Ridwen2 |
|
(23.11.2013 21:26:37) A on se učit nechce, nebo se učit neumí? Já jsem u dítěte v primě zjistila, že to synek neumí, protože na prvním stupni to nepotřeboval. A pak to bylo zezačátku vraždění neviňátek, páč já jsem cholerik, on je cholerik a navíc veškerý požadavky na to, aby se doma učil, bral jako zákeřnej útok na svůj osobní volnej čas. U nás pomohlo, když jsem se učila s ním. Na věci, co mu nešly, jsem sehnala i nějaké doplňkové materiály a tak a probírala jsem to fakt s ním, každý odpoledne přípravu na jeden každej předmět na druhej den. Problém byl jednak v tom, že se neuměl učit - nechápal, že v matematice nestačí, když si ty trojúhelníky prohlídne, ale že si je musí zkusit narýsovat, a čím víc těch příkladů udělá, tím líp to bude chápat. A jednak v tom, že dokázal prokrastinovat závodně. Takže se mi fakt osvědčilo, když jsem byla odpoledne v práci a on byl doma dřív, nechat mu tam nějaké konkrétní příklady nebo testy, ať je udělá, než přijdu, a pak jsme to spolu večer kontrolovali a probírali. Říct mu "uč se, než přijdu domů", nemělo smysl, nevěděl jak, takže si sice otevřel učebnici, ale tím to končilo. Ty okecávací předměty a jazyky byly jednodušší (teda hlavně pro mě), ale dělali jsme to podobně. Je to teda časově náročný pro rodiče (zezačátku to u nás byly dennodenně dvouhodinový galeje, spočívající hlavně v tom, abych ho přiměla s tím začít, samotný učení fakt zabralo tak jednu třetinu tý doby) a taky náročný na přípravu (když jsem mu vysvětlovala hmotnostní zlomek, musela jsem se to nejdřív sama naučit, což považuju za své drobné vítězství ), ale fakt se mi to osvědčilo a postupem doby už to děláme jen občas, když má problém, nebo sám chodí, že chce z něčeho vyzkoušet. Prostě se postupně naučil, jak na to. A celkem pomáhá, že mu není fuk, když dostává blbý známky. Takže tiše doufám, že si zajede tu rutinu, a až dojde na učivo, který fakt nezvládnu, už mě k tomu vůbec nebude potřebovat, protože dělat znovu gympl fakt nechci.
|
Ropucha + 2 |
|
(23.11.2013 21:59:16) Ridwen Směji se, že je to velmi vtipně napsané, ale jinak jsi dobrá , aby bylo jasno To je velmi užitečný postřeh, že dítě možná pořádně netuší, jak se efektivně učit
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 0:12:35) tak naučit ho, aby se uměl učit, se marně snažíme už dlouho, ale bezúspěšně. navíc mě teda dost s.re, že matikář (tam je největší problém) nepoužívá vůbec učebnici, mají jen nějaký příklady v sešitě... Když jsem se ho zeptala, jak mám synovi pomoct, tak řekl akorát "ať si počítá z Bělouna", otočil se a odešel.
jako synáček je línej, to jako jo, ale opravdu se mu již několikrát stalo, že se přemohl, fakt se učil, manžel ho i kontroloval, že to umí - a bylo mu to naprd, z písemky přinesl 4 nebo 5.
Moc hlavně nevím, jak zlomit ten jeho současnej odpor. Něco mu zakázat? Pokrčí rameny "hm, mě to je jedno, já to prostě dělat nebudu"... bych ho fakt picla. Chytrej je jak vopice, ale to je mu houby platný, když nemaká.
|
Líza |
|
(24.11.2013 6:40:33) Ráchel, a není on ten matikář na vaší škole trochu příliš svéráznej? Jako že - má s ním problém jen tvůj puboš, nebo je to obecnější?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 16:26:52) tak dceři dal v devítce pětku v pololetí. dělá to prý tak pravidelně několika dětem za rok. ani jedno z mých dětí není matematický génius, ale ani jedno není zcela blbé. dost mi vadí, že když děcka napíšou čtvrtletku a velká část třídy má čtyřky, pětky, tak se jede dál další látka, učitel se k ničemu nevrací...
