| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola

 Celkem 24 názorů.
 Firenza 


Téma: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(18.3.2013 21:40:22)
Chtěla jsem se zeptat maminek, které mají s touto diagnozou zkušenosti.
Kamarádka má synka, jenž má diagnozu vývojová dysfázie, používá jen jednotlivá slova ( málo slov ), výslovnost hodně špatná a větu neposkládá a mezi vrstevníky kvůli tomu bohužel moc nezapadá a málokdo jeho mluvě rozumí. Chodí 1x týdně na logopedii a do běžné MŠ denně. Nevíte někdo, na co by se měla kamarádka v příštích letech připravit? Jaká je pravděpodobnost dalšího vývoje vzhledem k předškolní přípravě v MŠ a 1.třídě standardní ZŠ? Moc by chtěli udržet chlapce v "hlavím vzdělávacím proudu " Bývají s VD spojeny i nějaké dys?, Kdy děti s VD zpravidla "doženou" průměr populace ve vyjadřování ? Má intenzita cvičení velký vliv na zlepšení mluvení ? Kamarádka chce nastoupit do práce, peníze potřebují ,ale není si jistá , jak bude zvládat práci na plný úvazek a zároveň péči o chlapce a ještě mají dvouapůlletou dcerku a jsou bez babiček ~d~. Jaké jsou vaše zkušenosti a postřehy? Kamarádce moc pomůže vyslechnout názory a hlavně zkušenosti ostatních. Děkuji moc za ni.
 vlad. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(18.3.2013 21:50:22)
Nemá možnost logopedické školky?
 Firenza 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(18.3.2013 21:55:42)
speciální logopedické ne, ale jedné kvalitní pro děti např. s autismem a dalšími psychomoto poruchami ano( přesně neznám ty diagnozy ), ale rodiče jej chtějí udržet v obyčejné školce ( 2 p.uč. na 28 dětí)~d~
 TaJ 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(18.3.2013 23:46:58)
Ahoj, já mám 5 letého syna s dysfázií, od 3,5 let chodil jednou týdně do soukromé miniškolky a od 4,5 chodí do speciální MŠ - asi podobné jak píšeš, jsou tam i děti s autismem, opožděným vývojem řeči, dysfáziemi, apod., ale chodí tam i zdraví sourozenci těchto dětí... je tam 12 dětí ve třídě na 2 paní učitelky a jednu asistentku. Udělal tam obrovský pokrok, neumím si představit, že by se mu takhle někdo mohl věnovat v klasické školce.
Jinak jak jsi se ptala, tak různé dys..poruchy se opravdu s dysfázií dost často pojí, ale nemusí to být pravidlem a teď se to ještě definitivně nepozná...
 TaJ 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(18.3.2013 23:53:49)
Jinak základní školu plánujeme normální, počítám s ročním odkladem školní docházky, takže půjde až v 7,5 letech. To jak rychle doženou tyhle děti svoje vrstevníky záleží hlavně na tom, jak těžká ta dysfázie je, náš syn má třeba jen lehkou, takže myslím, že do té první třídy už bude ta řeč víceméně v pohodě... Ale počítám, že se učení asi budeme muset věnovat mnohem víc, než ostatní děti, hlavně čtení a psaní, na matematiku zatím vypadá šikovný...
Kdyby tě ještě něco zajímalo, tak se klidně ptej:-)
 ..maya.. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 7:45:51)
rodiče postupují naprosto správně, jednou týdně logopedie při VD je ideální proto aby si slova upevnil, logo školky jsou celkem o ničem pro děti s vd protože tam jsou pedagogové s logo minimem, specka školka integrující autisty a další postižené děti bych vzhledem k VD vůbec nedoporučovala, protože on potřebuje kolem sebe zdravé děti které mu jejich mluvou dokáží správná slova více upevnit, já mám zkušenosti jak s logo třídou a to dvěma tak i se speckou, mám syna s VD a autismem..Do specky pokud má normální nebo vyšší intelekt vůbec ne! A co se týče školy, tohle at řeší rok před nástupem, on může udělat velký pokrok a zvládat běžnou zš třeba s asistentem, ideální jsou ale logo školy a to protože tam jsou integrované děti s normálním intelektem, učitelé tam mají velmi velké zkušenosti s poruchami řeči, spolupracují s spc pro vady řeči a odpadá už chození na logopedii (kdežto u školky je třeba chodit i na logo zvlášt a dva různí logopedi nikdy nevedou dítě stejně). Syn na takovou školu chodí, logopedii má dvakrát týdně (1x na dyslalii a 1x na dysfázii) a jsou u něj velké pokroky, řekla bych že větší než když jsme navštěvovali logopedku.
 Eržika. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 8:06:26)
lendul, myslím, že nelze paušalizat.

