x x |
|
(1.9.2013 21:48:37) U nás 29, z toho jeden chlapeček s asistentem. Bude veselo. U dcery bylo 3 roky zpátky 22 dětí, o rok dříve 16 a ještě o rok dříve 12. Nojono. Co naděláme. Nadšená z toho nejsem, ale budou mít super paní učitelku, tak snad se to zvládne.
|
Tragika |
|
(1.9.2013 21:51:08) Žubko, tomu říkám masakr.
|
x x |
|
(1.9.2013 21:52:15) A to jsem tajně doufala, že jich bude 30 a rozstřelí to do dvou tříd. Inu, nejsou peníze.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 21:56:28) No, jo tak byly doby, kdy bylo ve třídě 33. Taky to přežily.
|
Tragika |
|
(1.9.2013 21:58:35) Natašenko, ano. Někteří lidi přežili i koncentrák.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:02:33) Tragiko, no to máš pravdu. Ale taky pravda je, že se to teď všechno strašně řeší. Vždyť je chudáky neubyde, když jich bude o 5 víc než loni ne? Chybí tu jaksi ta důslednost a naše děti berem jako chudáčky utlačované, ale není důvod.
|
Tragika |
|
(1.9.2013 22:06:08) Natašenko,přikláním se k názoru, že počet dětí do velké míry ovlivňuje kvalitu výuky. V první třídě to platí tím spíš. Asi jsi nikdy nestála za katedrou, že?
|
JaninkaS. |
|
(1.9.2013 22:07:30) Souhlas.
|
|
Tragika |
|
(1.9.2013 22:11:47) Důslednost je sice pěkný pojem, ale v reálu je to při 29 prvňácích ve třídě spíš boj o přežití. V tak početné skupině najdeš děti s dys poruchami, s ADHD apod. Dnes je těch dětí v populaci o x % víc, než před 20ti lety.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:21:31) No Tragiko, před 20ti lety taky byly, jenže se o jejich dg nevědělo. Tak teď to mají aspoˇn tyhle děti lehčí, že se ví, co je trápí. Učitelé taky dřív zvládali, teď jen naříkají. V každé druhé třídě je asistent, takže taky k dobru ne?
|
Tragika |
|
(1.9.2013 22:23:36) Natašenko, má osobní zkušenost je jiná.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:33:31) No to věřím, já zažila to, co píšu a teď musím žít v realitě, takže co si budu namlouvat. Vím, že ty děti jsou jiné, že je jiná doba a podle toho to taky vypadá, ale všichni věděli, že teď půjdou silné ročníky a nic se proto neudělalo.
|
|
|
|
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:18:15) Tragiko, ale ano, souhlasím. Ale na druhé straně máme taky vysoké školy a bylo nás ve třídě 33 a nepřipadá mi, že to na nás zanechalo následky. Teď se prostě vše řeší a děcka jsou chudáci, stále jen, že jsou na ně vysoké nároky, ale na druhé straně spousta jich sedí půl dne u počítače a jsou znudění. Dřív jsme se doma učili víc, asi možná i proto, že ten počet dětí byl větší, ale dnes ty děcka jsou líný jak vši, ničeho si neváží atd..
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 22:40:43) "Dřív jsme se doma učili víc"
Natašenko, co je to za názor, koho s kým konkrétně srovnáváš a jak to vůbec můžeš vědět? To je přeci velice individuální, jestli se někdo učí doma - někdo učí a někdo neučí
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:45:45) Srovnávám sebe a nynější děti. Myslela jsem to tak, že když bylo ve třídě více dětí, byla menší možnost aby se učitel dítěti věnoval více a prostě se víc muselo stihnout doma. U nás je ve třídě dětí míň, tak zvládají vše ve škole. Ale ve vedlejší škole kamarádka mají dětí více a jde to poznat na ukolech doma atd...