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 17:12:24) tak dcera má pochopitelně problémy s matematikou pořád, těžko z ní bude jaderná fyzička ovšem část toho je, že jí chybí ty základy... celkově ale gympl zvládá a v tom, co ji baví (angličtina) je i poměrně ambiciózní, teď se o své vůli chystá na zkoušku na FCE certifikát. tehdy mi tu holky houfně domlouvaly, ať ji neposílám na školu, na kterou nemá - jenže podle mne studijní vlohy a inteligence není jenom o matice. já matiku a fyziku vždycky prolejzala s odřenejma ušima a hle - vystudovala jsem nakonec velmi úspěšně
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 18:33:33) já byla na gymplu, kterej je poněkud matfyzáckej (chtěla jsem jinam, neudělala jsem dobře zkoušky z matiky, tak mě "komise" přidělila inteligentně na strojárku, odkud se mi podařilo přestoupit právě na ten gympl) a rozhodně nebyl zrovna jednoduchej. Byla jsem vyhlášená čtyřkařka, jednou jsem musela dělat reparát z fyziky... U maturity jsem měla vyznamenání a škola z toho byla vzhůru nohama. Já se akorát smála, čemu se všichni diví, když jsem maturovala z češtiny, francouzštiny, dějepisu a zemáku
Jinak jo, ten dceřin gympl nepatří mezi ty "prestižní", ale tam podle mne stejně patří jen ty skutečně studijní typy ve smyslu ležení v knihách. Co jsem ráda, že má dcera dobrou češtinářku, která se snaží je učit myslet a rozumět textu, to je podle mě nejpodstatnější, zvlášť pro někoho, kdo se bude směřovat humanitně. Angličtinu tam má poněkud naprd, tak o své vůli začala chodit na intenzivní kurz. Až ho dodělá, chce chodit na něco podobného na francouzštinu. V ZSV se hádá s demagogickou učitelkou Zkrátka, podle mne se vlastně rozumě soustředí na to, co konkrétně jí v životě k něčemu bude a to ostatní tak nějak zvládá.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 18:43:24) však jo, taky si myslím, že to je normální
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 18:47:51) Jinak já bych po druháku gymply mnohem víc diferencovala podle zájmů a vloh studentů. Fakt nevím, na co mi byly čtyři roky matematiky na gymplu - prolezla jsem, ale ani nerozumím těm pojmům, když je někdo zmíní
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 19:33:36) ale tož to já jsem s tím smířená, že je na gymplu matika, jen si kladu často otázku, co vše je z ní nutné ad jiné obory - moje matka pracovala jako "vrcholová managerka" (nevím, jak to jinak napsat) a samozřejmě matiku potřebovala. Nicméně sama tomu říkala "kupecké počty". Na gymplu kdysi z matiky propadla když jsem dělala sociologii a výzkumy, tak opět - něco jsem z matiky potřebovala, ale byl to jen určitý výsek, který se dal zvládnout k čemu matika na FAMU nevím, asi pokud člověk studuje produkci, ale to je to samé, co máti zkrátka si tak nějak dlouhodobě kladu otázku, co je vlastně všechno nutné zahrnovat do toho "všeobecného" vzdělání. protože mně pak z těch středních škol přicházejí děcka, který neumí napsat kloudnou větu, pracovat správě se zdroji apod...
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 22:03:07) Šuplíku, jak jsem psala - kladu si otázku, co je ten nutný základ. Na scénografii určitě není potřeba matika, kterou jsme brali ve čtvrťáku :)
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 22:10:31) finanční gramotnost super, to je aspoň v praxi použitelný pro každýho :)
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(24.11.2013 20:08:08) No, já matiku bůhvíjak nemiluju a nemilovala jsem, ale přijde mi to jako opomíjení dost důležitýho faktu, že matika učí člověka určitému druhu abstraktního logického uvažování, které potřebuješ v milionech každodenních situací, aniž by sis to spojovala s tím, že tenhle druh logicky máš díky matematice. Nejde jen o konkrétní obsah učiva v jednotlivých ročnících, jde o určitý princip, který v tom penzu, potřebném k prolezení základní a střední školou, zajišťuje určitej trénink hlavy v disciplíně mnohem širší, než je matematika samotná.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 22:03:42) Šuplíku, ale na to podle mne stačí matika ze základky ;)
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 22:06:26) no, to je fakt
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 22:06:05) já si spíš říkám, jestli by nebylo lepší pak učit více logice, analýze atd. Protože bohužel to matika (alespoň tak, jak je vyučována), často lidi nenaučí - to je vidět např. v tom, jak špatně staví svou argumentaci, neumí dát dohromady souvislý text apod.
jinak nepopírám, že matiku má smysl se učit. myslím ale taky, že jde o to, jakým způsobem se učí. nejmladší teď začal podle Frause a ejhle - najednou mu to jde a nepřipadá si jako blbec...
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.11.2013 22:11:18) tak on už tam dva roky byl , teď je na domácí škole. Tiše doufám, že by ten matikář už mohl jít konečně do důchodu - je to třídní deváťáků...
|
|
|
|
|
|
|
|