Já byla v logoškolce velmi spokojená, 12 děti a 2 učitelky, individuální přístup. Logo škola u nás není, pro mě byla řešením montessori škola, a dys- doučování...
 TaJ 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 9:31:13)
Lendul, tak ono to závisí i na tom, jaká ta školka je - syn třeba chodí do specky a přitom tam od září udělal obrovský pokrok, autistu mají většinou jen jednoho na každou třídu, většina dětí tam má buď dysfázii nebo ADHD apod., pár dětí má pohybové problémy, ale jsou tam i úplně zdravé děti. A co bylo pro nás rozhodující - je tam jen těch 12 dětí ve třídě, což prakticky znamená, tak 9, protože vždycky někdo chybí. Syn špatně snáší velké kolektivy, tady je naprosto v pohodě, hned první den si našel kamarádku.... Nic ho tam nebrzdí (taky jsem to nejdřív zvažovala), logopedku mají naprosto úžasnou, bere si každé dítě jednou týdně zvlášť do pracovny a pak dělají společně ve třídě různá cvičení na rozvoj řeči apod. Intenzivně se věnují jemné a hrubé motorice a ostatním věcem, které ty děti potřebují zlepšit, každé má IVP, který mu udělali naprosto dokonale...Takže třeba my na logopedii zatím už nikam jinam nechodíme. Teď jsme byli na foniatrii v Žitné na kontrole a ukazovala jsem tam sešit, co má na logopedii, jak pracují a chválili, jak je dobře vedený, že to tam dělají prakticky stejně:-). Takže u nás se ta specka osvědčila, samozřejmě to tak nemusí být u každého, Jiřík má tu dysfázii lehčí, než tam má většina ostatních dětí, inteligenčně je lehce nad průměrem podle jejich psycholožky... Základní školu určitě plánujeme normální, ale budeme dobře vybírat...
 Kaja222 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 10:29:51)
no jasne. Jestli to je 1 ditko s vaznou poruchou (autismus) a zbylych 11 ma dysfazku nebo dyslalii, tak to je pohoda. Jina vec je, kdyz je jedna trina na okres a jsou tam jen same tezsi pripady.

To nejde zobecnovat.
 ..maya.. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 11:05:35)
tak speckou si představuji třídu kde jsou převážně děti s autismem..tam kde je integrovaný jeden autista a zbytek jsou děti s adhd a vd nepovažuji za specku třídu ale pouze za třídu s individuálním přístupem a takhle by měla vypadat většina tříd..speciální třída je pro děti hodně postižené kde jsou autisti s mr, nemluvící, vydávají pouze zvuky atd..tohle by zdravému dítku s Vd nijak neprospělo..
 TaJ 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 11:27:04)
To je právě ono, že ty školky jsou různé - tahle je vedená přímo jako Speciální MŠ, ne jen se speciální třídou - jsou tam i děti s lehčí MR, vím, že tam chodí jedna zrakově postižená holčička, asi dvě nechodící děti, jedna třída je tam bezbariérová, jinak oni tam ty třídy sestavují tak, aby to fungovalo, takže samozřejmě nedají všechny autisty a MR do jedné třídy, berou v úvahu i typ učitelek, aby si to sedlo apod.
 ..maya.. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 14:13:55)
no právě v dnešní době se bere jako specka kdeco...

I autisti mají často přidruženou mentální retardaci.

Právě bych volila podle postižení dětí ale pokud je to tak jak píšeš a on velmi málo mluví je pro něj nejideálnější běžná třída protože tam hodně pochytí od zdravých dětí. Co se týče VD, ona časem odezní, ve většině případů děti ke konci základní školy nemají žádné potíže s řečí, k VD se často vážou všechny dys poruchy (můj syn je toho příkladem ale vzhledem k aspergerově syndromu a adhd které u něj dominují nějaké dys nic není a pokud se s dítkem často pracuje i tohle se dá vyřešit). Kamarádka at nemá těžkou hlavu, chce to sice hodně práce ale uvidí že ji dítko ještě mile překvapí..
 Eržika. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 7:44:41)
Mám kluka s VD, ve třetí třídě běžné základní školy, ale s výukou montessori.
Do školky chodil nejprve do logopedické, odkladový rok do montessori třídy (mají stejné pomůcky a systém jako pak ve škole). Nyní řeč je na poslech v normě, ale má dg. dysortografii a dyslexii, čte s porozuměním až nyní.
Jo, a do práce jsem chodila na plný úvazek od jeho 4,5 let.

