Chiwule |
|
(10.9.2013 14:22:19) Zdravím, potřebuji poradit s následují věcí, nejdřív ale trochu úvod, abych vysvětlila naší situaci: dcera od 3let projevuje nadání v několika oblastech, stěžejní je u ní matematika a logické myšlení. (Bohužel) je narozená v říjnu, takže by do základní školy měla při standardním postupu jít až ve skoro 7mi letech. V předchozích letech jsme chodili na testování do Menzy, letos jsme o prázdninách zašly do PPP kvůli možnému předčasnému nástupu do ZŠ. Když to zjednoduším, výslekem testování v PPP je, že dcera ve svých necelých 5ti letech odpovídá dítě o rok staršímu, jako by jí bylo skoro 6. Má vynikající slovní vyjadřování, přečte text psaný velkými písmeny, malá jí ještě dělají problém, částečně čte už i po slabikách), má výbornou geometrickou představivost, sčítá přes desítku, má skvělé logické uvažování - kognitivní schopnosti má prostě min na úrovni o rok staršího dítěte. Ale je samozřejmě v některých skutečnostech na svém, třeba v emoční oblasti - špatně snáší neúspěch, když nevyhrává např. v pexesu, tak se dokáže rozbrečet apod. Což je v pořádku, musí ještě dozrát - dorůst, to nijak nedožene ani nepřeskočí. Do školky chodí do speciální integrační, ne proto, že by měla nějaký handicap, dali jsme jí tam proto, že mají ve třídách méně dětí, více učitelek a jsou tam zvyklí se dětem věnovat, dělají spoustu věcí v rámci docházky oproti státním okolo. Ve školce po diskuzi s ředitelkou byla zařazena do předškoláků, aby byla trošku v zápřahu a nenudila se. Paradoxně jsme ale vybrali špatnou školku, protože tady mají průměr nastavený níž než v klasické státní právě proto, že jsou školka integrační, a děti jí netáhnou nahoru, což by potřebovala, ale ona se přizpůsobuje okolí ... No ale teď už k věci. Potřebovala bych poradit s tím, jakou základní školu pro dcerku vybrat. Na sídlišti máme ZŠ, ale ta nám nebyla v PPP doporučena, nedělají IVP ani nepracují s nadanými dětmi. Takže jí budeme v každném případě někam vozit.
No ale kam? Vhodné by bylo matematické zaměření, ale ne jen to, dcera je dobrá i komunikaci, je tvořivá, jdou jí jazyky... půjdu na dny otevřených dveří, ale ty jsou až v lednu a ráda bych udělala nějaké předběžné síto...
V okolí máme ZŠ Na Líše, Jílovská a v PPP doporučili Na Pláni (planině?). Máte na ně nějaké reference? Jací jsou tam ředitelé, jak pracují s rodiči, jaký mají styl výuky? Tyhle tři máme relativně stejně daleko.
Pak ZŠ v Kodaňské, ta přímo spolupracuje s Menzou. A přes kopec máme ZŠ Angelova. Obě už jsou docela daleko, což mluví v jejich neprospěch. Sestra pracuje na MŠ a má kontakty na ZŠ Curierových, tam by se dcera dostala na 100%, to už máme předjednané. Ale to už je na denní dojíždění min 5let fakt daleko, tak zkouším, jestli najdu něco vyhovujícího tady blíž.