|
x x |
|
(1.9.2013 22:47:35) No já si zase říkám že když to dítě sedí celé dopoledne ve škole, tak by si odtud mělo něco i odnést, a ne aby ještě až do pozdního odpoledne dohánělo, co se ve třídě nestihlo. Osobně nemám problém se synem cokoliv probírat, jsem na RD a ten čas si najdu, ale mrzí mě, že to bude na úkor jeho volna.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:51:34) No jenže bohužel spousta dětí má jaksi jiné návyky, nerespektují učitele atd a to taky dělá hodně.
|
x x |
|
(1.9.2013 22:53:35) No to je jiná kapitola, vcelku nemyslím, že by ty malé dětičky v první třídě byly horší než jsme bývali my.
|
x x |
|
(1.9.2013 22:53:44) Ten smajl tam být nemě.
|
|
|
Eržika. |
|
(1.9.2013 23:16:37) Natašenko, ale škola je služba obyvatelstvu tohoto státu, a já chci aby učitelé měli za svoji práci zodpovědnost a nepřehazovali ji na rodiče.
Tj, pokud škola chce, abych s dítětem pracovala doma, tak mě o to požádá, a také chce procvičení zvládnutého učiva a nikoliv výklad nové látky.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 22:52:13) Žubko, no přesně tak. Sedí-li dítě půl dne ve škole, opravdu si nepřeji, aby tam sedělo pro nic za nic a jeho vzdělání jsem pak doháněla sama ve volném čase. Taková státní služba je pak poněkud k ničemu a mohla bych se ptát, proč si takovou službu ze svých daní platím, když nefunguje.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:57:17) Anett, jenže taky záleží na inteligenci a výchově toho dítěte. Tohle může platit pro dítě, které je bez problémů a v hodině dává pozor a nemá z učitele dobrý den.
|
x x |
|
(1.9.2013 23:01:42) No v každé třída máš vždycky většinu "normálních" dětí a pak nějaké problémové, třeba ze soc. slabších rodin, nebo hůře vzdělatelné, to je prostě normální vzorek populace. V tom problém nevidím, pokud by ten počet dětí byl přijatelný, aby se našel v hodinách čas na indivuduální přístup k těm "lepším" dětem, i k těm "horším". Někdy jsem měla u dcery pocit, že se jen veze, ona šla do školy s tím, že byla hodně napřed a teď bych řekla, že po dvou letech tak nějak zapadla, protože na ni nebyly kladeny příslušné nároky. Nenaučila se učit, žila strašně dlouho z toho, co uměla ještě před nástupem do první třídy a jelikož to, na co jiní muselí dřív, ona zvládala levou zadní, tak docela zlenivěla a mě to i dost mrzelo, nedokázala jsem ji doma dostatečně namotivovat. Jsem zvědavá, jak to půjde teď ve 3. třídě.
|
Dáša 2 kluci+ holčička |
|
(1.9.2013 23:06:13) Neznám žádné dítě, které by se v nižších ročnících učilo, naše jde do třetí a doma se zatím učila leda básničky.
|
x x |
|
(1.9.2013 23:07:59) No tak "učením" myslím i domácí přípravu typu úkoly, nebo co se učili slovní druhy, nějaké ty věci, co se fakt naučit musí + básničky. Když třeba dcera donesla z něčeho občas dvojku, tak jsme si nad tím sedly a probraly, v čem udělala chybu. Ona už pak i ty úkoly dělala s nechutí.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:14:35) Dášo, to by ses divila. Také jsem se divila, ale někteří spolužáci mých dětí se docela tvrdě učili doma pod vedením rodičů už na prvním stupni.
|
|
|
Senedra |
|
(1.9.2013 23:09:15) Žubko, starší jde do taky do třetí třídy a to samé - v první třídě při nástupu plynule četla, znala čísla do 1000, počítala bez problémů přes desítku, logicky jí to myslí velmi dobře. No a koncem druhé třídy v matematice problém, nějak jí nešly slovní úlohy ( výsledek řekla rovnou, ale dělal jí problém zápis a zápis výpočtu) a princip násobilky chápala, ale nějak se jí nechtělo navrčet se násobilku zpaměti. Takže ještě uhrála jedničku na vysvědčení, nicméně už nemůžeme od září počtíat s tak lehkým průběhem příprav do školy.
