Hanelore1 |
|
(17.2.2015 12:32:52) Prosím mohla bych se zeptat s jakou kadencí paní učitelka diktuje diktáty a z kolik slov máte věty? S dcerou píšu denně (pokud nemá úkoly) stránku A3 z obou dvou stran s pomocnými linkami, začnu písmenky, pak slabiky, pak slova, pak věty o 3 slovech (dle sešitu na diktát). Ptám se proto, že mi donesla diktát a katastrofa :-( Za 3 a šklebíka. Prý nestíhá co paní učitelka diktuje, že jakmile dopíše jedna holčička v první řadě, tak ihned diktuje další. Existuje nějaký vteřinový čas na slovo? Píšou nejvíc slovo o 6ti písmen (lopata, salámy, motýli... a do toho jména). Mám ji diktovat slova, nebo již celou větu a musí si to zapamatovat??? Jak to máte vy maminky?? Děkuji moc. V matice kdy jsou na čísle 9, by neměla prý už používat prsítky. S tím ale nesouhlasím. Děkuji za odpovědi.
|
withep |
|
(17.2.2015 12:58:07) Tu A3 sis doufám spletla s A5
|
Hanelore1 |
|
(17.2.2015 13:00:25) Ano omlouvám se A5
|
|
|
sylvaina |
|
(17.2.2015 13:03:03) Ty vado, to je teror. Pokud si pamatuju, (mladší je už ve třetí), tak touhle dobou neuměly ještě ani napsat všechna písmena. Natožpak napsat v diktátu slova o 6 písmenech. Pí učitelka je teda drsná...
|
TaJ |
|
(17.2.2015 23:16:21) U nás už taky píší diktáty, většinou tedy slabiky a krátká, maximálně dvouslabičná slova...a to jsou logopedická třída a písmenek nemají probranou ještě ani polovinu...
|
|
|
kiki | •
|
(17.2.2015 13:04:44) Takto narocne diktaty v první třídě? To je na znechucení děti. A vy doma jeste trenujete na A3. Dcera v druhé tride nemá tak obtizny diktat jako vaše prvnacka. Ja bych ji takto nedrela. Ostatní stihaji psát? No, asi bych ty diktaty chtěla na rodicaku vidět. A mozna si promluvila s učitelkou nejprve všeobecně, pak asi i konkrétně dle situace. K.
|
|
withep |
|
(17.2.2015 13:05:56) Já nevím, já u toho ve škole nejsem, doma diktáty píšeme málokdy, jen když si syn sám řekne, což se stalo asi 2x - vymyšlený text, právě proto ho to bavilo. Ale myslím, že soudná učitlka by neměla diktovat podle nejrychlejšího žáka, měla by si pohlídat celou třídu, jestli všechny děti stíhají. Jinak písmo má dcerka ok, jenom píše pomalu? Já tedy nemám vůbec žádnou zkušenost s PPP a možná jsem naivní, ale pokud by to fungovalo tak, že tam zkušený člověk dítě vyšetří/otestuje a zjistí, jestli a jaké má potíže, a poradí, co s tím, zašla bych tam.
Jo, tak jsem se kluka ptala, prý píšou 3 věty a prý když někdo nestíhá, tak se zeptá, a paní učitelka zopakuje (nejvýše 3x). Obecně jsou hodně napřed (matematika 3 - počítání do 20 str. 13, slabikář str. 82).
|
Hanelore1 |
|
(17.2.2015 13:09:57) Mě doma píše hezky, taky ji na to upozorňuji, aby netlačila, sklon, a dotahování, soustředění, tak kdyby šlo dát fotku, tak uvidíte, že její písmo je krásné. Jakmile je diktát, je to škrabopis :-( A podotýkám, že píšeme na A5, ono to nejde opravit v tom tématu :-(((( A diktuje po slovech? nebo celou větu?
|
withep |
|
(17.2.2015 13:21:11) S tou A3 se netrap, to každému dojde, že ses spletla, to by i ty řádky byly příliš dlouhé a nepřehledné
Jestli jinak píše hezky, ale pod tlakem - v časovém stresu při diktování kostrbatě, skoro bych řekla, že jí ty diktáty škodí. Zkus zavolat do místní PPP, snad ti pomohou
|
sarmi |
|
(18.2.2015 18:05:17) whitep, ono je to UPLNE normalni, ze deti pisi jinak do písanky, kdy na to mají cas a mají psát tzv. na krásu a jinak v diktatu, kdy sice také mají cas, ale soustredi se na spravnost a uprava je v pozadi - to je vazne bezne.
problém by byl, kdyby u diktatu učitelka pismo znamkovala! hodnoti se spravnost, ne uprava.