Poradíte mi?
|
Epepe |
|
(10.9.2013 14:37:57) O školách přehled nemám, ale pokud je dcera emočně slabší, tak bych vybírala školu spíš podle toho, kde pro ni bude bezpečné prostředí, alespoň z počátku. Hlad po vzdělání můžete dohnat zájmovými kroužky, apod., ale když jí někde, obrazně řečeno, učitelé "ubijou", tak se to napravuje mnohem hůř.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 14:53:06) Díky, to je dobrý postřeh! Nechtěla jsem ovlivňovat případné přispěvovatele, ale z tohoto důvodu je trochu na černé listině ZŠ Na Planině, je to tam takové mega obrovské, je tam hned vedle gympl a ta budova je klasicky socialisticky neosobně hnusná...
|
Epepe |
|
(10.9.2013 16:19:07) Ideální by byla symbióza obou požadavků.
|
|
|
ronniev |
|
(10.9.2013 15:09:08) Myslím, že za ten rok může emočně ještě hodně dozrát. nedávala bych ji do "hodné" školy jen proto, spíš bych se dívala, kde jsou zaměření na nadané děti. Já jsem totiž tu chybu udělala - škola sice byla "emocionálně" skvělá, ale že by je něco extra naučila, to fakt ne. Když se pak chtěly dostat na slušný gympl, dřely poslední rok jak barevné (mimo školu).
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:14:55) Vidíš, to mě nedošlo. U takhle malých dětí dělá hodně i čtvrt roku, natož rok.
|
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 15:18:03) A nebo nemusí emočně dozrát. Osobně nechápu tuhle snahu dávat chytré, ale nevyspělé děti dřív do školy - zvlášť má-li to být za cenu, že půjde na lehčí školu, kde jí nezralost budou tolerovat.
|
ronniev |
|
(10.9.2013 15:21:15) Pawllo, mám pocit, že o "lehčí škole" se tu zakladatelka nezmiňovala. Jen nechce obřího molocha, což taky chápu, protože tam asi na rozvíjení nadaných dětí moc času ani kapacity nebude.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:29:37) Máš naprostou pravdu, dcerka je povahou prostě taková "křehčí", nevím jak to říct jinak. S dcerkou jsme si dost podobné, naladěné na stejnou vlnu, i na mě tahle škola nepůsobí dobře. Pro její případný výběr mluví jen to, že se věnují hodně matematice, vyhrávají olympijské olympiády apod.
|
|
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:24:14) Právě proto, aby nedošlo k tomu co popisuješ, jsme zašli do PPP a také půjdeme min ještě jednou před případným zápisem do školy. I podle pravidel PPP musí dcera absolovat ještě min jedno vyšetření školní zralosti, než jí bude definitvně doporučen nebo zamítnut nástup do ZŠ. Zatím to ale vypadá, že do ZŠ o rok dřív půjde.
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 15:29:20) Když budeš chtít, tak půjde. Ale uvědom si, že bude ve třídě s o rok staršími dětmi, že přímačky na gympl bude dělat o rok mladší, sociálně bude prostě mladší a bude to vyrovnávat inteligencí. Je to handikep hned na startu a podle mého názoru to není fér. A může to vyčerpat potenciál do budoucna. Dneska máš spoustu možností, jak dceru rozvíjet, a hlavně nemysli si, že ji právě ta škola bude rozvíjet. Nebude, ten rozvoj je jednou provždy na vás.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:39:08) Díky placeným odkladům ve školkách už takovýchto dětí ubylo. To mám potvrzené z více zdrojů. Ze školky je zvyklá na smíšení třídy. V době případného nástupu do ZŠ jí bude bez měsíce 6let, tak to není zas takový rozdíl ;-)
A jestli já budu chtít? Tady nejde o mě, ale o ní. A bez doporučení PPP se stejně nic nestane, na truc si to neprotlačím ;-) (což bych ostatně ani neudělala)
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 15:44:49) Pro mě záhada, jak někdo může rozhodovat o nástupu do školy podle toho, jestli bude platit školné. ale něco na tom je - ředitel nejmenované ZŠ mi říkal, že v přípravné třídě má sociální případy, protože je zadarmo Ona i ta nálada společnosti, čtu pořád dokola o zbytečných odkladech, ale ty se tou náladou nenech unést. Ty nadané děti to mají zase v mnohém složitější. České školství je stavěno na průměr, jak vidíš i z té školky, případně se dívá níž, ale jen výběrové školy výš...
