Aneka_ |
|
(2.6.2013 11:42:58) To záleží na faráři. Jsou tací, co za pár kaček pokřtí kde koho. U nás to tak není ale. Musí se jít křtít tam, kde je tvá farnost. Tvá farnost je tam, kde chodíš do kostela trvale. Pokud nechodíte nikam, myslím, že se faráři nechce křtít cizí ovečku a domnívám se, že si vás budou přehazovat. Totiž fakticky je tvá farnost ta při místě bydliště Myslím, že nechce pokřtít vaše dítě, protože tam nechodítě do kostela. Můj názor. Jinak potíže dělat mohou, pokřtít nemusí. Musíš si pak najít faráře, který do nědělá z přesvědčení, ale "pro zábavu". Je jich dost.
|
Aneka_ |
|
(2.6.2013 11:44:59) ps: dovolenky jsou běžné. Pokud chceš křtít jinde z důvodu třeba manželovy rodiny, či jiných důvodů, pokud máte normální kostelní vztahy, dovolenka není potíž.
|
|
Aneka_ |
|
(2.6.2013 11:46:14) za chyby pardon
|
|
Binturongg |
|
(2.6.2013 21:38:53) Aneko - ale co je to za logiku? Nemluvně snad právo na křest má, za nic přece nemůže
|
radka | •
|
(3.6.2013 9:54:06) právo na křest? rodiče mají pak povinnost vychovávat křesťansky a protože je to akt církve, tak ta někde vyžaduje návštěvy kostela atd. osobně jsem pro faráře, kterým jde o to dělat to poctivě a ne že každý bude pokřtěný jen tak
|
Mirek_ |
|
(3.6.2013 11:37:40)
Křest není očkování, ale závazek nějak žít. A já si navíc myslím, že by jej měl učinit člověk sám se znalostí toho, co ten závazek obnáší. Čili nikoli rodiče za dítě. Křesťansky jej mohou vychovávat i bez jeho křtu.
|
radka | •
|
(3.6.2013 12:06:24) já reagovala na takové to - křest je formalita, chceme dítě pokřtít, proč s tím někdo dělá štráchy... osobně jsem stejného názoru, buď ať se člověk rozhodne sám, anebo je součástí určitého společenství, kde jsou nějaká pravidla a rodiče chtějí, aby tam patřil - to je taky o.k., ale není dobře, když to dělají jen z formálních důvodů, protože se to tak přece dělá a většina je pokřtěná
|
Binturongg |
|
(4.6.2013 1:34:19) radko - nikdo u nás křest nepovažuje za pouhou formalitu a křesťansky jsme vychovaní všichni. Nedomnívám se však, že to, že nejsme minimálně 1x týdně v jasně daném kostele u jasně daného faráře, znamená nechat dítě bez křtu Církev je lidská organizace, víra a náboženství jsou trochu subjektivnější veličiny. Aby se mé dítě stalo sportovcem(křesťanem) nemusí snad docházet 1x týdně do Sokola (kostela).
Ten, kdo nechodí do kostela často a v místě bydliště, ačkoli své děti křesťansky a ve víře vychovává, nesmí být křesťanem? Nebo nesmí být jen katolíkem?
|
Binturongg |
|
(4.6.2013 1:43:02) Jinak řečeno - vždy jsem se domnívala, že křtem se dítě-člověk stává křesťanem, nikoli členem nějakého spolku, tedy katolíkem či protestantem. To už je pak záležitost vedení rodičů a dané církve, biřmování atd.
Je to směšné, když si člověk uvědomí, jak se násilím vyráběli křesťani i z divochů, co se i nadále klaněli svým božstvům, měli 6 manželek a žrali lidi. Oč byli lepší než nemluvně z křesťansky založené rodiny?
|
Mirek_ |
|
(4.6.2013 9:00:58) České slovo "pokřtění" nebo "křest" má stejný základ jako "křesťan". Ve spoustě jazyků má jejich slovo "křest" jiný základ (baptismus) a křesťan má souvislost s Kristem. Čili v češtině nás to svádí myslet si, že křesťanem se člověk stává křtem, v jiných jazycích je křesťan následovník, přívrženec apod. Krista (to je moje pochopení, nejsem odborník). A následovníkem se člověk nestane pokřtěním, jako se sportovcem nestane registrací v Sokole a placením příspěvků.
