holka anonymka |
|
(25.8.2014 14:46:42) nemám nic společného ani s autismem, ani s jinými nemocemi. A myslím si, že zdarma by měli jezdit hromadnou dopravou (státní či městskou, soukromou ne)lidé, kteří si peníze NEMOHOU (nemohou, ne nechtějí) vydělávat. A je jedno, jestli kvůli věku (tedy všechny děti), nebo kvůli nemoci či postižení. To znamená, že i práce schopní důchodci by si měli dopravu platit. To samé i práce schopní postižení (např. to, že je někdo vozíčkář nebo třeba bez ruky neznamená, že nemůže pracovat).
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.8.2014 14:52:43) Takže důchodce, který pracuje, aby si přilepšil k důchodu by to měl dát za tramvajenku? A ten co radši sedí doma by jezdil zadarmo? To se mi nelíbí. Jak by se rozlišovalo, jestli pracovat nechce nebo nemůže? Mně přijde vyhovující, že to mají od 70-ti zadarmo.
|
holka anonymka |
|
(25.8.2014 15:36:42) tak znám spoustu důchodců, co jsou schopní dojít pěšky 20km, znám důchodce, co každý druhý den ujede na kole přes 100km (někdy i 180), znám důchodce, co jezdí lyžovat do And (ne do Alp) atd. Proč ti by to měli mít zdarma? Pokud jsou nemocní, a nemohou pracovat, pak ano, ale spousta z nich pracovat může, nebo pracuje, nebo pracovat nemusí, protože má našetřeno, nebo jim důchod prostě stačí.. Dostávají od státu rentu, tak si ten lístek mají za co koupit, ne? A věta - že si na důchod vydělali celoživotní prací je fakt směšná - ženy po 2 dětech chodili do důchodu v 55 letech, tudíž teď např. v 80 letech jsou v důchodu stejně dlouho, jako pracovali - nemohli si nikdy dávat stranou tolik peněz... Jak říkám, jsme stát sociální, ať dostává zdarma ten, kdo pracovat z vážných důvodů pracovat nemůže. Věk není překážka (krom u dětí).
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.8.2014 15:42:46) Spoustu důchodců přes 70, co jsou schopní dojít pěšky 20km, co každý druhý den ujede na kole přes 100km (někdy i 180)? Jak by se to rozlišovalo?
|
holka anonymka |
|
(25.8.2014 17:04:37) určitě to rozlišovat jde, kdo je práce schopen a kdo není. Můj táta pracoval (podnikal) i s demencí, jezdil i autem. Předpokládám, že ho to stálo pár stovek paní doktorce... Že boural každý týden, naboural i nějakou holčinu, to paní doktorce asi nevadilo (kdybych bývala věděla, že je nemocný a věděla, kdo ho ošetřuje, snad bych ji i žalovala - jestli je nějaká spoluúčast na ublížení na zdraví). V tomto případě by státu finančně prospělo zneschopnění práce, nemusel by platit ty následné úrazy apod.... Kdyby měli lékaři odpovědnost za stanovení diagnozy, nebo posudkoví lékaři, třeba i komise, určitě by zvládli posoudit, zda dotyčný může pracovat. Určitě by vyšla levněji finanční podpora státu zaměstnavatelům za zaměstnání postiženého, ale práceschopného...
|
arsiela, |
|
(25.8.2014 17:07:51) hořce se směju,protože posudkář je schopnej poslat fárat do dolu beznohýho a vůbec mu to nebude vadit.Takže průkazky podle toho zda nějaká komise usoudí zda je schopnej někdo pracovat prosím fakt ne.Nebo tu budem mít opět Lurdy,že se nebudem stačit divit.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(25.8.2014 17:10:10) Otázka je, zda by vyšlo levněji testování všech důchodců a invalidů jestli jsou či nejsou práceschopní, než státní příspěvek na jejich jízdné.
Ono je to podobné i se žákovským jízdným: žák může jezdit na trase bydliště - škola prakticky kdykoli, takže děcka jedou v sobotu večer do Prahy se slevou, co budou studovat si netroufám domýšlet, ale všechny snahy omezit to nějak časově se ukázaly neúčinné.
|
|
new.identity001 |
|
(25.8.2014 17:42:25) Teorie pěkná, v praxi je to neřešitelné...