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:48:09) a přesně z tohodle důvodu mi nebyla přípravná třída pro dcerku doporučena. Jsou tam děti, které něco dohánějí nebo mají nějaký problém.
|
|
X_X |
|
(10.9.2013 18:03:40) ředitel nejmenované ZŠ mi říkal, že v přípravné třídě má sociální případy, protože je zadarmo
no... ale od toho přece ty přípravné třídy jsou, ne? § 47 odst. 1 Školského zákona:
Obec, svazek obcí nebo kraj mohou se souhlasem krajského úřadu zřizovat přípravné třídy základní školy pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, které jsou sociálně znevýhodněné a u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj. Přípravnou třídu lze zřídit, pokud se v ní bude vzdělávat nejméně 7 dětí.
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(11.9.2013 15:37:08) Pavlo, to taky nemusí bejt problém... Náš mladej nastoupil do školy v necelejch šesti a ještě pak přeskočil čtvrtou třídu. Přijímačky na gympl tudíž dělal v devíti a půl letech, dostal se naprosto bez potíží (druhej v pořadí). Gympl zvládl víceméně "levou zadní" - nepředřel se, nehonil se za známkama, věnoval se hlavně předmětům, který ho bavily. Většinu doby byl ve společnosti spolužáků až o dva roky starších, neměla s tím problém ani jedna strana. Teď nastupuje na matfyz, tam se taky dostal naprosto bez potíží (jeden obor na prospěch, druhej po přijímačkách, který prohlásil za primitivní). Tak jsem zvědavá, jak to bude chlapec zvládat - ono to není jednoduchý studium (a vím, o čem mluvím, sama jsem matiku vystudovala).
|
|
|
|
Kamisi |
|
(10.9.2013 18:52:17) Nechápeš, protože s tím nemáš zkušenosti. Protože naše školství má s nadanými dětmi problémy, nedokáže je správně podporovat. Zatímco dítě emočně vyspěje, je se znalostmi ne krok, ale míli před ostatními dětmi a běžná škola se tomu neumí přizpůsobit. Nástup o rok dřív není teda stejně velká záchrana pro nadané dítě, protože bude napřed stejně, bude se nudit a neustále muset přizpůsobovat pomalejšímu tempu, pokud ta škola nebude na nadané děti specializovaná nebo pokud nebude mít osvícenou učitelku. Bohužel je takových škol hrozně málo, před 7-9ti lety nebyla v Praze žádná.
Dávala jsem dítě do školy o rok dřív, ještě mladší dítě než zakladatelky, tak vím, co to obnáší. Vždy se musí udělat nějaký kompromis, protože ideálně to zařídit nejde. Žádné dítě v podstatě není tabulkové po všech stránkách.
|
Monty |
|
(10.9.2013 18:58:34) Kamisi, školství je nastavený na průměrný dítě, těžko budeš ve třídě s třiceti žáky někoho v něčem individuálně podporovat. Na to není čas ani prostor. To ani není úkol školy. Od toho jsou kroužky, rodiče nebo samostudium.
|
Kamisi |
|
(10.9.2013 19:07:19) Monty, to s tebou nesouhlasím. Škola, navíc POVINNÁ školní docházka, je od toho, aby se tam děti učily, ne nudily. Jsem přesvědčená, že individuálně by měly postupovat všechny děti, nejen nadané. Že to neumí naše školství, ještě neznamená, že to není možné.
|
Kamisi |
|
(10.9.2013 19:09:05) Tím individuálně myslím tak rychle, jak je dítě schopno.
|
|
Monty |
|
(10.9.2013 19:13:16) Kamisi, ale ony se nemusí nudit. To jsi právě špatně pochopila. Mám doma dítě, který je výrazně napřed v přírodopisu. Ve všech ostatních předmětech je průměrnej, protože ho nebaví. No tak dělá z přírodopisu referáty nebo si během výuky kreslí do sešitu nějaký biologický schémata. Motivovat ho k čemukoli není třeba, protože to si obstará sám a nenudí se právě proto, že si může dělat svý věci a nemusí poslouchat výklad o něčem, co už zná.