Třeba já jsem prý jako dítě byl pokřtěný, ale svobodně jsem se Krista následovat nerozhodl a tudíž se za křesťana nepovažuju.
|
Tabitha+2 |
|
(12.6.2013 15:58:33) ..." ale svobodně jsem se Krista následovat nerozhodl.."
Co Te na Kristovi tak odradilo, ze ses svobodne rozhodl nenasledovat Ho? To bych si celkem rada precetla..Bez ironie..Treba zjistis, ze nejakeho Krista vlastne ani vubec NEZNAS a ne ze ses Ho svobodne rozhodl nenasledovat, jelikoz rozhodnuti k nasledovani, ci nenasledovani PREDPOKLADA ZKUSENOST s Kristem, SETKANI se s KRISTEM..A Ten je v osobni zkusenosti cloveka MIMORADNE PRITAZLIVY..Ale vlastne zjistis, ze Krista neznas a spise svobodne NECHCES poznat..PROC, to sice nebudes umet jasne sdelit ani sam pred sebou, hlavne ze je to vysledkem tve svobody.. Ne vzdycky clovek pouziva ale svobodu ke svemu dobru natoz aby ji pouzil k dobru druheho..Protoze sam ze sebe NEMA v sobe schopnost rozliseni, resp. ta se zivotem daleko od B-ha ztraci az z ni zustanou jenom hrube zdi nejake uniformni moralky - to se ma, to se nema..To ale neni B-h..To neni Kristus..
|
Mirek_ |
|
(13.6.2013 11:34:34) Já vidím rozdíl mezi "svobodně jsem se Krista následovat nerozhodl", což jsem napsal já, a "svobodne jsem se rozhodl nenásledovat Krista", jak to interpretuješ ty.
|
Tabitha+2 |
|
(15.6.2013 3:31:03) To v jistem smyslu jiste je..Ale vysledek je zatim uplne stejny.. Takze mi klidne muzes zodpovedet prosim mou otazku z predchoziho prispevku..Budu rada..
|
Mirek_ |
|
(17.6.2013 10:13:30) Bytostí k následování je spousta, dokonce si člověk může svoje rozhodování i sám promyslet a rozhodnout se, aniž by kohokoli následoval. Já následuju leckohos v tom či onom, co uznám za dobré zkusím zabudovat do svého života. V bibli jsem našel spoustu dobrých postojů, ale i spoustu pro mne neužitečných.
|
Tabitha+2 |
|
(17.6.2013 15:20:40) Mirku, ja se te ale neptala na bibli jako celek..ale personifikovala jsem tvoje nerozhodnuti nasledovani na konkretni bytost - Jezise z Nazaretha..Tudiz jsi mi neodpovedel..
.." i spoustu pro mne neužitečných...."
Tak z tech novozakonnich dej nejaky, co se ti do zivota "nehodi"..celkem me to zajima..
|
Mirek_ |
|
(19.6.2013 9:43:14) Tak třeba v Lukáš 11:37 a dál. Když mně někdo pozve na oběd, považuju to za projev přátelství. Pokud se takový člověk něčemu na mém chování podiví, tak mu to vysvětlím a nemusím to brát jako útok na sebe. Ježíšova reakce na podivení spolustolovníka mi přijde dost nelaskavá, až podrážděná. Pokud sahali pro jídlo do stejné mísy, bylo by od J. ohleduplné si omýt ruce. Místo toho svého hostitele sprdnul.
