kaplenka |
|
(14.9.2013 18:21:08) Včera tady bylo téma o morálce učitelky prostitutky,a já se zamýšlím nad tím,proč vlastně jsou ženy prostitutky odsuzovány.Co vadí na tom,že někdo prodává svoje tělo,a je to společensky nepřijatelné.
|
Monty |
|
(14.9.2013 18:26:42) 1. Možnost, že by podobný servis využíval právoplatný manžel 2. Možnost, že by díky tomu mohl přijít na to, že sex se dá pořídit levněji než v manželství za využití všech praktik, po kterých marně touží doma.
Například.
|
Žžena |
|
(14.9.2013 19:42:48) A co třeba možnost, že učitelka bude jeden z vzorů pro něčí dceru?
|
|
Monty |
|
(14.9.2013 19:45:00) Ale takovy deti uz dneska nejsou, to skoncilo za Barunky Panklovy... ;)
|
Binturongg |
|
(14.9.2013 21:47:46) Monty - Barunka Panklová si ze své matky teda příklad moc nebrala (a to nepočítám, že to nebyla její matks )
|
Monty |
|
(14.9.2013 22:09:55) Bin, ja taky o matce nepsala, to byla odpoved na vzor v uciteli.
|
|
|
|
Grainne |
|
(14.9.2013 19:46:28) Pro žádné z mých dětí by žádný učitel nebyl vzorem zcela jistě, my si totiž na "vzory" nepotrpíme a vzhlížení nepředáváme dál.
|
Pam-pela |
|
(14.9.2013 22:00:49) Grainne, vy si možná na vzory nepotrpíte, ale předáváme je dál všichni, a´t chceme nebo nechceme - zvlášť u přirozených autorit to jak je. To je jako bys říkala, že se koupeš v moři, ale mokrá nejsi. Samozřejmě, že se vzájemně ovlivňujeme, a to docela podstatnou měrou - čím bližší a milovanější člověk, tím víc tě nějak ovlivní...
|
Grainne |
|
(14.9.2013 22:05:41) Učitel není bližší a milovaný člověk, to je způsobeno poněkud obtížnějším vztahem k ustanoveným autoritám obecně. Sami určujeme, kdo je respektu a autority hoden, koho si vážíme atd. ostatní nějak strpíme, případně s nimi nějak vyjdeme, ale nemáme potřebu s nimi cokoliv sdílet, natož si je brát za vzor jen proto, že je někdo někam ustanovil do nějaké pozice. Učitel totiž není přirozená autority jen proto, že je učitelem.
|
Pam-pela |
|
(14.9.2013 22:08:00) proč by nemohl být učitel blízkým a milovaným člověkem pro dítě? Moje kolegyně třeba je - a je jim i vzorem. Dítě s učitelkou tráví aktivně kolikrát víc času než s rodiči - učite/ka ovlivňuje dítě hodně - ať pozitivně, nebo negativně. Čím menší dítě, tím větší autoritou pro něj učitelka/ka je.
|
|
Žžena |
|
(14.9.2013 22:08:20) Grainne, jenže faktem je, že reálnou autoritu a moc nad různými oblastmi našeho života mají běžně lidé, kterým bychom ji sami nepřisoudili. Viz třeba politici.
|
Grainne |
|
(14.9.2013 22:11:22) Žženo, to jistě, ale právě proto není třeba si kecnout na zadek a považovat je za svůj vzor. jsou to "jenom lidi", mnohdy mnohem horší, než jiní.
takže netřeba je následovat jejich špatnými cestami.
|
Žžena |
|
(14.9.2013 22:18:56) Ach Grainne, jasně, to je krásná pohádka, jak jsou všichni na světě autonomní a nikdo nikoho neovlivňuje.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(14.9.2013 22:37:15) Grainne,
učitel jistě není přirozená autorita jen proto, že má autoritu formální, nicméně chodím-li do školy, tak alespoň tu formální musím chca nechca respektovat.
A vždycky je lepší, když někoho, kdo má nad námi formální autoritu, musíme nejen "strpět", ale nijak zásadně se nám nepříčí, že ho máme respektovat. Učitel je člověk, který s naším dítětem stráví za den možná víc času než my sami, a ať se nám to líbí nebo ne, tak ho dost ovlivňuje (i když si ho dítě nebere za vzor, tak pořád je s ním v jedné místnosti, poslouchá co říká, musí se podřídit tomu, co dotyčný určí).