Jinak se ptej.~d~
 Kaja222 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 8:08:41)
ja mam 4-leteho kluka s vyvojovou dysfazii, ma normalni skolku, ale beru ho po obede. Tim, jak mizerne mluvi pochopitelne do kolektivu nezapada a myslim, ze to dopoledne je rozumnej kompromis. Ma plno novych podnetu, motivaci proc se snazit a on opravu hodne veci okoukava - jak si deti hrajou, jak komunikujou. Celodeni pobyt by ale pro nej byl utrpenim...

Specialni tridu MS mi v PPP nedoporucili, prave proto, ze tam jsou ty nejtezsi pripady, tedy zejmena autisti a pro syna pry bude lepsi bezna MS. AKorat by pry odchytaval jejich zpusoby komunikace a chovani - tohle je ale asi treba na zvazeni u konkretniho ditete, jestli ma i nejake potize navic. Logo MS tu nemame.

Jinak kamaradka ma syna s mnohem vaznejsi dysfazkou a chodi do 2.tridy. Celou prvni tridu byla doma, po vyzvednuti ze skoly s nim kazdy den trenovala co mela od logopedky. Klucicna ma stale problem se sklonovanim, ale mluvi. Vecer uz pry byl nepouzitelnej, takze musela s nim pracovat hned po obede po navratu ze ZS. A ta prvni trida byla opravdu narocna.

Jinak logopedka me uklidnovala, ze dysfazie se srovna, na prvnim stupni ZS dozene vrstevniky. Deti nemaji postizeny intelekt, jen recove centrum.

Ja urcite planuju jen castecny uvazek, podle potreby syna. Je mi jasne, ze to bude chtit hodne prace. Zatim se s nim pracovat moc neda, ale zato vidim velky pokrok, ktery dela on sam jenom okoukavanim okoli. Pred rokem rekl jen par samostatnych slov a ted pouziva kratke, naprosto agramaticke vety, sem tak se objevi snaha o sklonovani nebo casovani. Ale jak rikam - je jak tatar.


Ja jsem zatim doma, ale urcite
 TaJ 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 9:43:27)
Huhu, mne taky okolí odrazovalo od té speciálky, že tam pochytí špatnou řeč a chování apod., ale nestalo se tak, naopak se tam naučili se k sobě hezky chovat, hodně je tam k tomu vedou, syn žádné chování třeba těch hyperaktivních dětí nenapodobuje, je fakt, že tam nemají nějak zvlášť těžké autisty nebo těžší mentální postižení apod. U nás se tak speciálka fakt osvědčila, ve velkém kolektivu byl byl úplně rozhozený, ztracený (to mi říkala i speciální pedagožka, se kterou jsme to zvažovali), on se navíc v rušnějším prostředí hůř soustředí - pořád pak jen kouká co se děje okolo a vůbec neví, na co se ho ptají nebo co má dělat apod. Přitom, když s ním dělají individuálně, tak se bezvadně soustředí a všechno zvládá...
 Kaja222 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 10:22:10)
muze byt. Ono hodne zavisi na povaze ditete. U nas je v tech specialkach takovy natresk, ze i kdybych chtela, tak s dysfazkou neni sance.

ja jsem v obycejne MS spokojena. Dela velke pokroky i bez indivindi prace.