|
Tabitha+2 |
|
(19.6.2013 16:45:58) Mirku, pouze s Duchem sv. se da zajet "na hlubinu" i v tomto B-zim Slove, jinak clovek zustane sam ze svych schopnosti , ve sve omezenosti pouze na povrchu a nic mu to nerekne, jenom ho to pohorsi, jako i tebe..Jezis svym jednanim, smyslenim a Slovem sve soudobe lidi skutecne SOKOVAL..Jelikoz "Jeho cesty nejsou nasimi cestami, Jeho smysleni neni nasim smyslenim.." jak uvadi Iz 55:6-11..On, Jezis, je totiz VTELENE SLOVO B-ha Otce..Ne jenom nejaky stvoreny clovek jako my....Proto nas ZAMERNE chce na mnoha mistech "vyprovokovat" abychom prijali Ducha sv. a tehdy konecne teprve se staneme podobni Jemu i Otci..Jinak se nedostaneme ze sve "ubohosti a bidy" pred B-hem, ve ktere dokazeme byt jeste i pysni..Sam clovek neni toho schopen, byt podobny dokonalemu B-hu a prece prisel Jezis aby nas k tomu POZVAL..To je take velika vec..Dulezite je ale to, co mame v srdci..To muzeme ukryt pred lidmi a pretvarovat se..ale pred B-hem nikdy, jelikoz On je ten, ktery "zkouma srdce a ledvi cloveka"..
A take skrze toho sameho proroka Iz., Duch sv. promlouva k Izraeli, obzvlaste k zakonnikum a farizejum.." Tento lid se ke mne priblizuje usty, ale jejich SRDCE je DALEKO ode Mne..Nadarmo mne cti.." To je velmi vazna vec..A v tomto kontextu vstupuje i Jezis do domu jednoho farizeje..
..." Když mně někdo pozve na oběd, považuju to za projev přátelství..."
O ano, povazovat muzes..Ale realne, byt to tak nemusi..Jezis nebyl jenom nejaky "pocestny host"..A ten farizej to minimalne tusil..Jezis , je JEDNOROZENY Syn Otce, byl pomazan Duchem sv. od Otce a mel i tu milost videt do srdce cloveka, tak jak je..A take tomu konkretnimu farizeji..I kdyz Jezis dobre vedel, ze se ten farizej, ktery Ho nejdrive zve ke svemu stolu, /jako slusne vychovany, aby vsichni videli, jak on si povazuje takoveho divotvurce a proroka../ nakonec pripoji ke vsem ostatnim v reptani a pohorsovani proti napomenuti vychazejicimu z Ducha Otce, dokonce se pripojil k UKLADUM proti Jezisi samotnemu..Tady ani ja nevidim dobry umysl hostit blizneho u sveho stolu, jelikoz takto konci 11. kapitola zmineneho Lukasova evang.."zacali na Nej dotirat, na mnohe se vyptavat, činíce Mu nastrahy, aby Jej mohli obzalovat.."
.." Pokud se takový člověk něčemu na mém chování podiví, tak mu to vysvětlím a nemusím to brát jako útok na sebe..."
Myslis pozvany clovek? Jezis nic nebral jako utok na sebe, naopak, vztahovacny byl farizej a pravem, protoze pravda, ktere odpiral a kterou slysel se mu prave v te situaci, kde on mel byt za toho slusneho a dobrotiveho hostitele pred svymi znamymi a spoluduchovnimi , jaksi nehodila.... Tady mne napada právě dalsi Slovo z Pisma - Mat 6:1-18 ..." Varujte se konat skutky spravedlnosti před lidmi, jim na odiv; jinak nemáte odměnu u svého Otce v nebesích. Když prokazuješ dobrodiní, nechtěj budit pozornost, jako činí pokrytci v synagógách a na ulicích, aby došli slávy u lidí; amen, pravím vám, už mají svou odměnu..."
...." ..Ježíšova reakce na podivení spolustolovníka mi přijde dost nelaskavá, až podrážděná..."
