Zufi. |
|
(23.1.2014 18:31:52) Moje kolegyně by zakázala odpolední vyučování, protože tam žáci většinou spí, nebo se nudí, nebo otravují, poslední hodina končí těsně před 17,00. Kolega by zas chtěl školu od 9, neb dojíždí hodinu. Já bych chtěla 30 000 čistého a zrušení švp a veškerého papírování, akorát bych nechala elektronickou třídnici. Děti by asi školu zrušily komplet, ale jak kdo, jsou i nadšenci.
|
Zufi. |
|
(23.1.2014 18:34:51) http://lucieamaliesulovska.blog.idnes.cz/c/362203/Je-mi-lito-ucitelu.html
|
|
vlad. |
|
(23.1.2014 18:45:15) Nesnášela jsem nulté hodiny do 7hod Celkově bych do školství nalila více peněz, pro učitele, na vybavení a hezké prostředí ve školách, méně dětí ve třídě, na prvním stupni asistent pedagoga, lepší výuka jazyků.
|
vlad. |
|
(23.1.2014 18:45:44) oprava od 7hod
|
stormer |
|
(23.1.2014 21:07:11) Ano, zasadila bych se o zkvalitnění výuky jazyků. Je to katastrofa.
|
|
|
|
Tizi |
|
(23.1.2014 18:46:00) Rozhodně méně děti ve třídách, dala bych max. 20. U nás na škole jsou teď třídy po 30 žácích, výuka nemá šanci být interaktivní (byť interaktivní tabuli máme ), děti se nemohou zapojovat tak často, jak by chtěly a nudí se (je to první stupeň, takže mnozí by se ještě rádi zapojili). A angličtina je taky bída kvůli tomu počtu dětí.
|
Zufi. |
|
(24.1.2014 6:15:47) Máme na II.st. 31,29, ale i 33 dětí ve třídě....šílenost.
|
Inka | •
|
(24.1.2014 10:12:24) Ns bylo na gymplu 36, děsný mi to nepřipadalo, učitelů možná jo.
|
Martina, 3 synové |
|
(24.1.2014 10:21:01) Nás bylo 36 nejen na gymplu, ale i na 2. stupni, ale na některé předměty jsme se dělili.
A to podle schopností, takže jsme měli šanci se něco naučit.
|
|
|
|
|
jalinka |
|
(23.1.2014 18:51:10) Já bych dala do všech tříd prvního stupně povinně asistenta.Zakázala bych v první třídě čtení na čas. Zasadila bych se o to, aby studenti pedagogických fakult měli povinně dlouhé praxe v terénu a aby učitelé pedagogických fakult, mezi které patřím, nebyli hodnoceni podle počtu grantů a často naprosto zbytečných "odborných" článků, ale podle kvality výuky.
|
|
Winky | •
|
(23.1.2014 18:58:33) Chtěla bych propojit "vzdělávání" v předškolních třídách školek a nároky první třídy tak, aby z toho nikdo - ani rodiče, ani učitelky a v neposlední řadě děti - nemusel mít ujímání jak to bude ŠÍLENĚ NÁROČNÉ a nemusely se dávat ty spousty odkladů "aby nebyl ten kdo je mladší znevýhodněný....". (Btw. souhlasím s Mickey jenž v předchozí diskusi psal, že stejně nikdy nebudou všechny děti sociálně ani vědomostně na stejné startovní čáře, ovšem to nevylučuje právě tuhle pozvolnou rozehru a odstranění těch tlaků na výkon - viz čtyřka za nepřeskočení švihadla, dvouhodinové úkoly a jiné nepochopitelnosti co se tu dočítám že učitelky v první třídě mají tendenci dělat).
Pak bych ještě udělala něco s těmi zoufalými maturitami, nejspíš bych pověsila za žebro do průvanu toho, kdo se v nich 10 let nimral a jak vidno nic kloudného nevynimral. Tolik ztraceného času, peněz, úroveň stále vzbuzuje pochyby a efekt pro přijetí na VŠ nula.
|
|
Brita | •
|
(23.1.2014 19:07:17) Zufi, často píšeš, že jsi v práci do večera. V tvých hodinách žáci také spí a nudí se, a proto otravují?
|
Zufi. |
|
(24.1.2014 6:14:22) Brito,ne, jsem zásobena pracovními listy, co sama vytvářím, soutěžemi )ne na známky!), různými pantomimickými výstupy (dětí, ne moje!) , aby se nenudily, nespaly a neuzlobily. Ale pokaždé to není ma 100%, jako se vším, kolikrát ve čtvrtek v půl páté mžourají do monitoru a nejsou s to vyplnit ,,životopis,,...
|
Brita | •
|
(24.1.2014 14:35:44) Tak vidíš, pokud tvé kolegyni odpoledne žáci "pracují" tak, že by chtěla rušit odpolko, zřejmě bude chyba na její straně.
|
Zufi. |
|
(25.1.2014 7:45:58) I to je možné
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(23.1.2014 19:08:55) Zufi, hlavně systém výuky a hodnocení...
Včera jsem vyplňovala jakýsi SCIO dotazník pro rodiče, o výuce a o škole.
Bylo tam spousta otázek týkajícícch se přímo výuky, odpověděla jsem po pravdě - NEučí se jinak než frontálně (až na výjimky), NEvedou diskuse s učiteli, NEhodnotí se sami, ani navzájem se, NEvyhledávají a NEzpracovávají sami informace...
Výuka se smrskla ve spoustě případech (zvláště ve vyšších ročnících) na výklad, zápis, zkoušení, známka. Výuka na nižším stupni zase často na razítka, smajlíky, mračouny...
A autority a spol. - podle mě chybí respektující přístup s nasloucháním a následnou diskusí na obouch stranách.
I to se musí naučit. Učitelé i žáci.
|
|
|