|
x x |
|
(1.9.2013 23:10:36) To je přesně ono, řekla bych, že ona dost ztratila motivaci tím, jak jí vše šlo samo, tak to začala mít na háku a teď koncem druhé už opravdu zapadla. Jako měla samé jedničky, pálí jí to, ale nebaví ji to, tak nevím, co dělat.
|
|
|
|
Tragika |
|
(1.9.2013 23:05:43) Natašenko, nejen inteligence a výchova. Těch faktorů je x . Syny mám inteligentní a vychované a přesto by ani jeden z nich nefungoval v první třídě s 29ti dětmi.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:10:39) Natašenko, inteligence je pořád stejná, dneska jako před třiceti lety, a dneska jako tehdy jsou děti ukázněné a pozorné a děti problémové. Rozdíl je v tom, že dneska už je málokteré dítě zvyklé otrocky poslouchat dospělé a bát se jich, takže to může vypadat, že těch problémových je víc. A faktem je, že obecně je dneska ve společnosti rozšířenější hrubost, takže možná i to se projevuje, a nejspíš je i více dětí, které se nedokáží soustředit, protože hodně dětí je od malička přesyceno vizuálními i sluchovými vjemy. Ale to všechno nic nemění na tom, že rodiče právem od školy chtějí, aby plnila svůj účel, a ne aby si dítě museli vzdělávat sami doma po večerech.
|
x x |
|
(1.9.2013 23:11:55) To je fakt pravda.
|
|
x x |
|
(1.9.2013 23:13:29) Ale zase musím říct, že tady u nás na vesnici je té hrubosti fakt méně, jestli je to tím, že se všichni znají, alespoň od vidění, je to takové méně anonymní a šikana třeba se tady vůbec neprovozuje, to jsem ráda. Třeba jsem měla strach - dcera má kratší nohu a nosí speciálně upravené boty, tak jsem se bála, že se jí budou vysmívat a vůbec ne, děti se jen zeptaly, proč má takové boty a nikdo to víc neřešil, tak to jsem byla moc ráda.
|
Senedra |
|
(1.9.2013 23:15:56) žubko, já jsem ráda, že s dcerou do třídy chodila holčička s Downovým syndomem - dcera už prostě ví, jak se k takovým lidem chovat a co od nich může očekávat. Stejně tak jsou pro ni úplně normální vozíčkáři, ve škole je jich několik a všechny školní akce se jim přizpůsobují.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:17:22) Senedro, ano, integrace je super pro obě strany. O tom se nám před třiceti lety ani nesnilo.
|
Senedra |
|
(1.9.2013 23:24:14) Anett, ještě by to chtělo zapracovat na vzdělávání slabých/talentovaných žáků a bude fajn
No nic, zítra mám budíčka v 6.30, po prázdninové povalování do půl deváté to bude dost záhul. Děti musím vytáhnout nejpozději v sedm, tak valím do peřin, ať zítra mám dost energie.
Přeju všem, aby zítra vykročili pravou...
|
x x |
|
(1.9.2013 23:25:16) Jojo, jdu také zalehnout, my vstáváme raději dřív, školu máme už od 7:35, tak vstáváme tak v 6, protože 4 děti .
|
|
|
|
x x |
|
(1.9.2013 23:20:48) Přesně tak, řekla bych, že nikdo "blbě" nečumí, děti jsou pak více zvyklé na odlišnosti jiných a berou je jako součást života. Svým způsobem jsem ráda, že tam bude klučík s asistentem, ale bylo by lepší, kdyby to nebylo ve třídě s 29 dětmi.
|
|
|
Lída+2 |
|
(2.9.2013 5:54:00) JJ vesnické tolik zatracované školy....a přitom to tam je pro děti většinou hodně super.
Víc toho většinou i umí i když pro mě z nějakého nepochopitelného důvodu se traduje opak.
|
Juldafulda |
|
(2.9.2013 12:25:30) 24. Malotridku bych brala. Ac v hlavnim meste dite musime vozit a o skolce nemluvim tu mame jeste dal.