|
|
|
vlad. |
|
(17.2.2015 23:05:39) "upozorňuji, aby netlačila, sklon, a dotahování, soustředění, tak kdyby šlo dát fotku, tak uvidíte, že její písmo je krásné. Jakmile je diktát, je to škrabopis"
Ve mě to úplně vzbuzuje zuřivost, když to čtu fakt chudáci děti. Děsím se toho, až nastoupí syn, dcera má osvícenou učitelku, která sice učí klasické písmo, ne comenia script, ale neřeší blbosti. Kolik času by se dalo věnovat jiným, pro děti pozitivnějším věcem, než je buzerovat krasopisem.
|
Lída+4 |
|
(18.2.2015 9:19:46) IMHO u psaní je koneckonců důležitý jen to, aby to dítě po sobě dokázalo přečíst, a aby to bylo čitelný i pro ostatní. Čili především dodržet rámcově základní tvary písmen, zbytek je už nadstavba. Moje děti měly naštěstí učitelky, který to přesně takhle braly, takže potíže neměl ani dysgrafik.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2015 12:45:33) takový starší sourozenec dysgrafik je pro mladšího sourozence požehnáním, na písmo pak už nikdo nehledí
jen ta učitelka to pořád řeší, já trpím, když mi dítko přinese z matiky 1/2 a znamená to, že má sice všechno správně, ale má to škaredě napsaný
ale za pár dní jdeme do ppp potvrdit dysgrafii (zatím je z 1. třídy jen podezření), tak ta buzerace třeba skončí
|
|
Hanelore1 |
|
(18.2.2015 12:59:07) Učitelka ji neustále opravuje sklon, když ji něco ujede, nadále přesahy přes řádky, teď ji šrktla čitelnou stránku v písance, kde to bylo ano trošku nahrabané, ale čitelné a znovu napsat a dát na kontrolu. V emailu ohledně matiky mi napsala, cituji: Zkuste v matematice u příkladů, které se stále opakují, přestat používat prsty. Jak ji je mám zakázat, když je doteď mohla používat? Počítají do 10ti, není to pro ni tak lehké si to vybavit. Já nechci být přísná, to učitelka "myslím si" že je. Má pak plnej sešit červený a je demotivující pro dcerku a mě to mrzí, tak ji udržuji, aby té červené bylo málo. Dostal se mi do rukou omylem sešit diktátů od jejího spolužáka, samá 2 a 3, tak proč mi dává najevo jak je Verunka neoustředená, když jednou měla za 3 jinak má 1, 1- občas 2? Nechápu :-(
|
Wicca + wička |
|
(18.2.2015 13:36:12) Udržuješ-li "málo červené", hraješ učitelčinu hru. My např. máme dohodu, že známky neřešime - ani jedničky, ani trojky. Paní učitelka si je chce psát, tak si je píše. Dcera se chce učit, tak se učí nové věci - a k tomu patří nácvik a chyby. Mluvíme o tom, jak to dceři jde, co nejde, jak se při tom cítila.
Není to ideální, ale to není nic.
|
|
Wicca + wička |
|
(18.2.2015 13:38:20) A na poznámku o prstech bych napsala: "Zkuste dcerku u povedené práce, která se opakuje, více oceňovat a povzbuzovat. Děkuji, maminka"
|
|
Lída+4 |
|
(18.2.2015 14:32:19) Učitelka je tak kapánek koza, ne?
|
|
|
|
Arien+2 | •
|
(18.2.2015 0:14:13) No Hanelore možná fakt tlačíš dost na pilu i ty. Vlad má v tomto pravdu, proč si tak zakládáš na krasopise? Trochu to z toho ční. Tak je u toho diktátu problém nestíhání nebo krasopis? Možná ji tím puntičkářstvím stresuješ i ty. Asi bych doporučila ubrat, tolik diktátu každý den je masakr pro to dítě, možná je pak z toho bude ve stresu tím víc. Někdy může být míň víc, znechutíš jí to tak úplně.
No tak bude mít chvíli trojky než to psaní dožene. Je to pro tebe takový problém? Jako ano, ty hlášky učitelky co jsi psala předtím mi adekvátní nepřijdou, ale možná dost na dceřinu "dokonalost" a jedničky tlačíš nepřiměřeně i ty. Je to až buzerace jestli ji takhle u toho furt komanduješ - píšeš že píše hezky, přesto máš potřebuji ji "upozorňovat ať netlačí, sklon, dotahuje" Nemyslím to zle, jen se zkus nad tím zamyslet, někdy člověk potřebuje trochu odstup.
|
|
|
|
Hanelore1 |
|
(17.2.2015 13:15:39) Ty jooo my jsme u písmena Z, ale máme slabikář Studio 1+1. V matice teda do čísla dnes už 10. Neženu ju, nehodím ju, nelíbí se ji to, ale nemůžu ji nechat, vezla by se. :-(
|
|
|