Proto by mi vadilo, kdyby tímto ovlivňujícím tvorem byl někdo zásadně pokřivený. Nemyslím si, že by bylo jakkoli přínosné, když je nadřízeným/učitelem dejme tomu zlý blbec, a v případě, že by se to bohužel stalo, tak se budu snažit své dítě z područí takového člověka dostat, protože učitel s ním tráví dost času a měla bych strach, že ho zlý blbec s formální autoritou pokřiví. Ale pokud to není tak vyhrocené a učitel má jen akceptovatelné lidské chyby, tak holt s ním moje dítě chca nechca něco sdílet bude.
|
Grainne |
|
(15.9.2013 0:23:47) Kudlo, jedna věc je respektovat daná pravidla a druhá věc je sdílet je a být s nimi ztotožněn.
První musíš za účelem přežití v lidské společnosti, ale ve své podstatě je to jen společenská hra, abychom se nepozabíjeli navzájem. V tomto směru je to celkem rozumné, protože mnoho, možná i většina lidí se zdrží nesprávného chování jen ze strachu z trestu - ať už formálního, určeného soudem, nebo společenského, např. vyvržením z určité komunity. Potud je to v pořádku, ale naprosto není nutné dětem vštěpovat vzory, myslím, že ty lidské ani moc vhodné nejsou, právě proto, že jsou velmi lidské a často chybující.
Diskuse se vede o prostituci, no několik (dost) "děvčat" jsem znávala, ale lidsky pokřivená mi nepřipadala žádná. Lidsky pokřivený je člověk, který zneužívá svou formální autoritu a jiného, vždycky a zásadně slabšího, deptá. V tomto směru lidsky pokřivených blbů znám na můj vkus až dost. Chyby druhých netřeba sdílet, občas je třeba je přežít a ještě lépe se jim vyhnout, případně se vyhnout takovému člověku.
Jinak tu ještě nikdo nesdělil, jak se konkrétně noční život učitelky, kromě toho, že si o ní drbe "instalatér" s chotí a ta to poté rozdrbe dále po vsi, nebo městečku, konkrétně negativně projevuje při výuce. Já tedy například považuji za nemravnost drbat o intimním životě jiných lidí, zvlášť těch, co se okázale hnípou ve veřejném pohoršení. Slušný člověk tohle zkrátka nedělá.
|
Pam-pela |
|
(15.9.2013 0:34:52) Grainne, to je legrační, ne? A jak jde jednu část osobnosti oddělit od druhé? Jako Jekyll Hyde? jako večer prostititka, převlek a ráno učitelka? To přece nejde. Jak jde oddělit poloosobnosti třeba podvodník poslanec, lékař vrah, zloděj právník, atp. To jsou profese, které by měly mít nějaký morální kredit, ten vnitřní a opravdový. Ne hrát si na "jako". Některé věci nejde půlit, řekla bych, že vůbec nevnímáš souvztahy.
|
Grainne |
|
(15.9.2013 0:50:13) Prostituce není trestná činnost, stejně, jako promiskuita a v tomto ohledu nevidím jedno jako lepší a druhé jako horší. Pro mě je podstatné, jak se učitel projevuje ve vztahu k žákům a tahle debata mi dost připomíná "má to vliv na dojivost? Ne, tak co je ti po tom".
Nikdo tady zatím ten možný vliv nezmínil a dost pochybuju, že by učitelé seznamovali žáky se svými nočními, případně jinými volnočasovými eskapádami. Pokud by sladce chrupkala za katedrou a dospávala noci, prosím, po tom už někomu něco je. Pokud ne, nevím, proč to řešit.
Morální kredit, ten vnitřní a opravdový by si měl každý hlídat sám u sebe a pak bychom nemuseli řešit prohřešky - ani svoje, ani těch druhých. Střet s realitou je ovšem někde jinde. Můžeš to výchovně využít jako odstrašující příklad, najdeš li k takové debatě s vlastním potomkem odvahu. Drbny dobře poslouží jako ukázka následného trestu za podobný prohřešek. Tedy nejste li takoví ignoranti, jako my, my se tohoto způsobu sdílení s komunitou poněkud štítíme.
|
Pam-pela |
|
(15.9.2013 1:28:33) Určité věci opravdu nelze oddělit. Osobnost nelze dělit. Vychováváme činy, ne slovy. Vychováváme celou svou osobností. Osobnost je to, co vyzařujeme i svou celkovou činností. Děti nejsou hloupé, jsou velmi velmi vnímavé a tvárné. Nepřeju si, aby z mé dcery byla prostitutka, a proto ani nechci, aby ji prostitutka vychovávala (což samozřejmě nevylučuje, že se jí může stát i bez příkladu ). Nezjímá mě dojivost krav, ale zajímá mě třeba, jakým způsobem jsou krávy opečovávány a zabíjeny, protože to má krom jiného vliv na kvalitu masa a mléka - je tu souvislost. Souvislost už není v tom, jestli je dojička protitutka.