|
Kamisi |
|
(10.9.2013 19:25:04) Tak to má chápavou učitelku, já tohle od kluků ze školy neznám. Starší měl navíc dost zájmů, které ve škole upotřebit moc nešly a ty školní věci musel jet podle osnov s ostatníma. No, už se mi na to nechce ani vzpomínat, zbytečně se vždy rozčílím.
|
|
|
|
|
. . |
|
(10.9.2013 19:36:24) Kamisi, byla v Praze - už jsem o ní psala hned zkraje diskuze. Nadanému dítěti obvykle stačí jakýkoli způsob výuky jiný, než frontální (všichni to samé najednou). V Londýnské to bylo projektové vyučování, skupinky, volnější režim... Ale třeba na zmíněné Angelovce byl tuším program "Začít spolu", kde si s nadaným dítkem také poradili. Skutečně jde ale především o konkrétní učitelku (učitele), a konkrétní dítě - některému stačí, že si "smí" dělat něco svého, jiné potřebuje úkolovat.
|
Kamisi |
|
(10.9.2013 19:59:43) No jo, pravda, trochu jsem pozapomněla, kluci chodili do Londýnské - starší 2 roky, mladší 1 rok. Je pravda, že to tam bylo výrazně lepší než v následující škole. Za naprosto nezvyklých podmínek staršího syna přijali jako o rok mladšího, za což řediteli neskonale vděčím. Syn měl skvělou učitelku, nicméně spolupráce s jinými učiteli nefungovala vůbec - návštěvy vyšších ročníků, konzultace apod., zkušenosti s nadanými dětmi byly velmi malé, takže dodržet IVP nešlo. Velmi záhy byl odejit ředitel a s jeho nástupcem už to nějak nebylo ono. Do centra Prahy jsme dojížděli 30 km, pak mi klekla práce a už jsem to přestala dávat, abych jezdila jen kvůli škole, přesunula jsem kluky do bližší školy a to byla už opravdu jen klasika, úroveň co do obtížnosti učiva nízká, co do pochopení jinakosti dětí taky.
|
|
|
|
|
|
|
Minís |
|
(10.9.2013 14:51:45) No nechci ti brát iluze o PPP, ale naše dcera v pěti letech uděla testy v PPP na úrovni osmiletého dítěte. Chodí do běžné ZŠ.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:00:49) :-D iluze o PPP si vůbec nedělám, o ty jsem přišla už při úvodním rozhovoru po telefonu paní psycholožka mi hned snad jako druho větu řekla, že předčasné nástupy nepodporují, že dětem nechtějí brát dětství (!) Prostě bláboly. Když jsem se jí pak v poradně zeptala, co mám tedy s dcerou následující dva roky dělat, jaké zvolit řešení, kam jí začlněnit, jak jí pomoci, jakou školu vybrat podle výsledku testů, nebyla schopná mi poradit. Ohledně výběru školy mě poslala na internet, ohledně dalšího rozvoje mi řekla ať jí zaplatíme nějaké kroužky, když tedy jako chceme mít to nadané dítě. Že ona podporuje děti s handicapy, ty že jsou chudinky a potřebují příspěvky na péči, my že ne. (a to jsem ani žádné peníze nechtěla, jen radu co a jak) Prostě bláboly. Od psychologa věnujícího se dětem jsem čekala víc.
|
wicca | •
|
(10.9.2013 15:14:48) Chivule, pls ve které poradně jsi byla - příp. u koho? Čeká mě to letos taky, taky P4 a říjnová dcera (příp. na email jesetherka na seznamu.
Díky a podzimňačkám zdar!