No jiste, mela byt proc, jelikoz mu videl az "do zaludku"..a znal jeho umysly..Proto svou reakci vyvraci jeho predstavy o nem samotnem..Chce mu ukazat tu absurditu setkani..Ze i presto, ze vi,jaci jsou, PRISEL k nemu a stoloval s nim..Protoze to byli presne ti farizejove, kteri se pohorsovali nad tim, ze On Jezis stoluje a ji s hrisniky, celniky a prostitutkami...Tak mu odkryva, ze ONI pohorseni budici hrisnici, jsou vlastne natom jeste mnohem lepe pred B-hem nez on , "spravedlivy" farizej..Jenomze farizej to nepochopil, ze mu to svou navstevou pres to vsechno dava vlastne MILOST..A naopak se rozlitil se spolufarizeji na Jezise..a zaco? Za PRAVDIVE napomenuti z B-zi Moudrosti..Ti hrisnici je totizto predchazeli do B-ziho kralovstvi kvuli tomu, ze oni vedeli, ze potrebuji B-zi milosrdenstvi..svou hrisnost vyznavali a priznavali, litovali..a tak dosli ODPUSTENI..Tito "spravedlivi" nikoliv..protoze si mysleli, ze jsou lepsi a ze ONI B-zi Milosrdenstvi vlastne NEPOTREBUJI..To je ta absurdita toho setkani, na ktere horlil Jezis u toho farizeje..Farizej dostal MILOST, PRIZNAT si, ze je hrisnik, litovat a dojit odpusteni, byt spasen..On ji ale podle vseho NEVYUZIL..A vysledek? Je jedno, jestli Jezis zvysil hlas, nebo jak "nelaskave" mu tuto pravdu sdeloval..Byla to MIlost, ze ji mohl ten farizej vubec slyset..Jelikoz Jezis prisel zachranit HRISNIKY a on-farizej byl jednim z nich..Protoze Jezis je PRITEL cloveka a to kazdeho..obzvlast hrisneho..Protoze ho toho hrichu chce zbavit..Clovek jej ale musi POUZE priznat, vyznat a litovat ve svem srdci.."tak malo staci"..Pouze PRITEL priteli sdeli PRAVDU a nenecha ho v iluzi a on ten farizej to vubec nepochopil..Proc? Pro svou namyslenost a pychu..Jenomze Duch svaty s pysnymi nema nic..
..." Pokud sahali pro jídlo do stejné mísy, bylo by od J. ohleduplné si omýt ruce. Místo toho svého hostitele sprdnul..."
Pointa byla ale jak vidis daleko hlubsi, nez ze chytne farizej nejaky bacil z nemytych rukou Jezise..Jezis byl ohleduplny a to MIMORADNE..K TEZKYM hrichum farizeje, protoze vubec PRIJAL jeho POZVANI a rekl mu jako jeho PRITEL pravdu k obraceni, potrebnou k priznani hrisnosti a nakonec ZACHRANE NAVĚČNOST pro to, aby mel i farizej nekoncici podil na B-hu, ktery je laska, radost, stesti, pokoj.. Je to podobně zduraznena ABSURDITA setkani Jezise /B-hocloveka/ s hrisnym stvorenym clovekem, jako v uryvku Marka 10:17-22
.........
K tomuto videni, je potreba ale Duch sv..toho ti nemohu dat, jelikoz nejsem B-h..mohu ti ho vyprosovat..abys videl veci V PRAVDE, zajizdel na hlubinu a nepohyboval se po povrchu..jelikoz to nemusi stacit..
Jeste neco ti vadi na rozhodnuti se pro nasledovani Krista?
|
Mirek_ |
|
(19.6.2013 19:25:52) Těch věcí mi vadí víc, ale nevidím smysl v jejich rozpitvávání. Jiné mi zase vyhovují a těch se držím. Cílem uvedení mého osobního příkladu bylo ukázat, že pokřtěný člověk ještě nemusí být následovníkem Ježíše, neboli křesťanem. Specielně pokud jej pokřtili jako nemluvně a on sám se tudíž pro křest nerozhodl.