Vychovává a učí se prostě příkladem, ne krásnými řečmi o morálce a kecama v občance, jak se má žít. Mám pocit, že se na to zapomnělo.
|
Grainne |
|
(15.9.2013 9:16:51) Pam pelo, ono se zapomnělo na spoustu věcí a dost je jich tolerováno "ve jménu tolerance", některé oprávněně, jiné už mnohem méně oprávněně.
Tolerujeme gaye a lesby a málokdo to dnes považuje za něco špatného, nemravného a málokdo se bojí, že když dceru učí lesba, půjde dceři špatným příkladem, nebo že učitel - gay bude nutně prznit chlapečky. Tady pro většinu platí, že je to přijatá a akceptovaná část morálky, nebo alespoň, pro toho, kdo se s tím sám zatím nevypořádal, jejich soukromá věc. Ještě nedávno to ovšem tak jednoduché nebylo, že?
Je tolerována "jednoduchá" nevěra a nikdo by si nedovolil "řešit" učitele, který opustil ženu s dětmi, aby se přesunul na zelenější trávník, nebo učitelku, která udělá totéž. Tady by se ovšem naopak morálkou mávat možná mělo, protože to je horší příklad a mnohem snáz následovatelný - když už se tedy někdo děsí těch špatných dopadů na děti.
Myslím, že v tomto ohledu by si mnoho rodičů mělo nejdřív řádně zamést před svým prahem, protože místo řešení partnerského vztahu začnou řešit, jak nejlépe a nejsnadněji partnera opustit. Jenomže tady se děti stávají přímými aktéry, ať už jako postižené děti, nebo jako spolužáci, prožívající s nimi třeba bolestný rozvod. Na rozdíl od prostituce, pochybuji, že jim noční život učitelů někdo strká pod nos.
|
|
|
Žžena |
|
(15.9.2013 1:28:40) Víš, bez ohledu na to, jestli my jsme prudérní drbny nebo ne, nějaký morální kodex u učitelů existuje a Ty si o tom můžeš myslet co chceš, v rukou to pak má jeho zaměstnavatel. Potkala jsem se s tím v praxi - třeba na naší střední škole š.kal učitel studentku. Dělali to dobrovolně a mimo školu ve svém volném čase, ale představ si, z nějakýho důvodu (etika - trapný, já vím) se taková věc nebere jako žádoucí aktivita. To uvádím jako příklad aktivity, která není OK, ani když je provozována ve volném čase.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(15.9.2013 2:11:56) Grainne,
jak vštěpovat vzory? Jako že bych říkala, Pepíčku, vem si příklad z paní učitelky a snaž se být jako ona? Sorry, ale to by snad bylo dost dementní, zvláště pokud ten učitel není úplně výkvět ctností.
Fakt by mě nenapadlo předkládat či snad dokonce vnucovat svým dětem učitele jako vzory.
Podle mého názoru je pokřivené, když někdo svou intimitu prodává cizím lidem za peníze, a nic na tom nemění, že člověk, který zneužívá svou autoritu, je pokřivený TAKÉ. Je fakt, že u toho druhého to má na toho žáka ve škole přímý dopad (protože ho přímo deptá), ale tady se přece nebavíme o tom, jestli bychom RADĚJI pro své dítě jako učitelku prostitutku nebo zamindrákovanou krávu (to snad možná radši tu prostitutku, kdyby nebylo na výběr).
Možná mám malou fantazii, ale neumím si představit, že se učitelka večer navlékne do korzetu a vysokých podpatků a jde se prodávat, a ráno si vezme kostýmek a stoupne si před katedru, a že se to nikde na jejím chování neprojeví. Myslím (a to se jen domnívám, neměla jsem nikdy tu čest osobně), že když se někdo prostituuje, tak mu to nemůže nezměnit myšlení, stejně tak jako by mě moc nepotěšilo, kdyby byla učitelka nějak výrazně promiskuitní. Možná mě ovlivnilo, že jsem znala pár promiskuitních lidí, na kterých to bylo poznat a charakterově nebyli nic moc, a vztahuji to na celou skupinu.