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:20:16) Prahu 4, naší lokalitu má na starosti jedna jediná paní psycholožka, nevím, jestli budete spadat pod tu samou. Mají to rozdělené podle školek. Snad ta vaše rozumnější ;-) Jinak ta naše má jméno začínající na K ;-) držím palce a hodně štěstí!
|
|
|
Epepe |
|
(10.9.2013 16:32:53) Chiwule, ale já si myslím, že paní psycholožka měla v podstatě pravdu. Trend výlučného vzdělávání je na ústupu. Každé má své pro a proti. Například kolektiv, pedagogy, jednostranné zaměření, apod. To, že dcerka dobře počítá a je matematicky zdatná, ještě neznamená, že ji to bude bavit a bude to věc, kterou bude chtít v životě dělat. A navíc, je to zvláštní formulace, že je o "rok napřed". Rok není v tomto věku žádná míra, taky se může stát, že za čas dcera zcela zprůměrovatí. Děti se nevyvíjejí rovnoměrně, ale skokově. Takže to, jak dceru rozvíjet může být otázka názoru a nemusí to mít s erudicí paní psycholožky nic společného. Ten tvůj názor je v té věci samozřejmě rozhodující.
Ještě se zeptám, ta stagnace ve školce, byl to určitě výsledek nevhodného přístupu učitelů? Napadlo mě, že pokud je, jak říkáš, křehká, mohla se třeba ve školce "zapouzdřit", protože to hodně křehkých dětí dělá. To by bylo vodítko k tomu, jak si asi povede ve škole.
|
Epepe |
|
(10.9.2013 16:39:43) Ještě tedy dodám, abych tu cizí pan psycholožku tolik neobhajovala, že je fakt, že většina psychologů v PPP nemá o nadaných dětech ani páru. S těmi handicapovanými jsou na tom o poznání lépe.
Můžeš se zkusit spojit s nějakými neziskovkami, které se věnují péči o nadané děti a poradit se s nimi. Např. http://www.nadanizaci.cz/
|
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 17:30:50) co to je výlučné vzdělávání?
|
|
|
|
|
. . |
|
(10.9.2013 14:52:37) Na webovkách MenSy najdeš ještě další (dvě) spolupracující ZŠ. To jen pro doplnění.
Osobní zkušenost, ovšem starou 6 - 11 let, mám se ZŠ Londýnská, kde nadané děti "neotrávili" a případnou sociálně-emoční nezralost byli schopni akceptovat. Koukni na jejich stránky. 8mi leté gymnázium se pak samozřejmě nabízí Mensagymnázium, na jehož přijímačky nepotřebuje dítě "dril" jako na jiná 8lg., takže se tam bez zvláštní přípravy dostane i (nadadné) dítě z Londýnské, která si jinak s přípravou dětí na přijímačky a vůbec dostatečnou sumou znalostí na prvním stupni hlavu neláme (opět píšu o zkušenosti staré několik let). Ovšem pokud čekáš větší nároky obecně, tak to na Londýnské rozhodně nebyly. "Pouze" nadané děti nebrzdí a neznechutí (kdo umí číst či čte místo výuky čtení atd...), což bylo při výběru ZŠ pro mě důležité.
|
. . |
|
(10.9.2013 15:01:05) Jo, o ZŠ Curierových píšeš, to je jedna z těch dalších dvou. Daleko na dojíždění? To je třeba si ujasnit: jestli chceš pro dceru vhodnou školu natolik, aby ti to stálo za dojíždění, nebo ne.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:11:09) Tak to je jasné, že pro ní chci to nejlepší, jinak bych se na to vykašlala už dávno a šoupla jí do sídlištní školy ;-) Ale snažím se taky uvažovat realisticky - dojíždění každý den do centra k nemocnici Na Františku, kde kousek Curierových je, znamená cca hodinu času od nás z domu, no a pak samozřejmě taky nějak dojet domů. V exponovaných časech dopravy. Do centra.