Jsem zvedava jak se pi ucitelka s detmi popasuje. Vubec ji to nezavidim.
|
|
Lassiesevrací |
|
(2.9.2013 12:25:48) U nás je zase těch 30 dětí ve větší městské(maloměsto, 2 první třídy) a v té vesnické cca 18. Jde o to, že kdyby k nám do města přišlo k zápisu o pár dětí víc, už musí otevřít další třídu a pak by to vypadalo jinak. To by škola dostala peníze na dalšího učitele atp.
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(1.9.2013 23:18:30) "Ale to všechno nic nemění na tom, že rodiče právem od školy chtějí, aby plnila svůj účel, a ne aby si dítě museli vzdělávat sami doma po večerech."
Souhlas s Anet.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 23:27:22) Eržiko, jenže máš děti, které se doma učit musí a děti které nemusí. A na tom, že dítě má nižší iq jaksi nic nezměníš a nemůžeš chtít po škole uplně vše. Myslím, že co se týče výuky, tak učitelé zvládají. Na běžné zš není učitel povinen přistupovat k dítěti individuálně. Tam se měří stejným metrem.
|
x x |
|
(1.9.2013 23:31:32) Eržiko jistě, že nemůžeš chtít po škole vše, nicméně si myslím, že individuální přístup by byl na místě v každém případě - jak pro ty talentované, tak pro ty slabší,základní vzdělání má být dobře dostupné všem bez rozdílu IQ. A na to prostě učitelka ve třídě s 30 dětmi nemá absolutně čas. To je pořád dokola.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:32:58) "Na běžné zš není učitel povinen přistupovat k dítěti individuálně."
Natašenko, promiň, ale ty vyloženě perlíš. Zajímalo by mě, odkud své názory na školství čerpáš.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 23:35:51) Anett, no ze školy.
|
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 23:37:23) Anett a ty myslíš, že když má učitel 3 minuty v hodině na jedno dítě, že se jedná o individuální přístup? Žiju v realitě.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:42:21) Natašenko, realita je jedna věc (ano, v početné třídě se individuální přístup uplatňnuje obtížně, to je to, co ti tu všichni celou dobu píší), a jiná věc je, jestli "v běžné ZŠ má učitel povinnost ...". Samozřejmě, že tu povinnost má, je to podstata jeho práce (má-li ta práce být kvalitní), ovšem právě ty početné třídy tu kvalitu práce znemožňují a to je ten problém.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 23:44:42) A ty myslíš, že když bude ve třídě 20 dětí, že učitel za 2 minute stihne individuální přístup? No to bych teda chtěla vidět.Promi%n, le tohle nelze.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:51:29) Natašenko, vím na 100%, že když je ve třídě 20 dětí, dobrý učitel stíhá individuální přístup Je mi líto, jestli tvé děti neměly to štěstí takového učitele potkat. Je to opravdu požehnání.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 23:54:22) Anet na individuální přístup stačí 2 minuty?
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:59:51) Stačí, protože individuální přístup nespočívá v tom, že učitel během jedné vyučovací hodiny všechny děti obejde jedno po druhém Ten učitel je na prvním stupni s dětmi ve třídě celý den (resp. celé dopoledne) a systematicky s nimi pracuje, den za dnem, to se nedělí na minuty.
|
Ropucha + 2 |
|
(2.9.2013 0:08:01) Problém v hodně početné třídě je v tom, že učitel se musí soustředit hlavně na problematické děti a nemá tolik času věnovat se těm bezproblémovým, které se pak nudí, protože třeba vůbec nedostanou prostor se projevit. Dvacet dětí je počet, kdy už to jde, ale třicet může být masakr, sejde-li se tam více těch problematických.
