Martina |
|
(14.3.2014 8:40:02) Uznali mi v e-shopu reklamaci, mám zboží zaslat zpět. Poštovné by mi ale měl e-shop proplatit, je to tak? Jak se to dělá v praxi? Napadá mě naskenovat podací lístek a poslat mailem?
|
HelenaPa |
|
(14.3.2014 8:44:57) Pokud mi přijde balíček poštou, tak na něm cena za poštovné je uvedená. Jen bych požadavek na poštovné napsala i do přiloženého dopisu / emailu. Aby se nemohli vykrucovat, že "zapomněli".
|
|
J. | •
|
(14.3.2014 8:46:23) V e-shopu pracuji, poštovné neproplácíme.Kdyby si o to někdo výslovně řekl, asi bychom zaplatili.Ale o těch pár korun už lidem většinou tak nejde. Když se ti chce fotit a skenovat..
|
Martina |
|
(14.3.2014 8:51:51) Jde mi o princip. A je to těžké, nevím proč bych za vadný výrobek měla platit o stovku navíc?
|
|
Fren |
|
(14.3.2014 8:59:09)
jakých pár korun?Vždy jde minim. o 80,-,třeba a mnohdy i více.Jenom hloupí lidé rozhazují takhle svoje prachy,hodně hloupí,co si neváží sami sebe a své práce.
A proč je teda nevracíte,když o nic nejde?Když se jedná o zanedbatelnou částku a ani nic skenovat nemusíte??!
Velké korporace typu ČEZ ti vyúčtují honem i 30 Kč - takže od prostých pěšáků takový kecy jakože to nestojí za to,fakt miluju.
|
J. | •
|
(14.3.2014 9:06:05) Fren, blbě si se vyspala, ne? :)
Napiš jim do mailu částku za zboží+poštovné, neměli by dělat problémy a zaplatit.
|
|
|
HelenaPa |
|
(14.3.2014 9:24:00) Poštovné proplácet máte povinnost. Tedy podle starého jste měli. Jak je to nově nevím, doufám, že stejně. Obchodník nesl náklady spojené s reklamací, tj. třeba i dovoz stěhovákem, pokud jde o rozměrné zboží.
|
|
Luc. |
|
(14.3.2014 9:39:18) J. to si děláš legraci? Vy jste povinni poštovné při reklamaci vracet automaticky a nečekat, až vás lidi požádají
|
Škopková |
|
(14.3.2014 9:57:16) souhlasím. taky nakupuji přes net a jednou jsem se u jednoho eshopu spálila. oblečení, které poslali zpět nevyhovovalo, poštovné neproplatili, vrátili mi jen částku za zboží. takže jsem ve finále zaplatila asi 180 kč v podstatě za nic. kdyby se našlo tolik podvedených zákazníků, aby to bylo na podání hromadné žaloby, tak by to snad k něčemu bylo, ale takhle... no nic si už u nich neobjednám.
|
|
|
Maťa. |
|
(14.3.2014 12:45:57) Týmpádom porušujete OZ a ak na vás príde ČOIka, ste pokutováni.
Poštovné MUSÍTE vrátiť.
To od vás k zákazníkovi. Pokiaĺ ponúkate v eshope viac možností prepravy a zákazník nezvolil ten najlacnejší, jediné, čo nie ste povinní - vracať to drahšie poštovné. Ale ste povinní vrátiť to najlacnejšie nabízené poštovné.
Plus máte možnosť si od vracaných peňazí prípadne odpočítať náklady priamo súvisiace s reklamáciou (znovuzabalení zboží, zkontrolování atd.) - skutočne vynaložené náklady.
To poštovné za zboží od zákazníka k vám si hradí sám.
Mám tiež eshopy a rozhodne by som pokuty od ČOIky neriskovala.
|
|
|
withep |
|
(14.3.2014 9:28:00) Ano, máš nárok na poštovné při zaslání zpět (podle některých výkladů i na poštovné při původním zaslání zboží, pokud jsi ho platila). Je dobré to zmínit písemně, aby nezapomněli. Já jsem nedávno reklamovala zimní kombinézu, poslala jsem ji k reklamaci, tu mi uznali, a ještě dodatečně jsem se ptala, jestli mám hledat podací lístek nebo si to přečtou z toho balíku, kolik poštovné stálo, a prodejce mi odpověděl, že to na tom balíku je a to jim stačí.
|
Martina |
|
(14.3.2014 9:31:25) Díky, snad budu mít taky pozitivní zkušenost
|
|
|
Luc. |
|
(14.3.2014 9:35:10) Pošleš balíček s tím, že poštovné hradí příjemce, existuje na to na poště nějaká zvláštní "složenka", na poště tě poradí, už jsem tak několikrát reklamovala, neplatila jsem nic. Telefonicky se dohodnu, že posílám reklamaci s tím, že oni při příjmu uhradí poštovné.
|
Martina |
|
(14.3.2014 9:41:11) zavolám tam
|
Maťa. |
|
(14.3.2014 19:40:44) To je ale tiež špatně! Poštovné smerom k nim si platíš! Oni Ti hradia len poštovné od nich k Tebe. Pokiaľ niekto prevzal balík na ich účet, bola to len ich čiste dobrá voľa, nie povinnosť!
|
|
|
|
Krabatka |
|
(14.3.2014 10:37:27) Já reklamovala oprávněně několikrát, jednou pro to sami poslali na vlastní náklady PPL, ostatní normálně proplatili naskenovaný podací lístek mejlem. Nijak jsem je předem neupozorňovala. Když reklamaci vyřídili, poslala jsem mejl s podacím lístkem, nikdy nic nikdo nenamítal, zaplatili převodem na účet.
|
|
nebeska |
|
(14.3.2014 10:38:47) No, já jsem objednala synovi běžky, poslali mi omylem vetsi (navic jsem je nechavala poslat k babicce a dedovi do jineho mesta jako vanocni darek), musela jsem je poslat zpet, navic PPL, stalo to skoro 140 korun! Postovne mi ani po nekolika upozornenich neproplatili - a to nebyla ani reklamace, ale jasna chyba na jejich strane!. Kdybych vedela, jak bude letos zima, nechala bych si rovnou ty vetsi a usetrila bych si spoustu starosti :/
|
|
Katka. |
|
(14.3.2014 10:59:19) V souladu se zákonem máš právo na proplacení veškerých nákladů, které ti se zasláním zboží k reaklamaci vznikly - poštovné, pokud jsi kupovala krabici a máš doklad, tak i to... Určitě na proplacení poštovného trvej, kdyby se k tomu neměli, obrať se směle na ČOI. Mám 2 e-shopy a poštovné vracím jak při uznané reklamaci, tak i když zákazník vrací zboží ve 14-ti denní lhůtě. Letos už jsem jen za toto vracení poštovného přes 1000-, v mínusu za poštovné ale případné problémy , kdyby mě nějaký zákazník udal na ČOI, mě za to fakt nestojí.
|
jentak | •
|
(14.3.2014 12:55:23) Tak v případě vrácení zboží ve 14ti denní lhůtě musíš vyplatit peníze za zboží plus poštovné a balné, co zaplatil zákazník, ovšem nemusíš proplácet náklady na přepravu v případě, že zákazník se rozhodl zboží vrátit v zákonné lhůtě.
|
|
|
|