Drby tohoto druhu mohou být velmi nebezpečné, pokud se nezakládají na pravdě. Takže bych byla velmi opatrná v tom, zda instalatérovi věřit či ne, ale kdybych si tu skutečnost ověřila tak, že bych o tom byla sama přesvědčená, tak bych s tím měla problém.
"Já tedy například považuji za nemravnost drbat o intimním životě jiných lidí, zvlášť těch, co se okázale hnípou ve veřejném pohoršení. Slušný člověk tohle zkrátka nedělá." To je sice na jednu stranu pravda, ale na druhou stranu, kdybys věděla (a to ne tak, že "jedna paní povídala", ale třeba to na vlastní oči viděla) že učitel tvého dítěte przní ovci, tak bys to taky zamázla tím, že slušný člověk se o intimní život svých bližních nestará?
|
Grainne |
|
(15.9.2013 9:02:06) Kudlo, prznění ovce je trestný čin. Prostituce se dá zahrnout do soukromých sexuálních aktivit, pokud na ni není napojena další trestná činnost a to je věc policie.
V případě, že tedy dětem nevštěpuješ vzory a ani samy nemají tendence se s nějakými svými vzory ztotožňovat, nechápu, čeho se děsíš. Jinak já jsem si naopak jistá, že prostitutky jsou docela normální ženy, často dost vzdělané a se slušným rozhledem. Trpíš předsudkem.
Bordely a jiné instituce podobného druhu mně neuvádějí v nadšení, to je fakt, ale aby někdo určoval morálku jedněm a druhým totéž toleroval, mi přijde zcestné. Pokud je tam učitelka dobrovolně a třeba tím i se souhlasem manžela zachraňuje nějaký rodinný průšvih, nebo je dokonce svobodná, nemyslím, že by bylo vhodné do toho strkat nos a naopak totéž např. tolerovat tatínkovi dítěte v téže třídě, který tím může ohrožovat klid a pohodu rodiny.
Na tatínka ovšem nemáme žádné páky a tak neuvidíme výsledek našeho činění v podobě jeho ponížení. Ten by se možná i někomu vysmál a možná by ho i nějaká část tatínků podpořila poplácáním po zádech.
Za další a v neposlední řadě - práskat se nemá a to se nevztahuje na ohlášení trestného činu - jako je třeba domácí násilí, týrání dětí a jiné. Tady se kupodivu podezřele často najde "mlčící většina".
|
aky |
|
(15.9.2013 9:25:11) Cize detom vysvetlim: Mile deti, pani ucitelka sa sice predava kazdy vecer chlapom za par Eur, ale pre Vas to bude autorita, lebo viete, v CR hrozi o 3 dni obcianska vojna a hladomor a ona, chudera, potrebuje zabezpecit prezitie rodiny.
|
Grainne |
|
(15.9.2013 9:37:05) aky, ona jim má vysvětlit, že 1 + 1 = 2, případně co to jsou vyjmenovaná slova a autoritou být potud, pokud jim vymezí prostor k tomu, aby jim to nacpala do hlavy, víc po ní nežádám, ba, víc je mi jako rodiči na obtíž, takže ano, vpodstatě s tvou tezí souhlasím.
Já chci, aby se moje děti projevovaly svobodně a nepotřebovaly k tomu za vzor zrovna zaprděné a vyděšené české učitele. Je mi to líto, ale mnohem víc mi vadí jiný způsob ponižování učitelů, velmi viditelný a okázalý - nízké platy, jejich propouštění po dobu prázdnin, častá nutnost přivýdělku, byť líbivou formou "neštítit se práce" a podobné.
To není dobrá motivace pro vzdělání.
|
.kili. |
|
(15.9.2013 10:00:49) "mi vadí jiný způsob ponižování učitelů, velmi viditelný a okázalý - nízké platy, jejich propouštění po dobu prázdnin, častá nutnost přivýdělku, byť líbivou formou "neštítit se práce" a podobné."
i to je jistý způsob prodeje těla a duše. Volenti non fit iniuria.
|
Grainne |
|
(15.9.2013 10:02:47) Tak, tak a před tím, stejně, jako před teorií, že je to vlastně správné, děti ochráním mnohem obtížněji, než utajeným nočním životem.
|
|
|
Pam-pela |
|
(15.9.2013 12:49:13) Grainne, to je celkově zmatením hodnot současné doby. Učitel neznamená pro společnost nic moc. Může ale hodně představovat pro žáka, ten ho nehodnotí podle výše platu, ale právě podle jeho kvalit - učitelských i lidských. Učitel (a vychovatel) by měl jít příkladem. A homosexualita je aspoň podle posledních výzkumů vrozená - nedá se naučit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|