|
|
|
|
Natašenka |
|
(2.9.2013 9:53:15) Ne Anett, opravdu neměli a to ani s IVP, právě naopak, ten papír učitele ještě víc dráždí a pohání je k tomu, aby dělali naschvály.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(1.9.2013 23:26:48) Anett, kapacita mozku je stále stejná, jen množství informací, které se na nás hrnou, je 1000x větší, než kdysi. Je jasné, že se to někde musí projevit. Mozek nemá šanci být v klidu. Obklopuje nás zvukový smog a konfrontace reálného života s tím virtuálním také na psychické pohodě nepřidá. Dys poruchy, psychické problémy apod. jsou jedním z výsledků. Víme, jak má vypadat tělesná hygiena, ale o té psychické, mnozí ani neslyšeli.
|
x x |
|
(1.9.2013 23:29:08) Pravda. Jsou to kvanta informací. Když si to vezmu tak, že dřív nebyly televize, počítače, všechny ty vymoženosti, navíc přece je toho vědění v dnešní době mnohem víc, než v dobách, kdy se husy pásly, takže je to pro děti v tomto asi složitější, musí se přizpůsobit prostředí v kterém žijí a asi to není jednoduché.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 23:37:30) Tragiko, jojo, já si tohle uvědomuji a troufám si říct, že jsem se snažila to u svých dětí hodně kočírovat, samozřejmě nemohu zaručit, že s úspěchem. Ale řekla bych, že oproti běžnému průměru jsem jim snad situaci poněkud ulehčila. Samozřejmě mluvím o předškolním věku, pak už je to těžké, člověk jen málo ovlivní všechny vlivy, které se na dítě hrnou.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(2.9.2013 5:33:12) Natašenka. i pracovník PPP ti klidně řekně, nedávejte to dítě do velké školy,ale najděte mu malou jinak ho kolektiv semele. Srovná se to kolem 5. třídy.
Né pro každého je takto velký kolektiv vhodný.
A jinak já neznám nikoho kdo je přibližně satarý, kdo by se doma 1-8-či 9. třída doma učil. Snad ten psolední rok, kdy všicni počítali Běhouna.
|
Natašenka |
|
(2.9.2013 9:50:30) No tak Lído, to buď ráda, že se pohybuješ mezi takovou inteligencí. No já se teda učit musela, samo mi to do té hlavy nenaskákalo. Tak klobouk dolů nad těmi, kdo si nemusí nastudovat to, co nikdy neslyšelo a hned to umí. Ha ha, tak si říkám, jestli se tady jako předháníte, jak máte skvělé školy, nebo jestli já bydlím někde v kocourkově, kde na to všichni serou.
|
Lída+2 |
|
(2.9.2013 10:33:54) Já se zase nenaučím nic sama, musím to od někoho slyšet a když to slyším tak si to pamatuju....vždy mi vadilo, když jsem byla nemocná, chyběl mi ten výklad, nebo aspoň,aby mi to někdo přečetl....někdo jiný něž já.
Te´d jsem si to tu sepsala a syn je to samé. Co mu se škole vyloží, slyší v TV v naučných programech...je schopný později někde vytáhnout z hlavy a použít.Díky tomu se přírodák, zemák a podobný začal učit teprve v tercii na gymplu do té doby jel...z toho co si pamatuje.
Bohužel je to i spousta blbin....co si člověk pamatuje
Fakt jsem si mylela, že když tam člověk sedí, poslouchá, tak si to pamatuje a nemusí se potom tolik učit nebo vůbec. Je schopný to odříkat slovo od slova. A pak je tu další věc....ofotit si stránky a přečíst je aspoň částečně před tabulí z hlavy,ale toto jsem přestala používat už mi to tolik nejde....jako kdysi.