Ja se nakonec klonim k nazoru, ze mozek hlavne potrebuje cas aby dozral. A pak se teprve da s ditetem pracovat.
 sarmi 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 9:06:33)
deti s vd by obecne mely procvičovat zrakove, sluchove vnimani, hrubou a jemnou motoriku. cviceni poradi mamince v ppp.
zalezi na tom, ve které slozce ma vetsi problém - zda v receptivni (nedekoduje, co mu kdo říká) nebo v expresivn (nedovede vyjadrit slovy, co chce). často byva smisena, ale často jedna slozka prevazuje.
často byva pridruzena porucha aktivity a pozornosti.
deti s vd bezne navstevuji zs, jedou dle ivp.
je to o pravidelnem domacim procvicovani (ale ne drilovani), pak jsou pomalu a jiste pokroky znatelne.~R^
 ..maya.. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 11:06:02)
~R^
 opicka 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 10:34:26)
Mám 6 a půl leté dítě s VD a ADHD. Do 4 a půl let vůbec nemluvil (vydával jen zvuky a citoslovce, se mnou komunikoval pomocí vlastní znakové řeči). Od 4 let navštěvuje speciální školku a to třídu pro děti s poruchou autistického spektra. Ve třídě je 6 dětí - 5 autistů a můj syn. Ve třídě jsou 2 paní učitelky + asistent. Maximálně mu to vyhovuje. Syn byl tedy hodně pozadu, začínal komunikovat a pomalu se rozmlouvat pomocí VOKSu (obrázkový systém komunikace). Během půl roku se rozmluvil, za rok mluvil ve větách a dneska už je na tom skoro stejně jako jeho vrstevníci (občas tedy přehazuje slova, plete si rod - o sobě občas mluví v ženském rodě apod.) Logopedické cvičení mají ve školce na denním pořádku, maximálně se mu věnují - teď hodně cvičíme motoriku. Jsem ze školkou maximálně spokojena, na víc s nimi cvičí různé situace -chodí ke kadeřníkovi, nakupovat, do cukrárny, k zubaři, jezdí na výlety - zrovna dneska jeli navštívit děti do školky v Německu (oni zase jezdí k nim), chodí na plavání,... Opravdu syn není o nic ochuzen. Ale je pravda, že si syn více rozumí s postiženými dětmi než se zdravými. Co se týče školy, syn v záři nastupuje do běžné ZŠ, kde bude navštěvovat třídu s upraveným vzděláváním s tím, že se v druhé tři třetí třídě bude integrovat do normální třídy.
 Firenza 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 13:10:24)
Děkuji všem za odněty, jsem moc ráda, že prognóza u dětí s VD je celkem pozitivní a děcka tento hendikep doženou, jen bych chtěla ještě vědět, jak moc je potřeba doma cvičit a procvičovat a kolik času denně tomu věnujete, aby dítě právě mohlo nastoupit do běžné ZŠ ( i třeba s odkladem ) nebo Montesssori třídy ) v těch cca 7mi letech.
 TaJ 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 14:01:24)
Primaverro, tak já mám pocit, že my se tomu věnujeme v podstatě pořád:-), prohlížením a čtením knížek počínaje, přes nějaká cílená cvičení, co máme z logopedie a využíváním všeho okolo sebe třeba na procházkách venku konče. V podstatě u každé činnosti se dá něco procvičovat:-), časem jsem si na to zvykla tak, že teď už mi samo naskakuje, na co by se ta která činnost dala dobře využít:-). Nemáme na to nijak vyhrazený čas, tedy kromě "úkolů", které dostávají každý týden do sešitu ve školce - většinou je to nějaká grafomotorika apod.
 ..maya.. 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 14:16:03)
každý den se s dítkem mluví, takže se vlastně cvičí stále, se sešitem jednou denně ale musí dávat pozor a sám chtít..u školkového dítka to ještě jde protože nemá úkoly, já už třeba musím přesně rozvrhnout kdy dělat úkoly do školy které mají přednost a kdy dělat logopedii..protože má syn i adhd a je celkem rychle unavitelný je to náročné jak pro nás doma tak pro něj..ale výsledky jsou a to nás těší.
 Kaja222 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 14:38:34)
ja s klukem nedelam nic a presto udelal za ten 3/4rok velike pokroky. Takze se klonim k tomu, ze proste musi dozrat a take dozraje.
 opicka 


Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola 

(19.3.2013 15:26:25)
Syn si ze školky nosí desky ve kterých má dané úkoly. Většinou jsou to nějaké písničky (zapsané v obrázkovém systému), tak ty si každý den zopakujeme a přidáváme k tomu nějaký ten grafomotorický úkol. Jinak samozřejmě čteme, hodně na sebe mluvíme, prohlížíme si různé obrázky, atd. Nedávno syn objevil společenské hry - tak volím takové, kde je to mluvení a slovní zásobě - např. Activity, Hádanky Dráčka Fráčka, Tik tak bum....

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.