rišulka |
|
(25.2.2015 16:42:32) Už nemůžu. Prosím o informace a návrhy na komplexní pomoc pro rodiny s dětmi s pas. (Teda vlastně my nejsme rodina - bylo mi řečeno na zdr. pojišťovně, tam jsou bonusy pro registrované, smysluplné a využitelné programy se týkají rodin, celých, registrovaných) Holky, já jsem držák, já vydržím kdeco. Ale už nemůžu. S nástupem syna do školy jsem prošla různými fázemi. Snaha, komunikace s učitelkou, komunikace s ostatními rodiči, práce s dítětem ohledně učení i projevů chování atd. Taky jsem tomu dávala čas, to přejde, to se srovná. Houby. Dvakrát jsem si dala panáka, ale to mi nesedí, nechutná, mám k tomu odpor, nebudu se nutit. Skočila jsem u půlnočního rande s Milkou. Nyní opouštím i ji, přecházím na Neurol - mám čtyři kusy, to mě fakt vytrhne . Nemám na nic čas a nechce se mi ho utrácet na courání od ničeho k ničemu. Jsem furt ve škole a doma zas učení, jídlo a minimalizování následků scén. Mimoto obcházíme synovy doktory, co tři čtyři měsíce pravidelné kontroly, oční, neurologie, psycholog, psychiatr, týdně logopedie a rehabilitace. Nedávno mi Iva nebo kdo psala, že souhlasí, že je to k ničemu, doktor koukne, napíše zprávu a houkne přijďte za půl roku. Konstruktivní pomoc nulová, jde jen o dohled a papír. Mám si tu dát skrytou kameru a pak někam poslat "koukněte, co ten kluk dělá a co mám dělat já?" Týden povídá jak Palacký, úkoly píše ve čtvrthodině a nosí jedničky Další týden málem nepromluví nebo se zadrhává, tráví čas svými připitomělými rituálními "hrami" (fascinace během času, čučí na kuchyňské hodiny a na budíku v ruce si nastavuje čas, ne že koukne, sedí u toho dvě hodiny nebo leží na zemi a šeptem si čte jednu dvoustranu z těch svých encyklopedií o vesmíru, lidském těle, chemických prvcích, vzniku a druzích písma, atlas světa..), úkol trvá více než hodinu, tři řádky písanky a ze školy nosí čtyřky.
Vzhledem k těmto výkyvům jsem přistoupila k medikaci Strattery. Po týdnu ještě nelze uvažovat o efektu. Dva roky jsem to odmítala, měla pocit, že jej lze zvládnout přístupem, vedením, prací. Zodpovědnost je jen na mě. Jak už víte pomáhají mi rodiče, po diskusi se k tomuto přiklonili, souhlasili. Vydrželo jim to dva dny, pak začaly útoky na mě, že to děcko trávím, že tak zakrývám svou neschopnost si s ním poradit, že podceňuji rizika spojená s epi atd - samozřejmě můj otec, ten umí vytvářet trraumata, celoživotně, škoda slov. Jasně, je to moje odpovědnost, rozhodla jsem se tak, chci mu pomoct..
Existuje někdo, kdo mi řekne, co a jak mám dělat, jak to mám přežít a být v pohodě? Nejlíp bez panáků, bez čokolád a léků? Může někdo pracovat s námi oběma? Já už to tak nechci! UÁ-UÁ-UÁ-a fičíme směr Opava - to si prozpěvujou děcka ve škole, velká sranda, plus další skvělé průpovídky: na všem záleží - tesco, tady je svět v pořádku - globus (tam si asi zajedu, aspoň na kafe), písničky: panebože za co, čtyři roky v prdeli- já vůl, já blázen (chinaski, nevím jak je dál) a umírám při - sexy kočička, která to nečekala.. Chodím spát ve dvě, vážím 43 kilo, bolí mě klouby, směju se histericky nebo vůbec, doma umývám nádobí a chodím s košem, jinak jsou kolem garnýží pavučiny, v koupelně kolečka pod kelímkem na kartáček a vysavač už má asi artrozu z nedostatku pohybu.
Jéžiš, tak jsem si postěžovat! Už to číst po sobě nebudu, omlouvám se za délku a doufám, že jsem se vyjádřila srozumitelně, chyby jistě taky jsou, ty mi též odpusťte, jo?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2015 17:05:08) APLA? jestli se nepletu
sice nemám tuto zkušenost, ale děcko schopný se soustředit na knížku o vesmíru, o písmu, o těle v jeho věku - on nepotřebuje Strateru nebo jak se to jmenuje, on potřebuje jiný přístup ve škole, jinou školu, domácí školu? nebo třeba nějakou soukromou, Montessori nebo tak něco, kde bz mohl dělat co chce,. co ho baví a to učení povinným věcem brát jako něco navíc, hloupý není, tak nemusí každý den sedět 4 hodiny u práce v klasické škole, to mimochodem neprospívá nikomu nemáš v okolí nějakou alternativu?