|
Xantipa. |
|
(2.9.2013 10:36:17) Staršímu synovi jako by to bylo jedno - když poslouchá, nemusí číst a když neposlouchá /není ve škole/, tak si to stačí přečíst. Mladší syn potřebuje obojí - musí propojit obrazovou a sluchovou paměť, jinak smolík, jedno bez druhýho nefunguje a když to jde, tak úplně nejlepší si na všechno ještě pokud možno sáhnout a podívat se na to z jiné strany.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 22:48:43) Hm, když srovnám své děti a sebe - nás bylo ve třídě přes 30 a neučila jsem se doma skoro vůbec, mé děti jsou v téměř o polovinu méně početné třídě a neučí se doma také skoro vůbec. Nevyplývá mi z toho nic světoborného, snad jen, že máme v rodině dědičnou lenost
|
x x |
|
(1.9.2013 22:52:26)
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(1.9.2013 22:19:19) Šuplíku, a ještě dodej, že ve vyšších ročnících je dost předmětů, kde se třída dělí. V první třídě nic takového není, spousta dětí má problémy s grafomotorikou, výslovností, pozorností apod. Učitel během hodiny stále něco řeší a na výuku je málo času. Pak se vše dohání kvantem domácích úkolů. Osobně bych dítě do 1.třídy, kde je 29 dětí nedala.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:26:04) No jenže Tragiko, taď několik let to tak bohužel bude. A někteří rodiče nemají možnost volby. Prostě někde třídy s dětmi pod 20 nejsou, tak co mají dělat.
A ty třídy se dělily i dříve.
Jinak ty učitelky i když mají problémové dítě, tak mu stejně víc času nevěnují, akorát si stěžují, tak aspoň je to u nás, takže tak jako tak je to na rodičích.
|
Tragika |
|
(1.9.2013 22:36:54) Natašenko, bohužel jsou i tací, kteří možnost volby mají a stejně nic nezmění. Jako matka samoživitelka jsem se kdysi rozhodla, že svého problémového syna do ,, velkokapacitního kravínu,, za rohem nedám. Syn šel do soukromé speciální školy s 12 ti dětmi ve třídě. Jistě, bylo to náročné na čas i peníze. Ale, kdo chce, hledá si způsob a kdo nechce, hledá si důvod.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:43:34) Ano samozřejmě, je to tak. Jenže někde ta možnost té soukromé školy opravdu není. Navíc já mám zkušenost s učitelkou, která se po dítěti vozí jen proto, že má dg. To je taky hodně časté a ne jen u mě. Taky jsme zakotvili až ve 3tí škole. Jenže zase jak píšeš, je to náročné a každý to nezvládne vozit dítě na druhý konec města a stíhat práci a jako samoživitel do té práce musí.
|
|
Dáša 2 kluci+ holčička |
|
(1.9.2013 22:46:19) Plné třídy dětí a na druhé straně spousta učitelů bez práce, neskutečné, kam to u nás dospělo.
|
x x |
|
(1.9.2013 22:48:01) Imho nejsou peníze na placení dalších učitelů, to je prostě jasné, to vidím tady u nás na škole.
|
|
|
|
|
x x |
|
(1.9.2013 22:45:43) Tragiko já dala, protože škola, byť vesnická, má velmi dobré výsledky a naše paní učitelka je prostě výborná. Ale samouzřejmě stav to ideální není. Taky máme novou paní ředitelku, tak jsem zvědavá, co se bude dít.
|
|
|
|
x x |
|
(1.9.2013 22:42:02) No spočítej si, když je 29 dětí ve třídě, kolik průměrně může učitelka jednomu dítěti v průběhu 45 minutové vyučovací hodiny věnovat? Jo, děti přežijí kdeco, ale určitě by bylo pro všechny přijatelnější, kdyby se počty hýbaly max. do těch 25 dětí, spíš mezi 15 - 20 dětmi. Nikdo z dětí nedělá chudáčky utlačované, proboha.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:48:29) Však ano, ale beru ti z té stranky, že dříve to tak bylo a nijak se o tom nediskutovalo jako teď. Dřív bylo normální, že se rodič z dítětem učil, teď na rodičáku řvou matky na učitele, že to děcko nenaučili. Prostě realita a to že jsou děti mamánci je pravda.