|
Tabitha+2 |
|
(19.6.2013 22:50:40) nijak jsi nereflektoval nato, co jsem se ti s B-zi pomoci snazila v tom, co ti udajne vadi, vyjasnit a odkryt..Takto totiz muze s nejvetsi pravdepodobnosti byt i s temi dalsimi zalezitostmi, vuci kterym mas rezervovany, ci vyslovne odmitavy postoj..To, ze dale nic nechces "pitvat", svedci zatim jen o tom, ze sdelene sice registrujes, ale stejne devalvujes a odmitas.. To je ale prave pristup onoho farizejskeho "hostitele" z evangelia..Kde bylo UPLNE jedno, jestli dukladne ocistuje obetni nadoby,ci podle sveho mineni dusledne dodrzuje Zakon..je uplne mimo.., protoze mu to je pred B-hem celkem k nicemu, stejne jako tomu bohatemu mladikovi z Markova evangelia z 10 kap., ktery jsem zminila..
|
Mirek_ |
|
(21.6.2013 15:32:29) Milá Tabitho,
zajímalo tě, jaký z novozákonních postojů se mi do života nehodí a já ti odpověděl, protože jsem se chtěl k tobě chovat vstřícně. Tys mi - aniž bych o to žádal – sepsala dosti dlouhé vysvětlení svého chápání biblického úseku. (Mimochodem, provaz je dobrý, když je dlouhý, a řeč, když je krátká). Přečetl jsem jej s obtížemi. Je to sice zajímavé vysvětlení, jak dát ospravedlnění jednání, které já nechci následovat, ale tak už to chodí, že lidé předpokládající, že bible je slovo boží si dokážou zdůvodnit a ospravedlnit všechno, co v bibli stojí. Čili moje reflektování je takové: díky za vysvětlení tvého chápání, ale protože vycházíme z rozdílných předpokladů, nezbude nám oběma než registrovat chápání druhého. Já s tím problém nemám. A co se týče devalvace sděleného, to přeci provádíš ty směrem ke mně... Já tvůj názor beru jako plnohodnotný a jeden z možných.
Nicméně i kdybych tvoje vysvětlení vzal za své, stejně nehodlám lidi provokovat a myslet si, že znám jejich úmysly. A navíc pokud jak píšeš „jeho cesty nejsou našimi cestami“, těžko jej pak následovat. To ale nepíšu proto, abys dále polemizovala. Prostě máme některé názory rozdílné, já s tím dokážu žít a věřím že ty taky.
Pokud neznáš následující text, doporučuji k přečtení: http://www.zvedavec.org/klasika/2005/11/1423-pilatovo-kredo.htm
|
Tabitha+2 |
|
(23.6.2013 0:27:08) Jisteze se ti obtizne cte, natoz chape bez Ducha sv. a Jeho Milosti..Ale ja nejsem B-h a Ducha sv. nerozdeluji.."Ten vane jak chce"..Tohle nikdo nema za "zasluhy"..za dobre chovani, ci uhlazene reci..To je nezaslouzene, jako kazdy Dar..Jednim z predpokladu jeho prijeti je ale prostinka TOUHA cloveka..Bez toho nemuze clovek rozumet nicemu pravdive..Pravda, je JEDNA, protoze B-h je Pravda a je JEDEN..Kazdy z nas ale na ni dostava takovy podil, jaky je mu dan a hlavne, jaky od B-ha je OCHOTEN PRIJMOUT..Tedy i dle lidske touhy po Moudrosti B-zi..ne lidske..A proto jsme si vzajemne posilani do cesty, ze si mame sdelit a s Milosti B-zi polozit na srdce to, co kdo potrebuje..Jisteze dokazu zit s tim, ze mas sve umysly, sve "pravdy"..Je to ale jakasi mimoradna "bolest", kterou takovy postoj ve mne vyvola..Tezko se to dava do slov..Je to neobycejny druh "smutku", vuci B-hu a vuci danemu cloveku..Jednou to pochopis, doufam v to..
ad zaslany link - relativismus veli..
Kdybych TEORETICKY uvazovala nad timto sci-fi rozhovorem Pilata a Josefa ze sinhedrinu, stejne bych narazila na velky zadrhel, ktery by smazal vsechny podobne vedene alternativy , predstavene domnele komunikace.. A sice, PROC si vlastne pak Pilat myl ruce??? Jednou budes videt mimo jine, i to, jak si je pred rozvasnenym davem myl a take jak potom co Jezise vydal na smrt, ZE STRACHU obetoval svym "buzkum" sve pohanske obeti..