OT Jen tak mimochodem, s těmi odborníky - chtělo by to mít odborníky na více místech (hlavně "nahoře"). Protože to, co někdy vyplodí do zákonných předpisů, to je síla... (viz to striktní rozdělení funkčnosti autistů bez ohledu na diagnozu funkčnosti v ČR.
Nebo např. ještě k těm průkazkám ZTP/P: vyhláška říká, že na průkaz ZTP/P má nárok ten, kdo má střední mentální retardaci (+ těžkou atd) a musí mít IQ nižší než 50. Kdyby se zákonodárci koukli na strejdu gůgla, tak by zjistili, že střední mentální retardace je IQ 49 a níž (z čehož plyne, že je to vždy nižší než 50). Ale protože je to takhle řečeno ve vyhlášce, tak jedné chytré posudkové lékařce nestačilo, že pacient má ve zprávě střední mentální retardaci, potřebovala vědět i přesnou výši IQ (co kdyby to bylo 50, že) a průkazku prostě nedala...
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(25.8.2014 15:04:02) To je hezké rozdělení, ale podle čeho bys to chtěla třídit?
Je pravda, že znám lidi, kteří jezdí na důchodcovskou slevu nebo ZTP do zaměstnání, ale to taky jen hádám podle toho, jak často jezdí a v kolik hodin, ale jako dopravce nemám šanci zjistit cíl cesty. Ani se to nedělá, zvýhodněnou týdenku si taky může koupit kdokoli.
|
holka anonymka |
|
(25.8.2014 15:39:06) to by se muselo řešit systémově - např. vázané na soc. dávky apod. Jenže to by v tom systému dávek nesměl být takový bordel :-( Musel by se vyřešit nejdřív ten systém dávek...
|
Martina, 3 synové |
|
(25.8.2014 15:42:45) Jenže to by lidi tlačilo do nemohoucnosti - aspoň tedy formální, což jistě není cílem správné sociální politiky: ten má být právě opačný a spět k aktivaci starých a invalidních občanů.
|
holka anonymka |
|
(25.8.2014 15:54:00) nevím, čím by mě mohl stát uplatit, abych si teď nešetřila a za pár let si nedala nohy na trnož )) A v takovém případě budu mít nějakou tu korunu na jízdenku. Pokud nebudu mít dostatek peněz, půjdu pracovat - nic jiného by mi stejně nezbylo, a možná nezbyde, pochybuji, že ještě dostanu nějaký důchod... Když na tom budu tak špatně, že pracovat nebudu moct, tak bych ráda, aby mi stát dopravu zaplatil (stejně ji budu využívat jen v nutných případech, když nebudu zdravá). Kdo je zdravý a nemá slušnou práci, může investovat do dětí - do jejich výchovy.. třeba mu tu jízdenku zaplatí.. (většina mých známých důchodců naopak sponzoruje své děti, smolaři).
|
|
|
new.identity001 |
|
(25.8.2014 16:06:32) Holka anonymka - řešit systémově... Tak jeden pokus o systémové řešení provedl Drábek a to sjednotit soc.dávky (příspěvek na péči) a průkaz ZTP. Systémové řešení to bylo fajn (nemuselo se zvlášť žádat o průkaz ZTP, ubylo papírování a byrokracie) ovšem do té doby, než se zjistilo, že tu jsou lidé, kteří potřebují průkazku ZTP (třeba kvůli lepšímu cestování, parkování apod), ale nestojí o PNP (nepotřebují/nechtějí od státu další příspěvek/almužnu)... To jen pro příklad.
Protože vázat možnost zdarma MHD pro důchodce nad 70 let třeba se soc.dávkami, může vést třeba k tomu, že důchodce bude žádat o sociální dávky jen kvůli tomu, aby mohl zdarma (nebo se slevou) jezdit po ČR... A přibude více papírování, více byrokracie. Víc, než sociální stát, jsme bohužel byrokratický stát (ať žijí české lesy)...
|
holka anonymka |
|
(25.8.2014 17:06:33) no, jak píšu - je to jen nápad.. Nemám v rodině nikoho postiženého a nezabývám se tím. Spíše mi šlo o princip.. řešení by se mělo nechat na odbornících (na pravých odbornících, ne samozvaných)..
|
|
|
|
|
|