|
x x |
|
(1.9.2013 22:51:58) Ale tak mamánci nejsou, je to individuální, tak jako to bylo vždycky. Mně nejde o to, že bych neměla na kluka čas, nebo si ho nechtěla najít, ale o to, aby neseděl v té lavici celé dopoledne zbytečně, když se budou řešit půl hodiny kázeňské věci atd. V malé třídě to všechno lépe odsýpá. Myslím, že malé třídy jsou velkou výhodou a je to škoda, že se to zase vrací do dob, kdy jsme chodily do školy my. Narvané třídy Husákových dětí, teď Husákových vnuků. Štve mě, že se to neřešilo dřív, když byly narvané školky, že ty děti taky někam budou muset jít, teď se ruší a slučují střední školy a za pár let až děti ze ZŠ půjdou na SŠ, tak zase bude problém s umístněním atd. Je to blbinec furt dokola.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:55:29) Ano žubko, proto ty děti na to musíme nějak připravit. A co se týče těch kázeňských přestupků, tak to je těžké. Když budeš mít ve třídě 10 děcek a jednoho pořádného grázla, tak se taky moc dál nepohneš. U syna ve třídě byl asistent k dítěti s ADHD, ale paní učitelka řekla, že by o potřebovala spíše k dalším dvoum bez dg.
|
x x |
|
(1.9.2013 22:56:47) No tak čím víc dětí, tím víc pravděpodobné, že se tam těch problematických dětí sejde víc. Prostě 29 dětí ve třídě to bude mazec.
|
Natašenka |
|
(1.9.2013 22:59:14) Mazec je hlavně vždy to, když rodiče nespolupracují ze školou. A to nemyslím jen to, že maj sedět z dítětem a šrotit se, ale i ty kázeňské přestupky.
|
|
|
|
|
Dáša 2 kluci+ holčička |
|
(1.9.2013 22:52:05) Kdy dřív se rodiče s dětmi učili? Já s mými dětmi ano, ale mí rodiče se mnou ne.
|
x x |
|
(1.9.2013 22:55:01) No to už záleží asi na rodičích, pokud uvidím ,že syn toho ze školy moc neumí, tak s ním o to víc zaberu doma, někdo na to kašle. No vcelku musím říct, že mám bezproblémové děti, které se moc učit nepotřebují, ale stejně, chci aby z nich něco bylo, tak na do budu dohlížet.
|
|
|
Lída+2 |
|
(2.9.2013 5:52:00) Natašenka,l realita je taková, že pokud je ve třídě 25dětí, začne se zkoušet jen písemně a nějaký to u tabule slovně, vůbec neexistuje..... A to třeba mě nepříjde vpořádku.....měli by umět si nacvičovat, mluvit před třídou.
Ale vím, že to není reálný, je za pololetí vyzkoušet všechny. písemky jsou jednosdušší.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 22:44:54) "naše děti berem jako chudáčky utlačované, ale není důvod"
To je také zajímavý názor. Když je někde 30 lidí po dobu 45 minut, kolik minut má jeden člověk na to, aby se dostal ke slovu? A je-li tam těch lidí jen polovina (tedy 15), není ten čas náhodou dvojnásobný? A nemůže to náhodou být výhoda?
|
x x |
|
(1.9.2013 22:46:11) Anett před chvílí jsem psala to samé.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.9.2013 22:49:41) Žubko, jojo, shoda!
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(2.9.2013 5:27:49) Natašenka, tak teda nevím....ale nás bylo na Zš 5,6,7 pak jsme se naštěstí přestěhovali ve třídě 36, neměli jsme pro všechny ani lavice, seděli jsme šíleně. nebyli učebnice....a podobně....a rozhodně to byl šok. BRRRR ještě nyní , když si na o vzpomenu. takže většina rodičů šla a ty základní učebnice koupila dom, protože pokud mělo dítě spolužáka lempla tak se učebnic nedočkalo. jednou za 14dní......
A jsem ráda, že jsem sice mohla dát dítě blíž do 30hlav,ale radši jsem je dala dál kde jich tolik nebylo a byli tam rádi.
A to samé na střední 36 ve třídě a 5 takto plných tříd. Bylo to šílené.
|
|
|
|