Kdyby byla moznost, jakoze ted neni, asi bych si s nim naopak ja"pokecala" v podobnem duchu..byl to precejen slaby clovek, jako ja i ty..
http://www.vira.cz/Texty/Knihovna/Mily-Poncie-Pilate.html
|
Tabitha+2 |
|
(24.6.2013 0:02:52) Jeste k tomu farizejskemu v podstate nebezpecne povrchnemu stylu mne napada takovy primer.. Je to neco podobneho, jako kdyz jdu do chramu, hlavne se hezky oblecu, ucesu si vlasy, namaluji se, dam si parfem, nahodim nove baleriny a vyrazim..Pritom ale nejsem tzv.v Milosti posvěcující /tedy ma duse je zatizena nejakymi konkretnimi nelitovanymi vinami/ ..Pro lidi v podstate fysickym okem naprosto v poradku - slusne oblecena, primerene upravena, hezky voni, proste spolecensky akceptovatelna..Ale pred B-hem pro Jeho "duchovni oko", jsem uplne mimo.. Tak je to i s povrchni namitkou farizeje na Jezisovy neoplachnute ruce v tu chvili pri jidle..Ten farizej ma na svem duchovnim konte spoustu "maleru"..ale jeho zajimaji a pohorsuji hlavne ty hostovy neoplachnute ruce..a svuj duchovni balast, "bordel a smrad" pred B_hem si ani nevsimne..Je proste uplne MIMO..Tak jako vsichni ti, kdo se ke skupine reptajicich pridali..
|
Tabitha+2 |
|
(24.6.2013 0:04:12) B-ha totiz nezajima muj "make-up"..ale ja, jako bytost a to co mam v srdci..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabitha+2 |
|
(17.6.2013 15:32:21) ..." člověk může svoje rozhodování i sám promyslet a rozhodnout se, aniž by kohokoli následoval..."
To je na margo tech, kdo se SNAZI nasledovat Krista? Reknu ti, ze take sama rozhoduji a promyslim a pritom se zaroven SNAZIM nasledovat Krista..SNAZIM jsem zduraznila, protoze mi to prave tim mym promyslenim a vlastnim rozumovanim castokrat vubec nejde, abych Ho vlastne nasledovala..Takze delam casto to, co vlastne puvodne v dusledcich ani nechci..K tomu me ale dovede prave to me rozhodovani, kdy jsem se prestala na konkretni okamzik drzet nasledovani....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabitha+2 |
|
(12.6.2013 16:15:26) ..." Nemluvně snad právo na křest má, za nic přece nemůže .."
To je pravda..Jak Ho chces ale vychovavat ve vire /pardon tvuj "pohan" druh,jak jsi o nem napsala../ , kdyz ono slovo VIRA,je tak trochu "nestastne" uz z prekladů Písma sv..Je to predevsim DUVERA, osobni VZTAH cloveka s B-hem.. A jak ho povedes k teto duvere a vztahu k B-hu, kdyz nebude ve vasi rodine mit moznost videt, ze chodite pravidelne do chramu a zijete svátostný zivot? Vzdyt kdyz vstupuji do chramu, byt jen tak, nemusi to byt ta nejvyssi oslava B-ha ve msi svate,... prenasim se celou svou bytosti, dusi, mysli, srdcem a silou pred ziveho Krista ve svatostanku..To je muj stred vesmiru, stred meho zivota, me existence..Pak tedy nerozumim, proc mas zabrany chodit do kostela v miste bydliste, kdyz je tam TEN SAMY KRISTUS ve svatostanku, jako na tom miste, kde obcas jako "svatecni hoste" zavitate..Nechodime adorovat kneze..ani ty lidi, kteri jsou kolem..tohle do jiste miry v pritomnosti Krista vubec nevnimam.. Ty to mas zrejme jinak a proto bych spise prosila na tvem miste B-ha, aby Ti udelil take MILOST zit v NEUSTALE B_zi pritomnosti..Pak nebudes mit problem s zadnym farnikem ani zadnym knezem ci biskupem na svete..
|
|
|
|