A pak po čase tam bude muset dojížet sama, nebudu jí přeci do základní školy vozit až do puberty. Přestupovat, místama plných cizích lidí, může se jí cokoliv stát (od přejetí autem nebo tramvají a nebo tím, že jí někdo ublíží, nedej bože unese jí). Musela by tam jezdit až do doby než přejde na víceletý gympl nebo půjde na střední. A to je dlouhá doba...
|
rascal-ka |
|
(10.9.2013 15:49:38) Chiwule, k tomu dojíždění, nadané dítě dokáže dojíždět poměrně brzo. Nevím, jak přesně složitý přestup by ji čekal, ale dcera od 2.tř. dojížděla přes půl města i s přestupem sama.
K předčasnému nástupu – pokud je dítě říjnové a do nástupu by se zlepšila emotivní stránka, tak bych ji dala. Já mám dceru na konci srpna, v PPP jí doporučili nástup o rok dříve, takže v čerstvých 5ti letech. I když byla emočně zralá, tak jsme ji nedali a i tak je v ročníku nejmladší. Nakonec tedy vystřídala 3 ZŠ, než odešla na 8G a ani tady není nijak zvlášť vytížená, nicméně je to rozhodně lepší než ZŠ.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 15:51:17) chápu to tedy správně tak, že kdybys to mohla vrátit, dala bys jí dřív?
|
rascal-ka |
|
(10.9.2013 16:09:11) Chiwule, zatím nevím, ještě není dospělá, abych mohla zpětně říct, co jsem v jejím životě udělala správně a co špatně. Nicméně se stále přikládám k tomu, že čerstvý pětileťák do školy nepatří. Ne z důvodu nadání, ale z důvodu kolektivu.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 16:11:35) pětileťák asi ne, ale skoro šestileťák by mohl...
|
Raduna |
|
(10.9.2013 16:15:22) Chiwule,
já jsem šla do školy skoro v 7 a už na střední škole jsem si uvědomila, že to bylo pro mě úplně špatně, protože jsem se naučila ve škole se nudit a nikdy jsem se nenaučila se učit a soustředěně pracovat, protože to od první třídy byla pro mě brnkačka. Uměla jsem totiž už číst a spoustu jiných věcí. A ano, mohla jsem i maturitu mít dřív.
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 16:17:33) Jenže ono by ses nudila, i kdybys šla o rok dřív. Školy jsou pro průměrné děti. Takhle jsi apsoň líp zvládala nudu
|
Raduna |
|
(10.9.2013 16:21:17) Pavlo,
to asi ano, ale rozhodně ne tolik. Protože kdybych šla o rok dřív, ve svých necelých 6, tak bych se učila číst zpoloviny až ve škole. Rozhodně by to bývalo lepší. Já jsem se navíc do školy těšila, ale rodiče mi tzv. nechtěli brát dětství. Ale za nás se ani žádný individuální přístup nemohl příliš pěstovat, když nás tam bylo ke 40.
|
|
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 16:19:54) jako bys mluvila o mě - já plynule četla, počítala adt. Na základní škole jsem se naučila nudit, do kolektivu jsem nezapadla (ocejchovaná jako šprt) a nenaučila jsem se učit. Špatná výbava na vejšku...
|
Raduna |
|
(10.9.2013 16:23:09) Chiwule,
jojo, můžem si podat ruku. Nálepka šprt, i když se vůbec neučíš a stačí ti jen poslouchat v hodině...jo, to je přesný. VŠ jsem sice mám tu, kterou jsem si vybrala, ale byl to pro mě strašný nápor, na který jsem vůbec nebyla zvyklá.
|
Raduna |
|
(10.9.2013 16:24:14) Hahaha, tady se ukazuje můj nedostatek soustředění.
VŠ mám tu, kterou jsem si vybrala....samozřejmě. :)
|
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 16:28:34) Tak tohle nechápu. Na VŠ jsem byla nejšťastnější Konečně mě nikdo nezkoušel, jestli pozorně sleduji, s jakou větou Anička a Emička bojují ve slabikáři (opravdu trvali, abych četla s celou třídou) a tak to bylo ve všem. Ještě dlouho jsem znala slabikář zpaměti . Vysoká pro mě byla úleva - chodíš/nechodíš, dáváš pozor/nedáváš, stačí že umíš. Plus s těmi profesory se taaak krásně diskutovalo... chci tam zpátky.
