cvičení na rozvoj řeči apod. Intenzivně se věnují jemné a hrubé motorice a ostatním věcem, které ty děti potřebují zlepšit, každé má IVP, který mu udělali naprosto dokonale...Takže třeba my na logopedii zatím už nikam jinam nechodíme. Teď jsme byli na foniatrii v Žitné na kontrole a ukazovala jsem tam sešit, co má na logopedii, jak pracují a chválili, jak je dobře vedený, že to tam dělají prakticky stejně. Takže u nás se ta specka osvědčila, samozřejmě to tak nemusí být u každého, Jiřík má tu dysfázii lehčí, než tam má většina ostatních dětí, inteligenčně je lehce nad průměrem podle jejich psycholožky... Základní školu určitě plánujeme normální, ale budeme dobře vybírat...
|
Kaja222 |
|
(19.3.2013 10:29:51) no jasne. Jestli to je 1 ditko s vaznou poruchou (autismus) a zbylych 11 ma dysfazku nebo dyslalii, tak to je pohoda. Jina vec je, kdyz je jedna trina na okres a jsou tam jen same tezsi pripady.
To nejde zobecnovat.
|
..maya.. |
|
(19.3.2013 11:05:35) tak speckou si představuji třídu kde jsou převážně děti s autismem..tam kde je integrovaný jeden autista a zbytek jsou děti s adhd a vd nepovažuji za specku třídu ale pouze za třídu s individuálním přístupem a takhle by měla vypadat většina tříd..speciální třída je pro děti hodně postižené kde jsou autisti s mr, nemluvící, vydávají pouze zvuky atd..tohle by zdravému dítku s Vd nijak neprospělo..
|
TaJ |
|
(19.3.2013 11:27:04) To je právě ono, že ty školky jsou různé - tahle je vedená přímo jako Speciální MŠ, ne jen se speciální třídou - jsou tam i děti s lehčí MR, vím, že tam chodí jedna zrakově postižená holčička, asi dvě nechodící děti, jedna třída je tam bezbariérová, jinak oni tam ty třídy sestavují tak, aby to fungovalo, takže samozřejmě nedají všechny autisty a MR do jedné třídy, berou v úvahu i typ učitelek, aby si to sedlo apod.
|
..maya.. |
|
(19.3.2013 14:13:55) no právě v dnešní době se bere jako specka kdeco...
I autisti mají často přidruženou mentální retardaci.
Právě bych volila podle postižení dětí ale pokud je to tak jak píšeš a on velmi málo mluví je pro něj nejideálnější běžná třída protože tam hodně pochytí od zdravých dětí. Co se týče VD, ona časem odezní, ve většině případů děti ke konci základní školy nemají žádné potíže s řečí, k VD se často vážou všechny dys poruchy (můj syn je toho příkladem ale vzhledem k aspergerově syndromu a adhd které u něj dominují nějaké dys nic není a pokud se s dítkem často pracuje i tohle se dá vyřešit). Kamarádka at nemá těžkou hlavu, chce to sice hodně práce ale uvidí že ji dítko ještě mile překvapí..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|