|
Míša+1 :-) |
|
(25.2.2015 17:37:08) Rišulko Péče o děti s pas je hrozně náročná.Můžu tě uklidnit,že každý rodič s těmito dětmi je někdy na dně psychických sil.Ono se dá vše zvládnout doma,to mi nevadí.Jakmile chci po dceři úkoly do školy,nebo ať se učí,je to katastrofa.Má vyloženě odpor!!!! k učení a povinnostem vůbec.Začalo to od září 5.třídy,kdy celá třída přestoupila na jinou školu.Ve škole vyrušuje,musí chodit do jiné místnosti,kde nechce být.Potom slibuje,že chce zpět do třídy,že už bude hodná.Učení musí dohánět doma.Kdyby chtěla,má vše za 10 minut,ale dělá to do večera.Po každých pár minutách si musí odpočinout,prý je unavená.Ve škole už zkoušejí kde co,ale nic nezabírá.Jsou naštěstí zlatí a trpěliví.Já už mám předem nervy,když jí mám přimět k úkolům.Před chvílí jsme se učili AJ...dcera si lehla na zem,začala se koulet po koberci a odsekávala mi slovíčka a ať jí nechám.Samozřejmě vše uměla perfektně,ani se to nemusela učit.Pak příjde do školy a je možné,že odevzdá prázdný papír.Je to pořád dokola a dceru to samotnou štve,že se tak ve škole chová.Psychicky se zhoršila...a tak čekám na zázrak.Dnes mám v sobě 4 fidorky...a latentní tetanii za toho půl roku.
|
olgaadam |
|
(25.2.2015 17:51:59) Míšo, zrovna tohle teď řešíme se synem, mám z něj rázem ze samých jedniček čtyřkaře a to se ještě před měsícem hroutil z 1- doma jsme to teda už vychytali a učení bez problému, do školy chodí s tím, že vše umí + něco navíc, ale jak píšeš, odevzdá prázdný papír, nebo na něm jsou jen otazníky,do ted to šlo při uzkoušení ale poslední měsíc neřekkkne nic už ani u tabule...
|
Míša+1 :-) |
|
(25.2.2015 18:27:28) Olgo,dcera dostane třeba 5,i když to perfektně umí.Prostě to neudělá,napíše na písemku "nevím".Druhý den si to opraví za 1.Není to tak vždy,teď schytala i pár 1,ale je to boj.Učení jí jde perfektně,jen by musela chtít.Píše učitelkám na papíry od písemek vzkazy:"nezlobte se,učení je pro mě moc namáhavé"...nebo "už budu hodná,slibuju".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2015 19:16:13) Báro, já bych tady byla pro ivp a slovní hodnocení, to děcko to v podstatě umí, jen nemá každý den schopnost to ukázat, tak je zbytečný stresovat děcko pětkou za něco, co umí, jen nedokáže v dané chvíli dát na papír
ale bez ivp by to asi prosadit nešlo, i když předpokládám, že děcko s Dg. PAS má ivp a není problém
|
Míša+1 :-) |
|
(25.2.2015 19:27:39) Ona to umí dát na papír,ale nechce.Má ke všemu,co se týká učení odpor.5 dostane jen pro motivaci,aby si to opravila...druhý den to dělá znovu a 5 se ruší.Jak říkám,na to,jak dcera ve škole vyvádí ,je vedení školy SVATÉ.Snaží se nám pomáhat maximálně nad rámec.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2015 20:40:00) no právě to, že nechce, nesmí znamenat, že neumí pokud dostane 5 a chce si ji opravit, je to pořád dokola, ale budiž, třeba časem dospěje k tomu, že tu 5 nechce ani dočasně
|
Eržika. |
|
(25.2.2015 22:33:21) Proč probůh je to nutné takto? Nelze: dnes mi to nejde, nesoustředím se, není mi dobře, mohu si to vyzkoušet zítra? Stane se něco?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.2.2015 22:38:35) jj, to by se mi líbilo taky, s tím, že by se zodpovědnost za naučení se ale i za prezentování naučenýho postupně zvyšovala, bez sankcí typu pětky
|
|
|
|
|
|
Míša+1 :-) |
|
(25.2.2015 19:21:15) Báro,co s tím, netuším.Spolupracuju se školou maximálně,vedení školy se snaží vymyslet různé varianty,jak to prolomit,ale zatím se nedaří.Před rokem to ještě šlo,teď má dcera 11,je v pubertě a když má dělat úkoly,je jí vyloženě do breku.Ona sama řekne,že už bude hodná,pak příjde do školy,je ve stresu a už to jede.Asi si to musíme představit následovně:Jsme mezi mimozemšťany,nerozumíme jim,jejich světu a ještě po nás chtějí pořád nějaké výkony.
|
fyi | •
|
(14.8.2015 10:54:37) míšo , taky mám autistku těžkou 11 let, teˇd ještě puberta, také katastrofa, jen stím rozdílem, že ta se nenaučí vůbec nic, chodí do spec. školy spíš jen pro formu, když už jí tam vzali, a spíš opakovat sociáální učení, umyt ruce- jít na záchod atd.
|
|
|
|
|
|
|
|