A pro mě by výběrová škola tedy řešením byla.
|
Raduna |
|
(10.9.2013 16:32:49) Pavlo,
jenže pro někoho, kdo má paměť sluchovou a totálně se neumí učit z knížek, jako jsem já, byl přechod na VŠ docela peklo. Diskuze fajn, samostatnost a tvořivost fajn, ale nebyla jsem na to vůbec ze školy připravená, protože tam jsem se nemusela vůbec, ale vůbec snažit. Stačilo jenom poslouchat, ani jsem to nemusela vnímat.
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 16:37:56) Tak to fakt nechápu, gympl nebývá zas tak primitivní, abys nemusela otevřít knížku...
|
Raduna |
|
(10.9.2013 16:42:48) Pavlo,
no vidíš, mně opravdu stačilo dávat pozor při hodinách nebo třeba i při zkoušení druhých a zapamatovala jsem si to. Na velkou písemku z čehokoli mi jen stačilo si prolistovat sešit, abych si to připomněla. A po odpolednách jsem si četla. Ale na VŠ jsem najednou musela hodiny a hodiny hledět do knížek, protože těch informací bylo v každém kurzu mnohem víc než jsem byla zvyklá. Už jsem si to tak snadno nepamatovala.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 16:48:22) Buď v klidu, byla jsem na tom úplně stejně ;-)
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 17:01:19) Takže otázka asi je, chtěly byste to jinak?
Není problém dát dítě do školy, kde se fakt flákat nebude a následně mu najít gympl, kde si vydriluje paměť tak, že vysoká mu bude úlevou, protože nikdo nebude buzerovat z hodiny na hodinu.
Pokud byste to jinak chtěly, tak výběrovou školu.
Pokud jste se svým dětstvím víceméně spokojené, tak do obyč. školy (do té ten odklad třeba nebude, tam budou horší případy než trošku emočně nezralá holčička).
OT: Já jsme pro tu výběrovou školu, věřím že není radno nechat mozek zahálet , ale tam už ten hendikap nejmladšího ze třídy neuznávám.
|
Alena | •
|
(10.9.2013 17:08:33) Ale pro skutecne nadane dite neni "vyberova" skola zadna spasa. To nepotrebuje mozek zamestnat, ale rozvijet. Vyberova skola je pro nadprumerne, aspon podle dvou jazykovek v okoli. Hodne ukolu, hodne prace, malo kreativity,vsichni to same v jeden okamzik, mozek pro velkou kapacitu udaju, ale uz ne vycvik mozku pro hledani reseni.
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 17:11:42) Ano, máš pravdu, beru to tak že lepší něco než nic. Já nic lepšího neznám, kdybys měla nějaký konkrétní tip, dej mi prosím vědět. Na běžnou základku svoje dítě fakt nedám, pár návštěv mi stačilo.
|
Alena | •
|
(10.9.2013 20:23:24) To te naprosto chapu, ale nam klickovani v alternativach zatim vychazi, proste dolovat aspon trochu individualniho pristupu.
|
|
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 17:32:18) krásně řečeno!
|
|
|
. . |
|
(10.9.2013 17:08:50) S dětstvím celkem spokojená jsem, s celým kompletkem školní výuky od MŠ po VŠ spokojená nejsem, a pro svoje děti jsem proto našla vhodnou, ne úplně tradiční ZŠ na první stupeň (naštěstí - z logistického hlediska - stejnou, pro každé dítě byla vhodná z jiného důvodu, ale seděla), a poté již ve spolupráci s nimi různá 8l. gymnázia. Vypadají zatím (po maturitě a v septimě) méně poškozeny vzdělávacím systémem, než se cítím já.
|
|
Kamisi |
|
(10.9.2013 19:03:40) Pavlo, syn je na výběrové škole a je o 1-3 roky mladší než spolužáci. Není to problém.
