Zufi. | ![](/g/icon/zufi_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 18:31:52) Moje kolegyně by zakázala odpolední vyučování, protože tam žáci většinou spí, nebo se nudí, nebo otravují , poslední hodina končí těsně před 17,00. Kolega by zas chtěl školu od 9, neb dojíždí hodinu. Já bych chtěla 30 000 čistého![~t~](/g/s/20.gif) ![~t~](/g/s/20.gif) ![~t~](/g/s/20.gif) ![~t~](/g/s/20.gif) a zrušení švp a veškerého papírování, akorát bych nechala elektronickou třídnici. Děti by asi školu zrušily komplet, ale jak kdo, jsou i nadšenci .
|
Zufi. | ![](/g/icon/zufi_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 18:34:51) http://lucieamaliesulovska.blog.idnes.cz/c/362203/Je-mi-lito-ucitelu.html
|
|
vlad. | ![](/g/icon/j0412054_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 18:45:15) Nesnášela jsem nulté hodiny do 7hod Celkově bych do školství nalila více peněz, pro učitele, na vybavení a hezké prostředí ve školách, méně dětí ve třídě, na prvním stupni asistent pedagoga, lepší výuka jazyků.
|
vlad. | ![](/g/icon/j0412054_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 18:45:44) oprava od 7hod
|
stormer | ![](/g/icon/ikona_162.gif)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 21:07:11) Ano, zasadila bych se o zkvalitnění výuky jazyků. Je to katastrofa.
|
|
|
|
Tizi | ![](/g/icon/kruhyx.jpg)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 18:46:00) Rozhodně méně děti ve třídách, dala bych max. 20. U nás na škole jsou teď třídy po 30 žácích, výuka nemá šanci být interaktivní (byť interaktivní tabuli máme ), děti se nemohou zapojovat tak často, jak by chtěly a nudí se (je to první stupeň, takže mnozí by se ještě rádi zapojili). A angličtina je taky bída kvůli tomu počtu dětí.
|
Zufi. | ![](/g/icon/zufi_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(24.1.2014 6:15:47) Máme na II.st. 31,29, ale i 33 dětí ve třídě....šílenost.
|
Inka | •
![](/g/b.gif) |
(24.1.2014 10:12:24) Ns bylo na gymplu 36, děsný mi to nepřipadalo, učitelů možná jo.
|
Martina, 3 synové | ![](/g/icon/vlacekxsmall.jpg)
![](/g/b.gif) |
(24.1.2014 10:21:01) Nás bylo 36 nejen na gymplu, ale i na 2. stupni, ale na některé předměty jsme se dělili.
A to podle schopností, takže jsme měli šanci se něco naučit.
|
|
|
|
|
jalinka | ![](/g/icon/mucha_dva_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 18:51:10) Já bych dala do všech tříd prvního stupně povinně asistenta.Zakázala bych v první třídě čtení na čas. Zasadila bych se o to, aby studenti pedagogických fakult měli povinně dlouhé praxe v terénu a aby učitelé pedagogických fakult, mezi které patřím, nebyli hodnoceni podle počtu grantů a často naprosto zbytečných "odborných" článků, ale podle kvality výuky.
|
|
Winky | •
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 18:58:33) Chtěla bych propojit "vzdělávání" v předškolních třídách školek a nároky první třídy tak, aby z toho nikdo - ani rodiče, ani učitelky a v neposlední řadě děti - nemusel mít ujímání jak to bude ŠÍLENĚ NÁROČNÉ a nemusely se dávat ty spousty odkladů "aby nebyl ten kdo je mladší znevýhodněný....". (Btw. souhlasím s Mickey jenž v předchozí diskusi psal, že stejně nikdy nebudou všechny děti sociálně ani vědomostně na stejné startovní čáře, ovšem to nevylučuje právě tuhle pozvolnou rozehru a odstranění těch tlaků na výkon - viz čtyřka za nepřeskočení švihadla, dvouhodinové úkoly a jiné nepochopitelnosti co se tu dočítám že učitelky v první třídě mají tendenci dělat).
Pak bych ještě udělala něco s těmi zoufalými maturitami, nejspíš bych pověsila za žebro do průvanu toho, kdo se v nich 10 let nimral a jak vidno nic kloudného nevynimral. Tolik ztraceného času, peněz, úroveň stále vzbuzuje pochyby a efekt pro přijetí na VŠ nula.
|
|
Brita | •
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 19:07:17) Zufi, často píšeš, že jsi v práci do večera. V tvých hodinách žáci také spí a nudí se, a proto otravují?
|
Zufi. | ![](/g/icon/zufi_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(24.1.2014 6:14:22) Brito,ne, jsem zásobena pracovními listy, co sama vytvářím, soutěžemi )ne na známky!), různými pantomimickými výstupy (dětí, ne moje!) , aby se nenudily, nespaly a neuzlobily. Ale pokaždé to není ma 100%, jako se vším, kolikrát ve čtvrtek v půl páté mžourají do monitoru a nejsou s to vyplnit ,,životopis,,...
|
Brita | •
![](/g/b.gif) |
(24.1.2014 14:35:44) Tak vidíš, pokud tvé kolegyni odpoledne žáci "pracují" tak, že by chtěla rušit odpolko, zřejmě bude chyba na její straně.
|
Zufi. | ![](/g/icon/zufi_2.jpg)
![](/g/b.gif) |
(25.1.2014 7:45:58) I to je možné
|
|
|
|
|
Eržika. | ![](/g/icon/erz.gif)
![](/g/b.gif) |
(23.1.2014 19:08:55) Zufi, hlavně systém výuky a hodnocení...
Včera jsem vyplňovala jakýsi SCIO dotazník pro rodiče, o výuce a o škole.
Bylo tam spousta otázek týkajícícch se přímo výuky, odpověděla jsem po pravdě - NEučí se jinak než frontálně (až na výjimky), NEvedou diskuse s učiteli, NEhodnotí se sami, ani navzájem se, NEvyhledávají a NEzpracovávají sami informace...
Výuka se smrskla ve spoustě případech (zvláště ve vyšších ročnících) na výklad, zápis, zkoušení, známka. Výuka na nižším stupni zase často na razítka, smajlíky, mračouny...
A autority a spol. - podle mě chybí respektující přístup s nasloucháním a následnou diskusí na obouch stranách.
I to se musí naučit. Učitelé i žáci.
![~a~](/g/s/26.gif) ![~a~](/g/s/26.gif)
|
|
|