Já jsem nar.v listopadu, do školy jsem šla v pěti. Základku, obzvlášť první stupeň jsem protrpěla - co se učení týče, gympl v pohodě, věk mi problém nikdy nedělal.
Osobně mi tohle rozdělování dětí podle věku dost vadí, logičtější by bylo, aby se učily podle svých schopností a ne podle toho, kolik jim je let.
Teď jsou už děti na 8G, ale 1.st.ZŠ byl fakt děsný, jsem ráda, že je to za náma. Kdybych mohla vrátit čas a měla dnešní zkušenosti, učím je doma.
|
|
|
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 16:51:57) No, na mě těch informací bylo asi i na gymplu dost Zato na vysoký po mně nikdo nechtěl, abych z hodiny na hodinu koukala do knížek Je to o tréninku, v tom máš pravdu. A protože jsem studovala fakt dlouho a ráda a dosud jsem si nedala pokoj, můžu říct, že teď se umím toho naučit opravdu hodně za velmi krátký čas
|
|
|
. . |
|
(10.9.2013 16:50:57) Knihu na gymnáziu v zájmu naučení na zkoušení jsem doma otevřela jednou, když mi fyzikářka chtěla dát 2 na výzo po té, co jsme si při zkoušení u tabule fakt nerozuměly (popsala jsem daný jev "po svém" se správnými vzorci, ona že něco mám dobře, ale říkám to špatně - na otázku, co říkám špatně odvětila, že to mám "celé nějak jinak"). Naučila jsem se pak z knihy zpaměti asi tři stránky právě zkoušeného tématu včetně obrázků a přerecitovala to fyzikářce i s odkazem na obrázky, které jsem načrtla na tabuli. Fyzikářka pak spokojeně pokývala hlavou a se slovy "vidíš, Kadrnožková, že to jde, když chceš...". K čemu takové recitování, za které měly jedničky i studentky, které by to jinými slovy říct nedokázaly - netušíce zhola oč jde - to nevím. Tak náročné bylo gymnázium. Ale je to dávno, dneska je to již náročnější.
|
|
|
|
|
Raduna |
|
(10.9.2013 16:35:58) Eeko,
já jsem ale nálepkou šprta nijak netrpěla. Mě to bylo vlastně úplně jedno, protože jsem stejně měla ve třídě kamarády. Ale trvám na tom, že u mě osobně to byla obrovská chyba mě dát do školy tak pozdě, protože jsem byla jako houba a mělo se toho využít a udělat mi to troch náročnější už od začátku, abych se nenaučila, že mám všechno zadarmo. Kdyby se moje dítě takhle projevovalo, tak bych neváhala a šupajdilo by do školy dřív.
|
|
|
|
|
|
|
rascal-ka |
|
(10.9.2013 16:17:56) Chiwule, však jsem ti psala, že pokud emočně dospěje, tak bych ji dala. Jestli 6 let v srpnu nebo v říjnu je už jedno.
|
Chiwule |
|
(10.9.2013 16:24:57) taky si říkám...
|
|
|
|
|
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 15:53:57) Tyhle reakce mě dokážou vytočit opravdu hodně. Ano, dokážou to. Jen některé z nich domů už nikdy nedorazí. Převážně ne vlastní vinou.
|
rascal-ka |
|
(10.9.2013 16:14:26) Pavla569, souhlasím, že něco takového se může stát dítěti nadanému, průměrnému, sedmiletému, patnáctiletému, třicetiletému ... Věčně je přece doprovázet nebudeme, takže je jen otázkou, kdy se osamostatní. Ale to je už na jinou debatu.
|
|
|
|
|
Pavla569 |
|
(10.9.2013 15:35:07) ZŠ Curierových mě osobně nenadchla ničím. Asi mi něco uniklo...
|
|
|